Stránka 7 z 9
Napsal: pon říj 03, 2005 10:36 am
od no-X
Napsal: pát říj 07, 2005 3:12 pm
od no-X
Teorie k R520 na PCT - moje část je AA/AF, kdybyste náhodou našli chyby jakýhokoli charakteru, ozvěte se

Napsal: sob říj 08, 2005 12:25 am
od ghost
Na první pohled se zdá, že jeden horní čtvereček je bílý, druhý šedý a spodní dva jsou černé. Ve skutečnosti tomu tak není. Mezi spodními dvěma je stejný rozdíl (25 odstínů), jako mezi oběma horními (taktéž 25 odstínů z 256 barevných odstínů grayscale). Že se nám zdá rozdíl u spodních dvou barev menší (až neznatelný) je způsobeno dvěma faktory. Tím prvním jsou schopnosti a nastavení zobrazovacího adaptéru (monitor). Monitory jsou obvykle seřízeny tak, aby obraz vypadal kontrastně a výrazně (nebyl šedivý), což má za následek menší vizuální rozdíl mezi tmavými odstíny (zdají se nám totožné), než mezi světlými (rozdíl je viditelný i mezi dvěma sousedícími odstíny grayscale palety). Druhým faktorem jsou opět omezené schopnosti lidského oka, které je citlivější na světlé odstíny (což je ve scénách s kompletním jasovým rozsahem ještě umocněno tím, čemu běžně říkáme oslnění).
Zní to až moc dobře na to, aby se neobjevil alespoň jeden menší zádrhel. A skutečně. Tato technologie byla prvně použita v roce 2002 kdy naprostá většina zobrazovacích adaptérů byly klasické analogové monitory. Podle nich vybrala ATi hodnotu, na kterou je gamma křivka vyhlazovaných pixelů upravena, konkrétně 2,2. Jenže od té doby se velice rozšířily i LCD panely, které mají typicky nižší kontrast a vyšší jas. Díky této kombinaci parametrů může dojít k tomu, že při použití LCD s velmi vysokým jasem nebude popsaný psychovizuální model fungovat a výhody gamma-corrected AA se rozplynou.
njn na LCD to vypadá už inakšie (a zvlášť na tých s 10-bit a vyššou gamma korekciou)
situácia sa ale zmení aj na CRT, keď sa invertuje pozadie a oko už neoslepuje biela farba

Napsal: ned říj 09, 2005 3:57 pm
od no-X
Jenže pokud máš ve hře část scény černou a část světlou, tak budeš spíš "oslněnej" od tý světlý a odstíny tmavý nerozeznáš. Prakticky v žádný hře se ale nesetkáš s tím, abys měl většinu scény černou a v ní bílý objekt (tím myslím cokoli z polygonů) natolik malý, aby neoslňoval. To by byla velmi nestandardní situace.
Napsal: ned říj 09, 2005 6:45 pm
od ghost
Splinter Cell

Napsal: ned říj 09, 2005 6:48 pm
od no-X
Screenshot?
Napsal: ned lis 06, 2005 12:46 am
od no-X
takže info o tom, co bude dál:
X1800XT-PE by být neměla
X1800XT 1024MB - no, bylo by to veselý, nVidia by na to neměla čím zareagovat, ale zdá se mi to nepravděpodobný (i když R520 má silný rezervy, bez změny chladiče běhá až o 100Mhz přes default - možná ATi něco kuje)
R580 - má být vydána v únoru, tzn 48 pixel shader jednotek, 16 texturovacích jednotek, frekvence trošku vyšší, než má R520...
kdy ati konečně vydá mainstream mi není známo, ale s největší pravděpodobností začátkem roku - čekám jako základ 8 texturovacích jednotek + příslušný počet pixel shaderů.
Napsal: ned pro 11, 2005 10:24 pm
od no-X
Screenshoty:
FarCry X1800XT CrossFire SM3.0 + HDR + FSAA + HQ anizo
http://www.hardforum.com/showthread.php?t=988870
Napsal: ned pro 18, 2005 9:13 pm
od ghost
Napsal: ned pro 18, 2005 10:05 pm
od no-X
jj, vím, ale není to design od ATi, je to karta sapphiru a to PE neznamená Platinum Edition jako u ATi, ale Performance Edition.
Napsal: ned pro 18, 2005 11:20 pm
od ghost
XL XS XT GS GT GTO GTO
2 GTX PE SE SP LE Pro TD VTD HTD CDT 2DT 2DTV 2DHTV
asi sa začnem venovať teológii

Panenka Mária ochraňuj nás, u Syna svojho oroduj za nás, nech sa vo svete láska množí, nech v srdciach vládne pokoj Boží... na veky amen
Napsal: ned pro 18, 2005 11:37 pm
od no-X
ghost píše:XL XS XT GS GT GTO GTO
2 GTX PE SE SP LE Pro TD VTD HTD CDT 2DT 2DTV 2DHTV
asi sa začnem venovať teológii

Panenka Mária ochraňuj nás, u Syna svojho oroduj za nás, nech sa vo svete láska množí, nech v srdciach vládne pokoj Boží... na veky amen
ještě si přidej VE GTO16 GTS Ultra UltraExtreme CF LP DV LX ZT EVP CP a budeš to mít skoro kompletní

Napsal: ned pro 18, 2005 11:55 pm
od ghost
Napsal: pon pro 19, 2005 12:43 am
od ps47
..ja toho smajla proste miluju

Napsal: stř pro 28, 2005 3:52 pm
od no-X
R580 jádro a grafická karta:
a něco přes tři týdny do vydání...
Napsal: stř pro 28, 2005 8:58 pm
od ghost
to jadro je čoraz väčšie (alebo nie?

)
Napsal: stř pro 28, 2005 9:22 pm
od no-X
jj, myslím, že daleko od 400M tranzistorů nebude. Oproti R520 je tak o 2mm větší, což není katastrofa vzhledem k tomu, že oproti R520 nese trojnásobek PSPs.
Napsal: pát pro 30, 2005 12:19 am
od Honny
To ej zas velikost... By se mi skoro nevezla ani do kejsu...

Napsal: pát pro 30, 2005 11:23 am
od no-X
Honny píše:To ej zas velikost... By se mi skoro nevezla ani do kejsu...

Vždyť je stejná jako GF7800 nebo X1800.
Napsal: pát pro 30, 2005 2:33 pm
od no-X