Stránka 1 z 1

Jaký je váš nejoblíbenější výrobce grafických čipů?

Napsal: úte čer 21, 2005 11:50 pm
od no-X
Dáme si ty existující - mrtvý můžeme nechat na příště :-)

Napsal: stř čer 22, 2005 1:10 am
od Ren
Uz ted vim, jak to dopadne..Nebo ze byste me chteli prekvapit? ;-)
A budou se za hlasy pro nV mazat loginy? :8P:

Re: Jaký je váš nejoblíbenější výrobce grafických čipů?

Napsal: stř čer 22, 2005 1:34 am
od Vlask
no-X píše:Dáme si ty existující - mrtvý můžeme nechat na příště :-)
Oni BitBoys existuji :?: Ja zil v predstave ze uz davno krachli kdyz nezvladni dodnes nic vydat :D

Re: Jaký je váš nejoblíbenější výrobce grafických čipů?

Napsal: stř čer 22, 2005 8:49 am
od ghost
Vlask píše:Oni BitBoys existuji :?:
no tuším robia niečo pre mobily a handheldy :roll:


fanATikov je tu väčšina, napriek tomu fandím aj XGI a S3 a dúfam, že ich nasledujúce karty budú konkurencieschopné a hlavne s dobrými ovládačmi :wink:

Napsal: stř čer 22, 2005 10:04 am
od no-X
Dobře, malý shrnutí:

ATi, nVidia
každý ví

Matrox
krátce po vydání Parhelie 2 (tj Parhelia s AGP 8x, vyšší takty, opravený FAA), které bohužel proběhlo v tichosti (je to fajn karta, cca o 20% vyšší takty než původní verze) rozpustil Matrox hlavní část 3D vývoje a očesal SW podporu a v současné době vydává produkty typu "Parhelia na dvanáct způsobů" (obvykle se tyto karty liší pouze výstupem, konektorem a cenou, používají se v podstatě dva čipy (Parhelia a Parheli LX - to je dost osekaná verze prodávaná hlavně jako P650 a P750)

3DLabs
moc o současné situaci nevím, mají plně programovatelné čipy - myslím, že technologicky by odpovídaly zhruba SM2.0/3.0, před nějakou dobou si udělali reklamu implementací FSAA technologie SuperScene (stochastic multisampling 16x), ale narazil jsem na výpověď jednoho člověka z Beyond3D, který tím nebyl moc nadšený a tvrdil, že kvalita není nijak závratná a že se to při dobrý vůli dá srovnávat s kvalitou ATi 6x. (problém možná bude ve framerate - stochastic multisampling je stejně jako temporal AA kvalitativně závislý na snímkové frekvenci)

XGI
Vznikl sloučením grafické divize SiSu a Tridentu za asistence UMC. Vývojové týmy (SiS a Trident) pracují nezávisle, Volari V3XT/V5/V8 je v podstatě Xabre2 SiSu (laciná architektura, jednoduchý pixelshader jen na každé druhé pipeline, nekvalitní FSAA), V3 pochází od Tridentu (Trident má dobrý technologie, ale doufám, že brzo padne jeho motto s nepřesažením 40milionů tranzistorů).

S3
Dnes spadá pod VIA tech., Série ~Chrome mají velice dobrou technologickou výbavu (v porovnáním s XGI, které si tyčí zhruba stejné cíle). Používají zjednodušený deferred rendering (na úkor vyššího vytížení sběrnice eliminují kompletně skryté povrchy a vykresluje jen to co je třeba). I Shadery jsou rychlejší, než na Volari a navíc jako první po 3Dfx používá Rotated-Grid SuperSampling (2x, 5x a tuším buď 8x nebo 9x)

BitBoys
Měli v záloze několik velkých projektů založených na EDRAM, ale jejich výrobce (Infineon) měl nějaké finanční problémy spojené snad s tím, že navržené čipy byly s jeho pamětí špatně kompatibilní nebo snad úplně nekompatibilní, takže se výroba nerozjela a neměl finance. V současné době mají BitBoys poněkud nižší cíle, nabízejí mobilní grafické procesory:
G12 - 2D vektorová grafika
G34 - mobile, ogl1.1, HW TL, VS, FP40, 2textures/pxl, trilinear, DXT1
G40 - mobile, shaders, ogl2.0, HW TL, FP64, FSAA, AF, 4textures/pxl, DXT1

PowerVR
PCX, PCX2, Neon250, známější Kyro a Kyro II. Kyro II nemělo být top produkt, ale měla to být mainstremová karta vydaná jako doplněk k Series4 (podobně třeba jako NVidia vydala GF4MX dříve než GF4TI, aby si zajistila přísun peněz z mainstream segmentu). Bohužel od PowerVR odešel jejich výrobce čipů (STMicro) a na "Kyro III" nedošlo. Pokud si pamatujete, jak dokázalo 2-pipeline/1TMU Kyro II s 128bit SDR sběrnicí, bez TL a na 175MHz obstát proti GeForce 2GTS se 4-pipeline/2TMU, DDR sběrnicí, s TL a na 200MHz, pak si asi dokážete udělat obrázek o výkonu a kvalitě Kyra III:
4 pixel pipeline
HW TL engine
128MB DDR
200-250MHz
dual-head + dual HW cursor
video acceleration (MC, iDCT, scaler, YUV/RGB...)
AGP4x + SBA
multisampling FSAA bez ztráty výkonu

Bohužel Kyro II nevydělalo dost, aby si společnost mohla včas najít nového výrobce čipů... Další projekt (series5) byl snad prvním návrhem, který počítal se SM3.0, ale kvůli tomu,ž e nebylo, kdo by čip vyráběl, došlo ke zpoždění a v současné době se snad teprv rozjíždí výroba, ale pouze pro konzole.

