Herní konzole (novinky,hardware,emulace atp)

Obecně o problematice zobrazování 3D ;-)

Moderátoři: ps47, swarm

Odpovědět
Uživatelský avatar
ghost
Invisible
Příspěvky: 2475
Registrován: pát dub 30, 2004 8:31 am
Bydliště: LM

Příspěvek od ghost »

tie screenshoty sú z videa pripravovanej hry Project Gotham Racing 3
http://screenshots.teamxbox.com/gallery ... cing-3/p1/

ako vypadal predchádzajúci PGR2 si môžte prezrieť tu
http://media.xbox.ign.com/media/482/482233/imgs_1.html


rozhodne je to zaujímavý čip a hlavne tá 10MB eDRAM vedľa :P

Obrázek
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

Díky, alespoň vím, kde pokračovat v hledání :-)

To vedle není jen EDRAM, ale je to EDRAM včetně Z/Stencil/Alpha logiky. Úžasná architektura. MSAA 4x při 1280*720 se ztrátou výkonu max. 1-5% je super. Zajímalo by mě, jak by si ten čip vedl v 1600*1200 + FSAA. Je docela možný, že by byl výkonnější, než 7800GTX v SLI :twisted:

edit: bohužel video, které je k dispozici, není totéž, z jakého pochází obrázky (i když vypadá dost dobře). Video, z něhož jsou obrázky, má rozlišení 1280*720, což je nativní rozlišení XboXu360, takže by opravdu mohlo jít o záznam z real-time hry (nepředpokládám, že by jinak používali tak vysoké rozlišení pro "jen" ilustrační video)
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
ghost
Invisible
Příspěvky: 2475
Registrován: pát dub 30, 2004 8:31 am
Bydliště: LM

Příspěvek od ghost »

http://system-zero.com/X360/video/teaser_mtv_pgr3.avi (veľmi mizerná kvalita, ale je to asi ono)

galéria http://www.hrej.cz/project_gotham_racing_3/?p=gallery

ináč ak chceš nejaké info, tak niet lepší zdroj ako priamo výrobcu http://www.bizarreonline.net/
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

Dík :-)

Pokusil jsem se o screenshot v tomtéž okamžiku:

Obrázek

Obrázek

Kvalita a rozlišení jsou nízký, ale není pochyb, je to totéž.

Tady je ještě pro srovnání verze z původního videa 1280*720
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
ghost
Invisible
Příspěvky: 2475
Registrován: pát dub 30, 2004 8:31 am
Bydliště: LM

Příspěvek od ghost »

Uživatelský avatar
Ladis
Příspěvky: 138
Registrován: sob bře 12, 2005 6:48 pm
Bydliště: u Prahy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ladis »

Ja osobne bych hry s takovymhle HDR efektem nehral - nebavilo by me, kdyby me to slunicko takhle oslepovalo (doufejme, ze ten efekt takhle prehnali jen v technologickem demu). Ve skutecnosti je to takhle presvicene jen u fotaku nebo kamery - lidske oko to zvladne mnohem lepe a k tomuhle efektu dochazi jen po kratkou chvili, kdyz prechazite z tmaveho prostredi do hodne svetleho a oko se musi prizpusobit :roll:
Barebone PC Asus Pundit-R350, Celeron D 2.26 GHz, 512 MB RAM, ATI Radeon 9100 IGP, 160 GB HDD, ctecka karet, PCMCIA, Acer AL1716 DVI+VGA 17" 1280x1024 LCD, 3DMark2001SE (1024x768x32): 2329 b
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

To je v pohodě ;-) FarCry je drsnější - víš co způsobuje tuto oslňující záři srovnatelnou s explozí supernovy?

(klik pro původní velikost)
Obrázek


to je svit měsíce Obrázek
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
ghost
Invisible
Příspěvky: 2475
Registrován: pát dub 30, 2004 8:31 am
Bydliště: LM

Příspěvek od ghost »

njn, s HDR je celkom sranda, hlavne keď sa originál upraví vo Photoshope a potom si nVidia prezentuje, čo všetko zvládajú jej karty :roll:

Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
Ladis
Příspěvky: 138
Registrován: sob bře 12, 2005 6:48 pm
Bydliště: u Prahy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ladis »

Hehe :)

BTW jen takova zajimavost: HDR prislo s podporou 128bitove presnosti, nicmene protoze s takovou presnosti je to i na novych kartach docela pomale, tak se vymyslely ruzne osery, jak to udelat bez tech 128bitovych textur. Vysledkem je, ze pekne a rychle HDR lze udelat na jakekoli karte s PS :lol: (i GF 3 Ti s PS 1.1 - ze to driv nikoho nenapadlo :)).
Barebone PC Asus Pundit-R350, Celeron D 2.26 GHz, 512 MB RAM, ATI Radeon 9100 IGP, 160 GB HDD, ctecka karet, PCMCIA, Acer AL1716 DVI+VGA 17" 1280x1024 LCD, 3DMark2001SE (1024x768x32): 2329 b
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

jj, něco k tomu taky ještě mám ;-)

1) ATi bude na Xenosu (a možná i na R520) používat krom FP16 i FP10, takže se třeba dočkáme "skutečného" a "rychlého" HDR s MSAA

2) shadery? pro HDR? na co? :lol: Stačí funkce curves (křivky) ve photoshopu a výsledek se taky dostaví - myslím, že tuhle funkci by bez ztráty výkonu mohl zastat každý lepší RAMDAC :D

3) ghost: dík za tip, vyzkoušel jsem a photoshop funguje :-)

klik:
Obrázek
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
ghost
Invisible
Příspěvky: 2475
Registrován: pát dub 30, 2004 8:31 am
Bydliště: LM

