Stránka 4 z 8

Napsal: pát lis 18, 2005 11:46 pm
od Opty
B@RT píše:to netvrdím, ale před tvým příchodem psali jinak to musíš uznat (dřív víc testovali a upravovali běžné věci ) dnes to je jen přehlídka technologii kterým 90% lidí nerozumí a test se skládá z pár 3D marků a hotovo.
http://www.pctuning.cz/index.php?option ... &Itemid=44

8 her je malo?

Napsal: pát lis 18, 2005 11:53 pm
od B@RT
http://www.pctuning.cz/index.php?option ... &Itemid=44

koukni třeba na 5900 a poměr čtení o kartě a testů vuči 7800 recenzi

http://www.pctuning.cz/index.php?option ... &Itemid=44

Napsal: sob lis 19, 2005 12:11 am
od Opty
k tomu tvemu:

http://www.pctuning.cz/index.php?option ... &Itemid=44
(8 benchmarku, 9 her)

a ted ja :) (poslednich par recenzi)

http://www.pctuning.cz/index.php?option ... &Itemid=44
(3 benchmarky, 6 her)

http://www.pctuning.cz/index.php?option ... &Itemid=44
(3 benchmarky, 8 her)

http://www.pctuning.cz/index.php?option ... &Itemid=44
(benchmarky, 7 her)

http://www.pctuning.cz/index.php?option ... &Itemid=44
(3 benchmarky, 6 her)

http://www.pctuning.cz/index.php?option ... &Itemid=44
(3 benchmarky, 6 her)

a zaver? ten musi vymyslet nekdo jiny ja uz sem na to moc unaveny :mrgreen:

Napsal: sob lis 19, 2005 12:14 am
od ghost
čo tu robíte blbiny? :roll:

Napsal: sob lis 19, 2005 12:16 am
od Opty
my si povidame :mrgreen:

Napsal: sob lis 19, 2005 12:17 am
od B@RT
nevim jestli dobře čtu ale součet (8 benchmarku, 9 her)
si nepřekonal ani jednou natož jednotlivě nemáš nikde víc jak 9 her nebo 8 testů

Napsal: sob lis 19, 2005 12:22 am
od Opty
ja sem myslel ze si stezujes na to ze je tam jen par benchmarku a malo her... tak sem chtel dokazat ze her je docela dost

ale asi si to myslel jinak

Napsal: sob lis 19, 2005 12:27 am
od B@RT
myslel sem to tak že toho bylo dřív víc a článek delší

Napsal: sob lis 19, 2005 12:36 am
od no-X
to netvrdím, ale před tvým příchodem psali jinak to musíš uznat (dřív víc testovali a upravovali běžné věci ) dnes to je jen přehlídka technologii kterým 90% lidí nerozumí a test se skládá z pár 3D marků a hotovo.
Ty si myslíš, že já mám momentálně na PCT nějaký vliv? :D Asi takhle. Když jsem na PCT začal, vypadalo to docela mizerně. PCT neměl jediného stabilního autora a už tři měsíce nebyla žádná recenze grafický karty. Tehdy mě k tomu po dvou měsících přesvědčili tehdejší šéfredaktor a jeden z mých předchůdců, který v té době působil především na zive.cz. Nechal jsem se přesvědčit (dostal jsem naslibovány slušné peníze, přenechání testovací sestavy pokud u PCT zůstanu atp.), ale jak jsem později zjistil, PCTuning byl v likvidaci a dlužil téměř všem autorům. Bylo by netaktní sem psát detaily. Dlužil i mě, někdy jsem dostal zaplaceno i dýl než za dva měsíce po napsání článku a když už jsem něco dostal, bylo to o dost míň, než platila konkurence. Pak se změnil šéfredaktor, takže veškeré sliby ohledně přenechání testovací sestavy padly, vyházel skoro všechny ostatní autory krom mě (protože nebyl nikdo jinej, kdo by byl ochotnej a zároveň schopnej testovat grafiky, zvlášť za ty peníze). Během několika měsíců se situace zlepšila, ale autoři byli naštvaní, protože nový šéfredaktor platil málo a negativním způsobem zasahoval do článků. Když to už bylo neakceptovatelný, přestal jsem dělat recenze. Později se situace celkově ve vztazích ještě zhoršila, šéfredaktor nasliboval pár autorům lepší zítřky a odešel s nimi na SHW. Nastoupil další šéfredaktor, začal doplňovat lidi a požádal mě, abych neodcházel, protože neměl články a sám grafiky nestíhal testovat. tehdy jsem začal psát historii, aby se nedostatek článků nějak kompenzoval a rozšířilo se jejich spektrum, než se se ženou lidi. Za celou tu dobu na PCT nevyšel jediný teoretický článek o pixel shaderech, o vertex shaderech, o architektruře čipu, o rozboru filtrací, zkrátka nic. Necelý půlrok před mým příchodem vyšel teoretický článek o FastWrites, dva články o pixel shaderech, jeden článek o vertex shaderech, článek o n-patches, rt-patches a jeden článek o cheatování nvidie, tzn. víc než polovina článků před mým příchodem byla teorie. Takže bych tě rád požádal, abys neplácal o něčem, o čem nemáš ani tušení. Po mém příchodu na PCT množství teoretických článků nevzrostlo, naopak množství a rozsah recenzí šli nahoru. Bohužel po změně redakčního systému je v tom trochu maglajz, a tak od některých článků moje jméno zmizelo a naopak zůstalo u některých, na nichž jsem se jen podílel.
Tady máš recenzi z doby před mým příchodem na PCT a tady máš moji recenzi (nepsal jsem ale dva úvodní odstavce). Laskavě si porovnej rozsah testů v mém článku (11 benchmarků a 9 her) a ve článku mého předchůdce (2 hry a 2 benchmarky).

edit: nemusíte to rozvíjet, článek Mirka Jahody, který B@RT zmiňuje je dost exotika, protože byl experimentem, který se podle mých informací PCTuningu ani autorovi finančně nevyplatil. Proto po čase Mirek odešel na zive.cz, kde platili podle rozsahu článku - na PCT se rozsah nijak významně neoceňoval, takže autoři, kteří udělali recenzi na 3 hrách dostali stejně, jako jsem dostal za článek s 60ti grafy.

Napsal: sob lis 19, 2005 12:16 pm
od Oblak
jo, no-x je prostě kus historie :) pctuningu.

hmmmm škoda že se tyto změny na webu neukazijí, docela mne mrzel odchod šťourala, i když chvílema byl docela nudný, solidního článku který by si dělal prdel z Hulána asi už nenapíše:((((

Napsal: sob lis 19, 2005 1:15 pm
od B@RT
každý to asi chápeme jinak, dřív byly i články jak dostat více výkonu, nebo něco taktovat a podobně dneska toho strašně ubylo, ty to vidíš jako autor proto se ti to zdá dobré ale já jako stálý čtenář vidím spíš úpadek, jinak SH se dost zlepšuje podle mého.
http://www.pctuning.cz/index.php?option ... &Itemid=44

tohohle dřív bylo víc, dneska jeden z mála.


http://www.pctuning.cz/index.php?option ... mitstart=6
tvůj článek
http://www.pctuning.cz/index.php?option ... &Itemid=44
období které považuji za nejlepší (kdo byl šefredaktor mě jako uživatele moc nezajímá) porovnej si rozsah

Napsal: sob lis 19, 2005 2:53 pm
od no-X
B@RT píše:každý to asi chápeme jinak, dřív byly i články jak dostat více výkonu, nebo něco taktovat a podobně dneska toho strašně ubylo, ty to vidíš jako autor proto se ti to zdá dobré ale já jako stálý čtenář vidím spíš úpadek, jinak SH se dost zlepšuje podle mého.
http://www.pctuning.cz/index.php?option ... &Itemid=44

tohohle dřív bylo víc, dneska jeden z mála.


http://www.pctuning.cz/index.php?option ... mitstart=6
tvůj článek
http://www.pctuning.cz/index.php?option ... &Itemid=44
období které považuji za nejlepší (kdo byl šefredaktor mě jako uživatele moc nezajímá) porovnej si rozsah
Čteš vůbec, co píšu? To není můj článek :roll:

Napsal: sob lis 19, 2005 3:34 pm
od B@RT
ale mě jako čtenáře nezajímá kdo to napsal já tvrdim že dřív byla recenze grafiky udělaná lepší (více testů a více čtení)

Napsal: sob lis 19, 2005 4:08 pm
od no-X
Ale teď mě tak napadá... opět se ti podařilo odvrátit řeč od tématu. :lol: Původně jsi tvrdil, že ATi vydala lživou prezentaci. Dosud jsi nebyl schopen poukázat na jedinou pasáž, která by byla lživá. Takže čekám, že buď uvedeš, v čem ATi lhala, nebo uznáš, že jsi se mýlil a ne že opět začneš stáčet řeč na úspěšnost FX5700, nedostatky na PCTuningu, AGP verze nových grafických karet, výkon R9700 ve splinter cell a podobně :)

Napsal: sob lis 19, 2005 5:05 pm
od ps47
..jj,no-Xe se neoplati srat :twisted:

