ako iste vieme, s V1 to funguje, pokial ma karta volne pozicie pre pamatove cipy, tak sa daju pripajkovat dalsie a karta bude schopna vyuzit viac pamate (cize V1 s 8MB, 800*600 - jednu taku mam, pajkoval mi to niekto tu na fore). mam pocit ze uz o tom niekde bola diskusia, ale nemam cas to hladat.. pamata si niekto ci by sa podobny trik dal spravit aj s V2? neskorsie revizie pouzivajuce 1MB cipy maju volnych pozicii kopu (mem id v53c819hk25 alebo v53c819hk27).
//ok, uz si spominam - "4MB limit on the frame buffer and 16mb each on the TMU according to the documentation from 3DFX", cize jedine co by to spravilo je viac pamate na textury. skoda, single V2 davajuca 1024*768 vratane zbufferu by bola fajn.
Voodoo1/2 pajkovanie extra pamatovych cipov?
-
- Příspěvky: 1277
- Registrován: pát čer 22, 2007 11:17 pm
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Voodoo1/2 pajkovanie extra pamatovych cipov?
Za pokus by to urcite stalo, otazka je, jestli staci jen pripajet pameti, nebo jsou nutne i dalsi upravy. Klasicka 12MB V2 ma na textury jen 4MB pameti (pro kazdou TMU zvlast, ale s duplicitnimi daty)... a to nemusi vzdycky stacit. Z toho, co jsem kdysi testoval me napada treba Q3A na plne detaily - V2 SLI se tam propada dost hluboko za V3 2000, coz by se s dostatkem pameti snad nemelo dit.
- ps47
- Moderátor
- Příspěvky: 8167
- Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
- Bydliště: SK,BA
- Kontaktovat uživatele:
Re: Voodoo1/2 pajkovanie extra pamatovych cipov?
nemam predstavu - pre mna ale je podstatne to ze nieje mozne dosiahnut vyssieho rozlisenia, pretoze fbi proste viac pamate ako 4MB nepodporuje (vie toto nieko potvrdit?). za pokus by to urcite stalo, ale to znamena kanibalizacia jednej karty a riskovanie druhej, a kedze v pajkovani niesom expert tak sa mi do toho privelmi nechce. v kazdom pripade ale budem davat pozor ci by sa niekde nezjavili prislusne pamatove cipy - ak ano, tak sa do toho snad pustim.
mimochodom, podla FF's by sa kazda V1 mala dat prerobit na 8MB, staci odletovat povodne 0.5MB pamatove cipy a naletovat prislusne 1MB cipy. taky canopus by sa takto teoreticky mohol dat hodit az na 12MB (originalne ma 6).
mimochodom, podla FF's by sa kazda V1 mala dat prerobit na 8MB, staci odletovat povodne 0.5MB pamatove cipy a naletovat prislusne 1MB cipy. taky canopus by sa takto teoreticky mohol dat hodit az na 12MB (originalne ma 6).
-
- Příspěvky: 1277
- Registrován: pát čer 22, 2007 11:17 pm
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Voodoo1/2 pajkovanie extra pamatovych cipov?
V dokumentaci se pisou 4MB, ja osobne jsem V2 upravovat nezkousel a nevim ani o nikom dalsim. Premistovat pamet z jedne V2 na druhou urcite neni optimalni cesta, chtelo by to mit jinaci zdroj pameti... nejlip nekde sehnat nepouzite chipy.
Ci se tyce V1 (i Rush), na FF jsou navody na mod spocivajici v pripajeni druhe rady klasickych 512KB + nejaky drat pro poreseni adresace. Sice to nevypada tak elegantne, ale funkcnost stejna a 512KB chipy jsou urcite snaz dostupne, mozna i na nejakych non-3dfx kartach by se daly vydolovat. Stejne si myslim, ze pro V1 to nema moc smysl. Ta karta je proste moc slaba - 1 TMU na 50 MHz nedokaze moc veci rozjet plynule. Parkrat jsem zkousel V1 v sestave s 233MHz P MMX nebo i PPro a vzdycky letela ven ve prospech V2, ktera ty hry rozjela podstatne lepsi. A nebude to nedostatkem pameti, protoze 8MB Rush (ten nejlepsi Hercules single PCB) nebyl o nic lepsi.
