Kupuje ATi XGI?

Obecně o problematice zobrazování 3D ;-)

Moderátoři: ps47, swarm

Proč by ATi měla koupit XGI?

Proč ne? Za tu cenu... Lepší než když skončí u nV
3
33%
Smlouvy, distribuční kanály a lokální vliv
1
11%
Technologie, patenty nebo personální posily
2
22%
Z7, Z7 a zase Z7... budoucnost patří Z7, veškerý odpor je marný
3
33%
 
Celkem hlasů: 9

Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Kupuje ATi XGI?

Příspěvek od no-X »

Podle určitých údajně neověřených zpráv se ATi chystá k akvizici XGI. Dost lidí tomu nevěří, ale...

- ATi se k tomu odmítla vyjádřit
- od včerejška nejede http://www.xgitech.com/
- ode dneška nejede http://www.sis.com/

takže se určitě něco děje. pokud na tý akvizici něco je, pak by mě zajímalo, co ATi na XGI vidí, nebo jaké má k akvizici důvody. Napadá mě pár možností:

1) XGI jde do kytek, cena bude nízká a pro ATi bude akceptovatelnější vydat tuto sumu, než nečinně přihlížet, jak se koupí XGI posílí pozice některého konkurenta

2) pro ATi mají cenu především smlouvy a distribuční kanály, které ovládá XGI (beru v potaz, že XGI může mít nějaké distribuční kanály v Asii, o nichž nemusíme vědět). Zkráceně - posílení lokálního vlivu.

3) technologie, patenty, zaměstnanci... to je zrovna bod, kterému moc lidi nevěří, ale určité možnosti tam jsou - Tridentová část XGI nějaké zajímavé technologie a patenty má (namátkou si vzpomínám na mobilní čipy, technologie pro redukci množství tranzistorů, technologie pro snižování spotřeby a množství odpadního tepla; nebo silhouette anti-aliasing a ještě mám dojem, že trident měl nějaké patenty na tile-based rendering nebo deferred rendering - přesně nevím)

4) ( :lol: ) Nový XGI Z7 (2D only accelerator for integr. solutions) vytlačuje ze segmentu serverových desek ATi Rage XL, což ATi nehodlá akceptovat, neboť Rage XL je historicky nejdéle prodávaným grafickým čipem a ATi by s ním ráda dosáhla desetiletého jubilea, což by mohl XGI Z7 zkomplikovat o:)
Naposledy upravil(a) no-X dne ned bře 05, 2006 12:07 pm, celkem upraveno 1 x.
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
Příspěvky: 8176
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ps47 »

..ja som za 4.chce to pool :lol:
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Taskr
VIP
Příspěvky: 641
Registrován: stř čer 02, 2004 10:43 am
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Taskr »

Ja myslím, že to bude bod 4, a možná trochu taky ten 3, kvůli tomu Tridentu.
ASUS P4T533-C, Pentium4 3,06 Ghz Northwood@3450 Mhz, 2048 MB Rimm, Radeon X1950 Pro, SB Live.
*3dfx Voodoo Banshee (powercolor)*
*3dfx Voodoo 2 SLI (powercolor)*
*3dfx Voodoo 3 3500TV*
*3dfx Voodoo 4 4500 AGP*
*3dfx Voodoo 5 5500 AGP*
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

ps47 píše:..ja som za 4.chce to pool :lol:
:wink:
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
ghost
Invisible
Příspěvky: 2475
Registrován: pát dub 30, 2004 8:31 am
Bydliště: LM

Re: Kupuje ATi XGI?

Příspěvek od ghost »

no-X píše:- od včerejška nejede http://www.xgitech.com/
- ode dneška nejede http://www.sis.com/
akože nejede, všetko šlape a ešte k tomu táto správa: http://www.svethardware.cz/art_doc-89ED ... 91CC5.html
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
Příspěvky: 8176
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ps47 »

no uz ide,ale nesiel.
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

ghost: Pokud se XGI bude orientovat na čipy pro servery a čipy s nízkou spotřebou, tak to není nic jinýho, než to, co dosud dělala Tridentovská část. V tom případě bych čekal, že SiSovská část končí. Otázka je co s ní bude dál. Na xbitu to zmiňujou.

Jinak přesný tvrzení z xbitu ohledně akvizice je "The firm declined to reveal any information about possible acquisition by ATI Technologies."

