Voodoo 5


Voodoo 5 - 6000

 Základní info:
 vydána:  červen 2000
 prac. název  Napalm
 jádro:  166 (143-183) MHz
 0,25 µm TSMC
 2/4 * 14 MTranzistors
 paměti:  166 (143 - 183) MHz
 32 - 128 MB
 2/4 * 128 bit
 trianglerate  ? MT / s
 fillrate  666 - 1466 MTxl / s
 RAMDAC  350 (400) MHz


    Podrobné informace o procesoru VSA-100, na němž je karta postavena, najdete zde.

    Série Voodoo 5 založená na procesorech VSA-100 byla tím nejrychlejším, co 3dfx oficiálně vydala. Nejvyšší teoretický fillrate a nejvyšší kvalita 3D obrazu. Hardwarový AntiAliasing a digitální cinematické efekty T-Bufferu. To řadilo Voodoo 5 na nejvyšší příčky. Chyběla jen jedna drobnost. Drobnost, která byla jedním z "hřebíčků do rakve" 3Dfx. Konkrétně jím bylo (tehdy přeceněné) T&L...

    Když se řekne Voodoo 5, většině se vybaví Voodoo 5 - 5500, tedy dvouprocesorová varianta. Čtyřprocesorová šestitisícovka se bohužel nestihla příliš rozšířit, takže majitelé (alespoň u nás) by se dali počítat na prstech. V době, kdy se Voodoo 5 objevila, byla očekávána i Voodoo4 - 4500 s jedním procesorem, Voodoo 5 - 6000 se čtyřmi procesory a cosi se šuškalo i o Voodoo 6 - 8000 s šesti, nebo častěji osmi procesory (varianta s šesti je nepravděpodobná, SLI bylo vždy provozováno v sudých násobcích dvou). Voodoo 6 však nepřišla a na toto téma se objevilo jen pár vtípků, ohledně jejích rozměrů a spotřeby. Voodoo 5 byla původně určena jako konkurence kartám typu Riva TNT2 PRO a Ultra. Vývoj ale provázely problémy a to i finanční, protože Voodoo 3 se neprodávala podle očekávání.

    Výsledek byl takový, že když se karta (míním verzi 5500) objevila na trhu, byla poměrně drahá (kvůli rychlým SDR pamětem; takto rychlé SDRAMy se příliš nevyráběly, pro vysoké frekvence byly vyvíjeny paměti typu DDR). Dalším nedostatkem byla absence jednotky T&L. Jak už jsem se zmiňoval, nebyl to na tehdejší dobu prakticky žádný nedostatek, neboť her, které T&L podporovaly, bylo pár. Situaci ale velmi ovlivnil benchmark 3D Mark 2000, který byl kompletně optimalizován pro HW T&L a to do takové míry, že karty, které tuto funkci podporovaly, vynášel neobjektivně vysoko. Dalším "nešvarem" byl přežitek benchmarkovat v rozlišeních, jako 640*480 a 800*600, což mělo také nepříznivý dopad na výsledky Voodoo5, neboť při takto nízkých rozlišeních se karta nemohla dostatečně projevit. Z druhé strany to byl sám o sobě nesmysl, protože nebyl důvod nízká rozlišení používat, když všechny hry běhaly na těchto kartách bezproblému i v 1024*768, mnohdy i v 1280*1024.

    Mnoho benchmarků a testů bylo prováděno v (i na tehdejší dobu) pomalých sestavách, takže benchmarky s Celerony na 333 MHz nebyly výjimkou. Ve výsledku to stavělo 3Dfx do špatného světla. Voodoo 5 ve skutečnosti byla velice výkonná karta. Při vysoké kvalitě obrazu (>1024*768, 32bit, vysoké detaily) s přehledem porážela i GeForce DDR (!!!). A to i ve hrách, které využívaly HW T&L (!), jako např. Quake III. Pro zajímavost uvádím dobový benchmark na hře Quake III Arena. Přesto, že byl proveden na platformě Intel (přičemž 3Dfx mělo ovladače optimalizovány lépe pro AMD 3DNow!), je výsledek vynikající.





