Vítejte na neoficiálních českých stránkách 3Dfx!
Q1 2005
32.3.2005
| nVidia G80 specifikace!
|
|
Poté, co se objevila informace, že nový čip společnosti nVidia neponese název NV50,
ale G70, resp. G80, jsem se domníval, že "G" bude odvozeno od GigaPixel, společnosti,
jejíž technologie nVidia získala při akvizici 3Dfx, a která byla velkým průkopníkem na
poli FSAA a Tile-Based renderingu. A skutečně! Máme tu specifikace čipu G80
a nechybí podpora pro RotatedGrid SuperSampling, ale hlavně MultiSampling, který
díky dvěma(!) ROPs jednotkám dosahuje hodnoty 8x, resp. až 16x! Čip funguje na principu
Tile-Based renderingu, podporuje SLI a jeho geomterické jednotky jsou založeny na
architektuře Cell... G70 se od G80 bude zřejmě lišit pouze polovinou pipelines.
Zde jsou kompletní specifikace:
nVidia G80
32 SIMD channels [~ pipelines]
2 TMUs/ALUs (programovatelné texturovací jednotky kombinované s ALUs)
32x2 [8 quads], 16x4, 128x0 [= 4 Z/Stencil per clock] combinations
500-550MHz core, 90nm low-k
380 mil. tranzistors
NPOT texture support
Segment AntiAliasing, FSAA MS [Fully programmable AA sample patterns], RGSS support
2 ROPs with 4 MSAA samples per pass (2x 4 FSAA vzorky za průchod)
8 MSAA samples [single-pass] / 16 MSAA samples [dual-pass]
Temporal/Stochastic MultiSampling
Tweaked angle-adaptive AF
Ability to force an AF level for the entire scene
Accelerated DST ops
2 internal Vertex/geom. units via optimized cell-engines
vertex texturing with filtering (bi/trilinear, 16-tap aniso)
UltraShadow G
Tile-based [deffered] rendering [conception from GigaPixel]
SLI nFinite (použití neomezeného množství čipů v SLI díky rozdělení tiles mezi čipy)
256-bit memory bus and support for new DRAM densities and speeds
embedded 128kB SRAM cache for TB-operations
Microsoft WGF 1.0/2.0 compatible, OpenGL 2.0+
zdroj: PCTuning.cz
|
|
30.3.2005
| SFFT Driver Alpha 26 - 3dfx Voodoo3/4/5 - Windows 2000/XP
|
|
SSFT sype drivery jak na běžícím páse, takže tu opět máme novou verzi driverů SFFT 26A
a tentokrát i pro Voodoo 3 (podpora V4 a V5 samozřejmě nechybí). Hlavní novinkou je
téměř jako vždy "General bug fixing". Za upozornění děkuji ps47 ;-)
|
|
28.3.2005
| Sbírky - aktualizace
|
|
Mám pro vás první část zaktualizovaných sbírek. Přednost měli tentokrát ti, kteří již
svoji stránku měli a šlo skutečně jen o aktualizaci (B@RT, ps47, T613). Ostatní
se mohou těšit už brzy ;-)
|
|
26.3.2005
| SFFT Driver Alpha 25 - 3dfx Voodoo4/5 - Windows 2000/XP
|
|
Opět víkendová :-) Máme tu znovu novou verzi driverů: SFFT 25A, tentokrát jen pro Voodoo 4/5 (VSA-100). Hlavní novinkou je
"General bug fixing [Voodoo4/5]" - víc se mi bohužel zjistit nepodařilo...
|
|
21.3.2005
| Voodoo 3: prototypes
|
|
|
20.3.2005
| Karty k identifikaci
|
|
A druhá víkendová :-) Zaktualizoval jsem stránku neznámých karet (většina už je nyní
známá), ale stále je tu jeden oříšek - Voodoo 3 umístěná pod číslem
#3 a #10
|
|
19.3.2005
| SFFT Driver Alpha 24 - 3dfx Voodoo3/4/5 - Windows 2000/XP
|
|
Jedna víkendová :-) Máme tu novou verzi driverů SFFT 24A pro Voodoo 3/4/5. Hlavními změnami je vyřešení
problémů s komprimovanými texturami a Glide/OpenGL driver převzatý
z AM3.1 R6 (platí pro V4/5). Za upozornění děkuji ps47 ;-)
Začátkem týdne se můžete těšit na obrázky prototypů Voodoo 3...
