Stránka 2 z 3

Napsal: čtv říj 05, 2006 3:41 pm
od Vlask
wizzy píše:To je právě ten problém, ve VGA je max. refresh 70Hz a připadá mi, že tam je natvrdo V-Sync on (i když se váří, že ne).
http://en.wikipedia.org/wiki/Vga
Problem vyresen, magicky prikaz je vid_wait 0 , jen je neprijemne ze po kazde zmene rozliseni to musim znovu zapinat
Ted uz banshee nema v 320x240 60fps, ale 204 8-)

Napsal: pát říj 06, 2006 6:59 am
od wizzy
No to už jsou lepší čísla 8-)

Napsal: pon říj 09, 2006 11:30 pm
od Vlask
No tak voodoo 1 nebude, canopus pure 3d mel pomackane nozicky, sice sem je narovnal, ale mrcha furt pri pokusu o spusteni 3D nahodi rozhozenou obrazovku a to je vsecko.
Ted mne ale vic stve neco jineho - s voodoo 2 mam silene pomale opengl. Sem zkusil posledni referencni drivery a ihned se presvedcil proc sou tam ke stazeni i upravene verze pro kompatibilitu s Athlony :? Tak sem to vzal z jine strany a hodil tam rovnou nejnovejsi verzi driveru z 3dfxzoneit - myslim ze je to 4.6. Glide jede,D3D v Unrealu ne (to se nedivim), ale opengl ma v unrealu cca 1.7 fps a glexcess to same. Sem zkusil mesu, ale jediny efekt je v rozpadu textur v Quake.
Ted ten dotaz zkousel nekdo neco pod opengl ve Win98 s voodoo 2?
Je to normalni nebo ne?
Pripadne jake pouzit drivery.

Napsal: úte říj 10, 2006 1:25 am
od ps47
myslim ze v 4.6 je nejaky beta bordel,mrkni sem a do adresaru aplikacie si daj ICD v1.0.0.0505,premenuj na opengl32.dll,skus co to spravi..

Napsal: ned říj 15, 2006 11:28 pm
od Vlask
Takze Intro naleznete zde
http://82.114.193.227/vga/view.php?cisl ... 2006101301
prvni dil nedokonceny zde
http://82.114.193.227/vga/view.php?cisl ... 2006101601
Chybi tam Voodoo 3 3500 a 5 5500, doplnim, ale struktura jak to bude pripadne vypadat je videt. Na konec clanku chystam grafy vsech karet dohromady, at je to nejak slusne porovnatelne, ale zjistil jsem ze Oppenoffice je na grafy naprosto k nicemu, takze tahle featurka bude muset pockat az se dostanu v praci k excelu a naucim se s tim trosku delat.
predpokladam ze vyhrad bude dost, tak do toho at na tom nezustane jedina nit sucha :lol:

jinak pak tam budou na hlavni strance v menu odkazy na souhrne grafy vsech grafik dohromady v jednotlivych testech, ale zatim tam neni co davat, nehlede na tu mou neschopnost ohledne grafu :?

Nakonec otazka na znalce Opengl (swarm?) - we win98 mam nakou knihovnu Opengl32.dll, mozna je tam od nejake drivejsi grafiky, ale o to nejde - je mozne ze nektere veci jedou pres opengl Softwarove? Protoze takova Ati Rage II+DVD mela silene malo fps - 1-2 v opengl testech coz by me neudivovalo, ale takova Voodoo Rush a Voodoo 2 na tom byly naprosto stejne (nemel sem trpelivost zkouset jestli presne stejne fps) pomalu dokud jsem onen soubor neprepsal prejmenovanym Opengl driverem z netu - pak to jelo klidne 40-60fps. Abych neprohlasoval ze nektere karty maji silene pomale Opengl, ale ony ho treba vubec nemaj a cely to jede pres CPU. Nebo ne :?:

Napsal: pon říj 16, 2006 12:41 am
od DOC_ZENITH/XAN
Opengl32.dll - to máš knihovnu ve win. Ve win9x ji máš v system a v NT based ji máš v system32. S timhle souborem nic nedělej, problém právě bejvá, že některý drivery jsou schopný tento soubor přepsat jinym a pak to vyřadí OpenGL na ostatních kartách. Zářivym příkladem je třeba MesaFX, nebo jiné OpenGL knihovny pro voodoočka, všimni si že se taky jmenujou OpenGL32.dll a dáváš je většinou do adresáře hry. A voodoo samotná by měla k openGL přistupovat právě přes ten originální OpenGL32.dll co je ve win a pak následně přes Glide3x.dll, ale když si třeba ňákej program nechce tu Mesu vzít , tak jí prostě nahradíš ten soubor ve win a je to, problém pak nastává když do systému vrazíš jinou kartu, která s tim driverem pak už neni kompaktibilní(a ty nemáš zálohu toho původního). A já se právě obávám že některý drivery, protože testuješ horu karet, byly schopný přepsat tenhle soubor svym, což pak vyřadí OpenGL na většině jinejch karet.

