Stránka 2 z 2

Napsal: ned črc 16, 2006 12:09 pm
od wizzy
Tak jsem testnul teď i tu MSI desku a je v pohodě. Prostě odešel procík, jen tak. Tak mám teď dvě desky a žádný cpu, ten Barton byl půjčený. Nechcete někdo tu MSI desku? A nemá někdo navíc nějaký slušný procesor do skt A? :-)

Napsal: pon črc 17, 2006 9:44 pm
od DOC_ZENITH/XAN
Heh co takhle Duron 1800 s OC až na 2400 (herní výkon XP2600+) ?
A ta deska nuo co by si za ní chtěl ?

Napsal: úte črc 18, 2006 7:15 am
od wizzy
Na cpu zatím moc nespěchám, mám slušnou nabídku od Scota na AXP2100. Jaký je rozdíl mezi duronem a athlonem? Pořád jen ve velikosti L2 cache? (athlon má tuším 256kB (resp. barton 512kB) a duron 128kB?) Jiný rozdíl není? Jaké jádro má ten tvůj duron? No a kolik za něj? Kdyby to byla hodně zajímavá cena, tak bych o tom přemýšlel, jinak zatím u mě vede Scot. Případně si počkám a třeba na ebayi zkusím nějakého Bartona, i když co jsem tam koukal na ceny, tak buď jsou dost přemrštěné, nebo je prodávají jako nevyzkoušené/vadné. Risk.

Deska :arrow: tutok.

Napsal: úte črc 18, 2006 8:35 am
od scot666
Jiny rozdil ve velikosti cache neni, pokud je to duron s jadrem applebreed, coz ten XANuv urcite je. Nektere z techto duronu jdou dokonce odemknout na AXP. Rozdily ve vykonu ve hrach meze duronem axp a bartonem na stejne frekvenci nejsou nijak drasticke.

Napsal: úte črc 18, 2006 12:41 pm
od Bob van Sikorski
scot666 píše:Jiny rozdil ve velikosti cache neni, pokud je to duron s jadrem applebreed, coz ten XANuv urcite je. Nektere z techto duronu jdou dokonce odemknout na AXP. Rozdily ve vykonu ve hrach meze duronem axp a bartonem na stejne frekvenci nejsou nijak drasticke.
no nevim nevim, brachovi exnul athlon xp 1700+, tak ho menil za durona 1800MHz a vykon pri hrani AA i RTCW byl pry ZNATELNE horsi. pripominam ze 1700+ jede realne na 1466MHz, Duron na 1800MHz, oboje pri stejne FSB 133MHz (aka 266). Ono rozdil mezi 256kB a 64kB L2 je hodne znat. a jen tak na zaver, zas tak moc tech applebredu odemknout nejde. spousta lidi ho pritom odpalila, hodne to zalezi na serii, cos i pamatuju, tak sly hlavne ty prvni applebredy co prisly na trh.

EDIT: este dodam, ze bracha to oboje hraje pod Linuxem, ale to by asi nemelo mit vliv

Napsal: úte črc 18, 2006 1:31 pm
od scot666
Kdyz jsem to kdysi testil, tak jsem mel Radeon 9500 a vysledky byly takove ze vzdy vyhral samozrejme Barton, pak byl s minimalnim odstupem AXP a pak taky s celkem malym odstupem Duron. Mozna byl tehda pro mne limit graficka karta, ale podle toho jsem si vybral procik a to AXP i kdyz nejlepsi pomer cena vykon mel Duron.

Napsal: úte črc 18, 2006 2:06 pm
od Bob van Sikorski
no ja z toho, jak jsme to tehdy s brachou resili, vyvodil, ze v jeho konkretnich hrach na sestave s Radeonem 9000 Pro (to se slusi podotknout) odpovida vykon Duronu 1800 priblizne Athlonu XP 1600+. tedy duron pro stejny vykon potrebuje cca. o 30% vyssi frekvenci procesoru

este dodam, ze samozrejme pomer vykon/cena je trochu neco jineho, tam opravdu asi povede duron. nicmene proste nepoda potrebny vykon

Napsal: úte črc 18, 2006 3:25 pm
od DOC_ZENITH/XAN
Tu nabídku na ten procesor stahuju, udělal jsem si totiž malej test. 3Dmark01 - 640x480 x 16 - SW tnl přes 3Danalyze ne R9500 @ 8 pip.
A výsledek, no zlej, udělal jsem jen gametest 1 a high polygot count.
První sloupec je Duron 1466mhz , druhej je Duron 2400mhz, třetí je XP 1700+ palomino(1466mhz). U toho durona jsem měnil jen násobič, aby to neafektovala vyžší FSB.