Dostupné čipy od PowerVR jsou MBX (MBX lite, MBX, MBX PRO). Jsou to mobilní čipy vyráběný 150nm a 130nm technologií běžící na 80-150MHz a zajímavostí je, že ty dvě lepší verze umějí FSAA 2x bez ztráty výkonu (4x režim je kombinace tohoto "2x" + supersamplingu, takže už ztráta výkonu je). Spec. MBX: FP-Z, AF, FSAA4free (2x), ITC, PVR-TC, HW TL, 2textures/pxl

[edit] něco ohledně Kyra III jsem vynechal a něco bylo nepřesný - takže tohle je správně:
frekvence: 250MHz
TL výkon: 25MT/s
DX8 vertex/pixel shaders
N-Patches (~ATi Truform)

+ očekávaný refresh na 130nm a vyšších taktech[/edit]


Intel

První produkt je i740, ale samotný Intel s ním má pramálo společnýho - vznikl jako fúze technologií několika společností (část 3D jádra od LockheedMartin - divize Real3D?, 2D jádro od Chips+Technologies, AGP rozhraní od Intelu). V podstatě jediný čip, který byl od základu navržen s ohledem na AGP texturing - pxl.pipeline je navržena tak, aby kompenzovala latence AGP. Několik akcelerátorů vycházelo z téhle architektury a pak si začal intel licencovat technologie u PowerVR. Nejprve samotný Tile-Based Rendering (ale ne deferred verzi použitou na Kyrech), takže fillrate sice neušetří, ale velice šetří paměťovou sběrnici (to se hodí u integrovaných čipů, které používají systémovou RAM s úzkou sběrnicí) - jakýsi opak S3 DeltaChrome. Nedávno si Intel licencoval kupu dalších technologií - třeba se z toho něco vyvrbí

omlouvám se za překlepy, nemám sílu to po sobě číst :lol:

Napsal: stř čer 22, 2005 11:45 am
od Jiri Drak
Myslim, ze ten posledni prispevek je mnohem zajimavejsi nez to hlasovani :)

Napsal: stř čer 22, 2005 12:08 pm
od no-X
Díky :wink:

Napsal: stř čer 22, 2005 6:05 pm
od Ladis
Hustej prehled 8-)

Napsal: stř čer 22, 2005 11:33 pm
od swarm
Mno já zatim hlasovat nebudu. Tak nějak nemám oblíbeného žádného výrobce grafický čipů, ale spíš mám jenom oblíbené některé konkrétní kusy od obou (hlavních).

I když jak tak přemýšlím tak i přes všechny ty ATIny, co mám doma, asi dám bodík nVidii za mnohem lepší ovladače pod linuxem...no zatim to ještě nechám být :).

Napsal: čtv čer 23, 2005 6:07 am
od scot666
S tim linuxem, ač jsme hlasoval pro ATI, je to bohužel pravda. Když už se mi je po dvou dnech snažení podařilo rozchodit, zjistil jsem, že mají přibližně třetinový výkon oproti WinXP.

Napsal: čtv čer 23, 2005 1:28 pm
od Opty
scot666 píše:S tim linuxem, ač jsme hlasoval pro ATI, je to bohužel pravda. Když už se mi je po dvou dnech snažení podařilo rozchodit, zjistil jsem, že mají přibližně třetinový výkon oproti WinXP.
nj s linuxem je to zatim porad problem... ale kdyz sem se v lednu rozhodoval co koupit v jiste cenove relaci tak ati byla da best :) navic ja stejne hraju jen ve widlich a na beznou praci v linuxu staci temer cokoliv :)

Napsal: čtv čer 23, 2005 5:52 pm
od Ladis
scot666 píše:S tim linuxem, ač jsme hlasoval pro ATI, je to bohužel pravda. Když už se mi je po dvou dnech snažení podařilo rozchodit, zjistil jsem, že mají přibližně třetinový výkon oproti WinXP.
Ja ji rozchozoval na svem nb tyden a nedokazal jsem to :roll:. Netykal se ten tretinovy vykon tech open-source driveru? Proprietarni by mely mit podobny jako ve Win.

Napsal: pát čer 24, 2005 6:07 am
od scot666
Mi se to po instalaci nejakych patchu nakonec povedlo nainstalovat. Tyka se to oficialnich ATI driveru, jedu na Mandrive 2005, zkousel jsem 2 verze. Mam Radeon 9550 (pretoceny na 420/250) a v linuxu ma vykon jako NV FX5200. Ve winech je Radeon minimalne 2x rychlejsi. Co jsem ted zkousel ty posledni s instalatorem, ty mi pro zmenu zase nejdou :)

Napsal: úte čer 28, 2005 7:17 am
od wolf00
firma ati je taky muj oblibeny vyrobce svoji maxku nedam z domu ....
:twisted: