Vítejte na neoficiálních českých stránkách 3Dfx!
Q2 2005
28.6.2005
| SFFT Driver Alpha 31 - 3dfx Voodoo3/4/5 - Windows 2000/XP
|
|
Nová verze ovladačů SFFT A31 přináší SLI blt fix (Voodoo5);
stahovat
můžete zde.
Za upozornění děkuji ps47 :-)
|
|
24.6.2005
| 3Dfx Soutěž
|
|
Do dnešního dne jste mohli odesílat odpovědi na naší soutěž. Přiznávám, že otázky nebyly vůbec jednoduché a dvě
by se daly považovat za chyták. Pro názornost jednoduchá statisktika: 57% odpovědí (na jednotlivé otázky)
bylo správně, 7% bylo neúplných nebo zčásti špatně a 36% bylo úplně špatně. Bohužel, přestože jsem byl
poměrně benevolentní, neodpověděl nikdo úplně správně. Ale také není nikdo, kdo by odpověděl špatně na
všechny otázky (to mě velmi mile překvapilo ;-).
Na každou ze čtyř otázek došla alespoň jedna správná odpověď.
Takže jak jsem slíbil, dám nápovědu. Nejvíce špatných odpovědí bylo na 1. otázku, takže nápověda zní:
správná odpověď na první otázku není Diamond Monster 3D. Takže každý kdo se zúčastnil, může poslat novou odpověď
(může změnit i odpovědi na zbývající 3 otázky). Odpovědi posílejte do konce června 2005
(tzn. máte na to týden). Pravděpodobnost výhry je teď mnohem vyšší (rozhoduje se jen mezi zúčastněnými), takže
držím palce. Pokud bude nyní správných odpovědí víc, určí výherce los :-)
|
|
20.6.2005
| SFFT Driver Alpha 30 - 3dfx Voodoo3/4/5 - Windows 2000/XP
|
|
Dnešní nová verze ovladačů SFFT A30 přináší "nějaké SLI Blt změny (Voodoo 5)" ;-)
a non-alpha texture fix (V3/4/5). Stahovat
můžete zde.
Za upozornění děkuji ps47 :-)
|
|
14.6.2005
| AmigaMerlin 3.1 R10 nebude!!! -> AmigaMerlin 3.1 R11 online
|
|
Dlouho slibované ovladače pro Voodoo 3/4/5 verze R10 je minulostí a nastupuje místo ní nová a zdánlivě úžasná R11 - posuďte sami:
D3D Section
• Based on Alpha 29 Direct3D core
• New D3D section with a great DX9 compatibility and high performance increase
• Need for speed now can be playable at 800x600x32bit
• Virtual Rally 3 now run smoothly, does NOT REQUIRE 3DAnalyzer, and can be playable
800x600x32bit e FSAA2x bit with Voodoo5 5500 and 1024x768x32 2xFSAA with Voodoo5 6000 with 100% in performance increase !!
• Halo in game some texture and perfomance problem are gone but there is a lot to do to be fully playable
• Mafia, GTA3, GTA3 Vice City, Spiderman the Movie (require T&L patch) UT2003, UT2004,
Max Vietcong, Payne, Max Payne 2 F1GP4, all have quality and speed improvement.
Opengl Section
• New Opengl Section and addedd a new dll:DXTN.dll!! The improvements regard in
particular T&L routine. All games tried show FPS increase and higher compatibility of new Dxtn.dll.
• Testing was done with Call of Duty, Call Of Duty United Offensive, MOHAA, MOH Breakthru, MOH Spearhead,
RTCW, Enemy Territory, Star Wars Jedy Knight, Star Wars – Jedy Outcast, Serious Sam Second Encounter,
Never Winter Night. Most of them were demos, but the new DLL should will works fine also in complete games.
Doporučuji přečíst podrobnosti na 3Dfxzone.it, odkud můžete nový driver také stáhnout.
thnx2 ps47 :-)
|
|
10.6.2005
| AmigaMerlin 3.1 R10 a další...
|
|
V současné době se na webu 3Dfxzone.it
objevilo několik nových ikon. Jedna odkazuje na poslední aktuální SFFT drivery, takže již budou po ruce
a druhá zatím neodkazuje nikam, ale dalo by se očekávat :-), že brzy nabídne dlouho slibované drivery
AmigaMerlin 3.1 R10.
Dále stojí za povšimnutí, že se v poslední době poměrně vyostřují vztahy mezi ATi a nVidií
(nebudu rozvádět), ale přináší to několik značných výhod. Poté, co ATi pomocí CrossFire implementovala
nové režimy FSAA, se i nVidia rozhodla k podobnému kroku. V některé z nadcházejících
verzí ForceWare bychom se měli setkat s vylepšenými režimy FSAA. Jednak nVidia nabídne FSAA 16x
(tento režim byl již dosud dostupný přes některé tweakery, ale díky využití OGSS 4x jako základu nebyl
příliš efektivní - jak výkonnostně, tak kvalitativně. Je tedy možné, že díky SLI se setkáme s upravenými
pozicemi SS vzorků, což by přineslo výrazný nárůst kvality). Odborníci se domnívají, že se sice nVidii
nemůže podařit dosáhnout "ideálního" stavu (EER = počet MS vzorků), ale navýšení kvality (<50%) oproti původnímu
zmíněnému režimu možné je. Druhou změnou by mělo být použití "per-sample gamma corection" technologie, kterou do "konzumní" grafické sféry poprvé
přinesla ATi na známém R9700.
