Radeony 7xxx a nekvalitní 16bit
Napsal: sob říj 22, 2005 8:01 pm
Napadlo mě si doma udělat takovej test, jak si vedou karty z období voodoo5 v 16 bitech. Testoval jsem Vooodoo5, Kyro2, Gf2MX, Radeona7500MAXX, a pro orientaci, kam se to časem pohnulo - NV40, chtěl jsem i S3 savage4, ale nenašel jsem driver, kterej by tam byl stabylní, a zároveň ukazoval vše bez artefaktů a nechyběl lighting. Vše dopadlo dle očekávání, až na toho radeona, to je upřímě řečeno hnus k poblití, přitom nový radeony to uměj docela kvalitně. Tady to je, v pořadí mýho suběktivního hodnocení. Testoval jsem to v UT2004 640x480 16 bit vše na lowest, aby bylo právě vidět, co se děje s těmi výpary:
1. Kyro2 - Jednoznačnej výtěz, musel jsem si skontrolovat, jestli jedu fakt 16 bit. Takhle by to mělo vypadat.
2. Voodoo5. Viditelně horší, jak Kyro, ale furt dobrý, možná by to bylo lepší, kdybych změnitl ten dithering. Každopádně OK a dalo se s tim bezproblémů hrát, při pohybu to niak do očí nebilo:
3. Geforce2MX. Na první pohled to skoro vypadá lepší, jak V5, ale není to tak, ten JPG to trochu zkresluje a hlavně když je těch průhledných oběktů opravdu hodně na sobě, jsou tam vidět takový jakoby čtverce, který se ale při vašem pohybu nemění, jsou prostě jeden vedle druhýho vidět zrovna na tom místě, kre je ten "kouř" a to vás docela praští přes oči. Jen ještě chci podotknout, že přesně takhle to vypadá od TNT až po FX karty, až u NV40 nastala změna.
4. NV40. Přinesla změnu, bohužel k horšímu. Textury vypadaj, jako kdyby měly všechny něak omezenout barevnou hloubku, dost hnus, ale hrát se furt dá.
5. A teď ten Radeon 7500. To je naprostá katastrofa. Ve skutečnosti to vypadá ještě hůř, než na tom screenu, při pohybu to jakoby celý zrní. A v malé míře je to přítomný po celé obrazovce, nejen na těch alpha texturách. Je to strašný, a žádný nastavení v driverech na to nemá vliv, jen použit 32bit to odstraní. Kdo má takovou kartu, dělá mu to taky? Je to vůbec normální? Přitom, RV350 co jsem měl tu možnst má 16bit dost dobrý, asi byl něakej pokrok.
A ještě k výkonu, kterej karty měly. Zajímaly mě pouze minimální fps v hodně náročnejch lokacích. No nedá se nic dělat, vyhrála to GF2MX a to docela brutálně, tak o 50% fps navíc. Druhá byla voodoo5, která vcelku pro mě překvapivě se sylnym CPU i v geometricky náročnejch scénách zachvola hratelný fps( právě jedině v těch geometricky náročnejch situacích ta GF2 o těch 50% vyhrála). V těch méně náronejch byla V5 nejrychlejší, a v méně náročnejch celejch mapách to byla karta s nejstabylnějším fps a hrálo se s ní nejlíp. Navíc ve vyžšim nastavení to drtila všechno, jedniná karta, co to dala hratelně 1024x768 medium detail, FSAA2x. Třetí byla Kyro2, no průběch fps asi jako voodoo5, ale vždy tak o 20% horší. Zapnutí emulace TnL nepomohlo. Na druhou stranu měla jednoznačně nejlepší obraz, a třeba na hyperblast2 to vypadalo, jak na kartě s SM1.1. Radeo 7500 na tom byl nejhůř, nedalo mi to, skontroloval jsem drivery, nastravení AGP, všechno, ale nic nepomohlo, vše bylo správně. Ta karta má statisticky nejvíc trojúhelníků ze všech, ale přesto byla v těch nejextrémějších situacích i klidně na polovině fps, co vooodoo5, a to má ten triangleratte trojnásobnej. A v těch méně náročnejch taky žádnej zázrak, párkrát to slušně trhlo, při prudkém otočení, jako kdyby se měly dohrávat textury do paměti - nechápu.
