DOC_ZENITH/XAN píše:Driver dodanej s kartou má bejt funkční. Karta byla hotová dost dlouho předtim aby taky byl funkční. Pokud neni funkční HW nebo SW je to jedno znamená to prostě že neni funkční.
Nevím, jestli jsi sledoval, o co tam šlo, ale když se použil BETA driver, který měla ATi na ftp, který byl určený pouze pro recenzenty a nikoli pro veřejnost, tak se při zaškrtnutí položky "enforce smooth video playback" zhoršila kvalita deinterlacingu na HD5450. Když to nebylo zaškrtnuté, vše fungovalo normálně, ale na to v recenzi nepřišli. Oficiální drivery HD5450, které jsou ode dne vydání ke stažení na webu, ten problém nemají, zákazník na tenhle problém nikdy nemůže narazit, ale v recenzi je horší deinterlacing prezentovaný jako velké mínus a ač si je Anand vědom toho, že má v recenzi blbost, neopravil to, v recenzi to straší dál a pouze o tom napsal post na blog
DOC_ZENITH/XAN píše:Co se týče 2D, tak jsem žádné problémy s výkonem nezaznamenal, nicméně restarty Aera a jiný sekery už ano a to nejen s HD5xxx ale i staršíma, prostě s driverama vydanejma po vydání R8xx je to dost bída.
Tohle nesouviselo s 2D, ale s nějakým problémem souvisejícím s monitoringem, kdy jádro dostávalo nesprávné hodnoty. Pokud vím, tak pro HD5800 už je to opravené.
DOC_ZENITH/XAN píše:Čím déle je R8xx generace out, tím míň jí mam rád. Připadá mí po Rv770 dost velkej neúspěch, parametry dvojnásobné ale výkon ani omyelm
Pár parametrů je dvojnásobných. Zbytek o 0-30% vyšší. X800XT-PE měla papírově některé parametry i 3x lepší než R9800PRO/XT a přitom byla málokdy víc než 2x rychlejší... Tak to fungovalo vždycky. Limitů je celá řada. Zdvojnásobení jednoho z nich nikdy nemůže znamenat zdvojnásobení reálného výkonu. Čtyřjádrový procesor taky není 2x rychlejší než dvoujádrový.
DOC_ZENITH/XAN píše:a mainstream to vše ještě podtrhnul. Lidi to berou jen proto že neni alternativa.
Jinými slovy lidi to berou, protože není nic lepšího. Jaký má smysl kritizovat tu firmu, která má na trhu ten nejlepší produkt. Od toho je snad konkurence, aby dodávala alternativy s potenciálem to změnit.
DOC_ZENITH/XAN píše:Jak může po skoro 3 letech bejt G92 nejlepšim čipem co se týče poměru cena/výkon.
Snadno. Pokud ty čipy loni nVidia odepsala do ztráty stejně jako GT200, tak je může výrobcům doprodávat za jakkoli nízký ceny. Kdyby o ty čipy/karty byl opravdu takový zájem, prodávaly by se za jiné ceny.
DOC_ZENITH/XAN píše:Co taková 5570 ? VždyŤ jí poráží 4670 která měla bejt ve všech ohledech horší.
Nástupce HD4670 je HD5670, nikoli HD5570. Pokud jde o HD5570, nepřijde mi, že by byla nějaká špatná. Výkon je v průměru jako u HD4670 (bez AA vyšší, s AA nižší, ale na hry poslední doby s AA stejně nemá ani jedna), spotřeba v zátěži je skoro o 20W nižší, poměr cena/výkon je lepší než u těch x-krát přejmenovaných DX10.1 low-endů nVidie...
DOC_ZENITH/XAN píše:A i do spotřeby se nám ten 40nm pokrok ňák vypařil a zůstaly po něm akorát fámy.
Jakto? Spotřeba u HD5570 odpovídá specifikacím. 9,7W ve 2D oproti 6,5W u HD5450 odpovídá výsledkům testů ±1W.
DOC_ZENITH/XAN píše:A co je ještě víc kritický, tu kartu pod 2000 neseženu. A na podzim 2007 před a těsně po vydání G92 se dala koupit HD2900pro za 2500 a byla rychlejší, později 3850.
