Stránka 1 z 2
AIseek AIS-1 AIPU
Napsal: pát zář 02, 2005 1:41 pm
od no-X
Po PhysX PPU tu máme AIS-1 AIPU (Artificial Intelligence Processing Unit). K čemu by to mělo být je myslím jasný každýmu
http://common.ziffdavisinternet.com/uti ... 098,00.jpg
Už se uvažuje o tom, že by se mohla vyrábět karta s PhysX a AIS-1...
It's possible, Mendelson speculated, that the AIS-1 and the PhysX physics chip could be added onto an add-on card "to create a true gaming PC," he said.
Jsem zvědavej jak dlouho bude trvat, než budou obě technologie součástí grafických karet / čipů, protože se to začíná celkem komplikovat. A skloubit spolupráci AIPU a PPU, jejichž výsledky se pravděpodobně budou vzájemně ovlivňovat, asi taky nebude nic jednoduchýho...
http://www.extremetech.com/article2/0,1 ... 163,00.asp
Napsal: pát zář 02, 2005 1:51 pm
od Ladis
Podle me to se takovy hw vyznamneji nerozsiri. Aby autori softwaru (her) programovali i pro takovy hardware, musel by byt dostatecne rozsiren, a ten se nerozsiri bez sw, ktery by ho
vyzadoval. Pokud je navic API komercni (pripad PhysX), tak mu podle me nepomuze ani kdyz to nejaka znama hra bude pouzivat (a pritom fungovat i bez toho
). Na drhou stranu s tim do toho vyrobci tohohle hw sli
Napsal: pát zář 02, 2005 2:15 pm
od swarm
Ladis píše:Podle me to se takovy hw vyznamneji nerozsiri. Aby autori softwaru (her) programovali i pro takovy hardware, musel by byt dostatecne rozsiren, a ten se nerozsiri bez sw, ktery by ho
vyzadoval. Pokud je navic API komercni (pripad PhysX), tak mu podle me nepomuze ani kdyz to nejaka znama hra bude pouzivat (a pritom fungovat i bez toho
). Na drhou stranu s tim do toho vyrobci tohohle hw sli
Nemůžu si pomoct, ale kdybych se tě podobně zeptal před deseti lety, ale ohledně grafických akcelerátorů, tak mi řekneš to samé
.
Napsal: pát zář 02, 2005 3:06 pm
od Oblak
nojo, ale grafiká je už velmi hezká a na dostatečné úrovni. takže zbývá fyzika, zvuky a interaktivita on-line .....a to nejdůležitější - nápady
Napsal: pát zář 02, 2005 3:09 pm
od Ladis
swarm píše:Nemůžu si pomoct, ale kdybych se tě podobně zeptal před deseti lety, ale ohledně grafických akcelerátorů, tak mi řekneš to samé
.
Reknu, ale 3D akceleratory se prosadily jako dodatecna funkce (pridana hodnota) 2D grafik
Pokud tohle bude ale jako samostatna (sebelepsi) karta, tak to nema sanci.
Napsal: pát zář 02, 2005 3:13 pm
od Oblak
ono stačí aby to někdo dal na grafiku....šak co to je?matematický koprocesor(teda fyzický no)
Napsal: pát zář 02, 2005 3:15 pm
od no-X
Ladis píše:3D akceleratory se prosadily jako dodatecna funkce (pridana hodnota) 2D grafik
Vážně? Nepamatuju se, že by si někdo kupoval grafickou kartu kvůli 3D akceleraci před vydáním (přídavného akcelerátoru) Voodoo Graphics... Všechny karty s 3D akcelerací (kombinovaný karty), který vyšly před VG byly propadáky. Tak to vidím já.
Napsal: pát zář 02, 2005 4:13 pm
od Ladis
no-X píše:Vážně? Nepamatuju se, že by si někdo kupoval grafickou kartu kvůli 3D akceleraci před vydáním (přídavného akcelerátoru) Voodoo Graphics... Všechny karty s 3D akcelerací (kombinovaný karty), který vyšly před VG byly propadáky. Tak to vidím já.
Jo, ale voodoocka si kupovala jen omezena skupina lidi, takze hry je nevyzadovali. Diky kombinovanym kartam se ale 3d akcelerace dostala do kazdeho pc, aby pro vyvojare melo smysl 3d akceleraci vyzadovat, a podle toho zvysit "grafickou uroven"
(do te doby musely hry byt designovany tak, aby to pc utahl i bez 3d karty - i kdyz v hnusnejsi podobe a nizsim rozliseni).