Osobně si myslím, že to dopadne tak, že většina inženýrů původem ze SiSu odejde a zřejmě jednají s ATi, proto se ATi nevyjadřuje (kdyby to s ATi nemělo co dělat, tak proč by se k tomu odmítala vyjadřovat)?
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

ATI Technologies is expected to acquire research and development teams at XGI, not the whole company, according to a report from the media in China.
http://www.xbitlabs.com/news/video/disp ... 91237.html

tzn. zatím to vypadá na bod 3
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
Oblak
Bc.
Příspěvky: 1349
Registrován: úte dub 27, 2004 8:53 pm
Bydliště: Nový Jičín

Příspěvek od Oblak »

silhouette anti-aliasing

what is this???

thanks,

UFO
edit:
1155, i5-2500k, ASUS, 8GB ram. na dalších 10 let klid :)
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

Oblak píše:silhouette anti-aliasing

what is this???

thanks,

UFO
To právě neví nikdo, koho jsem se kdy ptal... ale díky za připomenutí, ještě se zeptám někde :wink:
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

A je to venku oficiálně :-)

ATI Technologies Inc. Buys Shanghai-based XGI Technology Inc. Alliance Company

http://ir.ati.com/phoenix.zhtml?c=10542 ... highlight=

vypadá to na body 2 a 3 :-)
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
Příspěvky: 8176
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ps47 »

..hlavne ze sa to najprv vehementne popieralo :lol: ..bye bye XGI..ale lepsie ako by ich mala nv :twisted:
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
3dfx.fun
Senior member
Příspěvky: 123
Registrován: pon čer 07, 2004 1:43 pm
Bydliště: Teplice

Příspěvek od 3dfx.fun »

Já bych osobně řekl, že ATi kupuje část XGi jen proto, aby si doplnila třetí vývojový tým. Někde o tom bylo psáno, že má ATi zájem o inženýry z XGi, ale už bohužel nevím kde. Nicméně doba chvátá a pokud bude mít ATi třetí vývojový tým, může konkurovat lépe. "Kdo není s náma, nvidijuje proti nám"

Nehledě na to, že Asie je také trh a XGi ho zná.

Co se týče patentů, můžeme tady jenom debatovat. Nikdo nic neví. Jen mě zaráží jedna věc. SiS společně s XGi pracovala na projektu "Vista ready GPU". Asi z něj sejde. SiS bude muset oprášit svoje vývojáře. Nebo se obrátí na PowerVR?

A jestli je lepší nebo horší že XGi slupla ATi? Nenechte se vysmát. Obě firmy ATi/Nvidia jsou potvory :lol:

S3 rulezzz
no machine
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

3dfx.fun: no, většina by se měla přidat k týmu v SantaClara, jen část zůstane samostaná. ATi už dávno nemá 2 vývojové týmy; z hlavy to nespočítám, ale bude jich víc než 5. Z čehož se asi 3 podílejí na vývoji 3D.

Vypadá to, že krom bodů 2. a 3. platí i bod 1:
Bbut Erskine said the deal, which is effective immediately, cost ATI less than $10 million.
http://www.thestreet.com/_yahoo/tech/se ... &cm_ite=NA
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

Ona druhá firma, která je zmíněna v press-release ATi, je MacroSynergy. Měla dost společnýho s XGI, ale web už nejede :-( Nemáte nějaký podrobnosti, co to bylo zač?
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
Petrik9
Příspěvky: 583
Registrován: pát led 06, 2006 4:18 pm
Bydliště: Vysoké Mýto
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petrik9 »

No,XGI GK neznam,a asi bohuzel.Jestli to byli dobre nebo spatne to taky hold nevim.Preci jen by bylo urcite lepsi aby toto koupila ati a byla jeste vice v NB sestavach.Nvidie by akorat jako tradicne vyzirala ostatni firmy.I kdyz ati ma v NB docela dost nizkospotrebove a kvalitni GK....
Uživatelský avatar
ghost
Invisible
Příspěvky: 2475
Registrován: pát dub 30, 2004 8:31 am
Bydliště: LM

Příspěvek od ghost »

MacroSynergy boli asi nejaký HW & SW vývojári a testeri pre XGI

aká pohodová webka -> http://www.gindex.org (dajte si záložku odkazy/ovládače - zajímavé stránky :) )
Taskr
VIP
Příspěvky: 641
Registrován: stř čer 02, 2004 10:43 am
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Taskr »

Tak co tu máme teď? NV a ATi jsou jasný, pořád budou proti sobě bojovat, a pořád se budou střídat o výkonostní korunu. XGI končí, Matrox propustil všechny svoje HW vývojáře, tak jediný kdo sbívá je stará dobrá S3. Co myslíte, má nějakou šanci prosadit se mezi dravcema NV a ATi?
ASUS P4T533-C, Pentium4 3,06 Ghz Northwood@3450 Mhz, 2048 MB Rimm, Radeon X1950 Pro, SB Live.
*3dfx Voodoo Banshee (powercolor)*
*3dfx Voodoo 2 SLI (powercolor)*
*3dfx Voodoo 3 3500TV*
*3dfx Voodoo 4 4500 AGP*
*3dfx Voodoo 5 5500 AGP*
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
Příspěvky: 8176
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ps47 »

obavam sa ze nie.tento svet ostane bipolarny..
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

Jediný, kdo by podle mě byl schopen zasáhnout, je PowerVR. S3 sice připravuje SM4.0 GPU, ale výkon bych čekal někde na úrovni SM2.0 GPU :?
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Odpovědět