Obrázek

Napsal: sob lis 19, 2005 7:06 pm
od B@RT
no-X píše:Ale teď mě tak napadá... opět se ti podařilo odvrátit řeč od tématu. :lol: Původně jsi tvrdil, že ATi vydala lživou prezentaci. Dosud jsi nebyl schopen poukázat na jedinou pasáž, která by byla lživá. Takže čekám, že buď uvedeš, v čem ATi lhala, nebo uznáš, že jsi se mýlil a ne že opět začneš stáčet řeč na úspěšnost FX5700, nedostatky na PCTuningu, AGP verze nových grafických karet, výkon R9700 ve splinter cell a podobně :)
(kopie toho co jsem už psal)
http://www.pctuning.cz/index.php?option ... &Itemid=67

si to normálně přečti né?

je toho víc

ATi poukazuje na to, že přestože Shader Model 3.0 je podporován už u GeForce 6, grafické karty nVidie neprojdou WHQL testem na SM3.0

že je Radeon X1800XT až o 100% rychlejší, než GF7800GTX

Následně ATi kritizuje kvalitu obrazu karet nVidie. Přesněji na shimmering. Většinu problémů odstranily ovladače ForceWare verze 78.03,

Titulka Archiv novinek

ATi vrací úder: Co můžeme čekat od nVidie?
12.10.2005, Lukáš Fiala
Updatováno: Jistě si ještě dobře vzpomínáte na propagační materiály nVidie, ve kterých bylo nevybíravým způsobem kritizováno snad vše, co je dílem ATi. Přesto, nebo možná právě proto, že šlo z větší části o výmysly a polopravdy, se kanadská společnost nechala vyprovokovat a uchýlila se ke stejně trapnému gestu...
What do you do when your competition has a new top to bottom architecture and you do not?
Scramble to cover your weaknesses!!!
What is it that NVIDIA doesn't want you to know?

Cože nám to tedy nVidia tají tak závažného...?

1. NVIDIA's poor implementation of SM3.0


V této pasáži ATi poukazuje na to, že přestože Shader Model 3.0 je podporován už u GeForce 6, grafické karty nVidie neprojdou WHQL testem na SM3.0. ATi se však v materiálech opírá o citát z X-bit labs, v němž jsou zmíněny postarší ovladače ForceWare 66.81 a grafické karty GeForce 6800 Ultra a GeForce 6600GT. Nemluvě o tom, že architektura GeForce 6 není na SM3.0 úplně nejlepší.



Kvalitu implementace SM3.0 podpírá ATi úryvky z Hardware.Info, NVItalia a X-bit labs. Třetí zmiňovaný, kde se mluví tom, že je Radeon X1800XT až o 100% rychlejší, než GF7800GTX, se zaručeně vztahuje k demu F.E.A.R., které se však nedá považovat za objektivní - jak potvrdil i distributor hry, Vivendi Universal Games.

ATi ani X-bit labs neuvádí, o kterou hru přesně jde. Pravdou však je, že Radeon X1800 je oproti GF7800GTX znatelně rychlejší (možných je i oněch 100%) ve všech testech využívající SM3.0 a Dynamic Branching.

2. NVIDIA's ongoing image quality issues


Následně ATi kritizuje kvalitu obrazu karet nVidie. Přesněji na shimmering. Většinu problémů odstranily ovladače ForceWare verze 78.03, anizotropní filtrování však stále nedosahuje takové kvality, jakou dokáže Radeon X1800. Dle mého názoru zde ATi spíše dělá z komára velblouda, neboť osobně zastávám názor, že jakmile se do hry vžijete, rozdíl v kvalitě obrazu (a že se často dají najít až po pečlivém zkoumání screenshotu) nepoznáte. Čímž nechci nVidii obhajovat, neboť takovéto optimalizace nejsou férové a musí se na ně poukazovat.

Aby nedošlo k nedorozumění, v předchozí větě jsem měl na mysli kvalitu AF, nikoli shimmering. Ten totiž není poznat na screenshotu, ale pouze v pohybu!


ATi se tentokrát odvolává na Hexus.net, ExtremeTech a Anandtech. Radeon X1800 umí antialiasing bez drastického propadu výkonu a i AF má lepší kvalitu - zde toho není moc co vytknout, Radeon X1800 je v kvalitě obrazu opravdu o něco dále než GeForce 7800.

3. The truth about High Dynamic Range


HDR podporoval už Radeon 9700. ATi tím sice obratně reaguje na tvrzení nVidie, že právě její hardware podporuje HDR jako první, jenže Radeon 9700 a HDR Lighting, to je asi něco jako GeForce 6 a Shader Model 3.0 - tedy v praxi nepoužitelné, hlavně kvůli tomu, že v obou případech ještě dlouho nebyly hry, které by novátorských technologií využily.

Nikdo však ATi neodpáře, že GeForce 7800GTX a GT jsou již dlouho k sehnání ve velkém množství, zatímco ATi bude pravděpodobně ještě tak do konce roku mít s dostupností Radeonů X1000 problémy.
Dále se ATi opírá do ovladačů nVidie a tvrdí, že nVidia přesvědčuje recenzenty, aby testovali s ranou verzí ještě nevyšlých ForceWare.

