Oblivion + Radeon 9800 Pro

Obecně o problematice zobrazování 3D ;-)

Moderátoři: ps47, swarm

Odpovědět
Taskr
VIP
Příspěvky: 641
Registrován: stř čer 02, 2004 10:43 am
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Oblivion + Radeon 9800 Pro

Příspěvek od Taskr »

Tak jsem si nainstaloval tuhle hru, a musím říci že můj Radeon 9800 Pro celkem dost nestíhá. Na rozlišení 1280x1024 a detaily na medium + krátká vykreslená vzdálenost + žádné stíny je to celkem hratelný bez postav a v interiérech. Jakmile jsem ale venku, a je tam ještě pár postav vtak FPS jdou tak na 10. To mě celkem mrzí, kamarádovy na X1600 Pro AGP to běhá rapidně líp, a k tomu má zaplý i HDR. Myslel jsem, že mi to poběží minimálně stejně jak jemu, akorát že bez HDR, a ejhle, jede mu to o dost líp.A to mám 2 X víc pipeline a 256 bit sběrnici.

X1600 Pro je výkonější než Radeon 9800 Pro co?
ASUS P4T533-C, Pentium4 3,06 Ghz Northwood@3450 Mhz, 2048 MB Rimm, Radeon X1950 Pro, SB Live.
*3dfx Voodoo Banshee (powercolor)*
*3dfx Voodoo 2 SLI (powercolor)*
*3dfx Voodoo 3 3500TV*
*3dfx Voodoo 4 4500 AGP*
*3dfx Voodoo 5 5500 AGP*
Uživatelský avatar
Oblak
Bc.
Příspěvky: 1349
Registrován: úte dub 27, 2004 8:53 pm
Bydliště: Nový Jičín

Příspěvek od Oblak »

taskr - oblivion je hra relativně ovlivnitelná nastavením. dobrý je mod na zkrácení trávy...taky se budu muset poohlédnout.

ad hrubý výkon. už jsme to s no-xem probírali kdesi kdysi, 9800(ale mám pocit XT) má vyšší hrubý výkon než 6600GT a ta má zase o chlup vyšší výkon než x1600Pro.....

jinak nevím. osobně půjdu X1900 až bude za rozumnou cenu (nechci nějakého osekánka - osekávat karty bych zakázal, pak se spousta lidí diví že si koupí novou kartu a výkon má stejný) protože co se týče výkonu X1600 na mne dojem moc neudělal.
edit:
1155, i5-2500k, ASUS, 8GB ram. na dalších 10 let klid :)
Uživatelský avatar
DOC_ZENITH/XAN
Senior member
Příspěvky: 1922
Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
Bydliště: Praha - Hloubětín

Příspěvek od DOC_ZENITH/XAN »

Ono tohle máte tak že tuhle hru nezvládaj slušně karty jako 7800GT tak co by jste nechtěli po starym 9800pro. V náročnejch shader operacích kde neni prakticky žádnej limit fill rate by mohl bejt výkon těch shaderů tipnu si klidně o 50% lepší, taky aby ne. 9800 pro má 8, X1600 má 12 a lepší takty a i je má možná efektivnější. Tak jako X1800 vs X850 na stejný takty když je dáte tak X1800 taky vyhraje. Já bejt tebou Taskr tak spíš než stahovat ty detaily různě bych jako první věc udělal přechod asi až na 800x600, protože 1280x1024 to si r9800pro nedá plynule ani takový HALO, takže o Oblivionu v romhle rozlišení vůbec nepřemejšlej. A hlavně bych se zkusil kouknout po tom patchi na Shader model 1.1 a použít ho, vizuálně by se to nemuselo tak ukrutně lišit a výkonu to přidá určitě habaděl a když si to na těch GF3 rozjížděj, tak ještě abys ty to nehrál plynule na 9800pro. Jinak ty exteriéry jak je hodně tý trávy tak teoreticky by tam mohl hrát něco i CPU.
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
Příspěvky: 8170
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ps47 »

shader 1.1 patch by som tam asi nedaval,je este dost beta a r9800 ma shader 2.0 zvladnuty dobre :) .treba sa pohrat s detailami (na nete sa vali spusta tweak guides),pripadne pouzit ten mod na travicku,a viac ako 1024*768 by som tam tiez nedaval.muj team captain to hra na amd64 3200/r9800p a po troche nastavovania mu to bezi fakt slusne..a ludia sice na x1600 nadavaju,ale zda sa ze oblivion tej karte sedi,na to ze nieje prilis vykonna to na nej beha fakt slusne :D


inak ja si tiez pockam na nejaku peknu x1900,nejaku levnejsi verzi,ale so vsetkymi quadmi (nizsie takty a pomalsie pamete mi nevadia),snad sa taka do pol roka objavi (myslim ze x1900 XL v plane je 8-) ),potom chvilku pockam kym cena prvy krat spadne a idem na vec.
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Taskr
VIP
Příspěvky: 641
Registrován: stř čer 02, 2004 10:43 am
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Taskr »

