AGEIA PhysX: akcelerátor fyziky

Obecně o problematice zobrazování 3D ;-)

Moderátoři: ps47, swarm

Odpovědět
scot666
Senior member
Příspěvky: 638
Registrován: úte črc 13, 2004 8:42 pm
Bydliště: Bohumín
Kontaktovat uživatele:

AGEIA PhysX: akcelerátor fyziky

Příspěvek od scot666 »

http://www.theinquirer.net/?article=23468
V tomhle článku jsem objevil zaímavou informaci.
"Its interesting to notice that many of the AGEIA executives comes from 3DFX and those guys sure know how hard it was to convince people to use 3D hardware back in 1995."
Že by vznikala nová legenda?
ObrázekCompaq V3 3500 TV-out, V3 3500TV, V3 3500 TVFM NTSC, Powercolor Evilking 3 (V3 3000 AGP),Powercolor Evilking 3 TVOUT(V3 3000 AGP), 3 x V3 3000 AGP, V3 3000 AGP retail,V3 3000 PCI SGRAM, V3 3000 PCI SDRAM, V3 2000 AGP (MADE IN CHINA), V3 2000 AGP, V3 2000 PCI SGRAM, V3 2000 PCI SDRAM, Compaq V3 1000, Gateway V3 1000 Bonestel, STB Velocity 100, JoyTech - Apollo (Banshee16MB AGP), Skywell Voodoo 1
Uživatelský avatar
DOC_ZENITH/XAN
Senior member
Příspěvky: 1922
Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
Bydliště: Praha - Hloubětín

Příspěvek od DOC_ZENITH/XAN »

Tohle je potěšující zpráva.
Když jsem poprvé čet o PPU, byl jsem si skoro jistej, že se to nemá šanci prosadit.
Ale vzhledem k současnému problému s navyšováním výkonu u x86 procesorů, jde to strašně pomalu, a dual-core to není zlepšení, i optimalizované hry to moc nevyužijou, protože potřebujou zpracovávat více na sobě závislých úloh a to dual core numožní, prostě umožní jen to, co klasickej 2 CPU systém, tahle jejich propaganda je strašná. Takže jestli PPU ulehčí CPU tak, jak slibujou a jestli v tom má prsty kus 3DFX tak by to nemusela bejt lež, tak se to vyplatí. (při srovnání výkonu A64FX55 a těch nových Cell procesorů je mi dobreku).
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

Cell asi nebude až takovej zázrak, jak se čekalo. Důkazem by mohlo být, že v PS3 měly být 2-3 celly určený pro vše (tzn. i pro grafiku), a pak se to záhadně změnilo a sony požádala nVidii o samostatný grafický jádro, přičemž počet cellů byl ještě navýšen...

Spíš je zajímavější, že PhysX má prý architekturu podobnou cellu, a tak by neměl být problém aplikaci s fyzikou optimalizovanu pro cell rozběhnout na PhysXu :-)

tw. dovolil jsem si doplnit název threadu, snad to nevadí ;-)

No, dával jsem to na oc fórum, ale někteří tam nechodí, tak to hodím i sem:

Obrázky:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

(kliknutím zvětšíte)


Specifikace:

* výhradní výrobce karty: ASUS
* očekávaná cena: $249-299
* PPU: 125mil. tranzistorů, 130nm TSMC, 182mm2 die
* 128MB GDDR3
* rozhraní PCI / PEG
* API NovodeX ("Things that you write for the NovodeX API automatically become hardware-accelerated, automatically get faster [with a physics processor].")

karta je zatím limitována ovladači, během několika měsíců by měl být stávající výkon zvýšen až 10x a přidány další funkce


Videa:

0,2MB demo
55MB video z E3


Linky:

oficiální web
další videa
rozhovor - zmínka o API
článek na extremetech
rozsáhlé interview na gdhardware.com

Podporované hry (očekávané):

Rise of Nations: Rise of Legends
Ghost Recon 3
City of Villians
Path of Neo
Unreal 3
Unreal Tournament 2007
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Vykupitel
Administrátor
Příspěvky: 644
Registrován: úte dub 27, 2004 2:59 pm
Bydliště: Liberec :-)

RE

Příspěvek od Vykupitel »

No tak z 3dfx je tam:
ANDY KEANE, VP OF MARKETING - vedl kampan V1 a V2.