Ještě k OC. Radeon, GF2 byly na default, voodoo5 jsem pro test udržel chvíli na 178mhz a kyro2 byla OC na 192mhz.
Edit3: screeny jsem dělal F9 normálně unreal enginem.
1. Kyro2 - Jednoznačnej výtěz, musel jsem si skontrolovat, jestli jedu fakt 16 bit. Takhle by to mělo vypadat.
2. Voodoo5. Viditelně horší, jak Kyro, ale furt dobrý, možná by to bylo lepší, kdybych změnitl ten dithering. Každopádně OK a dalo se s tim bezproblémů hrát, při pohybu to niak do očí nebilo:
3. Geforce2MX. Na první pohled to skoro vypadá lepší, jak V5, ale není to tak, ten JPG to trochu zkresluje a hlavně když je těch průhledných oběktů opravdu hodně na sobě, jsou tam vidět takový jakoby čtverce, který se ale při vašem pohybu nemění, jsou prostě jeden vedle druhýho vidět zrovna na tom místě, kre je ten "kouř" a to vás docela praští přes oči. Jen ještě chci podotknout, že přesně takhle to vypadá od TNT až po FX karty, až u NV40 nastala změna.
4. NV40. Přinesla změnu, bohužel k horšímu. Textury vypadaj, jako kdyby měly všechny něak omezenout barevnou hloubku, dost hnus, ale hrát se furt dá.
5. A teď ten Radeon 7500. To je naprostá katastrofa. Ve skutečnosti to vypadá ještě hůř, než na tom screenu, při pohybu to jakoby celý zrní. A v malé míře je to přítomný po celé obrazovce, nejen na těch alpha texturách. Je to strašný, a žádný nastavení v driverech na to nemá vliv, jen použit 32bit to odstraní. Kdo má takovou kartu, dělá mu to taky? Je to vůbec normální? Přitom, RV350 co jsem měl tu možnst má 16bit dost dobrý, asi byl něakej pokrok.
A ještě k výkonu, kterej karty měly. Zajímaly mě pouze minimální fps v hodně náročnejch lokacích. No nedá se nic dělat, vyhrála to GF2MX a to docela brutálně, tak o 50% fps navíc. Druhá byla voodoo5, která vcelku pro mě překvapivě se sylnym CPU i v geometricky náročnejch scénách zachvola hratelný fps( právě jedině v těch geometricky náročnejch situacích ta GF2 o těch 50% vyhrála). V těch méně náronejch byla V5 nejrychlejší, a v méně náročnejch celejch mapách to byla karta s nejstabylnějším fps a hrálo se s ní nejlíp. Navíc ve vyžšim nastavení to drtila všechno, jedniná karta, co to dala hratelně 1024x768 medium detail, FSAA2x. Třetí byla Kyro2, no průběch fps asi jako voodoo5, ale vždy tak o 20% horší. Zapnutí emulace TnL nepomohlo. Na druhou stranu měla jednoznačně nejlepší obraz, a třeba na hyperblast2 to vypadalo, jak na kartě s SM1.1. Radeo 7500 na tom byl nejhůř, nedalo mi to, skontroloval jsem drivery, nastravení AGP, všechno, ale nic nepomohlo, vše bylo správně. Ta karta má statisticky nejvíc trojúhelníků ze všech, ale přesto byla v těch nejextrémějších situacích i klidně na polovině fps, co vooodoo5, a to má ten triangleratte trojnásobnej. A v těch méně náročnejch taky žádnej zázrak, párkrát to slušně trhlo, při prudkém otočení, jako kdyby se měly dohrávat textury do paměti - nechápu.
Ještě k OC. Radeon, GF2 byly na default, voodoo5 jsem pro test udržel chvíli na 178mhz a kyro2 byla OC na 192mhz.
Edit3: screeny jsem dělal F9 normálně unreal enginem.