Stránka 2 z 2
Napsal: pon srp 15, 2011 5:08 pm
od Gringo
a nechtel bys to zkusit v jine desce? Vim, ze tvemu projektu to asi moc nepomuze, ale ciste ze zvedavosti by me zajimalo, jestli je to fakt takova slabota, nebo jestli to je treba vychozenym AGP konektorem v desce.. Ja mel takovou podobnou prodluzovacku na PCI a jednu na PCIe a vzdycky mi to slo a neslo poznat, ze by to nejak zpomalovalo..
Napsal: pon srp 15, 2011 9:25 pm
od ps47
havli píše:Prihodim sem par poznatku ohledne toho AGP riseru. Kvalita zpracovani nevalna, ostatne co taky cekat za ty prachy... Plosnak, na kterym je pripajenej AGP slot, ma z druhy strany normalni AGP kontakty - co se zastrci do MB, a na ne jsou normalne pripajeny draty. Neni nad univerzalni dily.

jj,ja som kupil
pci-e riser tej istej znacky,a nedal ani tuk,zle napajkovane kontakty..objednal som
trikrat taky drahy z UK,uvidime ako to dopadne.
Napsal: úte srp 16, 2011 5:46 pm
od havli
Gringo:
Na polohu konektoru v AGP na MB to citlivy je, ale funguje to ciste digitalne - jede / nejede

Mnohokrat jsem redukci vyndaval a zandaval, ale chovalo se to vzdycky stejne. Mozna to nekdy vyzkousim i na nejaky AGP 4x/8x desce, ale zatim se mi moc nechce.
ps47:
Ten drazsi vypada mnohem precizneji udelanej, tak snad bude chodit...
Napsal: stř lis 02, 2011 7:00 pm
od havli
Napsal: sob čer 23, 2012 9:04 pm
od havli
Po skoro roce jsem se vratil k voodoo portable a probehly docela velky zmeny. Puvodni plan AXP + V5 jsem zavrhnul a misto toho bude modernejsi platforma. Hlavni duvod zmeny je napajeni stroje. Mit pod stolem normalni ATX zdroj a z nej vedouci tlustej svazek kabelu na stul je hodne neprakticky a likviduje uz tak mizernou prenositelnost. A nejen to... jako zavaznej problem se projevil ubytek napeti (hlavne na 3,3V vetvi) a z toho plynouci nestabilita.
Uvazoval jsem o pouziti pico-PSU, ale usoudil jsem, ze by to nemohlo fungovat. Socket A desky napaji procesor z 5V vetve - a neni sance, ze by to pico PSU utahnul. Takze jsem pristoupil ke zmene platformy. Puvodne jsem uvazoval P4 + 3,3V AGP, nebo K8 + V5 PCI (oboje s napajenim CPU z 12V). Nakonec jsem se rozhodnul do toho oprit poradne a vysledek je socket FM1 deska + A6-3670K. Nazev voodoo portable zustava, takze vevnitr porad jeste bude nejakej ten 3dfx kremik

, konkretne V2 12MB. Uvazoval jsem i o rychlejsich (V3/V4), ale nakonec zustanu u V2 - nebude potreba resit prepinani LCD mezi grafikama a problemy s tim spojeny....
Pouzil jsem hodne malou mATX desku - rozmery jen 22,5 x 17,4 cm a diky tomu se dovnitr uz necha napasovat plnohodnotnej zdroj, takze napajeni spociva jen v pripojeni kabelu do zasuvky.
Tady je par screenshotu a fotek. Zatim jeste neni hotovo, je potreba poresit chlazeni a spoustu dalsich veci. Tohle byl prvni zkusebni provoz se zabudovanym zdrojem.

Napsal: sob čer 23, 2012 9:08 pm
od ps47
ja len dodam ze na 32bit verzi win7 posledne koolsmokyho v2 ovladace funguju, takze nieje nutne obmedzovat sa na xp.

Napsal: sob čer 23, 2012 10:08 pm
od havli
Tak to je dobra zprava, na win7 jsem si uz dost zvyknul, takze je pouziju jako hlavni OS a XP zustanou jako zalozni, kdyby nejaka hra ve w7 nesla.

