Herní konzole (novinky,hardware,emulace atp)

Obecně o problematice zobrazování 3D ;-)

Moderátoři: ps47, swarm

Odpovědět
Uživatelský avatar
Vlask
Příspěvky: 836
Registrován: ned říj 03, 2004 8:19 pm
Bydliště: Prerov

Příspěvek od Vlask »

scot666 píše:
Vlask píše:
3dfx.fun píše:PS3 Battlefield: Bad Company - ingame obrázky

ObrázekObrázek

Také mě celkem pobavil Crytek, že jejich Crysis bude tak moc náročný a tedy nebude na XBox360 ani PS3. Spíš to jsou něměčtí lenoši :))
Spis ti nemecti lenosi vi kolik ty otevrene prostory spotrebuji ramky a ze 512MB v PS3 nebude stacit je kazdemu jasne, kdyz uz farcry jelo optimalne az s 1gb ram. Takhle by tam museli bud narvat Fog nebo by ses dival na loading screen co par minut. To bude chtit hodne uprav aby to tam rozjeli a chapu ze na ne ted nemaj cas, kdyz dodelavaj PC verzi. Crysis taky neni obycejna sprosta strilecka kdy mas v mape par baraku a nikde zadnej poradnej rozhled (viz Call of duty).
Nemuzes porovnavat, kolik to potrebuje ramky na PC a na konzoli. U konzole ti nesezere pulku ramky OS. Ja jsem taky nechapal jak na starem xboxu se 64MB ram jede doom3, pricemz na PC to chtelo 1GB.
S tou pulkou to trosku prehanis, typl bych ze to bude max 100MB, to mas furt prumerne 412 mb volnych. Taky si uvedomte ze konzole to nepocitaj na rozliseni 800x600 1024x768 nebo jeste vic, ale na blbej PAL. (ted nemluvime o nove generaci). Takze se s radosti orezaj textury aby se to tam veslo, naky efekty a objekty a mas to. Navic zrovna doom je takova rozsahla hra, ze tu chodbu+2 nasledujici zatacky to musi spocitat i kdyby to nechtelo.

Proste konzole maj sice nasobne rychlejsi pristupy do pameti a optimalizovanejsi cpu/chipset ale porad je ti to k nicemu kdyz maj malo pameti. Proste se ti tam vejde urcite mnozstvi objektu/textur a vic ani ranu a kdyz se to pak nacita z primo z CD/DVD tak je to nasobne pomalejsi oproti HDD u PC. Se podivej na libovolnou konverzi z konzoli a uvidis jak to ma hnusny odporny textury - proste PC to ma na nasobne vyssi urovni ale potrebujes nasobne rychlejsi a vetsi HW aby to zvladlo.

U vetsiny her to nevadi, ale prave hry typu Crysis/Operace Flashpoint pak mivaj problem protoze sou tam obrovsky prostory s velkym mnozstvim objektu/textur v pameti.
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

Co se týká té paměti, tak bych ještě dodal, že nižší nároky mohou být způsobeny jednak texturami komprimovanými s ohledem na schopnosti konkrétního grafického čipu použitého v konkrétní konzoli, a pak se ještě např. s XboX360 dá ušetřit velké množstí paměti díky EDRAM, protože u normálních grafik se všechny data, která jsou při AA "navíc" uložena v grafické paměti a největším problémem je fakt, že grafické paměti si jádro musí zaalokovat více, než kolik využije, protože předem nemůže vědět, kolik pixelů vyjde na hrany (tzn. kolik se bude vyhlazovat) a kolik ne. Kdežto v Xboxu se při AA používá EDRAM, takže do systémové paměti Xenos posílá už hotový snímek a AA-data, Z-Buffer atp. ze systémové paměti nespotřebují ani megabajt.
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
scot666
Senior member
Příspěvky: 638
Registrován: úte črc 13, 2004 8:42 pm
Bydliště: Bohumín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od scot666 »