HD2900 udělaly recenze takovou "reklamu", že jí prostě nikdo nechtěl a za vyšší sumu byla neprodejná. To je všechno. Na každý produkt padne nějaké světlo, podle kterého je dál vnímán, kupován a tomu odpovídají ceny. Samozřejmě teď ceny odrážejí i stav 40nm procesu TSMC, který měl rok zpoždění a ještě dopadl, jak dopadl. Krom toho poslední dobou dost lítaly ceny pamětí... K dispozici jsou DDR2, DDR3, GDDR3, GDDR4 a GDDR5. V druhé půlce roku 2009 se určité z nich vybraly jako nejvýhodnější pro danou kartu, jenže nějak v prosinci, či kdy to bylo, se poměry cen (a tím i jejich poměry cena/výkon) změnily, takže je klidně možné, že ty současné low-end karty nejsou osazeny tím, co by za současných cen bylo nejvýhodnější. Mimoto, low-end stejně nikdo na hry nekupuje; HD5450 a 5550 jsou karty do sestav, kde si OEMs chtějí dělat reklamu přes DX11.
DOC_ZENITH/XAN píše:To jsme za ty 3 roky za stejnou cenu nevyhrabali lepší výkon? Proč každá nová architektura je v podstatě míň efektivní než ta stará...
Příklad... co filtrace textur? Kdo chce stále lepší a lepší filtraci, i když už jsou rozdíly v 99% jen na papíře a nikoli v obraze? Filtrace textur je hardwarově ku*evsky nákladná záležitost a každé zlepšení stojí tranzistory, což se ještě násobí počtem texturovacích jednotek a jejich nárůstem mezi generacemi.
Největší rozdíl je samozřejmě přechod od úhlově optimalizované (R300/R400/NV40/G70) k úhlově neoptimalizované (R500 a dál), jenže - ač by to, co přinesla R520 naprosto dostačovalo, tak se do toho stále rylo... ano, byl hrozný problém, že v jednom syntetickém testu měla R520 nějakou texturu malinko méně ostrou než konkurence, takže se to muselo řešit vyšší přesností pro LOD mipmap (+tranzistory) a R600 to vyřešila. A zase byl obrovský problém - ač reálně R600 nefiltrovala textury o nic hůř než G80, tak uživatelé v recenzi viděli, že v nějakém testu, který absolutně nechápou, kreslí R600 čtyřúhelník, ale G80 osmiúhelník. Recenzent vysvětlí, že čtyřúhelník je špatně a zákazníci na fórech chtějí od ATi, aby to řešila. ATi s RV870 dá zákazníkům kolečko, recenzenti zákazníkům sdělí, že vlastně ve výsledné kvalitě už není rozdíl (ten nebyl už u G80/R600 oproti R520), tak zákazníci začnou kritizovat, že je čip 2x větší, ale výkon ne.
Výroba grafických čipů není magie, ale soubor kompromisů. Když je třeba implementovat něco navíc, stojí to tranzistory a čip je tím větší a dražší. To je poměrně prostý...
DOC_ZENITH/XAN píše:Proč každá nová architektura je v podstatě míň efektivní než ta stará...
Nemáš úplně pravdu. HD4670 = 514M tranzistorů. HD5670 = 626M tranzistorů. Rozdíl 21,7%. Rozdíl výkonu je 27% s AA/AF a 38% bez AA/AF. To je nárůst efektivity jak ve výkonu na tranzistor, tak ve výkonu na watt. Což je docela pozoruhodný s ohledem na to, že HD5670 má heště navíc tu "lepší" filtraci textur a podporu DX11. Což obojí stálo tranzistory, který se na výkonu zřejmě neprojeví.
DOC_ZENITH/XAN píše:ale fakt... teď nemluvim o ATI ale o všem. Když už ta bulbina spaskne a někdo předvede fakt jinej čip. Něco jako PowerVR dělalo s Tile-based renderingem. Už mi to připomíná tvorbu novejch a novejch CPU na x86 která měla bejt už 10 let mrtvá, stojí na základech jejichž principy jsou out.
Ono je něco non-x86, co by při stejným počtu tranzistorů bylo rychlejší? Možná ve specifických úlohách, ale obecně o ničem takovém nevím. Současné procesory dávno nejsou stavěné na x86... to je zachované jen kvůli kompatibilitě a tuším že to nestojí víc než 10% tranzistorů z celýho čipu... Jako daleko větší blbost mi přijde ta naprosto zbytečná a přehnaná mnohojádrovost. Krom pár benchmarků to výkon nezvyšuje...