Re: Voodoo portable
Napsal: ned čer 24, 2012 10:43 pm
od ps47
akurat netusim ci sa prejavi problem so stabilitou (na mnohych modernejsich cipsetoch mi v2 neslapala uplne stabilne), ale ved zistis sam a iste das vediet. prinajhorsom sa tam da vzdy vrazit v4 pci.
Re: Voodoo portable
Napsal: pon čer 25, 2012 1:15 pm
od DOC_ZENITH/XAN
Otázka je, fungujou na tom win98? Protože se bojim že ne, a pak to tak trochu pod voodoo ztrácí smysl.
Re: Voodoo portable
Napsal: pon čer 25, 2012 1:19 pm
od ps47
not a chance. ak ma pamat neklame, vsetky novsie amd chipsety su win98 nekompatibilne.
Re: Voodoo portable
Napsal: pon čer 25, 2012 1:26 pm
od DOC_ZENITH/XAN
Jde o to že všechny moje retro kompy musej mít working win98 a sound blaster (klidně emulovanej přes SB live když stroj nemá ISA slot). Tudiž nejlépe si teď asi vede C2D E4500 @ 2,7Ghz kterou mam na Intel 865 chipsetu + GF6800U + voodoo2 + SB live.
Voodoo 5 se nakonec uhnízdila na BXkovym Tualatinu co běží na 1,7Ghz a je tam AWE32 kterej je ještě větší karta než V5 heh... Ostatní 3Dfx mašiny jsou pak ATčka, P3 850 a ňákym šilenym VIA chipsetem a Celeron commpermine @ 1050 za ZXku.
Ano 3DFX karty jde rozchodit i na win 7, ale uniká mi ta podstata protože ty drivery nepodporují dnes naprosto nutné 2D akcelerace nových UI, flashe, atd. Poslední UI co uměj akcelerovat je z win2000. Je sice cool že to naběhne a jde tam hrát UT ale používat ten systém? To asi moc ne.
Když už chci hrát starší hry, chci je hrát pořádně, a ne bejt ve stavu že toho 50% nefunguje.
Re: Voodoo portable
Napsal: pon čer 25, 2012 1:46 pm
od havli
Tak, s win98 jsem prestal pocitat hned, jak jsem zavrhnul axp platformu. Vetsina veci chodi na xp, dokonce jsem par glide her rozjel na V2 i pod w7 x64. A podporu 2D akcelerace prave vubec resit nemusim, protoze na 2D tam je integrovana grafika.
Jinak na tom c2d musej 98 llitat hodne rychle.

Mne se je nikdy nepovedlo rozchodit na c2d, ale je pravda, ze to byla deska s 975x chipsetem.... a to uz je patrne moc novy. Plnohodnotny voodoo kompy mam samozrejme doma taky, vcetne zvukovek, scsi... atd. Ale to ma k prenositelnosti hodne daleko, takze jsem holt musel udelat kompromisy. Krom toho hrani glide her na VP je jen castecny vyuziti, je to pc na vsechny hry tak do roku 2005.
btw.. ted jsem sehnal KT133 desku s ISA slotem, tak uvazuju, ze bych tam dal V2 SLI + AWE32. Rad bych na tom hral i dosovsky hry.... je sance, ze to bude fungovat nebo by bylo lepsi pro DOS poskladat extra masinu - neco na zpusob Pmmx/K6/P2 ?
Re: Voodoo portable
Napsal: pon čer 25, 2012 2:00 pm
od DOC_ZENITH/XAN
Pod Voodoo 5 - 6000 jsem měl KT133A platform us ISA slotem, K7 běžela na 2,3Ghz. A ano, s DOS hrama žádnej problém. Nicméně jsem nezkoušel žádné archaické kousky, jen mé oblíbené věci. Typu KKND, Codemasters rally, Blood, duke, CnC, Dunu... atd.
Ty hry co maj problémy když je v systému "přiliš rychlý CPU" logicky nepůjdou. Ale takové nemam, do 80.tých let nechodim, to už je éra mimo mně.
Kdyby jsi skládal extra mašinu pro 16-bit hry, tak v rámci 100% kompatibility se vyhni AMD K6 (některé věci se nesnesou s 3D now, třeba i takové win95) i cyrixu (nestandardní chování/instruckce). Také pozor ať je CPU pod 333Mhz (tam je určitej blok kterej dělá některému SW problém. Pentium MMX na ňákym intel chipsetu je ideální. Můj nesjstarší systém je 486 na 150Mhz.... trůní tam voodoo rush (useless pro tenhle CPU ale co s ní jiného, má AT25 čili je dobrá v 2D), s originálním SB16 bez PNP supportu.