Celý test najdete zde.

    Každá doba má své oblíbené hry a pokud jsou navíc schopny fungovat jako benchmark, tak právě ony výrazně ovlivňují oblibu hardwaru a s ní související prodeje. V létě roku 2000 to kromě Quaka III byl dodnes oblíbený Unreal Tournament. Ten podporuje API Direct3D, takže Quaka (oGL) vhodně doplňoval. Následující výsledek pochází z testu provedeném na Athlonu 750 MHz. Sledujte výkon ve 32bit hloubce. Voodoo 5 je ve 32 bitech rychlejší, než jakákoli jiná karta v šestnácti! Ještě pro úplnost uvedu, že při použití API Glide (které hra taktéž podporuje) je framerate ještě o dalších 25% vyšší! Tento výsledek jsem převzal z recenze serveru www.anandtech.com, kde si můžete celý test prohlédnout.





    To ale není vše. Při přípravách nadcházejícího čipu Rampage zakoupila 3Dfx společnost GigaPixel, která disponovala technologií HSR (Hidden Surfaces Removal; technologie, která umožňuje detekovat povrchy, které nejsou ve výsledném obraze viditelné a vynechat je při renderingu; systém "neplýtvá" výkonem na části scény, které stejně nejsou vidět). GigaPixel HSR dokázal eliminovat 30-50% zbytečných výpočtů při chybovosti do 1%. Rampage jsme se již nedočkali, ale přesto, že 3Dfx od roku 2001 spadala pod nVidii, stihla ještě tuto technologii zakomponovat do ovladačů Voodoo4 / 5. Nejprve byla tato možnost skryta, ale brzy se objevily utilitky, které umožnily HSR aktivovat. Existovaly 4. stupně. Vypnuté / konzervativní / polo-agresivní / agresivní. Technologie ještě nebyla úplně dokončena, takže při vyšších stupních se v obraze mohly vyskytovat chyby. Nicméně, pokud opět vezmeme v úvahu hru Quake III Arena, tak při 1600*1200 (max. detaily, 32bit) porážela Voodoo 5 s aktivovaným HSR nejnižšího stupně i GeForce2 GTS. S maximálním stupněm HSR pak vyvinula oproti GeForce2 GTS téměř trojnásobný framerate (cca 89 oproti 32 FPS). Zdroj: www.anandtech.com.




Technologie:


2D / Video:
  128 bit grafické jádro
  HW akcelerace přehrávání DVD (Motion Compensation, Planar to packed pixel conversion)
  2048*1536 při 85 Hz jako maximální 2D rozlišení

3D:
  full 32 bit rendering
  32 bit color textures suport
  24 bit FP Z-Buffer
  8 bit Stencill Buffer
  Textures Resolution up-to 2048x2048
  Texture Compression DXT, FXT1
  Single-Pass Bilinear / Trilinear texture filtering
  Single-Pass & Single Cycle MultiTexturing
  Single-Pass & Single Cycle Bump Mapping
  Alpha Blending
  Line / Edge AntiAliasing
  Unique Rotated-Grid Full-Scene AntiAliasing 2x, 4x, 8x (Voodoo 5 - 6000)
  T-Buffer Motion Blur
  T-Buffer Depth of Field
  T-Buffer Soft Shadows
  T-Buffer Soft Reflections
  Flat / Gourard Shading
  LOD MipMapping
  Double Buffering
  Triangle Setup Engine
  Sub-Pixel & Sub-Texel Correction
  Programmable Fog Effects


Možnosti / parametry:

  AGP 2 (full Sideband support) / AGP 4 (poslední prototypy) / PCI
  32 / 64 / 128 MB SDR (16 / 32 na čip)
  SLI kompatibilní (běžně 2 až 4 čipy, profi karty až 32 čipů)


API, rendering:

  MS Direct 3D
  3Dfx Glide
  SGI OpenGL




Voodoo 5 - 5000 AGP
 jádro  166 MHz
 paměti  166 MHz
 32 MB SGRAM
 16 MB na čip
 256bit (2*128)
 trianglerate  ? MT / s
 fillrate  666 MTexel / s
 RAMDAC  350 MHz
 sběrnice  AGP 4
 výstupy  D-Sub
 délka  215 mm