(PS. nejsem odborník na openGL)

Napsal: pon říj 16, 2006 9:18 am
od Vlask
XAN píše:Opengl32.dll - to máš knihovnu ve win. Ve win9x ji máš v system a v NT based ji máš v system32. S timhle souborem nic nedělej, problém právě bejvá, že některý drivery jsou schopný tento soubor přepsat jinym a pak to vyřadí OpenGL na ostatních kartách. Zářivym příkladem je třeba MesaFX, nebo jiné OpenGL knihovny pro voodoočka, všimni si že se taky jmenujou OpenGL32.dll a dáváš je většinou do adresáře hry. A voodoo samotná by měla k openGL přistupovat právě přes ten originální OpenGL32.dll co je ve win a pak následně přes Glide3x.dll, ale když si třeba ňákej program nechce tu Mesu vzít , tak jí prostě nahradíš ten soubor ve win a je to, problém pak nastává když do systému vrazíš jinou kartu, která s tim driverem pak už neni kompaktibilní(a ty nemáš zálohu toho původního). A já se právě obávám že některý drivery, protože testuješ horu karet, byly schopný přepsat tenhle soubor svym, což pak vyřadí OpenGL na většině jinejch karet.

(PS. nejsem odborník na openGL)
To vsechno vim a prave ten soubor sem musel prepsat pro nektere voodoo aby ten Opengl se vubec hybal - specialne v Unrealu sem si nikde te knihovny nevsiml a v glexcesu taky ne,takze to asi bere ze systemu. Jinak original knihovny mam zazalohovanej, ale stejne mam celej image disku, takze staci preghostovat.

Napsal: pon říj 16, 2006 10:24 pm
od wolf00
vlask: na screny obrazovky pouzivam tenhle program a jsem spokojeny ... muzes ho skusit http://www.stahuj.cz/grafika_a_design/z ... intscreen/

Napsal: pon říj 16, 2006 11:09 pm
od swarm
Na tu Opengl knihovnu ve windows bys nemel nikdy sahat. Pokud mas k nejake karte extra opengl32.dll a nevis co s nim, tak ho nahraj do adresare hry. I kdyz tam predtim zadny neni tak aplikace automaticky (resi windows) nejdriv tu knihovnu hleda v adresari hry a az pak v systemu. Problem je, ze nekdy ty extra knihovny nejsou kompletni implementace a odvolavaji se na tu systemovou, takze se ti pak muze stat, ze uz ti tam nepujde akcelerace na nejakych dalsich kartach.

Napsal: úte říj 17, 2006 1:20 pm
od johnyg
jestli muzu kritizovat, tak ty tabulky s barevnyma polickama mi pripadnou min prehledne.

Ohledne Voodoo 1, muzu nabidnout na otestovani Orchid Righteous 3D, prvni verze s mechanickymi rele, nebo Real Vision Flash 3D. Klidne poslu na sve naklady, az dotestujes poslal bys me je zpatky. Mozna, pokud ti chybi jeste nejake karty co chces mit v testech, tak udelej nejaky seznam, urcite se nekdo najde kdo by je zapujcil.

Napsal: úte říj 17, 2006 2:14 pm
od Vlask
johnyg píše:jestli muzu kritizovat, tak ty tabulky s barevnyma polickama mi pripadnou min prehledne.

Ohledne Voodoo 1, muzu nabidnout na otestovani Orchid Righteous 3D, prvni verze s mechanickymi rele, nebo Real Vision Flash 3D. Klidne poslu na sve naklady, az dotestujes poslal bys me je zpatky. Mozna, pokud ti chybi jeste nejake karty co chces mit v testech, tak udelej nejaky seznam, urcite se nekdo najde kdo by je zapujcil.
JJ kritiku beru, ale jestli se ji budu ridit jeste nevim :D Je to proste prebrane z vysledne tabulky primo z GL Excess, mozna to zkusim upravit, ale pak to bude mozna moc malo razit, takhle tam mam aspon nekde nejakou barvu :)

Ad zapujceni karet - diky za nabidku, ale myslim ze ted neni potreba, musim nejdriv vychytat chyby, proces testovani, ty zpropadene grafy a nasledne otestovat vsecko co mam doma - coz mi par mesicu trvat bude. Az to vsecko budu mit, pak zacnu shanet vzacne kousky a veci co nemam.

