DOWNLOAD        STRÁNKY         ČLÁNKY        SLOVNÍČEK        FAQ        X-KEY               


Vítejte na neoficiálních českých stránkách 3Dfx!

DISKUZNÍ FÓRUM      |      CZ/SK 3DFX COLLECTION


Q2 2005
novější starší


28.6.2005 SFFT Driver Alpha 31 - 3dfx Voodoo3/4/5 - Windows 2000/XP

Nová verze ovladačů SFFT A31 přináší SLI blt fix (Voodoo5); stahovat můžete zde.

Za upozornění děkuji ps47 :-)



24.6.2005 3Dfx Soutěž

Do dnešního dne jste mohli odesílat odpovědi na naší soutěž. Přiznávám, že otázky nebyly vůbec jednoduché a dvě by se daly považovat za chyták. Pro názornost jednoduchá statisktika: 57% odpovědí (na jednotlivé otázky) bylo správně, 7% bylo neúplných nebo zčásti špatně a 36% bylo úplně špatně. Bohužel, přestože jsem byl poměrně benevolentní, neodpověděl nikdo úplně správně. Ale také není nikdo, kdo by odpověděl špatně na všechny otázky (to mě velmi mile překvapilo ;-). Na každou ze čtyř otázek došla alespoň jedna správná odpověď.

Takže jak jsem slíbil, dám nápovědu. Nejvíce špatných odpovědí bylo na 1. otázku, takže nápověda zní: správná odpověď na první otázku není Diamond Monster 3D. Takže každý kdo se zúčastnil, může poslat novou odpověď (může změnit i odpovědi na zbývající 3 otázky). Odpovědi posílejte do konce června 2005 (tzn. máte na to týden). Pravděpodobnost výhry je teď mnohem vyšší (rozhoduje se jen mezi zúčastněnými), takže držím palce. Pokud bude nyní správných odpovědí víc, určí výherce los :-)



20.6.2005 SFFT Driver Alpha 30 - 3dfx Voodoo3/4/5 - Windows 2000/XP

Dnešní nová verze ovladačů SFFT A30 přináší "nějaké SLI Blt změny (Voodoo 5)" ;-) a non-alpha texture fix (V3/4/5). Stahovat můžete zde.

Za upozornění děkuji ps47 :-)



14.6.2005 AmigaMerlin 3.1 R10 nebude!!! -> AmigaMerlin 3.1 R11 online

Dlouho slibované ovladače pro Voodoo 3/4/5 verze R10 je minulostí a nastupuje místo ní nová a zdánlivě úžasná R11 - posuďte sami:

D3D Section

  • Based on Alpha 29 Direct3D core

  • New D3D section with a great DX9 compatibility and high performance increase

  • Need for speed now can be playable at 800x600x32bit

  • Virtual Rally 3 now run smoothly, does NOT REQUIRE 3DAnalyzer, and can be playable 800x600x32bit e FSAA2x bit with Voodoo5 5500 and 1024x768x32 2xFSAA with Voodoo5 6000 with 100% in performance increase !!

  • Halo in game some texture and perfomance problem are gone but there is a lot to do to be fully playable

  • Mafia, GTA3, GTA3 Vice City, Spiderman the Movie (require T&L patch) UT2003, UT2004, Max Vietcong, Payne, Max Payne 2 F1GP4, all have quality and speed improvement.


Opengl Section

  • New Opengl Section and addedd a new dll:DXTN.dll!! The improvements regard in particular T&L routine. All games tried show FPS increase and higher compatibility of new Dxtn.dll.

  • Testing was done with Call of Duty, Call Of Duty United Offensive, MOHAA, MOH Breakthru, MOH Spearhead, RTCW, Enemy Territory, Star Wars Jedy Knight, Star Wars – Jedy Outcast, Serious Sam Second Encounter, Never Winter Night. Most of them were demos, but the new DLL should will works fine also in complete games.


Doporučuji přečíst podrobnosti na 3Dfxzone.it, odkud můžete nový driver také stáhnout.

thnx2 ps47 :-)



10.6.2005 AmigaMerlin 3.1 R10 a další...

V současné době se na webu 3Dfxzone.it objevilo několik nových ikon. Jedna odkazuje na poslední aktuální SFFT drivery, takže již budou po ruce a druhá zatím neodkazuje nikam, ale dalo by se očekávat :-), že brzy nabídne dlouho slibované drivery AmigaMerlin 3.1 R10.