A nakonec bych chtěl vyzvat všechny, kteří se ještě nezúčastnili soutěže, aby si to ještě rozmysleli.
S přihlédnutím k počtu zaslaných odpovědí je pravděpodobnost výhry první ceny stále velmi vysoká
a v případě chybné odpovědi nemáte co ztratit ;-)
|
|
6.6.2005
| Soutěžte s 3Dfx.cz
|
|
Dnešním dnem zahajuji novou soutěž. Nebudu to zbytečně komplikovat: Po dobu průběhu
soutěže bude každý měsíc položeno několik otázek, které se samozřejmě týkají 3Dfx.
Vaším úkolem je zodpovědět je co nejpřesněji níže uvedeným způsobem. Každý soutěžící
(který pošle odpověď) obdrží jakési identifikační číslo (pochopíte později ;-) a automaticky získává
2% slevu na produkty společnosti asusteam.cz.
Pokud soutěžící na všechny otázky odpoví správně, může být vylosován a získat
hodnotnou cenu, kterou soutěži věnuje asusteam.cz.
Samozřejmě si vyhrazuji právo na případnou změnu či úpravu pravidel - s tím se nedá nic dělat.
Soutěžní otázky pro tento měsíc:
1) Která grafická karta s čipsetem 3Dfx Voodoo Graphics byla jako první masově vyráběna? (výrobce + model)
2) Na které grafické kartě byl poprvé demonstrován 3Dfx T-Buffer?
3) Při vývoji jednoho čipsetu/čipu 3Dfx byla plánována výrazně nižší frekvence, než jaká byla finálně
použita. Dokonce i název karty byl z marketingových důvodů změněn. Která karta (uznávaná především
pro svůj někdejší nepřekonatelný poměr cena/výkon) se dočkala těchto změn?
4) Kdy 3Dfx oficiálně odstartovala prodeje Voodoo 5 - 6000?
Odpovědi mi posílejte zásadně jako soukromé zprávy (SZ/PM) na 3Dfx fóru. Do předmětu napište "soutez"
a odpovědi číslujte ve stejném pořadí jako otázky (ukázka). Odpovědi můžete posílat do pátku 24.6.2005.
Soutěžit může kdokoli, jedinou podmínkou je (snadná) registrace na fóru. Pokud by mi do uvedeného data
nepřišla jediná správná odpověď, přistoupíme k nápovědě. Tzn. cenu každopádně někdo vyhraje ;-)
Příjemné soutěžení!
PS: Na našem webu nemusíte najít správné odpovědi na tyto otázky!
|
|
3.6.2005
| SFFT Driver Alpha 29 - 3dfx Voodoo3/4/5 - Windows 2000/XP
|
|
Dnešní nová verze ovladačů SFFT A29 opravuje triangle rendering bug pro V3/4/5. Stahovat
můžete zde.
Za upozornění děkuji ps47 :-)
|
|
3.6.2005
| Soutěžte s 3Dfx.cz!
|
|
Od příštího týdne se na našich stránkách budete setkávat s novou 3Dfx soutěží. Každý
měsíc najdete v novinkách otázku, která se bude týkat 3Dfx. Aby byla soutěž
zajímavější, bude pravidelně losována jedna správná odpověď a výherce získá
hodnotnou cenu, kterou poskytl http://www.asusteam.cz/ Krom toho ještě každý zúčastněný
získá slevu 2% na veškeré produkty http://www.asusteam.cz.
|
|
31.5.2005
| 22-bit postfiltering
|
|
Stále se opakuje otázka, co je to a k čemu slouží tzv. postfiltering na 3Dfx kartách.
V dnešním článku se to pokusím vysvětlit. Pokud by článek nebyl dostatečně srozumitelný,
můžeme to dořešit na fóru. Jako obvykle to není žádné počtení na dobrou noc,
tak s tím radši předem počítejte ;-)
|
|
23.5.2005
| Test ovladačů pro Voodoo 3 na VoodooAlert.de
|
|
Na VoodooAlert.de byl zveřejněn test šesti verzí moderních ovladačů pro Voodoo 3:
Tři verze SFFT (23,24,25), AmigaMerlin 3.1 R6, AmigaSport 3.0 a 3dhq 1.09 b10.