Voodoo 5 - 5000 měla vyjít později, až se sérií Voodoo 4. Proto také podporuje AGP4. Od Voodoo 5 - 5500 se liší polovinou paměti; 16MB na čip, tj. 32MB celkem. Protože později většina aplikací vyždovala více grafické paměti, než 3Dfx zprvu očekávala, nebyla nakonec verze 5000 vydána; zůstalo jen u prototypů.



Voodoo 5 - 5000 PCI
 jádro  166 MHz
 paměti  166 MHz
 32 MB SGRAM
 16 MB na čip
 256bit (2*128)
 trianglerate  ? MT / s
 fillrate  666 MTexel / s
 RAMDAC  350 MHz
 sběrnice  PCI
 výstupy  D-Sub
 délka  245 mm


Voodoo 5 - 5000 PCI je totéž jako verze 5500 PCI, jen s polovinou paměti. Stejně jako 5000 AGP nebyla oficiálně vydána. Zajímavostí je neosazená pozice pro druhý D-Sub.

Dovolte mi trochu polemizovat: Kdyby šlo o pozici DVI, nedivil bych se; předpokládal bych jen možnost připojení LCD. Pokud ale jde o dva TOTOŽNÉ konektory, lze přepokládat, že by karta disponovala funkcí dual-head (protože možnost dvou výstupů, na kterých by byl tentýž obraz, je zbytečností). Pokud vím, tak VSA-100 obsahuje JEDEN integrovaný RAMDAC. Tzn., že v případě druhého výstupu by musel být připojen druhý (externí). Jenže pro ten NENÍ na PCB pozice! Jediná možnost, která mě napadá, je, že sekundární VSA-100 by měl svůj vlastní výstup!!! Co by to znamenalo? Např. možnost renderovat dva různé 3D obrazy, nebo -což se mi jeví jako pravděpodobnější- používat oba procesory pro 2D grafiku. (tento trend dnes razí např. společnost Colorgraphic: na každý výstup jedno grafické jádro = dostatečný 2D výkon pro každý zobrazovací adaptér + použití levnějších grafických čipů) S kvalitou výstupních filtrů, jaké 3Dfx používalo a 2D výkonem procesoru VSA-100 by to znamenalo grafickou kartu pro profesionální 2D. Pokud 3Dfx něco takového plánovala, bylo obrovskou chybou, že to neuskutečnila. Znamenalo by to značný odbyt těchto karet.



Voodoo 5 - 5500 AGP
 jádro  166 MHz
 paměti  166 MHz
 64 MB SDRAM
 32 MB na čip
 256bit (2*128)
 trianglerate  ? MT / s
 fillrate  666 MTexel / s
 RAMDAC  350 MHz
 sběrnice  AGP 2
 výstupy  D-Sub
 délka  245 mm


Voodoo 5 - 5500 byla hlavním proudem karet s čipsetem VSA-100. Využívala 2 čipů v režimu SLI, přičemž každý má svých vlastních 32MB SDR paměti. Karta je taktována synchronně na 166 MHz, přičemž bylo uváděno až 183 MHz (nesetkal jsem se, že by někdo uváděl, že měl s takto taktovanou kartou zkušenost). Karta podporuje FSAA 2x a 4x algoritmem Rotated-Grid Super-Sampling. Podporovány jsou také všechny T-Buffer efekty.

Dnes je možné tuto kartu v ČR sehnat za cenu kolem 1500Kč, ale obvykle je velmi rychle prodaná (mohl bych vyprávět :-(. Na ebay.com je stabilně tak 10-20 kusů na dražbě, obvykle se vydraží tak za 35$ (1000Kč). Taktéž na ebay.de se občas nějaká objeví, cena není o mnoho vyšší, za to je však v €. Dostupnost snižují platební podmínky.