Příspěvek od ghost »

hehe, bravó Obrázek Obrázek

HDR je podľa mňa "iba" vyváženie gamma krivky a bielej farby :roll:
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

Nechete někdo navrhnout SFFT, aby to implementoval do driverů? :-) UT + HDR + FSAA + TAA na Voodoo 5, to by byla fajn kombinace :mrgreen:
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

Mylsím, že jsme ještě neprobrali SEGU :-)

Co mě k tomu přivádí... objevila se zpráva, že SEGA Lindbergh nebude založená na čipu PowerVR series 5, ale že půjde o XBox360 hardware. Prý je to ale fáma:
naaa. Lindbergh is still PowerVR Series5. there's just some confusion going on within the Japanese press, and that's getting reflected to our english press. it would be nice if U.S. Journalists would actually use some brain power and interject some commen sense
Každopádně - Series 5 byl první čip navržený pro SM3.0, ale dlouhou dobu byl jen na papíře.

Původní (nejstarší) specifikace:

8 pixel pipelines
250-350MHz
130nm výroba
SM2.0
128bit precision
FSAA4free
16 textures/pass
PowerVR texture compression
128-256bit sběrnice
Tile-based deferred rendering

co vše se změnilo mi není známo, ale jisté je, že čip vyhovuje i požadavkům SM3.0, možná došlo na změnu výrobní technologie.

No, vím zatím o jednom prezentačním videu - je to jen screener, ale za zkouknutí určitě stojí. Je na tom vidět, co dokáže tile-based deferred rendering v kombinaci s 3.0 shadery, který PowerVR implementovalo zřejmě velice dobře (a ne jako někdo Obrázek). Škoda, že Series5 není i pro PC, byla by to pro mnoho lidí fajn alternativa...

Jestli víte o nějakém lepším videu, podělte se ;-)
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
Oblak
Bc.
Příspěvky: 1349
Registrován: úte dub 27, 2004 8:53 pm
Bydliště: Nový Jičín

Příspěvek od Oblak »

by mě zajímalo která z těchto dvou hot konzolí (PS3 nebo Xbox) bude "lepší"
nevím. na mne to působí jak ATI a NVidia - každý má něco a dohromady by to byla bomba(jen jsem kouknul na jeden článek v časopisu) jinak jdou konzole mimo mne...
edit:
1155, i5-2500k, ASUS, 8GB ram. na dalších 10 let klid :)
Uživatelský avatar
Ren
VIP
Příspěvky: 2824
Registrován: pát srp 13, 2004 10:54 am

Příspěvek od Ren »

Oblak> Stejne jako to bylo ted. Pro kazdeho je lepsi ta, ktera ma jemu blizsi hry. :-)
no-X> Hmmm, kdybys nekde narazil na to video z Chrome Hounds v lepsi kvalite, dej prosim vedet, rad bych ho videl.
Uživatelský avatar
ghost
Invisible
Příspěvky: 2475
Registrován: pát dub 30, 2004 8:31 am
Bydliště: LM

Příspěvek od ghost »

tu je niečo, ešte aj s originál japonskými zvukmi :lol:

ftp://5d42270a794a006c:749f9679b895d8bd ... b_em01.wmv
Uživatelský avatar
3dfx.fun
Senior member
Příspěvky: 123
Registrován: pon čer 07, 2004 1:43 pm
Bydliště: Teplice

Příspěvek od 3dfx.fun »

Ty obrázky autíček jsou úžasný :wink:

Mám doma Atari Jaguar a Dreamcasta. Občas Jaga vytáhnu a zahraju si Alien vs Predator. Pamatuju si, že byl v roce 1995 v JRC a díval jsem se na AvP, tak tekrát jsem nevěřil. Hi-color grafika, docela svižný.. Tenkrát byl na PCdlech DOOM a ten jel jen ve 256 barvách. Nevěděl jsem, že to jede vlastně na staré Motorole 68000/14Mhz + optimalizace pro dva RISCové chipy "tom" a "jerry".
A Dreamcast? Byl lepší než PS1 a kdyby se SEGA snažila, boj s PS2 by byl jakž takž vyrovnaný. To co se doteď programuje na PS2, by Dreamcast v pohodě zvládl. Na jednom webu jsem četl, že dokonce derivát hry DOOM3 měl být dělaný i pro Dreamcast. Jestli by vypadal, jak vypadá to asi ne ale QuakeIII engine běhal na "SH4" pekelně rychle.

Ale ať už je konzole "powered" nvidia nebo ati, tak to určitě poběží suprově na obou.

btw. pokud si rozeberete grafiku v PS2, je architektura hodně podobná návrhu Bitboys. Jejich paměť zapouzdřená v chipu i přístup 1024bit
no machine
Uživatelský avatar
Ren
VIP
Příspěvky: 2824
Registrován: pát srp 13, 2004 10:54 am

Příspěvek od Ren »

ghost píše:tu je niečo, ešte aj s originál japonskými zvukmi :lol:

ftp://5d42270a794a006c:749f9679b895d8bd ... b_em01.wmv
Stranku nelze zobrazit, spatny login..:-/
Uživatelský avatar
ghost
Invisible
Příspěvky: 2475
Registrován: pát dub 30, 2004 8:31 am
Bydliště: LM

Příspěvek od ghost »

smola už to nefachá :( už to mám iba ja na disku :D
Uživatelský avatar
Ren
VIP
Příspěvky: 2824
Registrován: pát srp 13, 2004 10:54 am

Příspěvek od Ren »

Ghost> A jak je to velke?
Odpovědět