Co se tyce teoretickych moznosti V1, tak pravdepodobne 4 MB FBI a 8 MB TMU. V origo PDF od 3dfx jsou trochu rozporuplne informace - napred tvrdi 4MB pro TMU ale nasledne 8, takze tezko rict.
Ci se tyce V1 (i Rush), na FF jsou navody na mod spocivajici v pripajeni druhe rady klasickych 512KB + nejaky drat pro poreseni adresace. Sice to nevypada tak elegantne, ale funkcnost stejna a 512KB chipy jsou urcite snaz dostupne, mozna i na nejakych non-3dfx kartach by se daly vydolovat. Stejne si myslim, ze pro V1 to nema moc smysl. Ta karta je proste moc slaba - 1 TMU na 50 MHz nedokaze moc veci rozjet plynule. Parkrat jsem zkousel V1 v sestave s 233MHz P MMX nebo i PPro a vzdycky letela ven ve prospech V2, ktera ty hry rozjela podstatne lepsi. A nebude to nedostatkem pameti, protoze 8MB Rush (ten nejlepsi Hercules single PCB) nebyl o nic lepsi.
Co se tyce teoretickych moznosti V1, tak pravdepodobne 4 MB FBI a 8 MB TMU. V origo PDF od 3dfx jsou trochu rozporuplne informace - napred tvrdi 4MB pro TMU ale nasledne 8, takze tezko rict.
- ps47
- Moderátor
- Příspěvky: 8167
- Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
- Bydliště: SK,BA
- Kontaktovat uživatele:
Re: Voodoo1/2 pajkovanie extra pamatovych cipov?
cize 12MB na V1 by teoreticky mohlo fungovat. otazka je ci si to karta bude vediet poriesit len tak, alebo ci budu potrebne dalsie upravy. o tom pajkovani pamati jednu na druhu viem, ale do toho sa mi ist nechce, bordelne riesenie.. tu moju 8MB V1 som testoval iba kratko - Q1 800*600 sice spustila, ale hratelne to nebolo, a to som tam mal tusim P3 800. takze velky zmysel to mat nebude, hier ktore podporuju 800*600 a su zaroven dostatocne nenarocne aby to dali plynule vela nebude (cize ten isty problem ako PCX2, podpora vyssich rozliseni je nanic pokial je to prilis pomale).
na druhu stranu, nemyslim ze v tomto pripade ma vyznam riesit ci sa spomenuta modifikacia oplati robit alebo nie, cokolvek sa tu deje sa deje len pre srandu samotnu.
budem davat pozor na tie 1MB pamate, a ak sa vyskytnu za normalnu cenu tak kupim, a potom sa uvidi - casu dost, toto nieje nieco k comu by som sa dostal v horizonte nasledujucich dvoch rokov (napriek tomu ze decembrom koncim v robote, tak moj odhad je ze skola ma vytazi na 100% ak nie viac, takze na trening s pajkovackou a nasledne modovanie cas nebude). snad dozijeme.
na druhu stranu, nemyslim ze v tomto pripade ma vyznam riesit ci sa spomenuta modifikacia oplati robit alebo nie, cokolvek sa tu deje sa deje len pre srandu samotnu.
budem davat pozor na tie 1MB pamate, a ak sa vyskytnu za normalnu cenu tak kupim, a potom sa uvidi - casu dost, toto nieje nieco k comu by som sa dostal v horizonte nasledujucich dvoch rokov (napriek tomu ze decembrom koncim v robote, tak moj odhad je ze skola ma vytazi na 100% ak nie viac, takze na trening s pajkovackou a nasledne modovanie cas nebude). snad dozijeme.
-
- Příspěvky: 1277
- Registrován: pát čer 22, 2007 11:17 pm
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Voodoo1/2 pajkovanie extra pamatovych cipov?