Voodoo 5 - 5500 PCI
 jádro  166 MHz
 paměti  166 MHz
 64 MB SDRAM
 32MB na čip
 256bit (2*128)
 trianglerate  ?
 fillrate  666 MTexel / s
 RAMDAC  350 MHz
 sběrnice  PCI
 výstupy  D-Sub
 délka  245 mm


Voodoo 5 - 5500 PCI se od svojí AGP kolegyně liší ve dvou prvcích. 1) PCI sběrnice; 2) nižší cena. Dnes je karta k sehnání, ale poměrně vzácně. Zhruba na každých deset AGP verzí připadá jedna PCI (kupodivu, PCI i AGP verze jsou zhruba stejně výkonné, ale cílené napadávání 3Dfx od nVidie směřované na nízkou podporu AGP v době Voodoo 3 pouze zmátlo uživatele, kteří pak preferovali dražší, ale stejně výkonnou (a dnes méně kompatibilní) AGP 2x provedení. Dnešní cena V5-5500PCI je vyšší, než u AGP verze, cca o 50% Jeden až dva kusy jsou většinou dostupné na ebay.com





Voodoo 5 - 5500 MAC
 jádro  166 MHz
 paměti  166 MHz
 64 MB SDRAM
 32MB na čip
 256bit (2*128)
 trianglerate  ?
 fillrate  666 MTexel / s
 RAMDAC  350 MHz
 sběrnice  PCI
 výstupy  D-Sub, DVI
 délka  245 mm


Voodoo 5 - 5500 MAC je ve své podstatě pět-tisíc pětistovka do PCI s osazeným DVI výstupem (samozřejmě včetně TMDS transmiteru). Karat je primárně určena pro počítače Apple Macintosh, ale po přeflashování BIOSu (za 5500 PCI) je možné použití i na PC. Tato karta je velice sběratelsky oblíbená; příčinou je DVI výstup, kompatibilita (PCI sběrnice) a asi nejhezčí krabice z celé V5 série.



Voodoo 5 - 5x00 AGP
 jádro  min 166 MHz
 paměti  min 166 MHz
 64 MB SDRAM
 32 MB na čip
 256bit (2*128)
 trianglerate  ? MT / s
 fillrate  min 666 MTexel / s
 RAMDAC  350 MHz
 sběrnice  AGP 4
 výstupy  D-Sub, (DVI)
 délka  215 mm


Tato karta měla být pravděpodobně modelem nahradícím původní Voodoo 5-5500 AGP(2). O 30mm kratší a s podporou AGP4 by byla výrazně kompatibilnější a lépe manipulovatelná. Bohužel se mi zatím nepodařilo zjistit příliš mnoho údajů. Existuje v provedení s DVI i bez DVI. Bývá označována jako Voodoo 5 - 5500 AGP4 či AGP4/DVI, ale osobně si nemyslím, že by oficiálně nesla tento název; odhadoval bych (minimálně pro DVI verzi) něco jako 5600 (?) či 5800 (?). Vzhledem k tomu, že byla ohlášena i Voodoo 5 AGP pro MAC, by mohlo jít právě o tento model.



Voodoo 5 - 6000
 jádro  143 - 183 MHz
 paměti  143 - 183 MHz
 128 MB SDRAM
 32 MB na čip
 512bit (4*128)
 trianglerate  ?
 fillrate  1144 - 1466 MTexel / s
 RAMDAC  350 MHz
 sběrnice  AGP 2
 PCB  10 vrstev
 délka  různá


Voodoo 5 - 6000 se objevila až těsně před krachem společnosti. Vydání karty zpomalily problémové řadiče Intel, stejně tak jako jejich ovladače, které než Intel vychytal, byla 3Dfx "jednou nohou v hrobě". Při návrhu další revize karty už bylo od Intelu definitivně upuštěno a byl nahrazen čipem HiNT. Voodoo 5 - 6000 bylo možné získat jen na objednávku u 3Dfx; do obchodů se nedodávala. Oficiálně totiž vydána nebyla. Karta měla gigantický fillrate a umožňovala FSAA až 8x. Napájena byla speciálním 100W trafem, nazývaným "Voodoo Volts", které bylo součástí dodávky a jehož konektor se připojoval do zadního čela karty (na první pohled to vypadá, jako kdyby karta měla TV-out). (Samostatnou kapitolku věnouvanou tomuto tématu najdete zde.