Vlask píše:
S tou pulkou to trosku prehanis, typl bych ze to bude max 100MB, to mas furt prumerne 412 mb volnych.
Moje wokna s nutnymi programy po startu sezerou cirka 200MB a to ta mtoho moc nemam.
Vlask píše: Proste konzole maj sice nasobne rychlejsi pristupy do pameti a optimalizovanejsi cpu/chipset ale porad je ti to k nicemu kdyz maj malo pameti. Proste se ti tam vejde urcite mnozstvi objektu/textur a vic ani ranu a kdyz se to pak nacita z primo z CD/DVD tak je to nasobne pomalejsi oproti HDD u PC. Se podivej na libovolnou konverzi z konzoli a uvidis jak to ma hnusny odporny textury .
Nevim jak je to u X360, ale stary xbox pouziva hdd mimo jine jako cache (a to nemluvim o hacknutem Xku, tam jde hrat primo z HDD). Ja si nemyslim, ze konzole maji hnusne textury, myslim ze je maji optimalni pro dany HW a vystupni rozliseni. Na CRT telce stary xbox jeste porad hodne dobre. A co se tyce 360, ani tam si na kvalitu textur nemuzu pri rozliseni 1280x1024 stezovat. Jeste k te narocnosti volnych prostor, nekde jsem cetl, ze Unreal engine 3 bude mit jako jednu z vlastnosti bezzaskubove prihravani okolniho prostoru. Nevite co je na tom pravdy?
ObrázekCompaq V3 3500 TV-out, V3 3500TV, V3 3500 TVFM NTSC, Powercolor Evilking 3 (V3 3000 AGP),Powercolor Evilking 3 TVOUT(V3 3000 AGP), 3 x V3 3000 AGP, V3 3000 AGP retail,V3 3000 PCI SGRAM, V3 3000 PCI SDRAM, V3 2000 AGP (MADE IN CHINA), V3 2000 AGP, V3 2000 PCI SGRAM, V3 2000 PCI SDRAM, Compaq V3 1000, Gateway V3 1000 Bonestel, STB Velocity 100, JoyTech - Apollo (Banshee16MB AGP), Skywell Voodoo 1
Uživatelský avatar
Oblak
Bc.
Příspěvky: 1349
Registrován: úte dub 27, 2004 8:53 pm
Bydliště: Nový Jičín

Příspěvek od Oblak »

mno...třeba se někdy dočkáme i pořádné pušky (Barret 82 s 0.5 palcovým střelivem - účinný dostřel až 2000 metrů....)a možnosti ji využít. nebo vrtulníkového simu ve kterém se opravdu půjde schovat mezi stromy....
edit:
1155, i5-2500k, ASUS, 8GB ram. na dalších 10 let klid :)
Uživatelský avatar
3dfx.fun
Senior member
Příspěvky: 123
Registrován: pon čer 07, 2004 1:43 pm
Bydliště: Teplice

Příspěvek od 3dfx.fun »

Dobrá zpráva :) Levnější verze PS3 bude mít HDMI :)

"Jediná zpráva, která v sále plném převážne japonských novinářů sklidila potlesk, se ovšem týkala zavedení podpory HDMI pro 20GB verzi PS3 a snížení její ceny v Japonsku. HDMI je plně digitální rozhraní pro přenos zvuku a obrazu, a tato zpráva znamená, že i majitelé levnější verze PS3 si budou moci vychutnat osmikanálový zvuk a obraz v rozlišení 1080p - pokud to ovšem jejich domácí vybavení dovolí." zdroj - BonusWeb

Screeny ze hry Haze

ObrázekObrázekObrázek
no machine
Uživatelský avatar
wolf00
Senior member
Příspěvky: 1324
Registrován: sob kvě 15, 2004 2:56 pm
Bydliště: kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od wolf00 »

mb asrock a75m amd x6 3670be 4gb ram ati 6530 ,hdd 1tbb sgt,zvuk creative x-fi extreme audio case z-7

patriot xt 8/16/32
scot666
Senior member
Příspěvky: 638
Registrován: úte črc 13, 2004 8:42 pm
Bydliště: Bohumín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od scot666 »

Doom je na x360 skvely, ale nejak jsem se neprinutil vydat tech 800 MS penez co za nej chteji, chtelo by to nejakou slevu :)
ObrázekCompaq V3 3500 TV-out, V3 3500TV, V3 3500 TVFM NTSC, Powercolor Evilking 3 (V3 3000 AGP),Powercolor Evilking 3 TVOUT(V3 3000 AGP), 3 x V3 3000 AGP, V3 3000 AGP retail,V3 3000 PCI SGRAM, V3 3000 PCI SDRAM, V3 2000 AGP (MADE IN CHINA), V3 2000 AGP, V3 2000 PCI SGRAM, V3 2000 PCI SDRAM, Compaq V3 1000, Gateway V3 1000 Bonestel, STB Velocity 100, JoyTech - Apollo (Banshee16MB AGP), Skywell Voodoo 1
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
Příspěvky: 8167
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ps47 »

big day today,Freeman.mame tu dlho ocakavanu PCSX2 0.9.2,ano,to je presne ta ktora konecne rozbeha FFX na kazdom slusnejsom pc*..myslim ze brachovi to oznamim az v utorok (ked idem do roboty) inak si na novom kompe nasledujucich par dni neskrtnem :bgrin: ..