TIM LITTLE, VP SOFTWARE ENGINEERING - podle vseho s Rampage teamu, vyvijel drivery pro Rampage.
AGP2PCI,Voodoo4 4200 AGP(Daytona VSA-101)
Obrázek Jindra Semenec
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

Supééér :D
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
Ladis
Příspěvky: 138
Registrován: sob bře 12, 2005 6:48 pm
Bydliště: u Prahy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ladis »

XAN píše:při srovnání výkonu A64FX55 a těch nových Cell procesorů je mi dobreku
Ty jsi nekde videl zmerene vysledky srovnavajici vykon? :twisted:
Barebone PC Asus Pundit-R350, Celeron D 2.26 GHz, 512 MB RAM, ATI Radeon 9100 IGP, 160 GB HDD, ctecka karet, PCMCIA, Acer AL1716 DVI+VGA 17" 1280x1024 LCD, 3DMark2001SE (1024x768x32): 2329 b
Uživatelský avatar
DOC_ZENITH/XAN
Senior member
Příspěvky: 1922
Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
Bydliště: Praha - Hloubětín

Příspěvek od DOC_ZENITH/XAN »

Ladis píše:
XAN píše:při srovnání výkonu A64FX55 a těch nových Cell procesorů je mi dobreku
Ty jsi nekde videl zmerene vysledky srovnavajici vykon? :twisted:
No, to ne, to jsem napsal špatně, ono se to ani moc porovnávat nedá. Cell není x86 kompaktibilní a je to něco úplně jinýho. Je pravda, že jedno jádro cell(1 jádro, nemyslím teď to monstrum, co bude v PS3) dá v hrách, který sou pro něj napsaný více, jak 2x vyžší výkon jak A64 FX, a více jak 3x než P4 na stejné frekvenci, ale furt se porovnává jiná architektůra a cell bude mít lepší optimalizace. V jiných operacích ale může bejt klidně i pomalejší, než A64. Jde tu prostě dost o optimalizace. Je to jako když si srovnáš hry na PC, co maj konvert pro MAC. No a ten MAC je na tom s fps strašně bídně, tak asi takovej poměr buce Cell vs x86. Stejně se o tom teď dá tak leda diskutovat, dokud to není venku.
Uživatelský avatar
Ladis
Příspěvky: 138
Registrován: sob bře 12, 2005 6:48 pm
Bydliště: u Prahy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ladis »

Tak samozrejme - vsechny funkce, ktere zadratujes do hardwaru, jsou Xkrat rychlejsi, nez kdyz je pocitas pres obecnou vypocetni jednotku, jakou je normalni CPU :wink:. On taky CPU v PC neni urcen jen na hry, zato v te konzoli si to muzou dovolit (a staci, aby ty ostatni funkce vykonavala na nejake minimalni pozadovane rychlosti - treba na prohlizeni internetu pres tu konzoli (pokud to tam bude - jen priklad) ti prece staci procesor, jehoz vykon v techto operacich odpovida treba jen 600MHz x86 procesoru :wink:).
Barebone PC Asus Pundit-R350, Celeron D 2.26 GHz, 512 MB RAM, ATI Radeon 9100 IGP, 160 GB HDD, ctecka karet, PCMCIA, Acer AL1716 DVI+VGA 17" 1280x1024 LCD, 3DMark2001SE (1024x768x32): 2329 b
Uživatelský avatar
Oblak
Bc.
Příspěvky: 1349
Registrován: úte dub 27, 2004 8:53 pm
Bydliště: Nový Jičín

Příspěvek od Oblak »

nevim...mame karty na zvuk - at uz integrovany soundstorm či specialy jako SB Live!...kam to spějeme?známý co má audigy1 furt bečí že na ni nejsou nové drivery...nevim, pokud to hraje neřeším to.
grafická karta - na grafiku...to je pořád dokola.nedávno jsem od známého kupoval za 500 kyro2 herkules v krabici se vším. když mi řekl že na tom hrál Tocu 2 na tuleňovi lehce taktlém na 1,5GHz a že mu svištělo v pohodě tak jsem si řekl - to je pařan, až mu hra fakt nepujde tak si koupi neco lepšího.
ad fyzický čip - co bude příště?už máme zvukové, grafické karty. jejich nenasytnost nutí uměle vytvářet nové a nové sockety a sběrnice, marketingové tahy jako PCI-E místo toho aby se naučili vývojáři lépe optimalizovat hry na mainstream železa. každý chce napsat hru co nejlépe graficky vypadající. A tak bude se netrhat jenom na nabušených sestavách. myslel jsem si že XP-M na 2400 real je nabušený, ale v okolí už to začíná AMD64-kovat...a bude hůř.nedávno jsem si přečetl na fóru že 6600GT je mainstreamová karta. Jo, možná je. Ale musíme si uvědomit kde je její reálný výkon?že překonala 9800Pro který předtím několik let kraloval jako hi-end! za chvíli budeme zvyšovat výkon přidáním dalšího matematického koprocesoru nebo nějaké další ptákoviny.jinak, rozdíl oproti on-board a 9200 či FX5200 a stále hojně používaných 440MX nebo nedejbože MX4000 je tak propastný, že bych bud 6600GT řadil do low-hi endu nebo ty slabší do hells hole....

