OAK WARP5

Obecně o problematice zobrazování 3D ;-)

Moderátoři: ps47, swarm

Odpovědět
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

OAK WARP5

Příspěvek od no-X »

Obrázek

Koukám a divím se, že tu nemáme thread pro tenhle grafický čip. Osobně ho považuju za vůbec to nejrevolučnější řešení, jaké kdy 3D trh potkal a na celým fóru nemáme nic, krom...
swarm píše:
no-X píše:
swarm píše:Někteří tam jsou a nedodali ani tu jednu :-).
Tak dodali něco jiného. Třeba informaci, kde skončil návrh OAK WARP5 :D
Co ty si všechno nepamatuješ...to já mám problém si vzpomenout, co bylo včera :).
Což je velká škoda. Takže stručně - byl to čip navržený v roce 96, karta měla být vydána v roce 97, ale nedostala se na thr. Existují funkční prototypy, funkční drivery, existují i velmi strohé testy, ale z neznámých důvodů se karta prodávat nezačala a OAK nějakým způsobem skončil...

Co byl ten zázrak - WARP5 používal region-based architekturu (něco jako tile-based rendering, tzn. scéna zpracovává v malých čtverečcích/obdélníčcích, pro jejichž vykreslení dostačuje velmi malá paměť integrovaná v grafickém jádře - takže paměťová sběrnice není prakticky vytěžována a nebrzdí rendering).

Narozdíl např. od PowerVR byl OAK dál - WARP5 nejen že neměl nedostatky, se kterými se PowerVR potýkalo ještě v roce 2000, tedy limit v počtu polygonů na jednu tile (obdélníček), ale navíc podporoval i plnohodnotný sub-pixel anti-aliasing, který dokázal bez problémů díky této architektuře po výkonnosntí stránce zvládnout. Není známo kolik vzorků používal, ale podle jediného (bohužel příliš komprimovaného screenshotu) dochovaného screenshotu minimálně 8, tzn. FSAA 8x v roce 1997 bez dopadu na výkon...

Čip dál podporoval filtraci textur - bilineární, trilineární(!!!) i mip-mapping, on-chip texture cache optimalizovaná pro trilineární filtraci. Z-Buffer byl 24-bitový(!), samozřejmě díky region-based konceptu čip podporoval kompletní HSR, takže nevykresloval povrchy, které nebudou v obraze vidět.

proč jsem si na to ale vzpomněl - úplnou náhodou jsem našel press-release k tomuhle čipu, takže pokud to někoho zajímá, doporučuju na to mrknout. Jen pozor - po přečtení možná budete nas*aní, že mnohé technologie, které měl OAK implementované v roce 97 v čipu, který nemohl mít snad ani jeden milion tranzistorů, nenajdeme ani na dnešních čipech, které se blíží půl miliardě trazistorů a které jdou stále tou neefektivní cestou SGI-like architektury.

http://www.findarticles.com/p/articles/ ... i_19510413
http://www.findarticles.com/p/articles/ ... 10413/pg_2
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

Jediná neoficiální zmínka na netu říká, že OAK prodal návrh toho čipu ATi, ale to bylo asi až rok poté, co měl být vydán... Zřejmě to OAK neutáhl finančně, kartu nevydal a rozprodal, co se dalo. Ale to je jen domněnka, fakta jsem nikde nenašel a co se stalo s firmou OAK jako takovou, to netuším už vůbec.
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
ghost
Invisible
Příspěvky: 2475
Registrován: pát dub 30, 2004 8:31 am
Bydliště: LM

Příspěvek od ghost »

staci pozriet do Googla:

31. Marca 1998 ukoncil Oak Technology vyrobu a podporu produktov audio a 3D grafik pre PC
4. Maja 2003 podpisal Zoran Corporation http://www.zoran.com/ zmluvu s Oak Technology o odkupeni za 358 milionov USD

historia firmy Oak do roku 1997 -> http://www.fundinguniverse.com/company- ... story.html

chce niekto vediet nieco konkretne?? :idea:
Uživatelský avatar
Ren
VIP
Příspěvky: 2824
Registrován: pát srp 13, 2004 10:54 am

Příspěvek od Ren »

Tady mi ale neco chybi.... ;(
/edit: Uz jsem to nasel..:-)
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

Obrázek Obrázek Obrázek
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
Příspěvky: 8167
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ps47 »

3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

WARP5 má od maddmana z Kalifornie
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
-HoNY-
Certifikovaný nVidiot
Příspěvky: 2115
Registrován: úte bře 01, 2005 5:34 pm
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od -HoNY- »

Jaká je výrobní technologie? Nikde na kartě nejsou napájecí obvody, předpokládám, že napájecí napětí je 3,3V z PCI.
Hlupáci kradou peníze, nVidioti myšlenky.
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

Default IQ settings

Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
nManJofo
Příspěvky: 322
Registrován: čtv dub 03, 2008 10:14 pm
Bydliště: Brno

Příspěvek od nManJofo »

Pride mi to ako osud Skody 720...
Uživatelský avatar
ghost
Invisible
Příspěvky: 2475
Registrován: pát dub 30, 2004 8:31 am
Bydliště: LM

Příspěvek od ghost »

Odpovědět