PowerVR SGX

Obecně o problematice zobrazování 3D ;-)

Moderátoři: ps47, swarm

Odpovědět
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

PowerVR SGX

Příspěvek od no-X »

škoda, že to nevydali i pro PC... ale dobrá zpráva je, že se PowerVR vůbec vrací do starých kolejí :-)
Dave Baumann píše:In our article looking at XBOX 360’s graphics processor, the ATI Xenos, we saw the first implementation of a unified shader core, whereby both Pixel Shader programs and Vertex Shader programs are executed over the same hardware block, as opposed to having separate vertex and pixel shader engines – its expected that ATI’s PC graphics accelerator for DirectX 10 (see previous report) will also feature a unified shader architecture and NVIDIA are now talking about such a platform (having initially said that they believe separate discrete units would be more optimal in terms of processing performance). With a traditional architecture, utilising separate vertex shader and pixel shader engines, if the workload is unbalanced in relation to the quantity of processing units available at each end then one part of the pipeline may frequently stall waiting for the other, in which case some of the chips processing capacity is wasted; the advantage of a unified architecture there is jut one pool of units for both pixel shading and vertex shading and the workloads can easily be balanced such that no shader processing units are wasted whether the workload is primarily vertex or pixel shader bound.

Because of the balanced nature of a unified shader architecture we hypothesized that an ideal target market for such a platform may be mobile devices where size and costs of a chip are highly important. Highlighting that notion, today PowerVR have announced their PowerVR SGX Wireless Graphics Accelerator Core, featuring a unified shader platform.

As with PowerVR’s MBX core, SGX (formerly Eurasia) is aimed for future mobile graphics processors, and will be available in three variants - SGX510, SGX520 andSGX530 – which we assume all are differentiated by the number of processing ALU’s . All of the cores are fully programmable and are said to have shader functionality greater than the level of DirectX’s Shader Model 3.0 or OpenGL2.0 and also follows PowerVR's rendering approach, being a Tile Based Deferred Renderer.

PowerVR’s business model relies solely on IP sales and as PowerVR appear to just be announcing the availability of the SGX, if the development of MBX is anything to go by, it may still be some time before SGX is implemented within silicon.
http://www.beyond3d.com/forum/showthread.php?t=22159

http://www.powervr.com/Products/Graphics/SGX/Index.asp#


Obrázek

Family Members
PowerVR SGX core architecture is fully scaleable and the Wireless Graphics Accelerator family includes 3 variants: SGX510, SGX520, SGX530 with sizes ranging from less than 2mm2 to 8mm2 in a 90nm process.

Performance
Maximum effective pixel fillrate performance from 200Mpix/sec to 1200Mpix/sec @ 200MHz with even higher Z and stencil fill rate and polygon throughput from 2Mpoly/sec to 13.5Mpoly/sec @ 200MHz. Performance depends on core and configuration selected.

dema:
http://www.powervr.com/Products/Graphic ... asp?Page=5
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
ghost
Invisible
Příspěvky: 2475
Registrován: pát dub 30, 2004 8:31 am
Bydliště: LM

Re: PowerVR SGX

Příspěvek od ghost »

ani nV a ATi nespia

http://www.ati.com/products/handheld.html

http://www.nvidia.com/page/handheld.html

tento obrázok (čo sa tu na fóre už niekde povaľuje) pochádza z GoForce 3D 4500/4800

Obrázek
Uživatelský avatar
3dfx.fun
Senior member
Příspěvky: 123
Registrován: pon čer 07, 2004 1:43 pm
Bydliště: Teplice

Příspěvek od 3dfx.fun »

Ty videa jsou fakt úžasný :wink:

Je to super, že i takováhle malá firma dokáže konkurovat gigantům.
no machine
Taskr
VIP
Příspěvky: 641
Registrován: stř čer 02, 2004 10:43 am
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Taskr »

Jaká byla vlastně nejvýkonější grafika od PowerVR? Poslední co vydali (pro kompy) byla KYRO II SE, která byla taktována na 200 Mhz jádro + paměti a měla obsahovat vylepšenou podpodru pro SW TnL. Ale na netu o této kartě moc informací není. Možná, že už tato karta uměla znovu AGP4x (KYRO I je AGP4x, ale KYRO II pouze AGP2x). Navíc snad SE vyráběl pouze Herkules.
ASUS P4T533-C, Pentium4 3,06 Ghz Northwood@3450 Mhz, 2048 MB Rimm, Radeon X1950 Pro, SB Live.
*3dfx Voodoo Banshee (powercolor)*
*3dfx Voodoo 2 SLI (powercolor)*
*3dfx Voodoo 3 3500TV*
*3dfx Voodoo 4 4500 AGP*
*3dfx Voodoo 5 5500 AGP*
Uživatelský avatar
DOC_ZENITH/XAN
Senior member
Příspěvky: 1922
Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
Bydliště: Praha - Hloubětín