*len pre uplnost zopakujem system requirements:

2GHz+ SSE2 capable CPU (SSE3/dualcore highly recommended,but not required)
fast DX9 compatible vga (PS2.0 minimum,PS3.0 required for bilinear filtering and FSAA)
WinXP sp2


edit: tak bracho uz smazi FFX,bezi to slusne,pod 30FPS to sice obcas zlezie,ale nie pricasto,zvuky/titulky su niekedy out of sync (je mozne ze preto lebo FPS kolise),zvuk obcas vypadne (ale fakt zriedkavo),videa vypadaju spatne (take kockate),a pokial sa nezapne bilinear filtering a FSAA 4x tak hra samotna je humus.inak pohoda ;)P

v kazdom pripade,je to hratelne a dohratelne,presne ako autori slubovali..
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
scot666
Senior member
Příspěvky: 638
Registrován: úte črc 13, 2004 8:42 pm
Bydliště: Bohumín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od scot666 »

Celkem zajímavá čtení o X360 a PS3: http://dpad.gotfrag.com/portal/story/35372/?spage=1
ObrázekCompaq V3 3500 TV-out, V3 3500TV, V3 3500 TVFM NTSC, Powercolor Evilking 3 (V3 3000 AGP),Powercolor Evilking 3 TVOUT(V3 3000 AGP), 3 x V3 3000 AGP, V3 3000 AGP retail,V3 3000 PCI SGRAM, V3 3000 PCI SDRAM, V3 2000 AGP (MADE IN CHINA), V3 2000 AGP, V3 2000 PCI SGRAM, V3 2000 PCI SDRAM, Compaq V3 1000, Gateway V3 1000 Bonestel, STB Velocity 100, JoyTech - Apollo (Banshee16MB AGP), Skywell Voodoo 1
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
Příspěvky: 8167
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ps47 »

..male prekvapko-zjavil sa novy funkcny emulator na Dreamcast :D .resident evil veronica,heeere I come :mrgreen:
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
scot666
Senior member
Příspěvky: 638
Registrován: úte črc 13, 2004 8:42 pm
Bydliště: Bohumín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od scot666 »

Dovolim si vytahnout jeden starsi post:
3dfx.fun píše:
scot666 píše:.....
Zajímalo by mne, jak chteji dosahnout te 100% kompatibility s PS1 a PS2, kdyz maji problemy i s jednou limitovanou edici PS2. Podle mne je to nesplnitelny ukol.
Nesplnitelný? Ále. Pokud na PS2 LE něco nefunguje, je to problém HW. Ale na PS3 problém HW nebude, protože se kompatibilita řeší SW, jako je to u x-boxu360. Za ty roky (10let s MIPS) to mají trochu jinak zmáknutý než Microsoft.
Kdyz tak koukam na soucasne zpravy, tak to SONY asi az tak zmaknute nema. citace z doupete: "..ve výsledku mělo na PS3 fungovat 1 782 PS2 her z celkového počtu 2 451, které byly v PALových regionech vydány." Kdyz se podivate na seznam her, zjistite, ze ne vsechny jsou hratelne bez problemu. Celekm by me zajimalo, jestli stejne hry uvedeny s jinym product kodem jsou zapoctene v tom poctu 1782.

Kód: Vybrat vše

http://faq.eu.playstation.com/bc/bcGames.htm;jsessionid=GBxGHF6tTTGZSTKdlyBQRcMpfqmmH8z1fmvvGqVnnzMVTzlD8QGC!-1526640968?locale=en_GB
ObrázekCompaq V3 3500 TV-out, V3 3500TV, V3 3500 TVFM NTSC, Powercolor Evilking 3 (V3 3000 AGP),Powercolor Evilking 3 TVOUT(V3 3000 AGP), 3 x V3 3000 AGP, V3 3000 AGP retail,V3 3000 PCI SGRAM, V3 3000 PCI SDRAM, V3 2000 AGP (MADE IN CHINA), V3 2000 AGP, V3 2000 PCI SGRAM, V3 2000 PCI SDRAM, Compaq V3 1000, Gateway V3 1000 Bonestel, STB Velocity 100, JoyTech - Apollo (Banshee16MB AGP), Skywell Voodoo 1
Uživatelský avatar
Ren
VIP
Příspěvky: 2824
Registrován: pát srp 13, 2004 10:54 am

Příspěvek od Ren »

scot666> Pokud Te tema zajima, mrkni na novinku '73% PS2 titulů zpětně kompatibilních'. V diskusi jsme to trochu nacali, jinak jak jsem napsal uz tam. Momentalni stav je dost katastrofa. SW reseni je vzdycky lepsi, ale zalezi jen na SONY, zda emu potopi nebo ho bude dal vylepsovat.
scot666
Senior member
Příspěvky: 638
Registrován: úte črc 13, 2004 8:42 pm
Bydliště: Bohumín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od scot666 »