Gametest1 low: 28.2 - 33.1 - 32
Gametest2 low: 11.7 - 14.2 - 13.4
High polygot count 1 light: 2.1 - 2.1 - 2.2

A protože mi to přišlo hodně divný, začal jsem hledat proč. A zjistil jsem že jaksi zmizely SSE instrukce, prostě tam nejsou, žádnej test je nenajde, a nic je nepoužívá, jako by to to jádro prostě vůbec neumělo. Jestli funguje na 100% 3D NOW taky nevim, to se aspoň zobrazuje jako že tam je. Takže od teď ten CPU nenazývám Duron na 2400 ale Pentium MMX 2400, protože na takový technologický výbavě teď momentálně je. U toho palomina vše funguje na 100% a tak se to odráží na těch výsledkách. Nevim jestli SSE používá sám 3Dmark nebo ten 3Danalyze, ale něco prostě ano, v takovym UT to člověk nepozná ale jakmile to ňákej program bude používat, a nebude to tam tak ten výkon jde prostě dolů viz moje výsledky. Takže můj procesor stahuju z nabídky a vůbec nevim kam s ním teď půjdu. Když jsem ještě dríve míval XP 1700+ @ 2000+ a srovnal jsem to s duronem na 2000mhz tak Duron vyhrál. Ale to nebyl tenhle. :oops:

Jo a ještě otázka pro labužníky, co to má znamenat ten výsledek z triangleratte? Jaktože jej frekvence CPU vůbec neovlivnila ? Při SW TnL?

Napsal: úte črc 18, 2006 3:29 pm
od Bob van Sikorski
myslis ze vyhodili SSE?

Napsal: úte črc 18, 2006 4:04 pm
od Bob van Sikorski
este dodam, ze ty tve vysledky celkem odpovidaji a ten brachovo duron1800 byl kupovanej ke konci jeho prodeje loni v srpnu.

Napsal: úte črc 18, 2006 4:36 pm
od swarm
U AMD je to celkem jedno jestli tam je nebo neni SSE...stejně to běží na stejných jednotkách (narozdíl od intelu).

Napsal: úte črc 18, 2006 8:39 pm
od Ladis
XAN píše:Jo a ještě otázka pro labužníky, co to má znamenat ten výsledek z triangleratte? Jaktože jej frekvence CPU vůbec neovlivnila ? Při SW TnL?
No podle me je to transformace trojuhelniku `3D souradnice v prostoru` -> `2D souradnice na monitoru`, tj. ma zadane konkretni pozice vrcholu v 3D prostoru, modelview matici (tj. jak je umistena a natocena kamera zjednodusene receno) a kazdy vrchol vynasobi tou matici a ziska vysledny 2D vrchol pozice na obrazovce (resp. hloubka jde jako informace do z-bufferu). Tahle operace je akcelerovana hardwarove grafickymi cipy uz hodne davno a jde o neco jineho nez TnL. TnL je totiz Transofmace (tamto v prvni casti postu pracuje az s vysledkem vsech tech transformaci aplikovanych na model, ktere sejinak pocitaj pres CPU) a Lighting (osvetleni - vypocet intenzity svetla na danem vrcholu), coz hodne urychli hlavne osvetlene modely, zvlaste pri vice svetlech.

EDIT: Tahle funkce (HW akcelerace nasobeni vyslednych vertexu modelview matici) se myslim jmenuje Triangle Setup Engine.
swarm píše:U AMD je to celkem jedno jestli tam je nebo neni SSE...stejně to běží na stejných jednotkách (narozdíl od intelu).
Jo, u Intelu jsou FPU a SSE jednotky vedle sebe, AMD ma univerzalni FPU/SSE jednotky.

