Nová generace ATi R5xx...

Obecně o problematice zobrazování 3D ;-)

Moderátoři: ps47, swarm

Odpovědět
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

Oficiální specifikace R520, docela hukot ;-)

http://www.techpowerup.com/reviews/ATI/R5XX/3
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

Teorie k R520 na PCT - moje část je AA/AF, kdybyste náhodou našli chyby jakýhokoli charakteru, ozvěte se :-)
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
ghost
Invisible
Příspěvky: 2475
Registrován: pát dub 30, 2004 8:31 am
Bydliště: LM

Příspěvek od ghost »

Obrázek
Na první pohled se zdá, že jeden horní čtvereček je bílý, druhý šedý a spodní dva jsou černé. Ve skutečnosti tomu tak není. Mezi spodními dvěma je stejný rozdíl (25 odstínů), jako mezi oběma horními (taktéž 25 odstínů z 256 barevných odstínů grayscale). Že se nám zdá rozdíl u spodních dvou barev menší (až neznatelný) je způsobeno dvěma faktory. Tím prvním jsou schopnosti a nastavení zobrazovacího adaptéru (monitor). Monitory jsou obvykle seřízeny tak, aby obraz vypadal kontrastně a výrazně (nebyl šedivý), což má za následek menší vizuální rozdíl mezi tmavými odstíny (zdají se nám totožné), než mezi světlými (rozdíl je viditelný i mezi dvěma sousedícími odstíny grayscale palety). Druhým faktorem jsou opět omezené schopnosti lidského oka, které je citlivější na světlé odstíny (což je ve scénách s kompletním jasovým rozsahem ještě umocněno tím, čemu běžně říkáme oslnění).
Zní to až moc dobře na to, aby se neobjevil alespoň jeden menší zádrhel. A skutečně. Tato technologie byla prvně použita v roce 2002 kdy naprostá většina zobrazovacích adaptérů byly klasické analogové monitory. Podle nich vybrala ATi hodnotu, na kterou je gamma křivka vyhlazovaných pixelů upravena, konkrétně 2,2. Jenže od té doby se velice rozšířily i LCD panely, které mají typicky nižší kontrast a vyšší jas. Díky této kombinaci parametrů může dojít k tomu, že při použití LCD s velmi vysokým jasem nebude popsaný psychovizuální model fungovat a výhody gamma-corrected AA se rozplynou.
njn na LCD to vypadá už inakšie (a zvlášť na tých s 10-bit a vyššou gamma korekciou)

situácia sa ale zmení aj na CRT, keď sa invertuje pozadie a oko už neoslepuje biela farba

Obrázek
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

Jenže pokud máš ve hře část scény černou a část světlou, tak budeš spíš "oslněnej" od tý světlý a odstíny tmavý nerozeznáš. Prakticky v žádný hře se ale nesetkáš s tím, abys měl většinu scény černou a v ní bílý objekt (tím myslím cokoli z polygonů) natolik malý, aby neoslňoval. To by byla velmi nestandardní situace.
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
ghost
Invisible
Příspěvky: 2475
Registrován: pát dub 30, 2004 8:31 am
Bydliště: LM

Příspěvek od ghost »

Splinter Cell :idea:
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

Screenshot?
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

takže info o tom, co bude dál:

X1800XT-PE by být neměla
X1800XT 1024MB - no, bylo by to veselý, nVidia by na to neměla čím zareagovat, ale zdá se mi to nepravděpodobný (i když R520 má silný rezervy, bez změny chladiče běhá až o 100Mhz přes default - možná ATi něco kuje)

R580 - má být vydána v únoru, tzn 48 pixel shader jednotek, 16 texturovacích jednotek, frekvence trošku vyšší, než má R520...

kdy ati konečně vydá mainstream mi není známo, ale s největší pravděpodobností začátkem roku - čekám jako základ 8 texturovacích jednotek + příslušný počet pixel shaderů.
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

Screenshoty:

FarCry X1800XT CrossFire SM3.0 + HDR + FSAA + HQ anizo

http://www.hardforum.com/showthread.php?t=988870
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
ghost
Invisible
Příspěvky: 2475
Registrován: pát dub 30, 2004 8:31 am
Bydliště: LM

Příspěvek od ghost »

no-X píše:X1800XT-PE by být neměla
http://www.sapphiretech.com/en/media/pr ... php?pid=29
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

jj, vím, ale není to design od ATi, je to karta sapphiru a to PE neznamená Platinum Edition jako u ATi, ale Performance Edition.
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
ghost
Invisible
Příspěvky: 2475
Registrován: pát dub 30, 2004 8:31 am
Bydliště: LM

Příspěvek od ghost »

XL XS XT GS GT GTO GTO2 GTX PE SE SP LE Pro TD VTD HTD CDT 2DT 2DTV 2DHTV

asi sa začnem venovať teológii Obrázek
Panenka Mária ochraňuj nás, u Syna svojho oroduj za nás, nech sa vo svete láska množí, nech v srdciach vládne pokoj Boží... na veky amen
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

ghost píše:XL XS XT GS GT GTO GTO2 GTX PE SE SP LE Pro TD VTD HTD CDT 2DT 2DTV 2DHTV

asi sa začnem venovať teológii Obrázek
Panenka Mária ochraňuj nás, u Syna svojho oroduj za nás, nech sa vo svete láska množí, nech v srdciach vládne pokoj Boží... na veky amen
ještě si přidej VE GTO16 GTS Ultra UltraExtreme CF LP DV LX ZT EVP CP a budeš to mít skoro kompletní ;-)
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
ghost
Invisible
Příspěvky: 2475
Registrován: pát dub 30, 2004 8:31 am
Bydliště: LM

Příspěvek od ghost »

Obrázek
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
Příspěvky: 8177
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ps47 »

..ja toho smajla proste miluju :)
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

R580 jádro a grafická karta:

Obrázek

Obrázek

a něco přes tři týdny do vydání...
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
ghost
Invisible
Příspěvky: 2475
Registrován: pát dub 30, 2004 8:31 am
Bydliště: LM

Příspěvek od ghost »

to jadro je čoraz väčšie (alebo nie? :roll: )
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

jj, myslím, že daleko od 400M tranzistorů nebude. Oproti R520 je tak o 2mm větší, což není katastrofa vzhledem k tomu, že oproti R520 nese trojnásobek PSPs.
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
Honny
Příspěvky: 177
Registrován: pon srp 29, 2005 2:59 pm
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honny »

To ej zas velikost... By se mi skoro nevezla ani do kejsu... :roll:
oO
Obrázek
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

Honny píše:To ej zas velikost... By se mi skoro nevezla ani do kejsu... :roll:
Vždyť je stejná jako GF7800 nebo X1800.
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

Obrázek
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Odpovědět