|
|
18.3.2005
| Prototypy, beta-boardy...
|
|
...předprodukční vzorky, testovací karty, nevyužitá PCB. Fotku s cca 50 kartami
najdete na diskusním fóru!
|
|
17.3.2005
| Voodoo 4 - update
|
|
|
11.3.2005
| Daytona ve 3D Marku
|
|
Na 3Dfxzone.it se objevilo několik screenshotů a pár čísel, jichž dosáhla PCI DDR
Daytona ve 3D Marku 2000. Obrázky a základní informace v angličtině najdete
zde; podrobnější info je k dispozici (bohužel)
na it-boardu.
1471 bodů ve 3DMark 2000 je sice zajímavý výsledek, ale chtělo by to nějaké srovnání
s V4, nebo alespoň pár testů navrch :-) Snad se dočkáme.
|
|
15.2.2005
| ATi R520: překoná naše představy? :-)
|
|
Věřte-nevěřte. Specifikace nejvýkonnějšího modelu nového VPU od ATi jsou tu:
24 "Pipelines"
32 Texture Units
96 Arithmetic Logic Units (ALU)
192 Shader Operations per Cycle
700MHz Core
134.4 Billion Shader Operations per Second (at 700MHz)
256-bit 512MB 1.8GHz GDDR3 Memory
57.6 GB/sec Bandwidth (at 1.8GHz)
300-350 Million Transistors
90nm Manufacturing
Shader Model 3.0
ATI HyperMemory
ATI Multi Rendering Technology (AMR)
Launch: Q2 2005
Performance: Over 3x Radeon X800 XT !!! (for single R520)
16x stochastic FSAA
FP32 blending, texturing
Programmable Primitive Processor/Tesselator
Krom vysokého výkonu je myslím nejdůležitějším prvkem právě stochastic multisampling
(který třeba 3Dfx plánovala, ale dosud jsme se s ním mohli setkat jen na
luxusních akcelerátorech společnosti 3DLabs).
R520 popdoruje i pokročilý multiprocesing (symetrický/asymetrický) známý pod názvem
ATI Multi-Rendering. Pokud vám nebude stačit výkon tří X800XT, můžete připojit další
R520 a užívat si nechutně vysoký framerate :-)
Diskuze zde.
|
|
14.2.2005
| AMIGAMERLIN 3.1 Beta R6 + 3dfx Tools (Voodoo 4/5-Win2k/XP)
|
|
Konečně tu máme novou veřejnou betu AM 3.1. Tento ovladač určený pro
Voodoo 4 a 5 (včetně
Voodoo 5 - 6000) je složen z SFFT A23 jádra (nejnovější ovladač pro V4/5
z minulého týdne) a jako OpenGL ICD je použita nejnovější Mesa FX 6.3.0.1. Součástí jsou
i 3Dfx Tools. Další informace a driver ke stažení najdete
zde.
|
|
9.2.2005
| SFFT Driver Alpha 23 - 3dfx Voodoo3/4/5 - Windows 2000/XP
|
|
Po nějaké době tu opět máme nové ovladače pro Voodoo 3/4/5. Novinkou jsou vyřešené
problémy s texturami ve hře Vietcong na Voodoo 4/5 a vylepšená
kompatibilita s Giants Citizen Kabuto (Voodoo 3/4/5). S použitím
tohoto patche je možné rozběhnout i C&C Generals (v DX8 modu).
|
|
2.2.2005
| Voodoo 2
|
|
Připravil jsem další část aktualizace stránky Voodoo 2 (hlavně obrázky), ale zdaleka není poslední.
