DOWNLOAD        STRÁNKY         ČLÁNKY        SLOVNÍČEK        FAQ        X-KEY               


Vítejte na neoficiálních českých stránkách 3Dfx!

DISKUZNÍ FÓRUM      |      CZ/SK 3DFX COLLECTION


Q1 2005
novější starší


32.3.2005 nVidia G80 specifikace!

Poté, co se objevila informace, že nový čip společnosti nVidia neponese název NV50, ale G70, resp. G80, jsem se domníval, že "G" bude odvozeno od GigaPixel, společnosti, jejíž technologie nVidia získala při akvizici 3Dfx, a která byla velkým průkopníkem na poli FSAA a Tile-Based renderingu. A skutečně! Máme tu specifikace čipu G80 a nechybí podpora pro RotatedGrid SuperSampling, ale hlavně MultiSampling, který díky dvěma(!) ROPs jednotkám dosahuje hodnoty 8x, resp. až 16x! Čip funguje na principu Tile-Based renderingu, podporuje SLI a jeho geomterické jednotky jsou založeny na architektuře Cell... G70 se od G80 bude zřejmě lišit pouze polovinou pipelines. Zde jsou kompletní specifikace:

nVidia G80

32 SIMD channels [~ pipelines]
2 TMUs/ALUs (programovatelné texturovací jednotky kombinované s ALUs)
32x2 [8 quads], 16x4, 128x0 [= 4 Z/Stencil per clock] combinations
500-550MHz core, 90nm low-k
380 mil. tranzistors
NPOT texture support
Segment AntiAliasing, FSAA MS [Fully programmable AA sample patterns], RGSS support
2 ROPs with 4 MSAA samples per pass (2x 4 FSAA vzorky za průchod)
8 MSAA samples [single-pass] / 16 MSAA samples [dual-pass]
Temporal/Stochastic MultiSampling
Tweaked angle-adaptive AF
Ability to force an AF level for the entire scene
Accelerated DST ops
2 internal Vertex/geom. units via optimized cell-engines
vertex texturing with filtering (bi/trilinear, 16-tap aniso)
UltraShadow G
Tile-based [deffered] rendering [conception from GigaPixel]
SLI nFinite (použití neomezeného množství čipů v SLI díky rozdělení tiles mezi čipy)
256-bit memory bus and support for new DRAM densities and speeds
embedded 128kB SRAM cache for TB-operations
Microsoft WGF 1.0/2.0 compatible, OpenGL 2.0+

zdroj: PCTuning.cz



30.3.2005 SFFT Driver Alpha 26 - 3dfx Voodoo3/4/5 - Windows 2000/XP

SSFT sype drivery jak na běžícím páse, takže tu opět máme novou verzi driverů SFFT 26A a tentokrát i pro Voodoo 3 (podpora V4 a V5 samozřejmě nechybí). Hlavní novinkou je téměř jako vždy "General bug fixing". Za upozornění děkuji ps47 ;-)



28.3.2005 Sbírky - aktualizace

Mám pro vás první část zaktualizovaných sbírek. Přednost měli tentokrát ti, kteří již svoji stránku měli a šlo skutečně jen o aktualizaci (B@RT, ps47, T613). Ostatní se mohou těšit už brzy ;-)



26.3.2005 SFFT Driver Alpha 25 - 3dfx Voodoo4/5 - Windows 2000/XP

Opět víkendová :-) Máme tu znovu novou verzi driverů: SFFT 25A, tentokrát jen pro Voodoo 4/5 (VSA-100). Hlavní novinkou je "General bug fixing [Voodoo4/5]" - víc se mi bohužel zjistit nepodařilo...



21.3.2005 Voodoo 3: prototypes

Tady jsou slíbené poklady, které jsou již nyní součástí stránky Voodoo 3:

Voodoo 3 alpha + RAMDAC
Voodoo 3 SDR / TV-out alpha
Voodoo 3 LCD / TV-out beta-board (LCDfx)
Voodoo 3 - 3500 beta 183MHz
Voodoo 3 - 2000 AGP 16MB SGR prototype (tato "kombinace" nebyla nikdy vydána)
VoodooVolts tester

Z jiného soudku:

Voodoo 3 MCM - fotka z obou stran
Voodoo 3 - 2000 TV-out prototype
Voodoo 3 - 3500 - prototype cable
Voodoo 3 - 3500 200MHz prototypes
Voodoo 3 - PCI/SGR - prázdné PCB

Další obrázky a informace přímo na stránce.

Pokud o víkendu nečtete novinky, pokračujte ještě dál: ;-)



20.3.2005 Karty k identifikaci

A druhá víkendová :-) Zaktualizoval jsem stránku neznámých karet (většina už je nyní známá), ale stále je tu jeden oříšek - Voodoo 3 umístěná pod číslem #3#10



19.3.2005 SFFT Driver Alpha 24 - 3dfx Voodoo3/4/5 - Windows 2000/XP

Jedna víkendová :-) Máme tu novou verzi driverů SFFT 24A pro Voodoo 3/4/5. Hlavními změnami je vyřešení problémů s komprimovanými texturami a Glide/OpenGL driver převzatý z AM3.1 R6 (platí pro V4/5). Za upozornění děkuji ps47 ;-)

Začátkem týdne se můžete těšit na obrázky prototypů Voodoo 3...



