The Project / cinema-efekty





    Možná již víte, možná jste už viděli, možná i zkusili. Jestli ne, tak mi (s určitým zpožděním) dovolte představit "The Project" z dílen ATi a Cryteku. Jedná se o technologickou ukázku něčeho, co můžeme nazvat interaktivní 3D film, jehož děj je zasazen do známého prostředí hry FarCry. Dokonce i samotný 3D engine vychází z CryENGINE, ale je silně zoptimalizovaný a přepracovaný. Krom toho, že výsledná grafická stránka nechává Doom 3 i HalfLife 2 daleko za sebou, se nám ATi opět snaží dokázat, že "to jde i s SM2.0". Engine podporuje všechny vychytávky, které ATi nabízí na R9500-9800 včetně novinek ze série X800. Z funkcí to jsou třeba Geometry Instancing, nebo 3Dc komprese normálových map.

    Z celkem 600 použitých Shaderů stojí za zmínku třeba speciální water-shader, který zvládají jen VPU od ATi, podporován je i High Definition Rendering (HDR), ale hlavně a především efekty, které jako první umožnilo roku 2000 3Dfx: První herní engine, který je naplno a všechny využívá je právě nový CryENGINE! Motion Blur, Depth of Field, Soft Reflections i Soft Shadows, všechny jsou použity. Samozřejmě nejsou realizovány přes T-Buffer, ale díky Pixel Shaderům. K tomu nesmíme zapomenout na FSAA, který je defaultně zapnut, a zjišťujeme, že to, co nám 3Dfx chtělo nabídnout již na přelomu roku 2000/2001, se realizuje až čtyři roky po jeho pádu; na přelomu let 2004/2005. Krom těchto efektů ale můžeme pozorovat i další, jako např. Self-Shadows (objekt vrhá stíny sám na sebe), nebo Glow (záře apod.)

    Bližší informace najdete na speciální stránce webu ATi, kde si můžete stáhnout samotné demo (162MB), video (67MB), nebo prohlédnout low-res screenshoty. Osobně doporučuji demo; video a obrázky zdaleka nevypadají tak dobře. Pro spuštění dema jsou vhodné grafické karty v tomto pořadí: Radeon X700/X800, Radeon 9500-9800/X300-X600, GeForce 6, GeForce FX. Pouze Radeony >9500 podporují všechny shadery (voda) a features urychlující rendering (3Dc, optimalizovaný GI...). Na GeForce je vynechána voda, některé efekty nemusejí být zobrazeny správně (HDR, Depth of Field...). S DX8 kartami je obraz jen černobílý a většina efektů nefunguje :-).

    Pokud si nemůžete z jakýchkoli příčin demo spustit, nevadí, připravil jsem několik obrázků, ze kterých je leccos vidět (renderováno na R300, 1024*768, FSAA Sparse 6x).



Depth of Field, Soft Shadows Normal Maps various Shader effects
Normal Maps Depth of Field Depth of Field, Soft Shadows
Depth of Field, ATi Water-Shader, Self-Shadows ATi Water-Shader, Glow (HDR) Motion Blur




© no-X 2005
akt. 10-01-2005
hlavní stránka