Stránka 2 z 14

Napsal: stř pro 01, 2004 11:20 pm
od ps47
..VELMI maly zazrak :roll:

Napsal: stř pro 01, 2004 11:46 pm
od Taskr
Heh to by chtělo tuto kartu porovnat s Voodoo 5 6000. Docela by mne zajímalo kolik se jich do Voodoočka vejde. Typuju takovejch 10.
Ten výkon ale bude víc jak 10X větší :lol:

Napsal: čtv pro 02, 2004 12:10 am
od no-X
Kdysi jsem tu postnul obrázek V5-6k s manli vantou - zkusím to ještě vyhrabat.

EDIT: tady je

Obrázek

Re: ...

Napsal: čtv pro 02, 2004 6:14 pm
od wolf00
Oblak píše:Tssss mam doma právě GF4 MX 420 :) od MSI :)
Btw připojil bych kamarádovu GF2MX 64bit DDR :) ja mel SDRAMY 128 bit :)

jinak pekny shit byla 16MB Vanta....

víte co mne však zarazilo? U známého v kšeftě je vystavená MX 4000 a má tam napsáno na krabici DX 8.1.....má to ta karta?Podle mne těžko...
ne podle me tezko,ma tak tak dx6 nativne ale uz ne dx7 nebo dx8.1 to uz je pak lepsi ati 9200 full :twisted:

Napsal: pát pro 03, 2004 11:36 am
od no-X
Tak jsem na něco zajímavého narazil a chtěl bych se zeptat, jestli nevíte o nějaké kauze s kvalitou obrazu na TNT2 ve 3D...

Napsal: pát pro 03, 2004 5:27 pm
od no-X
Když se nikdo neozývá, tak to sem rovnou hodim :-). NVidia nám nezačla cheatovat až na GeForce XYZ, ale už na TNT! Náhodou jsem narazil na jednu recenzi matrox G400, kde si recenzent všiml jedné zajímavosti.

Jde o Quake 3 Arena a TNT2Ultra vs. Matrox G400MAX. Při nastavení na "Highest Quality" by mělo být použito trilineární filtrování, ale TNT2 používá jen bilineární + jakousi nekvalitní formu mip-map ditheringu! Tím si karta ušetřila práci na úkor kvality. (TNT2 vlevo, G400 vpravo)

Obrázek

Jestli se nepletu, tak karty té doby potřebovaly na vykreslení jednoho dual-textured trilinear-filtered snímku dva průchody. Jenže při použití bilineárního filtru ale už stačí průchod jeden a to je podstatný rozdíl.

Myslím, že už se není čemu divit, že TNT2 v Quake3A byla výkonnostně nad konkurencí :roll:

Napsal: pon pro 06, 2004 9:36 pm
od ps47
..jeden znamy bude mat mx4000,a kedze ma aj v5,posle mi par testikov.este sa mozno zasmejeme :twisted:

Napsal: úte pro 07, 2004 9:59 am
od Lisp
2no-x: Škoda, že jsem to nenašel, ale v PC Worldu bylo jednou porovnání kvality zobrazení speciálně u Voodoo3. Testoval to nějaký chlapík v labu a byl tam obrázek právě z QIII a vypadalo to stejně, jako ukazuješ ty tady. Psal, že při vyšším rozlišení V3 rastruje (místo ditheringu). Zkusím to najít a postnu to sem.

3DFX Alpha-Blending Artifacts:
Obrázek

http://sweb.cz/savage4/3DFXBlend.zip

Napsal: úte pro 07, 2004 11:55 am
od no-X
No moment, ale ty srovnáváš hrušky a jabka ;-)

Já srovnával 32 bit Quaka3 na G400 s 32 bit Quakem3 na TNT2Ultra - vše na max. Obě jsou to karty, které si přímo konkurovaly.

TNT je zhruba o dva roky mladší než Voodoo 1 :roll: a o půl roku maldší než Voodoo 2. Spíš by tam měla být Riva 128 nebo Riva 128ZX :wink:

Tady bych chtěl poprosit pamětníky, ať se vyjádří, protože já si nepamatuju, že by tohle byl nějaký všeobecný problém. Her které používaly alpha-blending bylo hafo, ale že bych v každé z nich viděl něco podobného si teda nepamatuju :D . Není to spíš věc jedné hry nebo problém nějaké starší verze driverů?

Napsal: úte pro 07, 2004 12:13 pm
od Lisp
Nesrovnávám, to byl jenom srovnání opengl v 16bitech. Voodoo2 je sice starší... o pár měsíců, ale byla výkonostně srovnatelná s TNT (když).
Srovnávat RIVU 128 s Voodoo2 je blbost.
(Podle mě je to problém textur - limit 256x256 byl opravdu vidět)

A ohledně toho rastrování a Voodoo3, až to najdu, tak to postnu :wink:

Napsal: úte pro 07, 2004 3:20 pm
od Hladis
Tak se k tomu vyjádří pamětník :lol: .

V1 a V2 měly v některých hrách tyto problémy ,ale omezenou velikostí textur to určitě nebylo jelikož se ve hrách té doby větší textury jak 256x256 nevyskytovaly. Vyděl bych to spíš na ovladače.

Jinak Voodoo2 srovnávat s Rivou 128 je opravdu scestné. TNT vs. Voodoo2 je naprosto v pořádku.

