Stránka 2 z 7

Napsal: čtv říj 13, 2005 12:16 am
od swarm
Takze asi prvne...styl jakym vuci me pises prispevky mi prijde znacne povyseny a namysleny, takze asi nebude mit dal cenu tohle s tebou vubec resit, ale protoze si jeste polozil par otazek, tak odpovim...

Kdyz jsem mluvil o opensource ovladaci, tak jsem mel namysli ATInu. Ty opensource ovladace jsou spatne (vim to, mam je stale nainstalovane na jednom kompu)...jakozto vyvojar jsem mel prave problem, ze (nejen) nase aplikace mely na techto ovladacich problem s vykonem (minimalne polovicni proti proprietarnim driverum), obcas se vyskytovaly problemy s problikavanim nekterych polygonu a taky s mapovanim UV souradnic v texturach. Tyhle ovladace neumi vyuzit ani kompresi z-bufferu a dalsi featury...ale o tom by se dalo mluvit donekonecna.

Jinak volba jestli maji byt ovladace nvidie a ati opensource nechavam ciste na jejich rozhodnutich....ono treba u te nvidie je nvidia kernel interface modul opensource (kdyz uz ne cely ovladac), takze neni zas tak slozite portovat mezi platformama a jadrama...sam jsem ten modul musel hackovat kvuli jedne chybe EDID pro muj konkretni specificky kus HW.

Jinak to, ze tady nejsem takovy zastance opensource za kazdou cenu nic neznamena - sam jsem s linuxem zacal v podobe slackware jeste tenkrat na (notebooku) 486ce (kde to bezelo svizne i s xkama na 4MB ram se specialnim kernelem 2.2) v dobe kdy jeste o linuxu tady vetsina vedela uplny hovno. Takze priste trochu klid.

Napsal: čtv říj 13, 2005 12:37 am
od Opty
swarm píše:Takze asi prvne...styl jakym vuci me pises prispevky mi prijde znacne povyseny a namysleny, takze asi nebude mit dal cenu tohle s tebou vubec resit, ale protoze si jeste polozil par otazek, tak odpovim...
vidis a takovy pocit sem mel z toho tveho "stojej fakt za hovno"... bohuzel mi naskocilo malicko rudo a uz to bylo :mrgreen: ale muzu te ujistit ze namyslenej fakt nejsem... spis sem si myslel ze si to treba neumis nastavit a pak jen nadavas na svou neschopnost coz jak ctu dal neni pravda
swarm píše:Kdyz jsem mluvil o opensource ovladaci, tak jsem mel namysli ATInu. Ty opensource ovladace jsou spatne (vim to, mam je stale nainstalovane na jednom kompu)...jakozto vyvojar jsem mel prave problem, ze (nejen) nase aplikace mely na techto ovladacich problem s vykonem (minimalne polovicni proti proprietarnim driverum), obcas se vyskytovaly problemy s problikavanim nekterych polygonu a taky s mapovanim UV souradnic v texturach. Tyhle ovladace neumi vyuzit ani kompresi z-bufferu a dalsi featury...ale o tom by se dalo mluvit donekonecna.
nj ale urcite ne se mnou protoze grafice prd rozumim ale z toho co pises vidim ze asi vis o cem mluvis :)
swarm píše:Jinak volba jestli maji byt ovladace nvidie a ati opensource nechavam ciste na jejich rozhodnutich....ono treba u te nvidie je nvidia kernel interface modul opensource (kdyz uz ne cely ovladac), takze neni zas tak slozite portovat mezi platformama a jadrama...sam jsem ten modul musel hackovat kvuli jedne chybe EDID pro muj konkretni specificky kus HW.
no pak by treba mohly byt defaultne v distru
swarm píše:Jinak to, ze tady nejsem takovy zastance opensource za kazdou cenu nic neznamena - sam jsem s linuxem zacal v podobe slackware jeste tenkrat na (notebooku) 486ce (kde to bezelo svizne i s xkama na 4MB ram se specialnim kernelem 2.2) v dobe kdy jeste o linuxu tady vetsina vedela uplny hovno. Takze priste trochu klid.
ale ja taky nejsem zastance os za kazdou cenu... pouzivam i widle :mrgreen: a linux od rh 6.0...

Napsal: čtv říj 13, 2005 12:45 am
od no-X
S threadem jsem udělal víte co a víte proč...

Napsal: čtv říj 13, 2005 7:22 am
od ghost
ste jak malé deti :pp:

RE

Napsal: čtv říj 13, 2005 7:44 am
od Vykupitel
No chlapi nechci se hadat,ale driver R200 a R300 z DRI uz maj patch na HyperZ tak pres pul roku stopro :wink: Co se ale tyce vykonu,tak ten je polovicni,coz se ale da pochopit,i kdyz u R300 se situace pomerne zlepsuje a je na nej vice zameren vyvoj.

Re: RE

Napsal: čtv říj 13, 2005 9:34 am
od swarm
Vykupitel píše:No chlapi nechci se hadat,ale driver R200 a R300 z DRI uz maj patch na HyperZ tak pres pul roku stopro...
Ok, dobry vedet.
Opty píše:vidis a takovy pocit sem mel z toho tveho "stojej fakt za hovno"... bohuzel mi naskocilo malicko rudo a uz to bylo
V pohode...ten odbornej vyraz "stojej fakt za hovno", to sem se trochu nechal unest...to uz mam asi z toho cteni diskuzi na zive :-).