Napsal: úte črc 18, 2006 8:57 pm
od DOC_ZENITH/XAN
Hmm tak pozor, nechal jsem si tam to Palomino na testy jeho mizerýho OC. A tak hraju, hraju a najednou blue death. A po restartu toto:
Obrázek
Hahaha, takže co teď. Takže na 99% board. FIC AD11 s AMD 761 chipsetem.
To že mi tam na ATI nefungoval AGP texturing mi spíš vyhovovalo. Jinak AGP běželo furt v režimu 4x, ale tohle už je moc. Jak jsem si to ze začítku chváli, tak teď můžu říct že je to srágora, takže hledám jinej soc A board....

Napsal: úte črc 18, 2006 11:34 pm
od Opty
OT: 2 Ladis: ten tvuj avatar nekomu privodi epileptickej zachvat :8P:

Napsal: stř črc 19, 2006 6:58 am
od wizzy
XAN: Ten můj nechceš? Ta cena není pevná, je k jednání...

Napsal: stř črc 19, 2006 10:53 am
od ps47
..ja sa len vyjadrim k tomu SSE,je to dobra vec ked clovek pouziva wickedgl,takze k v5 by som jednoznacne odporucal CPU ktore SSE podporuje..

Napsal: čtv črc 20, 2006 4:10 am
od DOC_ZENITH/XAN
Už je vyřešeno. Wizzy ta cena byla fakt velká abych o tom vůbec začal jednat. Ta deska se dá sehnat za polovic. Kor já jí nevěřim protože jsem viděl těhle víc mrtvejch než dobrejch. Je to deska asi s nejhorší úmrtností z celý K7, proto jsem do toho nakonec nešel. Dneska jsem si domu donesl MSI K7T266a pro2.0.(KT 266A) Stála mě 4 kilča a po HW úpravě už v ní fungujou i T-bready a dá to rock stable FSB 164 - víc nejde nastavit v biosu. To vše na na těch nejnižších časováních, i commandratte je 1. A ačkoliv na PCI je teď už 41mhz, funguje vše jak má a je to rock stable. SSE taky jde a to u obouch CPU - uff. Propustnost je bezvadná, teď mám na OCguru rozjednanýho Thortona 2200+ co mu jde odemknout cache na 512. Tak jsem zvědavej co to předvede.

A tak pro srovnání Duron na defaultu 1800mhz(13.5x133) paměti synchron s CPU. na různejch chipsetech a skóre CPUmarku 99 - ten podle mě asi nejlíp odráží herní výkon CPU. Vše na nejagresivnější časováních co daly, paměť to nelimitovala, byla předimenzovaná..

KT133A - 131 bodů
KT266 sdram - 130 bodů
KT266 DDR - 132 bodů
SiS735/740 sdram 129 bodů
SiS735/740 DDR - 137 bodů
AMD 761 DDR - 126 bodů (při maximálních optymalizaci 132 ale rock stable to nebylo)
Nforce 420 (nforce 1 pro někoho) DDR - 133
Nforce 420 DDR dual - 139
KT266A DDR - 141
KT333 DDR - 140
KT400 DDR - 140
KT600 DDR - 140
KT880 DDR - 140
KT880 DDR dual - 143
Nforce 2 DDR single - 142
Nforce 2 DDR dual - 145
SiS 746 - 136

Je to přiblžný, ale ai tak jsem to měřil jak mi ty boardy šly rukama. Jasně nejhorší by asi byl ňákej ten ALI magik nebo co, ale ten jsem v životě netestoval tak tam neni, jinak nejhorší test DDR mělo AMD760 což mě překvapilo, čekal jsem KT266(bez A) která je rychlá prakticky stejně s SDram a DDR, ale neni a v hrách už vůbec ne, má furt docela rychlou implentaci AGP, jako KT133. Taky je pěkně vidět že krom dualu u KT880 a novejch děliček se principielně od KT266A vůbec na VIA chipsetech nezměnil paměťovej řadič co se týče efektivity/mhz. Jen pro srovnání P4 2.4ghz = 141 bodů (rovněž DDR 266 single). Takže u socketu A mýt dobrou fošnu je kolikrát větší výhra jak o 300mhz vyžší CPU.....