Testováno bylo celkem na šesti hrách + 3D Marku. Nějaký jednoznačný závěr bych v testu
nehledal, ale pokud chcete rozběhat nějakou z použitých her, mohly by vám výsledky
testů pomoci. Jen nezapomeňte, že grafy výsledků nezačínají v nule :-)
(za upozornění děkuji Mirkovi)
Na závěr bych chtěl připomenout, že aktuální verze SFFT je
Alpha 28
a v blízké době (resp. už je 14. dní slíbený)
vyjde AmigaMerlin 3.1 R10
|
|
18.5.2005
| Quake 4 - hranáčci se vracejí
|
|
|
13.5.2005
| Unreal Tournament 2007
|
|
|
10.5.2005
| Sbírky na webu
|
|
Zaktualizoval jsem sbírky na webu (wizzy, scot666, gekko, -HoNY-, no-X). Pokud něco
nesedí, nebo chcete další změny, napište to do
tohoto threadu.
|
|
5.5.2005
| Amigamerlin 3.1 R10 pro Win 2k/XP za dveřmi!
|
|
Brzy bychom se měli setkat s novými ovladači AmigaMerlin 3.1 R10, které jsou
určeny pro karty založené na VSA-100 (V4-4500, V5-5500, V5-6000). Tyto drivery budou
vycházet z jádra od SFFT; více podrobností najdete zde.
|
|
2.5.2005
| SFFT Driver Alpha 28 - 3dfx Voodoo3/4/5 - Windows 2000/XP
|
|
Dnešní nová verze ovladačů SFFT A28 přináší změny v triangle rendering's code pro
VSA-100 a opravu chyb pro V3. Stahovat
můžete zde.
|
|
18.4.2005
| Download - datasheets, whitepapers...
|
|
Poslední dobou pár lidí projevilo zájem o dokumentaci k nejrůznějším částem
hardwaru přítomného na produktech 3Dfx. Prohrabal jsem materiály od lidí z fóra,
pár těch, co mi už dýl leží na disku, dohledal nějaké další a všechny umístil na
stránku "download".
První skupinou jsou specifikace a parametry AD/DA čipsetů, které můžeme najít
na většině karet (používané TV-out encodéry, GENDAC čipy, audio-procesory, video-in
převodníky...) a druhou skupinou jsou specifikace samotných čipů 3Dfx (podařilo
se mi dohledat i ostatní, takže jsou k dispozici Rush, Banshee, V1/2, Avenger
i Napalm - poslední díky Vykupiteli dokonce i v podobě původního confidential
dokumentu).
Krom několika dalších materiálů (FSAA, Glide3.0...) se mi podařilo sehnat jednu vzácnost:
Oficiální (oranžovou) prezentaci
VSA-100. Podobně jako tato verze, existuje ještě jedna - zelená
(ukázka). Pokud ji náhodou někdo máte,
kontaktujte mě, prosím!
|
|
14.4.2005
| SFFT Driver Alpha 27 - 3dfx Voodoo3/4/5 - Windows 2000/XP
|
|
Krom dalších informací o Voodoo 3 (níže), je tu pro dnešek ještě jedna novinka.
SFFT vydal 27. verzi svých ovladačů pro V3/4/5 a krom "General bug fixing" přináší
i zoptimalizovaný kód. Stahovat můžete zde.
|
|
14.4.2005
| Voodoo 3 - aktualizace: část 3
|
|
Protože mi od pondělního večera do včerejšího poledne nešel internet, měl jsem dostatek
času na pokračování v aktualizaci stránky Voodoo 3... Krom několika
drobností jsou to dvě novinky. Kompletní informace o Voodoo 3 od
PowerColoru (co znamená značení, jak rozeznat verze PCB, které podporují TV-out,
na jakých frekvencích běží EvilKing 3 Extreme a mnohé další).
Pro někoho bude možná zajímavější pár nových informací o kartě, jež se podílela na
vývoji Voodoo 3 - 3500TV/FM a jejíž obrázek jsem vám již
ukázal. Krom dalších obrázků
se třeba dozvíte, že čip, který se ukrývá pod jejím chladičem není Voodoo 3.
Hned vás mohu ujistit, že ani Banshee ;-). Chcete-li vědět, co skrývá černý pasiv,
čtěte dále...
|
|
12.4.2005
| Voodoo 3 - aktualizace: část 2
|
|
|
11.4.2005
| Voodoo 3 - aktualizace
|
|
Přichystal jsem aktualizaci informací na stránce Voodoo 3. Hlavně jsem se soustředil
na definitivní rozlišení specifikací Velocity a Voodoo 3 - 1000. Nového je ale
mnohem víc. Některé karty (prototypy) jsem zařadil kam patří, u většiny klasických
V3 jsou nyní nové (lepší) obrázky, pokusil jsem se odstranit všechny faktické chyby
a nejasnosti, o kterých vím...
Zdaleka to ale ještě není všechno; mám nachystané obrázky dalších prototypů
a V3 od OEM výrobců, ale i bez nich už toho na mě bylo moc :-)
|
|
2.4.2005
| nVidia G80 specifikace? Kdepak :-)
|
|
Doufám, že jste se nenechali nachytat včerejší aprílovou specifikací čipu G80, kterou
jsem pro vás s pomocí kolegy z PCT připravil :-). Parametry by to byly moc hezké,
zdaleka ne nemožné, ale pochybuju, že se s nimi na blížící se generaci
grafických karet byť jen z poloviny setkáme.
Pěkný jarní víkend!
|
|
|
|
|