Je to zajímavé, ale využití?pro hry. tak ať je to řetězitelné a ať se to dává na grafické karty. koneckonců proč ne. Ale s takovou budou PC plné karet a kdo bude chtít multimediální PC tak bude vybírat desku podle PCI slotů......uvidíme. nakonec stejně budeme na konzolích....a na PC si pro ně budeme vypalovat hry :)
edit:
1155, i5-2500k, ASUS, 8GB ram. na dalších 10 let klid :)
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

Microsoft chystá API "DirectPhysics"? Grafický čipy snad nakonec budou podporovat akceleraci fyziky...
The Windows Graphics and Gaming Technology group is looking for a software design engineer to join a growing team responsible for developing Direct Physics. This team is responsible for delivering a great leap forwards in the way game developers think about integrating Physics into their engines. Physics and real time, accurate simulation is a key part of the next generation gaming experience, bringing increased realism, greater immersion and more interesting experiences.
You will be a member of the core engine team who will be primarily responsible for working closely with our Direct3D team, helping to define, develop and map optimized simulation and collision algorithms onto data structures that are optimized for the GPU. Extensive experience with graphics shading languages such as HLSL is expected as well as a good understanding of modern graphics hardware and associated algorithms.
You should have excellent C/C++ skills with at least 4 years of development experience. You should have a good understanding of 3D Math as well as current CPU and GPU architecture. Knowledge of DirectX and shipping game applications is strongly recommended. An understanding of Havok, Ageia, MathEngine, Meqon or ODE would be ideal. A BA/BS degree in Computer Science, Math, Physics or equivalent experience is required.
http://www.uklug.co.uk/jobs/17995159.html
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
3dfx.fun
Senior member
Příspěvky: 123
Registrován: pon čer 07, 2004 1:43 pm
Bydliště: Teplice

Příspěvek od 3dfx.fun »

no-X píše:Cell asi nebude až takovej zázrak, jak se čekalo. Důkazem by mohlo být, že v PS3 měly být 2-3 celly určený pro vše (tzn. i pro grafiku), a pak se to záhadně změnilo a sony požádala nVidii o samostatný grafický jádro, přičemž počet cellů byl ještě navýšen...

Spíš je zajímavější, že PhysX má prý architekturu podobnou cellu, a tak by neměl být problém aplikaci s fyzikou optimalizovanu pro cell rozběhnout na PhysXu :-)
Cell bude zázrak :wink: Možná, že pro Sony bylo levnější integrovat do PS3 grafiku od nVidie, než (tebou proklamované) 3Celly. A protože chce konkurovat narychlo vydanému Xboxu, ani bych se tomu nedivil.
PS3 také bude snadněji programovatelný (právě z důvodu použití GPU)

Co se týče PhysX, Cell má dost výkonu na to, aby akceleroval takovéhle fíčurky a časem uvidíme, ..jak. Na druhou stranu Sony firmu Ageia dost zviditelnila, nehledě na ty $ :wink:

A co se týče srovnání MAC(G4-G5) vs Intel a hry. To je těžké. Když někdo nechce optimalizovat, nemůže se srovnávat. Je pravda, že kód může být přepsaný, ovšem z druhé strany špatně napsaný a neoptimalizovaný. Tohle se opravdu nedá srovnávat :roll:
no machine
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

Sony udělal Cellu hype, všichni jsou z toho nadšený, jenže jsem si nevšiml, že by někde byly jakýkoli číselný výsledky, který by ten "obrovský náskok" dokazovaly. Nejdřív si na na ně počkám, protože se mi nějak nechce věřit, že by výrobně levnější cell byl na stejný frekvenci výkonnější, než pět dvoujádrových Athlonů 64. Skoro mi to připomíná "dvojnásobný výkon P4-HT" oproti P4 bez HT :roll:

Jinak ohledně náhrady cellu za RSX nešlo o cenu (cell je totiž levnější), ale o výkon.
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
3dfx.fun
Senior member
Příspěvky: 123
Registrován: pon čer 07, 2004 1:43 pm
Bydliště: Teplice

Příspěvek od 3dfx.fun »

no-X píše:Sony udělal Cellu hype, všichni jsou z toho nadšený, jenže jsem si nevšiml, že by někde byly jakýkoli číselný výsledky, který by ten "obrovský náskok" dokazovaly. Nejdřív si na na ně počkám, protože se mi nějak nechce věřit, že by výrobně levnější cell byl na stejný frekvenci výkonnější, než pět dvoujádrových Athlonů 64. Skoro mi to připomíná "dvojnásobný výkon P4-HT" oproti P4 bez HT :roll:

Jinak ohledně náhrady cellu za RSX nešlo o cenu (cell je totiž levnější), ale o výkon.
Viděl jsi někdy PS2? Tam totiž byla totiž poprvé využita síla vektorového koprocesoru. Jediné, co Sony udělala pro CELL je to, že dokoupila nové jádro (PPC) a nasadila vektorové koprocesory ve větším počtu (obrazně řečeno). Jádro MIPS už bohužel nebylo dostatečně výkonné :lol: , na druhou stranu IBM je dost flexibilní, co se týče spolupráce.