Závěr:
Propagační materiály ATi se do jisté míry zakládají na pravdě a odkazují se na recenze z důvěryhodných zdrojů. Problém je ten, že každá strana vždy poukáže jen na to, kde má převahu, a jiná, také důležitá fakta, která však hrají proti, zatají. Jak už jsem uvedl na začátku, jsem docela zklamán z toho, že ATi přistoupila k takovémuto kroku. Jsou i jiné a daleko lepší způsoby, jak dokázat svou převahu. Ale když to nejde v benchmarcích a testech, reputace se dá napravit i někde jinde. Ale pokud je ATi opravdu tak dobrá, jak o sobě v propagační prezentaci tvrdí, má tohle vlastně za potřebí

Napsal: sob lis 19, 2005 7:34 pm
od Ladis
Dežaví jak prase ;) Skoro mi prijde zbytecne opakovat, co uz odpovedeli jini, tak jen namatkou:
  1. tim testem na SM 3.0 NV karty skutecne neprojdou na 100 %, nicmene to "nikomu" nevadi, protoze hry a programy se delaji pro konkretni rozsah karet, takze se primo navrhnou tak, aby nepouzivaly nepodporovane/spatne podporovane funkce
  2. architektura Radeon X1800 skutecne jasne rika, ze je o hodne rychlejsi nez GF 7800 - ale tyka se to "jen" jedne oblasti, a to rychlosti provadeni narocnych Pixel Shader programu (na druhou stranu vsechny nove hry budou silne vyuzivat PS)
  3. jiz zde bylo receno, jak to s tim "opavenim" kvality obrazu na NV je ;)
  4. primo v tvem pastnutem textu je, ze lzive propagacni texty delaji obe firmy
  5. podle me je FEAR celkem dobrou ukazkou novych her - nebo myslis, ze hry za rok - dva budou mit stale grafiku jako Quake3?

Napsal: sob lis 19, 2005 8:21 pm
od no-X
B@RT: Proč bych si to četl, když to znám nazpaměť. Já po tobě nechci, abys někoho citoval, ale abys mi sám podle sebe řekl, co je tam lživého. Ty se totiž nebavíš o obsahu těch slidů, ale o hodně volným českým překladu, do kterýho jeho autor namíchal hodně svých názorů, které se ale z velké části netýkají obsahu prezentace. Tak se prosím odkaž na konkrétní slide, na kterým ti něco nesedí.

Napsal: sob lis 19, 2005 8:26 pm
od B@RT
nesedí mi toto:
Obrázek

a ty ceny ATI mě také nesedí

Obrázek

Napsal: sob lis 19, 2005 9:02 pm
od no-X
Super ;-)
B@RT píše:nesedí mi toto:
Obrázek
Tohle jsou citace z webů, kde X1800 testovali. Když si na těch webech najdeš recenzi X1800, najdeš to v ní napsaný. Jsou to citáty. To nejsou tvrzení ATi, jsou to tvrzení recenzentů. Pokud se ti něco na nich nezdá, nekritizuj ATI, ale jejich autory. Ale když už jsme se k tomu dostali...

Na tý první není co zpochybnit, ve FarCry i Splinter Cell je ATi rychlejší už od prvních beta driverů, pokud tomu nevěříš, řekni si a nahážu sem linky na konkrétní testy.

Druhý tvrzení je taky pravdivý, architektura R5xx je opravdu velice efektivní a hlavně zaměřená na snadný zvyšování výkonu přidáváním PS procesorů. Vzhledem k tomu, že jich R580, která vyjde začátkem roku, bude mít 3x víc než R520, spočítali na beyond3d, že by na její poražení potřebvoala nVidia čip s architekturou G70, 32 pixel pipelines a frekvencí o nějakých 15% vyšší, než bude mít R580 i použité paměti. Takže je to pravda, pokud neudělá nVidia změnu architektury, bude to mít velice těžký.

Třetí tvrzení mluví o velice rychlém dynamic branchingu:

PowerVR Voxel demo používající dynamic branching:
Obrázek

Tech-Report: Soft shadow mapping bez a s dynamic branching:
Obrázek

Podobný testy jsou v každý druhý recenzi.
B@RT píše:a ty ceny ATI mě také nesedí

Obrázek
X1800XT 512MB: $558 s dodáním do 48 hodin:
http://www.sparco.com/cgi-bin/wfind2?spn=A67H001

X1800XL: $359 skladem:
http://www.digitallyunique.com/100435703.html?src=247

X1300PRO: $100
http://www.ewiz.com/detail.php?p=AT-X13 ... 001b90879c

X1600 je ohlášená na 30.listopadu, ati dokonce snížila její cenu o $50, takže bude ještě levnější