Karet bylo vyrobeno jen velmi malé množství (stovky ks). Dnes jsou velmi těžko dostupné a jejich cena se pohybuje kolem 600$. S prodejem Voodoo 5 - 6000 jsem se setkal jen párkrát. Některé případy najdete dole mezi obrázky, druhý patří k té velké sbírce prodané na ebay (2 kusy: prez. model + HiNT), jiný byl dražen samostatně (Intel).



Voodoo 5 - 6500
 jádro  183 MHz
 paměti  183 MHz
 128 (256?) MB SDRAM
 32 (64?) MB na čip
 512bit (4*128)
 trianglerate  ?
 fillrate  1466 MTexel / s
 RAMDAC  350 MHz
 sběrnice  AGP 2
 délka  250 mm


Voodoo 5 - 6500 bývá označován prezentační model (čipy 2x2). Ten je sice nefunkční, ale přesto uvedu jeho parametry (resp. parametry, které by měl, pokud by fungoval - tedy ty, se kterými bylo počítáno pro prodávané karty). Není mi úplně jasné, proč je používán název 6500, když později byl používán "6000". Jediný důvod, který mě napadá, je, že by 6500 disponoval větším množstvím paměti... (což nemusí být pravda)



Revize V5 - 6x00

Když nebudu počítat prezentační model (2x2), který stejně nebyl funkční, pak existovaly celkem 4 revize Voodoo 5 - 6000.



V5 - 6k revize 1. revize 2.
  model 1000 A1 1500 A 1500 A1 1900 A 2600 A 2600 A2 2700 (?)
  takt 143 MHz     166 MHz 166 MHz - 183 MHz
  paměti 5.4 ns 5.5 ns
  řadič Intel HiNT
  vyrobeno 50-100 ks 50 ks
  délka cca 290 mm cca 290 mm
  zepředu ? ? 820 kb ? ? 1190 kb ?
  zezadu ? ? 600 kb ? ? 730 kb ?


V5 - 6k revize 3. revize 4.
  model 3400 A 3400 A3 3500 A 3600 A1 3700 A 3700 A1 3700 A3
  takt 166-183 MHz 166 MHz 183 MHz
  paměti 5.4 ns 6 ns 5 ns
  řadič HiNT HiNT
  vyrobeno pár set ? 200 ks ?
  délka 310 mm ? 310 mm ?
  zepředu ? 650 kb ? ? 620 kb ? ?
  zezadu ? 350 kb ? ? 580 kb ? ?


Nultá revize - prezentační vzorky. To jsou ty karty vyobrazené na propagačních materiálech a prezentované na výstavách. Jde jen o modely, takže jsou nefunkční. To ovšem neubírá na jejich ceně, obzvláště, když existují jen dva vzorky. Typické je rozložení čipů do čtverce; to ale nebylo v dalších revizích použito, neboť by PCB bylo extrémně nákladné. Tyto modely bývají často označovány jako Voodoo 5 - 6500.

První revize byla určena především pro reklamní a předváděcí účely. Díky řadiči Intel nebyla schopna fungovat s většinou základních desek. Až poslední karty běžely na 166MHz. Mnoho kusů z této série také obsahovalo vadné napájecí obvody, takže po zapojení se karta sama odpálila. Existují i funkční karty, ale mnoho jich není. Karta je schopná běžet jen v kombinaci s Voodoo Volts, což je problém. Sehnat funkční trafo (většinou byla velmi poruchová) staršího typu (+12/-12V) a k tomu funkční kartu této revize je téměř nemožné.

Druhá revize, již s řadičem HiNT, byla taktována na 166 MHz, ale údajně se mohly objevovat problémy s FSAA.