Teda pokud tam pocitaji kazdou hru 3x a jeste 2 tretiny jsou problemove tak potes koste :D
ObrázekCompaq V3 3500 TV-out, V3 3500TV, V3 3500 TVFM NTSC, Powercolor Evilking 3 (V3 3000 AGP),Powercolor Evilking 3 TVOUT(V3 3000 AGP), 3 x V3 3000 AGP, V3 3000 AGP retail,V3 3000 PCI SGRAM, V3 3000 PCI SDRAM, V3 2000 AGP (MADE IN CHINA), V3 2000 AGP, V3 2000 PCI SGRAM, V3 2000 PCI SDRAM, Compaq V3 1000, Gateway V3 1000 Bonestel, STB Velocity 100, JoyTech - Apollo (Banshee16MB AGP), Skywell Voodoo 1
Uživatelský avatar
Ren
VIP
Příspěvky: 2824
Registrován: pát srp 13, 2004 10:54 am

Příspěvek od Ren »

Souhlas. Na druhou stranu, veci, co ted nechodi na US a asijske verzi uz nikdy chodit nebudou, kdezto tady je jeste sance, vsak tohle je uplne prvni seznam a je jeste pred launchem. Proto rikam, cas ukaze a my muzeme jen doufat.
scot666
Senior member
Příspěvky: 638
Registrován: úte črc 13, 2004 8:42 pm
Bydliště: Bohumín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od scot666 »

Mi osobne je zpetna kompatibilita celkem ukradena jak u PS3 tak u X360, ale ty kecy co mela Sony a jeji priznivci cirka pred rokem, to jsem nemohl nerypnout.
ObrázekCompaq V3 3500 TV-out, V3 3500TV, V3 3500 TVFM NTSC, Powercolor Evilking 3 (V3 3000 AGP),Powercolor Evilking 3 TVOUT(V3 3000 AGP), 3 x V3 3000 AGP, V3 3000 AGP retail,V3 3000 PCI SGRAM, V3 3000 PCI SDRAM, V3 2000 AGP (MADE IN CHINA), V3 2000 AGP, V3 2000 PCI SGRAM, V3 2000 PCI SDRAM, Compaq V3 1000, Gateway V3 1000 Bonestel, STB Velocity 100, JoyTech - Apollo (Banshee16MB AGP), Skywell Voodoo 1
Uživatelský avatar
Ren
VIP
Příspěvky: 2824
Registrován: pát srp 13, 2004 10:54 am

Příspěvek od Ren »

Tak to me tedy ukradena neni ani zdaleka..:-( A nejsem sice priznivcem SONY, ale jsem priznivcem PSx a proto porad doufam, ze to dobre dopadne a ze sw reseni se ukaze jako to lepsi.
Uživatelský avatar
3dfx.fun
Senior member
Příspěvky: 123
Registrován: pon čer 07, 2004 1:43 pm
Bydliště: Teplice

Příspěvek od 3dfx.fun »

Ren píše:Tak to me tedy ukradena neni ani zdaleka..:-( A nejsem sice priznivcem SONY, ale jsem priznivcem PSx a proto porad doufam, ze to dobre dopadne a ze sw reseni se ukaze jako to lepsi.
A je to tak velký problém? Jednak k tomu asi muselo dojít z hlediska ušetření peněz. Sony odstranila čip až když si byla jistá, že emulace bude fungovat opravdu dobře. To, že je na tom "bita" evropa je časový problém. My jsme poslední, kde Sony PS3 prodává a tak máme novejší revize PS3. To samé bude určitě aplikovat i na USA, Japonsko.

Mě osobně je úplně jedno, jestli se o běh starších her stará specializovaný chip, nebo software. Mě zajímá jen to, jestli hra půjde, nebo ne. Pokud se to časem promítne do ceny, tak je to jen lepší.

Jinak dost informací přehledně je na http://www.playstation3.cz/
no machine
Uživatelský avatar
Ren
VIP
Příspěvky: 2824
Registrován: pát srp 13, 2004 10:54 am

Příspěvek od Ren »

3dfx.fun píše:...Mě zajímá jen to, jestli hra půjde, nebo ne...
Vsak a to je presne tema, ktere tu diskutujeme.
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
Příspěvky: 8167
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ps47 »

..mame tu par noviniek z oblasti emulacie: PCSX2ma prvy funkcny linux port,a zjavil sa dalsi novy emulator dreamcastu,na ktorom konecne bezi resident evil: code veronica v plnej hratelnosti (na tych poslednych dvoch emulatoroch to sice bezalo,ale boli problemy so zvukom,a ja osobne hru bez funkcneho zvuku nepovazujem za plne hratelnu)..
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
Ren
VIP
Příspěvky: 2824
Registrován: pát srp 13, 2004 10:54 am

Příspěvek od Ren »

Hmm, build 0.9.3 a ma to byt stejna verze jako 0.9.2 pro Win? To zacinaji s bordelem v buildech docela brzo.. :roll: A novej Win build bych stejne videl radsi..
Odpovědět