Napsal: čtv říj 13, 2005 10:03 am
od Ladis
Opty píše:btw kdyby byly drivery ati pod gpl tak by byly imho kvalitnejsi ale tam je urcite i rada negativnich aspektu coz tu nechci rozebirat... ale klidne mi rekni co by bylo spatnyho na tom kdyby pod gpl byly
GPL ovladace nikdy nemuzou nabizet vsechny featury/technologie, ktere nabizi proprietarni verze, protoze ty nabizeji i licencovane technologie koupene u jinych firem.

Napsal: čtv říj 13, 2005 10:08 am
od Opty
Ladis píše:
Opty píše:btw kdyby byly drivery ati pod gpl tak by byly imho kvalitnejsi ale tam je urcite i rada negativnich aspektu coz tu nechci rozebirat... ale klidne mi rekni co by bylo spatnyho na tom kdyby pod gpl byly
GPL ovladace nikdy nemuzou nabizet vsechny featury/technologie, ktere nabizi proprietarni verze, protoze nabizeji i licencovane technologie koupene u jinych firem.
nejak to nechapu :mrgreen:

Napsal: čtv říj 13, 2005 10:28 am
od Ladis
Ehm, takze treba Pixel Shader 1.4 na Radeonech 8500 az 9250 (OpenGL extenze GL_ATI_fragment_shader) je proprietarni technologie ATI, tudiz nemuze byt v GPL ovladacich. Stejne tak texturova komprese S3TC (S3), occlusion test (HP nebo NV) a dalsi. Jiste, postupne se se zpozdenim tyhle featury (ne vsechny) objevuji i v podobe ARB rozsireni OpenGL (a u nekterych vyrobci povoluji pouzit takto i jejich rozsireni), ktere by melo byt mozno pouzit v GPL driverech, ale... :) Vic to nema smysl rozebirat, podle tvych predchozich prispevku soudim, ze se v teto oblasti zas tak moc neorientujes ;)

Napsal: čtv říj 13, 2005 10:37 am
od Opty
Ladis píše:Ehm, takze treba Pixel Shader 1.4 na Radeonech 8500 az 9250 (OpenGL extenze GL_ATI_fragment_shader) je proprietarni technologie ATI, tudiz nemuze byt v GPL ovladacich. Stejne tak texturova komprese S3TC (S3), occlusion test (HP nebo NV) a dalsi. Jiste, postupne se se zpozdenim tyhle featury (ne vsechny) objevuji i v podobe ARB rozsireni OpenGL (a u nekterych vyrobci povoluji pouzit takto i jejich rozsireni), ktere by melo byt mozno pouzit v GPL driverech, ale... :) Vic to nema smysl rozebirat, podle tvych predchozich prispevku soudim, ze se v teto oblasti zas tak moc neorientujes ;)
jo tak ted uz je mi leccos jasne... moc neorientuju? diplomaticky receno... spis vubec :8P:

Napsal: ned úno 18, 2007 7:09 pm
od Opty
trochu to tu ozivim, protoze se toto tema pro me stava aktualni :)

jakou byste mi doporucili grafickou kartu pro linux? vzhledem k tomu, ze ovladace od ati sou bohuzel porad dost tragicke (navic mam v zaloze jednu 9550xt), tak jen od firmy nvidia :roll:

nejlepe ve dvou cenovych kategoriich a to do 1000 kc a do 2000 kc... urceni: filmy a nenarocne hry (cs)... bude k tomu pripojeno crt

EDIT: zapomnel sem dodat, ze to ma byt do agp

EDIT2: bez pridavneho napajeni

Napsal: ned úno 18, 2007 9:09 pm
od chosen
nové nebo použité?

Napsal: ned úno 18, 2007 10:14 pm
od Opty
chosen píše:nové nebo použité?
pokud se vleze do limitu, tak je to jedno :) ... hlavne at neni 64-bit...

Napsal: ned úno 18, 2007 10:22 pm
od no-X
takže 32bit nevadí? (:p)

Napsal: ned úno 18, 2007 11:08 pm
od Opty
no-X píše:takže 32bit nevadí? (:p)
no to je snad jasne, ze vadi :twisted:

Napsal: ned úno 18, 2007 11:26 pm
od chosen
a proč bez přídavného napájení?

Napsal: ned úno 18, 2007 11:31 pm
od Opty
chosen píše:a proč bez přídavného napájení?
protoze nechci, aby byla moc hladova :bgrin:

asi neco z tohoto seznamu (vse 128-bit):

fx4???
fx5??? (bez tech, ktere maji pridavne napajeni)
fx6200

Napsal: ned úno 18, 2007 11:35 pm
od chosen
nějakou 6600?

Napsal: ned úno 18, 2007 11:38 pm
od chosen
geforce fx5xxx bych nebral co tahle geforce4ti4x00 ? ta by šla sehnat tak do 600 stovek nebo tu 6600 (myslím že na aukru do 2000 by se vešly i bez přídavného napájení)

Napsal: ned úno 18, 2007 11:38 pm
od ghost
opty: a preco chces taku drahu grafiku na filmy?