Obrázků nových modelů ještě značně přibyde :-)
|
|
28.1.2005
| Sbírky...
|
|
Kdo si včas řekl, má aktualizovaný seznam karet své sbírky. Celkem už máme 124 kousků :-) Aby nezůstalo jen při
tom, je tu i částečná aktualizace stránky Voodoo 2...
|
|
24.1.2005
| Kvalita loop-back kabelů pro Voodoo 1 a 2
|
|
Kvalita analogových kabelů určených k propojení primární VGA a 3D akcelerátoru
Voodoo se velice liší. V dnešním článku najdete výsledky testu a popis několika zmíněných
kabelů. Pokud vás zajímá, o co vás tyto propojky připraví - resp. co "přidají" -
čtěte dál...
|
|
17.1.2005
| Energetická spotřeba grafických karet
|
|
Potřebujete vědět spotřebu nějaké grafické karty? Stačí kouknout do "nového"
seznamu a najdete (snad)
vše potřebné. Pokud máte údaje ohledně karet, které v seznamu chybí, můžete mi
dát vědět, rád je doplním.
|
|
13.1.2005
| SFFT Driver Alpha 22
|
|
Po několika týdnech tu máme nové ovladače od SFFT pro
Voodoo 3/4/5 & Win2k/XP. Nejvýznamnější novinkou je
oprava bugů, které se objevily v předchozí verzi (Alpha 21; podle reakcí jich
zrovna málo nebylo, takže pokud používáte verzi 21, doporučuju zkusit update).
Další informace a ovladače ke stažení najdete
zde.
Také jsem narazil na jednu novinku, která se týká SLI. Přestože se Gigabyte 3D1
(GF6600GT-SLI na jedné kartě) nezdálo být ideální řešení, rozhodl
se Asus nabídnout ekvivalent. Bude se jmenovat ASUS EN6600GT Dual a první
snímek vypadá takto:
Podle stávajících informací by se neměl od konkurenční verze (3D1)
nijak výrazně lišit, takže můžeme očekávat i obdobné výkonnostní výsledky. Přestože
karta nedisponuje klasickým SLI konektorem, předvedl Asus i tuto zajímavou kombinaci.
|
|
12.1.2005
| Sbírky a galerie
|
|
Po dnešním update čítá celý seznam cca 110 3Dfx karet :-) Vzhledem k archaičnosti
stránky Voodoo 2 jsem začal pracovat na aktualizaci, takže brzy bude... možná.
|
|
10.1.2005
| Motion Blur, Depth of Field a Soft Shadows konečně naplno!
|
|
Možná již víte, možná jste už viděli, možná i zkusili. Jestli ne, tak mi (s určitým
zpožděním) dovolte představit "The Project" z dílen ATi a Cryteku. Jedná se o technologickou
ukázku něčeho, co můžeme nazvat interaktivní 3D film, jehož děj je zasazen do známého prostředí hry FarCry.
Co je podstatné? Dočkali jsme se herního 3D enginu, který jako první naplno využívá všech cinema-efektů,
které nám představilo 3Dfx před 4-5 lety. Samotný engine kupodivu nevyužívá ani SM 3.0, ale to vůbec
nic nemění na jeho kvalitách (3Dfx vlastně ony zmiňvoané efekty dokázalo implementovat úplně bez shaderů ;-)
bylo cílem 3Dfx umožnit brzkou realizaci her s těmito grafickými efekty?
|
|
5.1.2005
| Sbírky a galerie
|
|
Opět další update v podobě nových fotografií :-) Protentokrát vše.
|
|
Sraz 3Dfx 2005!
Pro mnohé asi nebude překvapením, že se připravuje sraz příznivců
3Dfx roku 2005. Po dlouhých diskuzích a zvážení všech možností bylo předběžně rozhodnuto, že sraz
proběhne poslední únorový víkend v našem hlavním městě. Stručně:
26.-27.2.2005; Praha
Vzhledem k tomu, že nikomu tento víkend nekřížil jiné plány a několik osob prakticky ani jindy nemůže,
je pravděpodobně tento termín definitivní. Případé připomínky prosím
do fóra.
|
|
|
|