Dále stojí za povšimnutí, že se v poslední době poměrně vyostřují vztahy mezi ATi a nVidií (nebudu rozvádět), ale přináší to několik značných výhod. Poté, co ATi pomocí CrossFire implementovala nové režimy FSAA, se i nVidia rozhodla k podobnému kroku. V některé z nadcházejících verzí ForceWare bychom se měli setkat s vylepšenými režimy FSAA. Jednak nVidia nabídne FSAA 16x (tento režim byl již dosud dostupný přes některé tweakery, ale díky využití OGSS 4x jako základu nebyl příliš efektivní - jak výkonnostně, tak kvalitativně. Je tedy možné, že díky SLI se setkáme s upravenými pozicemi SS vzorků, což by přineslo výrazný nárůst kvality). Odborníci se domnívají, že se sice nVidii nemůže podařit dosáhnout "ideálního" stavu (EER = počet MS vzorků), ale navýšení kvality (<50%) oproti původnímu zmíněnému režimu možné je. Druhou změnou by mělo být použití "per-sample gamma corection" technologie, kterou do "konzumní" grafické sféry poprvé přinesla ATi na známém R9700.

A nakonec bych chtěl vyzvat všechny, kteří se ještě nezúčastnili soutěže, aby si to ještě rozmysleli. S přihlédnutím k počtu zaslaných odpovědí je pravděpodobnost výhry první ceny stále velmi vysoká a v případě chybné odpovědi nemáte co ztratit ;-)



6.6.2005 Soutěžte s 3Dfx.cz

Dnešním dnem zahajuji novou soutěž. Nebudu to zbytečně komplikovat: Po dobu průběhu soutěže bude každý měsíc položeno několik otázek, které se samozřejmě týkají 3Dfx. Vaším úkolem je zodpovědět je co nejpřesněji níže uvedeným způsobem. Každý soutěžící (který pošle odpověď) obdrží jakési identifikační číslo (pochopíte později ;-) a automaticky získává 2% slevu na produkty společnosti asusteam.cz. Pokud soutěžící na všechny otázky odpoví správně, může být vylosován a získat hodnotnou cenu, kterou soutěži věnuje asusteam.cz. Samozřejmě si vyhrazuji právo na případnou změnu či úpravu pravidel - s tím se nedá nic dělat.

Soutěžní otázky pro tento měsíc:

1) Která grafická karta s čipsetem 3Dfx Voodoo Graphics byla jako první masově vyráběna? (výrobce + model)

2) Na které grafické kartě byl poprvé demonstrován 3Dfx T-Buffer?

3) Při vývoji jednoho čipsetu/čipu 3Dfx byla plánována výrazně nižší frekvence, než jaká byla finálně použita. Dokonce i název karty byl z marketingových důvodů změněn. Která karta (uznávaná především pro svůj někdejší nepřekonatelný poměr cena/výkon) se dočkala těchto změn?

4) Kdy 3Dfx oficiálně odstartovala prodeje Voodoo 5 - 6000?


Odpovědi mi posílejte zásadně jako soukromé zprávy (SZ/PM) na 3Dfx fóru. Do předmětu napište "soutez" a odpovědi číslujte ve stejném pořadí jako otázky (ukázka). Odpovědi můžete posílat do pátku 24.6.2005. Soutěžit může kdokoli, jedinou podmínkou je (snadná) registrace na fóru. Pokud by mi do uvedeného data nepřišla jediná správná odpověď, přistoupíme k nápovědě. Tzn. cenu každopádně někdo vyhraje ;-)

Příjemné soutěžení!

PS: Na našem webu nemusíte najít správné odpovědi na tyto otázky!



3.6.2005 SFFT Driver Alpha 29 - 3dfx Voodoo3/4/5 - Windows 2000/XP

Dnešní nová verze ovladačů SFFT A29 opravuje triangle rendering bug pro V3/4/5. Stahovat můžete zde.