Asi by mohlo. Urcite by to byla zajimava karta. Ja tady porad jeste mam ten upgradovatelny Skywell Magic 3D, kde se necha pridanim klasickych pameti dosahnout 8MB "nativne". Asi zkusim proskenovat ebay, jestli by se nenasly odpovidajici EDO moduly. Tak nejak se mi prici obetovat kvuli modu jinou funkcni kartu, byt by to bylo treba jen obycejna S3 virge. A u nefunkcnich zase neni jistota, ze RAM budou fungovat. Coz mi pripomina, ze se mi tu porad vali v supleti nekolik GF2 MX nesoucich 16MB 86pin TSOP moduly pro mody VSA-100 karet... a taky napul upravena V5 AGP (momentalne 96 MB ), bohuzel s vadnym VSA-100. Snad nekolik let nejakej cinan prodaval na ebayi nahradni a ja jsem tak dlouho odkladal nakup, az zmizely. Mozna by se jeste nekde sehnaly... ale pak je otazka kde nechat GPU prepajet a za kolik. Ale vzhledem ke stoupajicim cenam 3dfx ve svete dost mozna takova oprava zacne vypadat zajimave.
Jeste k vykonu V1 - mne se nezdal dostacujici ani v 640x480. 512x384 uz bylo lepsi, ale zase se na to neda koukat ani s hodne malym monitorem. Co se tyce volneho casu - behem skoly jsem zvladal mnohem vic veci nez ted po praci.... pokud teda nepocitam posledni pulrok straveny psanim diplomky. Ale co se da delat, lepsi uz to nebude a naplanovanych projektu mam porad dost.
Jeste k vykonu V1 - mne se nezdal dostacujici ani v 640x480. 512x384 uz bylo lepsi, ale zase se na to neda koukat ani s hodne malym monitorem. Co se tyce volneho casu - behem skoly jsem zvladal mnohem vic veci nez ted po praci.... pokud teda nepocitam posledni pulrok straveny psanim diplomky. Ale co se da delat, lepsi uz to nebude a naplanovanych projektu mam porad dost.
- ps47
- Moderátor
- Příspěvky: 8167
- Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
- Bydliště: SK,BA
- Kontaktovat uživatele:
Re: Voodoo1/2 pajkovanie extra pamatovych cipov?
jj, mne sa tu zasa valaju nove 8MB cipy pre voodoo4 agp, tiez sa k tomu musim niekedy dostat.. v5 128MB je zaujimava vec, ale ak s dobre pamatam, tak to uz nieje iba o preletovani pamati, este tam treba robit aj dalsie upravy na ktore si uz velmi netrufam. ale ta v4 by mala byt v pohode. uvidime.
ja som pred 5 rokmi toho tiez zvladal kopu, ale holt tie casy su uz skratka prec - jeden z dovodov preco koncim v robote je dosiahnutie binarneho stavu, kde bud pracujem, alebo som unaveny z prace.. a nic viac. ako som spominal v mise, ked clovek dospeje k takemuto bodu, je cas skusit nieco (radikalne) ine, predstava ze natiahnem backory v robote ako kolega pred par mesiacmi ma absolutne nelaka - este je par veci ktore by som chcel stihnut.
ja som pred 5 rokmi toho tiez zvladal kopu, ale holt tie casy su uz skratka prec - jeden z dovodov preco koncim v robote je dosiahnutie binarneho stavu, kde bud pracujem, alebo som unaveny z prace.. a nic viac. ako som spominal v mise, ked clovek dospeje k takemuto bodu, je cas skusit nieco (radikalne) ine, predstava ze natiahnem backory v robote ako kolega pred par mesiacmi ma absolutne nelaka - este je par veci ktore by som chcel stihnut.
Re: Voodoo1/2 pajkovanie extra pamatovych cipov?
Pokial to chcete risknut, mozem za flasu nejakeho alkoholu to nechat profi naletovat u mna kolegami v praci (Brno), SW upravy uz nechavam na majitela.
- ps47
- Moderátor
- Příspěvky: 8167
- Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
- Bydliště: SK,BA
- Kontaktovat uživatele:
Re: Voodoo1/2 pajkovanie extra pamatovych cipov?
urcite ano, ozvem sa az to bude aktualne = az zozeniem tie 1MB cipy (ako som hovoril, kanibalizacia kariet nieje prave optimalna). sw upravy nutne niesu, karty su dostatocne primitivne aby automaticky zozrali vsetko co im je poskytnute (v ramci urciteho rozmedzia, samozrejme).