Třetí revize již měla mnoho much vychytaných, ale zároveň existovalo mnoho různých verzí. Některé kusy dokonce taktované na 183 MHz. Mezi kartami této série jsou velké rozdíly, takže některé vůbec nefungují, jiné naopak běhají bez problému. Bylo jich vyrobeno více, ale funkčních je málo.

Čtvrtá (finální) revize již byla celkem bezproblémová a poslední karty (vzácné) běžely na 183 MHz. Šlo o poslední předprodukční vzorky (pozn.: někdy jsou rozlišovány jen tři revize karty, přičemž je buďto vynechávána první s řadičem Intel, nebo jsou poslední revize 3xxx -zde třetí a čtvrtá- považovány za jednu.

Pozn.: Na sérii Voodoo 5 - 6000 byly používány paměti od 5 do 6 ns. První revize, která běžela na "pouhých" 143 MHz disponovala poněkud zbytečně 5,4 ns moduly. Poslední revize, která standardně běží na 183 MHz, obvykle obsahuje "jen" 6 ns paměti.

Ukázka kódů z několika karet:



kód karty info
210-0391-001-A1 [1500] první revize, Intel, 5,4 ns Toshiba
210-0391-001-A2 [2600] druhá revize, HiNT, 5,4 ns Toshiba
210-0391-001-A3 [3400] třetí revize, HiNT, Toshiba, asi 5,4 ns
210-0391-001-A [3700] poslední revize, HiNT, 6 ns Hynix, záruka funkční karty






Obrázky - Voodoo 5 - 5x00:
prototypy, prezentační karty a nevydané modely
v5
Voodoo 5 - 5000, PCI, 32MB SGRAM. (800*396, 68kB)
Povšimněte si pozice pro sekundární D-Sub, která není osazena.
back, (800*395, 75kB)
Voodoo 5 - 5000, AGP4, 32MB SGRAM (800*409, 71kB)

back (800*406, 70kB)
Voodoo5 - 5500, AGP2, 64MB
Prototyp, finální PCB bylo velice podobné. Všimněte si ale pozice pro druhý druhý D-Sub.
Prezentační karta, prototyp.
(738*527, 109kB)
Voodoo 5 - 5x00, AGP4, 64MB SDRAM. O 30mm kratší a AGP4 bohatší. Název neznámý. Tolik k této vzácné a nevydané variantě V5
(400*300, 21kB)
Voodoo 5 - 5x00, AGP4, DVI, 64MB SDRAM. Totéž, jako předchozí, ale s osazeným DVI. Otázkou je název karty. (986*539, 142kB)
back, (1024*768, 104kB)
výstupy, (1024*768, 278kB)
finální - built by 3Dfx
Voodoo 5 - 5500, PCI, 32MB. S chladičem.
(640*480, 49kB)
Voodoo 5 - 5500, AGP2, 64MB. Zepředu...
(1089*507, 170kB)
Voodoo 5 - 5500, AGP2, 64MB. ...a zezadu.
(1076*507, 160kB)
Obrázek ze serveru HardwareTweaker, z recenze XGI Volari V8 Duo. Srovnání Volari V8 Duo a 3Dfx Voodoo 5 - 5500, AGP2, 64MB. Voodoo má kvalitnější kondenzátory a VFC port :-)
(800*600, 134kB)
Jiné srovnání Volari V8 DUO a Voodoo 5-5500 AGP2.
(502*468, 49kB)
Voodoo 5 - 5500 MAC, PCI, 64MB, DVI. Rozdíl oproti 5500 PCI je v DVI
(640*480, 41kB)
Voodoo 5 - 5500 MAC - nový obal.
(400*300, 23kB)
ostatní
"Heatkiller" - duální waterblock pro chlazení karet série Voodoo 5 - 5x00. Dovolil bych si použít název Scalable Cooling Architecture, neboť -jak je zřejmé- lze jednotlivé waterblocky řetězit :-). Připojit další dva moduly a mohl by chladit i Voodoo 5 - 6000...
(380*261, 21kB)
v praxi, (410*230, 23kB)