Za upozornění děkuji ps47 :-)



3.6.2005 Soutěžte s 3Dfx.cz!

Od příštího týdne se na našich stránkách budete setkávat s novou 3Dfx soutěží. Každý měsíc najdete v novinkách otázku, která se bude týkat 3Dfx. Aby byla soutěž zajímavější, bude pravidelně losována jedna správná odpověď a výherce získá hodnotnou cenu, kterou poskytl http://www.asusteam.cz/ Krom toho ještě každý zúčastněný získá slevu 2% na veškeré produkty http://www.asusteam.cz.



31.5.2005 22-bit postfiltering

Stále se opakuje otázka, co je to a k čemu slouží tzv. postfiltering na 3Dfx kartách. V dnešním článku se to pokusím vysvětlit. Pokud by článek nebyl dostatečně srozumitelný, můžeme to dořešit na fóru. Jako obvykle to není žádné počtení na dobrou noc, tak s tím radši předem počítejte ;-)



23.5.2005 Test ovladačů pro Voodoo 3 na VoodooAlert.de

Na VoodooAlert.de byl zveřejněn test šesti verzí moderních ovladačů pro Voodoo 3: Tři verze SFFT (23,24,25), AmigaMerlin 3.1 R6, AmigaSport 3.0 a 3dhq 1.09 b10. Testováno bylo celkem na šesti hrách + 3D Marku. Nějaký jednoznačný závěr bych v testu nehledal, ale pokud chcete rozběhat nějakou z použitých her, mohly by vám výsledky testů pomoci. Jen nezapomeňte, že grafy výsledků nezačínají v nule :-)

(za upozornění děkuji Mirkovi)

Na závěr bych chtěl připomenout, že aktuální verze SFFT je Alpha 28 a v blízké době (resp. už je 14. dní slíbený) vyjde AmigaMerlin 3.1 R10



18.5.2005 Quake 4 - hranáčci se vracejí

Překvapení z UT2007, střídá Quake IV, který naopak překvapivý není. Po shlédnutí traileru (20MB, můžete stáhnout např. na TiscaliGames) jsem si připadal, že jsem viděl upoutávku na další datadisk pro Doom 3. Nebudu napínat - stejný engine, stejně masivní využití normálových map a stejně skličující nedostatek polygonů (velmi hranaté modely postav). Vše má své pro i proti, takže třeba díky jednoduchým modelům bude možné tuhle hru (stejně jako Doom 3) rozchodit i na našich kartách :-) A na závěr jsem si připravil malou přehlídku hranáčků ze zmíněného videa (video je udělané celkem dobře, tyto detaily se vždy objeví jen na zlomek vteřiny a jsou okamžitě nahrazeny záběrem z větší vzdálenosti):

kliknutím zvětšíte

    

    

    



13.5.2005 Unreal Tournament 2007

Náhodou jsem narazil na několik zajímavých informací ohledně příprav Unreal Tournament 2007. Protože původní UT z roku 1999 patří k nejoblíbenějším hrám pro 3Dfx karty a novější UT2004 byl také v souvislosti novějšími 3Dfx kartami zmiňován, nabízím vám několik ukázek, abyste viděli, jak bude vypadat jejich následník. Krom toho si můžete přečíst i doprovodný článek (EN), kde se dozvíte více. UT 2007 si už zřejmě na našem HW nezahrajeme - po pohledu na screenshoty vám bude jasné proč. Nový Tournament totiž po vizuální stránce překonává i 3DMark 2005 - uznejte sami:

    

    



10.5.2005 Sbírky na webu

Zaktualizoval jsem sbírky na webu (wizzy, scot666, gekko, -HoNY-, no-X). Pokud něco nesedí, nebo chcete další změny, napište to do tohoto threadu.



5.5.2005 Amigamerlin 3.1 R10 pro Win 2k/XP za dveřmi!

Brzy bychom se měli setkat s novými ovladači AmigaMerlin 3.1 R10, které jsou určeny pro karty založené na VSA-100 (V4-4500, V5-5500, V5-6000). Tyto drivery budou vycházet z jádra od SFFT; více podrobností najdete zde.



2.5.2005 SFFT Driver Alpha 28 - 3dfx Voodoo3/4/5 - Windows 2000/XP

Dnešní nová verze ovladačů SFFT A28 přináší změny v triangle rendering's code pro VSA-100 a opravu chyb pro V3. Stahovat můžete zde.