18.3.2005 Prototypy, beta-boardy...

...předprodukční vzorky, testovací karty, nevyužitá PCB. Fotku s cca 50 kartami najdete na diskusním fóru!



17.3.2005 Voodoo 4 - update

Po delší době jsem provedl aktualizaci obrázků na stránce Voodoo 4. Krom výměny většiny fotek za verze v lepší kvalitě a vyšším rozlišení, přibyly i obrázky V4 od OEM výrobců, případně další obrázky některých méně známých karet. Tady je pár z nich:

PowerColor EvilKing IV TV-out - kompletní balení
PowerColor EvilKing IV non-TV-out, box front / back
Evate - Voodoo 4 - verze s logem
Evate - Voodoo 4 - verze bez loga
Voodoo 4 - 4500 "Made in China" front / back - srovnání s EvilKing IV TV-out
JaceTech - Voodoo 4 "L"
Meditech - Crash Voodoo 4 (nové obrázky)
Speed - Voodoo 4 (lepší obrázek)
Voodoo 4 - 4500 AGP - kompletní balení
Voodoo 4 - 4500 PCI - kompletní balení

...a další.



11.3.2005 Daytona ve 3D Marku

Na 3Dfxzone.it se objevilo několik screenshotů a pár čísel, jichž dosáhla PCI DDR Daytona ve 3D Marku 2000. Obrázky a základní informace v angličtině najdete zde; podrobnější info je k dispozici (bohužel) na it-boardu. 1471 bodů ve 3DMark 2000 je sice zajímavý výsledek, ale chtělo by to nějaké srovnání s V4, nebo alespoň pár testů navrch :-) Snad se dočkáme.



15.2.2005 ATi R520: překoná naše představy? :-)

Věřte-nevěřte. Specifikace nejvýkonnějšího modelu nového VPU od ATi jsou tu:

24 "Pipelines"
32 Texture Units
96 Arithmetic Logic Units (ALU)
192 Shader Operations per Cycle
700MHz Core
134.4 Billion Shader Operations per Second (at 700MHz)
256-bit 512MB 1.8GHz GDDR3 Memory
57.6 GB/sec Bandwidth (at 1.8GHz)
300-350 Million Transistors
90nm Manufacturing
Shader Model 3.0
ATI HyperMemory
ATI Multi Rendering Technology (AMR)
Launch: Q2 2005
Performance: Over 3x Radeon X800 XT !!! (for single R520)
16x stochastic FSAA

FP32 blending, texturing
Programmable Primitive Processor/Tesselator

Krom vysokého výkonu je myslím nejdůležitějším prvkem právě stochastic multisampling (který třeba 3Dfx plánovala, ale dosud jsme se s ním mohli setkat jen na luxusních akcelerátorech společnosti 3DLabs).

R520 popdoruje i pokročilý multiprocesing (symetrický/asymetrický) známý pod názvem ATI Multi-Rendering. Pokud vám nebude stačit výkon tří X800XT, můžete připojit další R520 a užívat si nechutně vysoký framerate :-)

Diskuze zde.



14.2.2005 AMIGAMERLIN 3.1 Beta R6 + 3dfx Tools (Voodoo 4/5-Win2k/XP)

Konečně tu máme novou veřejnou betu AM 3.1. Tento ovladač určený pro Voodoo 4 a 5 (včetně Voodoo 5 - 6000) je složen z SFFT A23 jádra (nejnovější ovladač pro V4/5 z minulého týdne) a jako OpenGL ICD je použita nejnovější Mesa FX 6.3.0.1. Součástí jsou i 3Dfx Tools. Další informace a driver ke stažení najdete zde.



9.2.2005 SFFT Driver Alpha 23 - 3dfx Voodoo3/4/5 - Windows 2000/XP

Po nějaké době tu opět máme nové ovladače pro Voodoo 3/4/5. Novinkou jsou vyřešené problémy s texturami ve hře Vietcong na Voodoo 4/5 a vylepšená kompatibilita s Giants Citizen Kabuto (Voodoo 3/4/5). S použitím tohoto patche je možné rozběhnout i C&C Generals (v DX8 modu).



2.2.2005 Voodoo 2

Připravil jsem další část aktualizace stránky Voodoo 2 (hlavně obrázky), ale zdaleka není poslední. Obrázků nových modelů ještě značně přibyde :-)



28.1.2005 Sbírky...

Kdo si včas řekl, má aktualizovaný seznam karet své sbírky. Celkem už máme 124 kousků :-) Aby nezůstalo jen při tom, je tu i částečná aktualizace stránky Voodoo 2...



24.1.2005 Kvalita loop-back kabelů pro Voodoo 1 a 2

Kvalita analogových kabelů určených k propojení primární VGA a 3D akcelerátoru Voodoo se velice liší. V dnešním článku najdete výsledky testu a popis několika zmíněných kabelů. Pokud vás zajímá, o co vás tyto propojky připraví - resp. co "přidají" - čtěte dál...