Příspěvek od DOC_ZENITH/XAN »

Kyro II z ňákého důvodu oficiálně je jen 3,3v AGP only, nicméně, slot jako takovej má výřezy jako univerzal AGP a karta taky všude naprosto v pohodě funguje, i v AGP8x a tušim že mi i jela v 4x modu. Nevim proč oficiálně píšou 3,3v only, takhle karta je jediná u který to mohu na 100% vyvrátit.
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

mně třeba nefungovala (s NF2 to bylo?)
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
havli
Příspěvky: 1277
Registrován: pát čer 22, 2007 11:17 pm
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od havli »

Moje taky nesla - i865. Kyro I na ty desce fungovala normalne.
Uživatelský avatar
DOC_ZENITH/XAN
Senior member
Příspěvky: 1922
Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
Bydliště: Praha - Hloubětín

Příspěvek od DOC_ZENITH/XAN »

Moje Kyro II ( Hercules ) funguje jak na NF2 tak na 865.... :shock:
havli
Příspěvky: 1277
Registrován: pát čer 22, 2007 11:17 pm
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od havli »

Ja mam taky Hercules (3D Prophet 4500). Na 865 postla, 2D taky chodilo, ale po spusteni 3D aplikace nastal vytuh. U kyra I se toto nedelo, tak jsem usoudil, ze na ty podpore jen AGP 2x neco bude. Ted pres vikend schvalne vyzkousim znova na VIA PT880ultra, nic jinyho AGP 4/8x po ruce nemam.
Uživatelský avatar
DOC_ZENITH/XAN
Senior member
Příspěvky: 1922
Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
Bydliště: Praha - Hloubětín

Příspěvek od DOC_ZENITH/XAN »

Ja jsem s Kyro testy skoncil pred asi tak rokem... co byly veskery jejich downloads na oficialnim webu infestovany virama, ja si sehnal krom tyhle Kyro II jeste kyro I do PCI a pro pokusu o install driveru se to chovalo divne, random BSOD, mizernej vykon atd... a posleze jsem zjistil ze uz mam infestovanou celou domaci lanku, vesely. Ja mam svou Kyro II jako takovou kartu co jede vsude, takze jestli si chci bejt jistej zdali se nejedna o nekompatibilitu s chipsetem tak sahnu po ni, ta mi jde vsude. (spolecne s Voodoo4)
havli
Příspěvky: 1277
Registrován: pát čer 22, 2007 11:17 pm
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od havli »

Taze odzkouseno, a vysledky jsou vicemene stejny jako predtim na i865. V systemu se karta tvari jako AGP 2x. Bez problemu se dostanu do win, jdou nainstalovat ovladace. Po cca minute ve 3D se restartuje PC a konec. Zkousel jsem UTbench a ani nedobehnul do konce, 3Dmark 2001 jsem musel spoustet postupne jednotlivy testy, normalne jak jdou za sebou to neslo. Vysledek byl 5500 bodu - to je vyraznej posun proti 4000 na AXP, ale stabilita hodne mizerna, nepouzitelna.
Uživatelský avatar
orange
Příspěvky: 150
Registrován: čtv kvě 06, 2010 3:29 pm
Bydliště: Brno - Kuřim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od orange »

havli píše:Taze odzkouseno, a vysledky jsou vicemene stejny jako predtim na i865. V systemu se karta tvari jako AGP 2x. Bez problemu se dostanu do win, jdou nainstalovat ovladace. Po cca minute ve 3D se restartuje PC a konec. Zkousel jsem UTbench a ani nedobehnul do konce, 3Dmark 2001 jsem musel spoustet postupne jednotlivy testy, normalne jak jdou za sebou to neslo. Vysledek byl 5500 bodu - to je vyraznej posun proti 4000 na AXP, ale stabilita hodne mizerna, nepouzitelna.
VIA čipsety jsou očividně pro Kyra vhodnější, já jsem na nForce3 nebyl úspěšný ani s Kyro I ani Kyro II. Tedy fungovaly obě, GUI bylo OK, ale výkon v 3D katastrofální. GART driver pro nForce3 asi není kompatibilní s KYRO a nefunguje akcelerace AGP, tedy alespoň pod XP, nezkoušel jsem to pod W98. Zato na VIA K8T800 Pro jsem s Kyro II udělal v 3DM01 5707 bodů při OC 198/198 a to bylo pravděpodobně pod XP.
Odpovědět