Napsal: úte pro 07, 2004 3:28 pm
od no-X
Pokud je tam zmíněna Voodoo1, tak by měla být srovnána s Rivou128. To bychom se terpv pobavili :-)

Ale podle mě by tohle nemělo mít vliv na výkon. Je to spíš chyba, která zhorší obraz, než cheat, kterej zhoršuje obraz kvůli výkonu.

Napsal: pon pro 13, 2004 8:40 am
od Lisp
Že velikost textur nemá vliv na rychlost :shock: . Ale, ale...
Pokud je tam zmíněna Voodoo1, tak by měla být srovnána s Rivou128. To bychom se terpv pobavili Smile
no-X(y).. bav se:wink:. Jen tak pro zajímavost obrázky z Turoka, tedy dobové srovnání s tenkráte aktuálními ovladači.

Voodoo(1) přes Glide
Obrázek

Voodoo(1) přes DirectX
Obrázek

Riva 128 přes DirectX
Obrázek

Je jasný, že přes Glide je hra pěkná, taky byla pro to dělaná, aby byla pěkná. Přes DirectX je to u Voodoo stejnej humus, jako u ostatních. Ale i tak byla rychlejší Riva128 :wink:
Nejde přeci srovnávat dobu, kdy se optimalizovalo pro Glide. Kdyby měla nVidia svoje rozhraní a bylo tak podporované jak glide, tak by to bylo OK. Jenže nic takového tenkrát nebylo a nVidia se dala holt na cestu standardizovaných rozhraní DirectX a OpenGl :wink:

..ale co se týče mě, já si Turoka radši zahraju na Voodoo pod Glide :lol:

a pro "AtiFanatiky"...

RagePro přes DirectX
Obrázek

Napsal: pon pro 13, 2004 11:17 am
od no-X
1) To, že nVidia tehdy neměla vlastní použitelné API, není omluva.

2) U Voodoo 1 není důvod se u Turoka starat o D3D, když hra podporuje Glide.

3) I v D3D je na V1 v pořádku vše, krom snížené transparence textur. Filtrace textur je OK, vodní hladina taky, žádný color-banding.

4) Riva 128 - stačí se podívat na vodní tříšť, kde je patrný color-banding, což u žádné jiné z karet, které tehdy na TomsHW testovali, nebylo, potom nádech všech textur do zelena a znovu rozplyzlý textury - zkus si srovnat kamen vpravo s Voodoo (ať D3D nebo Glide). A ještě svislé pruhy vlevo na vodopádu (dost podivná "filtrace" textur; tohle taky žádná jiná z karet nevykazovala).

5) Rage PRO má daleko lepší transparentnost než Riva 128 a jedinej problém je, že nejsou textury bilineárně filtrovaný. (To samozřejmě není HW limit, ale SW chyba)
Přes DirectX je to u Voodoo stejnej humus, jako u ostatních.
Opravdu? Co třeba Verite, nebo Permedia - to přece humus není. Verite má navíc v D3D ze všech karet nejkvalitnější obraz (dobrej má i SiS až na chybky se Z; je ale děsně pomalá)

Verite 2k
Obrázek

Permedia 2
Obrázek


A proč chybí obrázek Rage PRO v nativním API ATi, který má ze všech testovaných karet nejlepší transparentnost mlhy?

Obrázek

Filtrace textur už chybí jen navodopádu a samotná vodní hladina a mlha je kvalitativně na úrovni Voodoo v Glide :wink:

Napsal: pon pro 13, 2004 11:36 am
od Lisp
"Humus" při srovnání s Glide.. samozřejmě :wink:

U ATi bych to nekomentoval, bylo to prostě takhle. Kvalita ovladačů byla mizerná.

Víš, myslím, že občas zacházíme do takových podrobností, kterých si tenkrát nikdo ani pořádně nevšiml. Pro mě osobně bylo vydání Voodoo1 vykoupením, protože jsem si mohl zahrát hry konečně plynule a nestarat se o to, kdy neschopná firma udělá ovladač. U RageII se mi resnul comp, nebo se to zaselklo. Za ty prachy mi V1 stála :wink:


ps: jinak nic proti Verite. Nádherná karta. Škoda jich. Co říkáš na Hercules Conspiracy?

Obrázek

Napsal: pon pro 13, 2004 12:14 pm
od no-X
Pěknej nápad, ale nijak se bohužel nerozšířila :-(

Napsal: sob led 22, 2005 12:51 am
od no-X

Napsal: sob led 22, 2005 12:58 am
od ps47
..chciet za to litr s dani je drzost,obzvlast ked 9550 stoji dva.

Napsal: sob led 22, 2005 10:26 am
od B@RT
tyhle grafárny nejsou ale na hry, pokud budu mit zaměstance koupim jim něco takového, nebo ještě lépe něco od největšího výrobce graf. čipů Intela na tom nebudou v práci aspoň pařit :D

Napsal: sob led 22, 2005 2:35 pm
od ZUB
G2 MX200 je unikátní .. nezvládá ani CMR2 .. a topí víc než 400ka ale pokud by měl přecijen někdo zájem zde je kauf roku 2005 -
http://pcbazar.kontakt.cz/ inzerat cislo 435591. Koukněte než mu někdo vysvětlí že žije v pohádce a smaže to