18.4.2005 Download - datasheets, whitepapers...

Poslední dobou pár lidí projevilo zájem o dokumentaci k nejrůznějším částem hardwaru přítomného na produktech 3Dfx. Prohrabal jsem materiály od lidí z fóra, pár těch, co mi už dýl leží na disku, dohledal nějaké další a všechny umístil na stránku "download".

První skupinou jsou specifikace a parametry AD/DA čipsetů, které můžeme najít na většině karet (používané TV-out encodéry, GENDAC čipy, audio-procesory, video-in převodníky...) a druhou skupinou jsou specifikace samotných čipů 3Dfx (podařilo se mi dohledat i ostatní, takže jsou k dispozici Rush, Banshee, V1/2, Avenger i Napalm - poslední díky Vykupiteli dokonce i v podobě původního confidential dokumentu).

Krom několika dalších materiálů (FSAA, Glide3.0...) se mi podařilo sehnat jednu vzácnost: Oficiální (oranžovou) prezentaci VSA-100. Podobně jako tato verze, existuje ještě jedna - zelená (ukázka). Pokud ji náhodou někdo máte, kontaktujte mě, prosím!



14.4.2005 SFFT Driver Alpha 27 - 3dfx Voodoo3/4/5 - Windows 2000/XP

Krom dalších informací o Voodoo 3 (níže), je tu pro dnešek ještě jedna novinka. SFFT vydal 27. verzi svých ovladačů pro V3/4/5 a krom "General bug fixing" přináší i zoptimalizovaný kód. Stahovat můžete zde.



14.4.2005 Voodoo 3 - aktualizace: část 3

Protože mi od pondělního večera do včerejšího poledne nešel internet, měl jsem dostatek času na pokračování v aktualizaci stránky Voodoo 3... Krom několika drobností jsou to dvě novinky. Kompletní informace o Voodoo 3 od PowerColoru (co znamená značení, jak rozeznat verze PCB, které podporují TV-out, na jakých frekvencích běží EvilKing 3 Extreme a mnohé další).

Pro někoho bude možná zajímavější pár nových informací o kartě, jež se podílela na vývoji Voodoo 3 - 3500TV/FM a jejíž obrázek jsem vám již ukázal. Krom dalších obrázků se třeba dozvíte, že čip, který se ukrývá pod jejím chladičem není Voodoo 3. Hned vás mohu ujistit, že ani Banshee ;-). Chcete-li vědět, co skrývá černý pasiv, čtěte dále...



12.4.2005 Voodoo 3 - aktualizace: část 2

Další porce nových informací a obrázků je online. Některé už znáte z fóra, takže to vezmu jen namátkou...

Incredible Technologies - Voodoo 3
Supertek - Voodoo 3 - 2000 TV-out
Supertek - Voodoo 3 - 3000
Garnet GV-2000SD - Voodoo 3 125MHz
Gateway Voodoo 3 - 3000D
Gateway Voodoo 3 - 3000D s TV-out
Voodoo 3 s geom. procesorem
Voodoo 3 - 3500TV/FM alpha?

... a další...



11.4.2005 Voodoo 3 - aktualizace

Přichystal jsem aktualizaci informací na stránce Voodoo 3. Hlavně jsem se soustředil na definitivní rozlišení specifikací Velocity a Voodoo 3 - 1000. Nového je ale mnohem víc. Některé karty (prototypy) jsem zařadil kam patří, u většiny klasických V3 jsou nyní nové (lepší) obrázky, pokusil jsem se odstranit všechny faktické chyby a nejasnosti, o kterých vím...

Zdaleka to ale ještě není všechno; mám nachystané obrázky dalších prototypů a V3 od OEM výrobců, ale i bez nich už toho na mě bylo moc :-)



2.4.2005 nVidia G80 specifikace? Kdepak :-)

Doufám, že jste se nenechali nachytat včerejší aprílovou specifikací čipu G80, kterou jsem pro vás s pomocí kolegy z PCT připravil :-). Parametry by to byly moc hezké, zdaleka ne nemožné, ale pochybuju, že se s nimi na blížící se generaci grafických karet byť jen z poloviny setkáme.

Pěkný jarní víkend!



novější starší