17.1.2005 Energetická spotřeba grafických karet

Potřebujete vědět spotřebu nějaké grafické karty? Stačí kouknout do "nového" seznamu a najdete (snad) vše potřebné. Pokud máte údaje ohledně karet, které v seznamu chybí, můžete mi dát vědět, rád je doplním.



13.1.2005 SFFT Driver Alpha 22

Po několika týdnech tu máme nové ovladače od SFFT pro Voodoo 3/4/5 & Win2k/XP. Nejvýznamnější novinkou je oprava bugů, které se objevily v předchozí verzi (Alpha 21; podle reakcí jich zrovna málo nebylo, takže pokud používáte verzi 21, doporučuju zkusit update).

Další informace a ovladače ke stažení najdete zde.

Také jsem narazil na jednu novinku, která se týká SLI. Přestože se Gigabyte 3D1 (GF6600GT-SLI na jedné kartě) nezdálo být ideální řešení, rozhodl se Asus nabídnout ekvivalent. Bude se jmenovat ASUS EN6600GT Dual a první snímek vypadá takto:



Podle stávajících informací by se neměl od konkurenční verze (3D1) nijak výrazně lišit, takže můžeme očekávat i obdobné výkonnostní výsledky. Přestože karta nedisponuje klasickým SLI konektorem, předvedl Asus i tuto zajímavou kombinaci.



12.1.2005 Sbírky a galerie

Po dnešním update čítá celý seznam cca 110 3Dfx karet :-) Vzhledem k archaičnosti stránky Voodoo 2 jsem začal pracovat na aktualizaci, takže brzy bude... možná.



10.1.2005 Motion Blur, Depth of Field a Soft Shadows konečně naplno!

Možná již víte, možná jste už viděli, možná i zkusili. Jestli ne, tak mi (s určitým zpožděním) dovolte představit "The Project" z dílen ATi a Cryteku. Jedná se o technologickou ukázku něčeho, co můžeme nazvat interaktivní 3D film, jehož děj je zasazen do známého prostředí hry FarCry.

Co je podstatné? Dočkali jsme se herního 3D enginu, který jako první naplno využívá všech cinema-efektů, které nám představilo 3Dfx před 4-5 lety. Samotný engine kupodivu nevyužívá ani SM 3.0, ale to vůbec nic nemění na jeho kvalitách (3Dfx vlastně ony zmiňvoané efekty dokázalo implementovat úplně bez shaderů ;-)

bylo cílem 3Dfx umožnit brzkou realizaci her s těmito grafickými efekty?



7.1.2005 Slovníček

Slíbený update slovníčku je tady. Cca 20 dalších pojmů, především těch, které mají něco společného s novou generací grafických karet a na něž mě pár čtenářů upozornilo (jako na chybějící).

A teď něco šťavnatějšího ;-) Dvakrát grafická karta + klávesnice:

    


nVidia GF 6800U MAC - r.2005    /    3Dfx Voodoo 5 - 6000 - r.2000



5.1.2005 Sbírky a galerie

Opět další update v podobě nových fotografií :-) Protentokrát vše.



Sraz 3Dfx 2005!


Pro mnohé asi nebude překvapením, že se připravuje sraz příznivců 3Dfx roku 2005. Po dlouhých diskuzích a zvážení všech možností bylo předběžně rozhodnuto, že sraz proběhne poslední únorový víkend v našem hlavním městě. Stručně:

26.-27.2.2005; Praha


Vzhledem k tomu, že nikomu tento víkend nekřížil jiné plány a několik osob prakticky ani jindy nemůže, je pravděpodobně tento termín definitivní. Případé připomínky prosím do fóra.



3.1.2005 Ode všeho :-)

Je tomu přesně rok, co se na serveru webzdarma objevil tento web. Zabíral přesně 1MB a funkčních bylo všeho všudy šest stránek (Voodoo1-Voodoo3 + úvodní :-). Stručně řečeno, dnes má náš 3Dfx web první narozeniny

Abych to s tou nostalgií moc nepřeháněl, udělal jsem nějaké úpravy ve slovníčku; jednak se bude načítat postupně (ne najednou) a dále jsem přidal několik pojmů (ještě další budou v průběhu týdne).

Poslední je velice zajímavá recenze GigaByte 3D1 (GF6600GT SLI) z firingsquad. Skutečně se ukázalo, že při použití FSAA neposkytuje karta nijak oslnivé výsledky a je pomalejší než jedna 6800Ultra či 6800GT. Voodoo 5 resurrection jsme se nedočkali :-(

V Doom 3 je při 1280*1024/AA na GeForce 6800Ultra rychlejší o 30% a v HalfLife 2 dokonce o téměř 50%(!):


Při 1600*1200 je situace téměř katastrofická; 3D1 často nabízí zhruba 50% výkonu samotné 6800Ultra... Více se dočtete zde. Nezbývá než doufat, že další podobné řešení bude vybaveno 256bit sběrnicí (kterou NV43 nepodporuje); jinak se odpovídajícího výkonu při aktivovaném FSAA skutečně nedočkáme...



novější starší