Napsal: stř říj 18, 2006 1:32 pm
od swarm
Tak jsem si pročetl, co jsi zatim napsal a je to pěkné. Akorát 3Dfx už je tak provařená, že mě až zas nějak extra nezaujala. To ale přijde určitě u dalších článků.

Na test rychlosti vykreslování v OpenGL na úplně nejstarších kartách používám svojí Ljágušku. Ta umí vypisovat fps (scéna je víceméně stále stejně náročná) a do textového souboru uvádí výpis specifikací OpenGL driveru.

Ty extenze by to asi chtělo někde uvádět (na to je hodně programů). Na těch zajímavějších kouscích by to mohlo být pěkné počtení.

Určitě to chce nějaké srovnávací grafy atd.

Jo a nejlepší je, mít standartní windows zazálohovaný (adresář Windows a volitelně i program files) a při každé výměně karty nejdřív přehrát původní adresář, aby se ovladač instaloval zase na čistý systém. Ušetříš se tak případných komplikací.

Napsal: stř říj 18, 2006 2:42 pm
od Vlask
98cky mam zaghostovane, u winxp se modlim aby to nebylo potreba. Grafy budou, ale nemam na to slusny system takze vypotim hodne krve nez neco pekneho vyplodim, ale zatim to mam na vedlejsi koleji, nema cenu delat grafy na 3 karty atd. Jestli chces Opengl extenze tak muzu nahazovat do nejakeho txt souboru. 3dfx je samo provarene ale mam jich nejmin, tak se na tom dobre zkousi system. Dalsi na rade budou asi s3 - tech je taky pomerne malo (aspon tech co maji akceleraci).


PS: zna nekdo nejaky duvod proc by nemel jet GLQuake v W98 v 32bitovych barvach? Nejak to nemuzu rozchodit s Voodoo 5 5500.

Napsal: stř říj 18, 2006 2:55 pm
od swarm
Btw kdybys nahodou chtěl opengl32.dll pro S3Virge/Trio3D karty, který převádí OpenGL volání na nativní rozhraní S3, tak ho tu mám. To jenom abys na těch kartách mohl odzkoušet i OpenGL věci.

Napsal: stř říj 18, 2006 6:22 pm
od Vlask
swarm píše:Btw kdybys nahodou chtěl opengl32.dll pro S3Virge/Trio3D karty, který převádí OpenGL volání na nativní rozhraní S3, tak ho tu mám. To jenom abys na těch kartách mohl odzkoušet i OpenGL věci.
Tak mam tohle jeste z dob kdy jsem zkousel quaka na virge/dx

GLQuake Drivers for S3 ViRGE DX/GX/GX2 4M video cards
Version 2.1
Pak jeste tohle, ale uz nevim jestli to vubec funguje :)

GateGL - Running OpenGL into Direct3D.
Version 0.5 - 19/11/1997
Nani The Hunter - The MindHackers / Digital Dreams

Pak jeste nake glide wrappery, ale to bude neco stareho a myslim ze to nikdy moc dobre nefungovalo....

Napsal: stř říj 18, 2006 6:37 pm
od swarm
Nevim jestli to první, co říkáš je, to, co myslim já. To, co mám, je univerzální OpenGL ovladač, který funguje s každou OpenGL aplikací.
Jinak to GateGL je blbost, protože Direct3D ovladač maj S3Virge dost debilní, takže je to skoro nepoužitelné.

Napsal: ned bře 18, 2007 4:48 pm
od Vlask
Toz sem se po pul roce makani v praci (vanoce sou svinstvo) k tomu opet dostal, zatim sem nedosel ani k Virge, ale kdo chce necht koukne - sice nic moc zajimaveho, ale co uz. To nejlepsi (Virge, Trio 3D :D ) teprve ceka na otestovani. Pak zkusim az bude cela S3 nejak zmastit i ty grafy.

http://82.114.193.227/vga/view.php?cisl ... 2007030001

Napsal: stř bře 21, 2007 12:32 am
od Vlask
toz sem po dvou hodinach uporneho boje dostal z oppenoffice aspon tuhle ukazku, jak si to priblizne predstavuju s grafy, akorat zatim nemam propracovany zpusob jak to z oppenffice dostat, nikde nemuzu najit nic jako ulozeni grafu do gifu nebo tak neco. A metoda printscreen ted sice jeste funguje, ale az karet pribude tak to nebude unosne.

http://82.114.193.227/vga/gpul/diagt.gif

Napsal: stř bře 21, 2007 1:45 am
od no-X
Já dělal grafy v excelu tím způsobem, že jsem graf normálně označil (kliknul na něj) a copy/paste do irfanview, kam se vložil automaticky jako obrázek. S OO nic podobného nelze?

Napsal: stř bře 21, 2007 10:24 am
od Opty
lze, ted sem to zkousel, jen musis mit ten graf spravne oznaceny :)