Obrázky - Voodoo 5 - 6x00:
prezentační karty
Voodoo 5 - 6000/6500, AGP2, 128MB. Prezentační model. Tato karta byla jen nefunkčním prezentačním modelem pro reklamní účely.
(738*527, 119kB)
Voodoo 5 - 6000/6500, AGP2, 128MB. Jiný obrázek téhož modelu, ale včetně prototypu napájecího trafa.
(738*526, 74kB)
Voodoo 5 - 6000, známý model "2x2".Prodaný společně s níže vyobrazenou Voodoo 5 - 6000 (HiNT 3700-A, poslední revize) a dalšími 27 kartami 9.2.2004 na ebay za 2550$.
(320*240, 20kB)
Voodoo 5 - 6000/6500, AGP2, 128MB. Detailní obrázek.
(680*470, 97kB)
Voodoo 5 - 6000/6500, AGP2, 128MB. S pasivními chladiči.
(604*373, 32kB)
prototypy
Voodoo 5 - 6000, AGP2, 128MB. (Intel 1x00) Včetně napájecího trafa.
(750*654, 53kB)
Voodoo 5 - 6000, AGP2, 128MB. Revize 1 (1x00), řadič Intel.
(702*351, 72kB)
Voodoo 5 - 6000, AGP2, 128MB. Revize 1 (1x00), řadič Intel.
(640*480, 51kB)
Jednou se objevil člověk, který si usmyslel, že prodá svoji Voodoo 5 - 6000 (Intel 1x00). Hodil na net obrázky a uspořádal dražbu. Už si bohužel nepamatuju konkrétní sumu, ale tady jsou alespoň ty obrázky. :-(
obr.1 - Voodoo 5 - 6000 ze zadu. (1024*768, 88kB)
obr.2 - Voodoo 5 - 6000 s trafem (klávesnice není o moc delší) (512*384, 35kB)
obr.3 - Voodoo 5 - 6000 v počítači (pokračuje pod harddiskem :-) (1024*768, 92kB).
Voodoo 5 - 6000, AGP2, 128MB. (HiNT 2700)
(400*260, 10kB)
Voodoo 5 - 6000, AGP2, 128MB. Poslední revize HiNT 3700 A. Detail. Tato karta byla prodána společně s výše vyobrazenou Voodoo5-6000 (2x2 prototyp) a dalšími 27 kartami 9.2.2004 na ebay za 2550$.
(400*300, 23kB)
Voodoo 5 - 6000, AGP2, 128MB. (HiNT 3700 A). Tento exemplář byl vydražen na ebay za poněkud přehnaných 1026$. Ta krásná krabice je vyrobena ze dřeva a skla a prodejce ji nabídl taktéž s podmínkou uhrazení poštovného ve výši 150$ :-). Detail obalu.
(400*300, 24kB)
Voodoo 5 - 6000, AGP2, 128MB, čtvrtá revize. Tato redukce na PCI se u nás bohužel neprodává. Resp. pokud víte o dodavateli, ozvěte se, užitek by z ní mělo víc lidí :-)
(640*480, 85kB)
Voodoo 5 - 6000, AGP2, 128MB. PCI-rework na čtvrté revizi.
(512*320, 35kB)
Obrázek ze serveru HardwareTweaker, z recenze XGI Volari V8 Duo. Srovnání Volari V8 Duo a 3Dfx Voodoo 5 - 6000, AGP2, 128MB. Voodoo má kvalitnější kondenzátory, má VFC port a je bez interních napájecích konektorů, má víc procesorů, RGAA 8x a je prostě lepší :-)
Všimněte si řadiče HiNT!
(800*600, 133kB)




Voodoo 5 - 5500 PCI Voodoo 5 - 5500 AGP
Voodoo 5 - 5500 PCI (MAC)
Voodoo 5 - 5000 AGP Voodoo 5 - 6000




Další materiály
Krátká flashová reklama na technologie a výkon série Voodoo 5. Doporučuju trochu ztlumit reproduktory a přepnout Explorer na fullscreen "F11".
(91kB)




© no-X 2004-2005
akt. 16-09-2005
hlavní stránka
diskusní fórum