Napsal: pát zář 02, 2005 4:29 pm
od no-X
To ale takhle nemůžeš brát. Ještě min. 4 roky po příchodu kombinovaných karet měly hry běžně SW renderer. Jinak když se podíváš, kolik her mělo v roce 98 (kdy 3Dfx nabízelo prakticky jen přídavný akcelerátory) podporu pro Glide (API jen pro dva existující přídavné 3D akcelerátory), tak už to něco o rozšířenosti a úspěchu přídavných karet říká. A žádná kombinovaná karta k tomu nebyla zapotřebí.
Napsal: pát zář 02, 2005 5:50 pm
od Ladis
Rikam celou dobu, ze dokud neni potrebny hw dostatecne rozsiren (a to nejakou dobu trva), vyvojari jej nebudou ve hrach vyzadovat (nicmene muzou jej v enginu podporovat). Takze hry budou nadale designovane tak, aby to v nejake podobe utahl CPU, a pridavna karta je jen na zvyseni fps a pripadne nejake nepotrebne efekty, na kterych gameplay nevisi.
Napsal: pát zář 02, 2005 7:48 pm
od ghost
ľudia nemíňajú moc ani za grafickú kartu a myslia si, že procesor je dôležitejší (keď vidím niektoré zostavy, je mi do plaču
)
proste bude to vec len pre majetnejších, ale možno sa mýlim
Napsal: pát zář 02, 2005 8:05 pm
od no-X
Ladis píše:Rikam celou dobu, ze dokud neni potrebny hw dostatecne rozsiren (a to nejakou dobu trva), vyvojari jej nebudou ve hrach vyzadovat (nicmene muzou jej v enginu podporovat). Takze hry budou nadale designovane tak, aby to v nejake podobe utahl CPU, a pridavna karta je jen na zvyseni fps a pripadne nejake nepotrebne efekty, na kterych gameplay nevisi.
Ok, ok, s touhle logikou jsme mohli zůstat ve 320*240/256, st, point sampling... vždyť 1024*768, 32bit, AA, AF, multitexturing a shadery jsou jen p*****y, na kterých gameplay nevisí
Napsal: pát zář 02, 2005 9:57 pm
od Ladis
Sorry, ale ja ti jen rikam, jak to funguje celou dobu. Proc myslis, ze je sw vzdy o krok pozadu za hw? Beznym vyvojarum se nevyplati delat pro nerozsirene technologie. Top-enginy jsou "vyjimka", protoze oni jej vyviji tak, ze nejde o tu hru, co v nem ted udelaji, ale o pozdejsi hry vyvijene tymy, kteri si jejich engine licencuji, takze musi vychazet trochu do budoucna, tj. podporovat nejnovejsi vykriky technologii, aby se zalibili zakaznikum, kteri si jej chtej koupit (pritom tyhle top-enginy jsou vyvijene tak, ze maji relativne ke grafice apod. minimalni hw naroky - po vypnuti detailu bezi na vsem
).
BTW vyssi rozliseni, AA, AF a hodne shaderu skutecne gameplay neovlivnuji
Napsal: pát zář 02, 2005 10:18 pm
od no-X
Podle mě ano.
Napsal: pát zář 02, 2005 11:48 pm
od Ladis
no-X píše:Podle mě ano.
Gameplay != herni zazitek
Napsal: pát zář 02, 2005 11:53 pm
od no-X
jj
Zahraj si Doom 3 na GF6/7 ve 1280*1024/AA na max. a pak na Voodoo 2 v 640*480 (low-res textury, bez světel, stínů, cube-mappingu, normálových map atp...) a herní zážiztek bude úplně jiný. Naprosto to změní atmosféru, realističnost, nevžiješ se do toho (tolik
)...
Napsal: sob zář 03, 2005 12:29 am
od ghost
najlepšia hra akú som mrvil, bol
biedna grafika (320x240 roztiahnutá na pol obrazovky), mizerné ovládanie, trochu krátke (10 hod.), ale ten dej bol nádherný
Napsal: sob zář 03, 2005 12:33 am
od epidot
tady se nespi, ci co ?
Napsal: sob zář 03, 2005 12:43 am
od ghost
ja som už hodil šlofíka
Napsal: sob zář 03, 2005 12:48 am
od Ladis
ja uz taky hodim