Nevím, kdo tvrdí, že "pět dvoujádrových Athlonů 64" bude pomalejší, než Cell. Je to vytržené z kontextu. Cell možná bude výkonnější než zmiňovaných 5xA64x2.... ale jen co se týče výkonu koprocesorů (SPU). Tenhle výkon oni srovnávají a ještě tehdy, pokud se bude optimalizovat. Když se SPU nevyužije, bude to "jen" PPC~3.2 s Velocity enginem. To ale platí i pro nový XBOX360 :wink: Nehledě na to, že právě integrace nVidia GPU usnadní programování her (protože programovat pro tři Celly ... ufff :roll: )

add. P4 HT vs HT. Nezavrhoval bych něco, co jsem ještě neviděl v "pořádné" akci. Programátoři nedělají optimalizované aplikace, takže co na to říci? Pokud si teď nějaký fanda koupí A64x2 na hraní, tak je to o ničem. Když aplikace - hra - nebude využívat architektury chipu, výkony vždy budou sporné a bude to jen plýtvání křemíku :(
no machine
Uživatelský avatar
ghost
Invisible
Příspěvky: 2475
Registrován: pát dub 30, 2004 8:31 am
Bydliště: LM

Příspěvek od ghost »

Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
Příspěvky: 8166
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ps47 »

tak prave som si precital:
PCT píše:Rozšiřující PPU karty budou instalovány do vybraných sestav jako např. Area-51 7500, Aurora 7500 a ALX. Společnými znaky těchto strojů jsou procesor AMD FX-60, paměti DDR s nízkou latencí a dvě GeForce 7900GTX ve SLI. PPU jednotka totiž nemůže být instalována do ledajakého počítače - kvůli vylepšené fyzice jsou kladeny větší nároky na grafický subsystém a podle Ageiy je SLI nutností.
ak je to pravda,tak muj zaujem prave spadol na nulu.
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

Nebo jen dostali od nV zacálováno :-)
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
3dfx.fun
Senior member
Příspěvky: 123
Registrován: pon čer 07, 2004 1:43 pm
Bydliště: Teplice

Příspěvek od 3dfx.fun »

We've got hot video clips of the first PPU in action!
http://gear.ign.com/articles/697/697450p1.html

Obrázek

OT: Dell koupil AlienWare :shock:
http://gear.ign.com/articles/697/697699p1.html
no machine
Taskr
VIP
Příspěvky: 641
Registrován: stř čer 02, 2004 10:43 am
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Taskr »

Po přečtení zajímavého článku na PCTuning mě napadá jedna věc. Zdá se, že se budou moci využívat 2 grafiky v systému, tj. například 2 x ATi, ale ne v CF, ale jedna bude určena pro zobrazování, a druhá na výpočet fyziky. Navíc nemusí být karty stejné, mohou se kombinovat grafiky různé výkonosti i generace. Napadlo mě, zda by nešlo využít například Voodoo5 pro výpočet fyziky, a nějaký moderní akcelerátor pro grafiku? To by dalo našem miláčkům úplně jinou dimenzi :wink:
ASUS P4T533-C, Pentium4 3,06 Ghz Northwood@3450 Mhz, 2048 MB Rimm, Radeon X1950 Pro, SB Live.
*3dfx Voodoo Banshee (powercolor)*
*3dfx Voodoo 2 SLI (powercolor)*
*3dfx Voodoo 3 3500TV*
*3dfx Voodoo 4 4500 AGP*
*3dfx Voodoo 5 5500 AGP*
Vykupitel
Administrátor
Příspěvky: 644
Registrován: úte dub 27, 2004 2:59 pm
Bydliště: Liberec :-)

RE

Příspěvek od Vykupitel »

No V5 tezko,protoze vypocet fyzikalniho modelu se realizuje pres programovatelne shaderove jednotky,ktere V5 proste nema....Jedine Rampage,ale ten zase nema shader model 3.0,ktery je k tomu take nutny :wink:
AGP2PCI,Voodoo4 4200 AGP(Daytona VSA-101)
Obrázek Jindra Semenec
Odpovědět