Tak jsem se ještě jednou koukal a ty detaily jsou na High, bez veškerých stínů a co hodně pomáhá je stáhnout co nejvíce vykreslení vzdálenosti. Já jsem začal na 1024x768, ale už i toto rozlišení na tom 21´ monitoru vypadá dost kostrbatě. Tak jsem tam švihl 1600x1200, s dojmem že to poběží v klidu (plno starších her jde i na 2048x1536) a i třebas takovej Half-Life2 běhá uplně v klidu na 1600x1200. No co vám vám říkat, neběhalo to plynule :)
ASUS P4T533-C, Pentium4 3,06 Ghz Northwood@3450 Mhz, 2048 MB Rimm, Radeon X1950 Pro, SB Live.
*3dfx Voodoo Banshee (powercolor)*
*3dfx Voodoo 2 SLI (powercolor)*
*3dfx Voodoo 3 3500TV*
*3dfx Voodoo 4 4500 AGP*
*3dfx Voodoo 5 5500 AGP*
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
Příspěvky: 8170
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ps47 »

nj,21" na starsej karte+nove hry,to vecsinou je problem :roll: .ja si veselo ficim na 17",takze znizovanie rozlisenia mi problemy nerobi (aj ked 800*600 uz nieje ono)..
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
wizzy
Quiz master
Příspěvky: 1729
Registrován: pon kvě 03, 2004 11:39 am
Bydliště: Jeseník
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od wizzy »

Jste moc namlsaní, doom 1/2 jsme pařili v 320x200 a jak nás to bavilo... (:p)
W.I.Z.Z.Y. : Wolframový Inteligentní Zabíjecí Záludný Yankee
Core2DUO E4300 (1.8@2.8GHz), Zalman CNPS7700-AlCu, Asus P5W-DH Deluxe, 3GB DDR2, 2x1TB WD Black, DVD-R/W LG GSA-H55L + GSA H12N, ATi HD4850, Thermalright HR-03GT, V2 12MB Dragon, HP LP2475w 24", SB X-Fi Fatal1ty, Leadtek Winfast PxDVR3200 H, Cambridge SW 5.1, Enermax Liberty ELT 500AWT a tak...
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
Příspěvky: 8170
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ps47 »

ani ne,ja na 95% pouzivam 1024*768,co ma dnes od hi-res dost daleko..
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
swarm
debílek nahoněnej
Příspěvky: 1189
Registrován: čtv úno 10, 2005 11:10 am
Bydliště: Praha (vesnice 30km od ní)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od swarm »

Ja nevim no, ale na celkem pekny detaily (nekde tak vsechno uprostred v tech nastavenich) jsem to videl jet o vikendu na notebooku s Pentium-M 1.73Ghz, Mobility Radeon X700.
Diagon Swarm - Můj NOVÝ "NOTEBOOK" blog :arrow: [WWW]
Je těžké být debilem, konkurence je příliš velká.
14" Lenovo ThinkPad T400 - Core2 Duo T9900 3,1GHz, 8GB DDR3, 300GB Intel 320 SSD, WWAN, 1440x900 LED + Advanced Mini-dock + ThinkPad UltraNAV USB Keyboard + 2x 24" LCD
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
Příspěvky: 8170
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ps47 »

..to je ten problem,pod vyzera to celkom pekne a bezi to celkom dobre si kazdy predstavuje nieco ine :wink:
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

jj, třeba RH pro plynulou hratelnost stačí 15FPS, ale jen když je zapnuté HDR. Pokud je zapnuté HDR včetně FSAA, pak je i 35FPS málo. No a úplně bez HDR není Oblivion hratelný ani na 60FPS :D
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
Příspěvky: 8170
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ps47 »

..tak som to vyskusal aj ja,interiery 9800vke prilis nesvedcia,vonku je to pohoda.az som bol prekvapeny..da sa to bez problemov hrat,rozhodne nic take ako 10FPS.
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
Příspěvky: 8170
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ps47 »

..este dodam: zda sa v Oblivione sa obyvatelstvo deli na tri skupiny-ti ktori maju problemy s obezitou,ti ktori maju downov syndrom,a ti ktori maju oboje.problem tychto hier je v tom ze vzdy inklinujem k thief-like charakteru,co v konecnom dusledku spusobi ze vypnem prislusnu hru a zapnem thiefa :D

cas otestovat ten novy texturepack :twisted:
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Odpovědět