Stránka 6 z 24
Napsal: stř úno 23, 2005 6:56 pm
od ps47
..jo
musim prehadzat ty moje casaky (teraz nemyslim TY casaky
),a oskenovat ten v ktorom je preview na dooma3 a voodoo5 je spomenute ako optimum..
Napsal: pon bře 28, 2005 7:19 pm
od lipo
Napsal: pon bře 28, 2005 11:32 pm
od Oblak
nádhera
Napsal: stř dub 06, 2005 2:10 pm
od no-X
EDIT: tak mě napadlo ještě pár důvodů, v čem bylo lepší 3Dfx SLI a ne nVidia SLI:
1) stačí jakákoli běžná základní deska
2) dokonale tiché řešení (žádné turbíny
)
3) nárůst výkonu ve všech aplikacích
4) v žádné aplikaci nejdojde k poklesu výkonu po aktivaci SLI
5) nepotřebujete žádnou speciální SLI utilitu
6) možnost výběru 2D/video karty dle vlastních požadavků
7) nezabere 4 sloty
8) nepotřebuje přídavné napájení
9) ve všech hrách převyšuje výkon nejdražších konkurenčních řešení
10) cena (jako novinka V2 SLI 20000; 6800U-SLI přes 35000)
11) podporuje tři API
12) umožní použití vyššího rozlišení
13) žádné dynamické dělení obrazu zatěžující zbytek systému
Napsal: stř dub 06, 2005 3:18 pm
od Oblak
krásně napsáno jirko, ale stále nemohu pochopit jednu věc.
PROČ Nvidia prostě jenom nepřevzala dělení na sudé nebo liché řádky???
??????
v čem je problém???
Napsal: stř dub 06, 2005 3:30 pm
od ps47
..pretoze potom by kazdy poukazoval na to ze je to obslehnuty od 3dfx.hovori sa tomu inovativnost za kazdu cenu.
Napsal: stř dub 06, 2005 3:43 pm
od Oblak
jenže kdyby to udělali, ušetřili by si tím mnoho problémů...sú to KOKOTI
))))))
Napsal: stř dub 06, 2005 3:46 pm
od no-X
Je to pravda, ale někde jsem taky četl, že by to komplikovalo použití některých efektů... No nevím, ve hrách, které používají postprocessing efekty stejně NV SLI neběhá...
To se mi víc líbí způsob, který má ATi - rozdělit obraz na čtverce a jejich zpracování rozdělit mězi jednotlivá GPU. Je to v jistým směru podobný 3Dfx SLI - vytížení všech GPU je rovnoměrné, není zapotřebí žádného balančního softu, ani aplikací, které rozhodují jaký režim NV SLI se použije a navíc by to nemělo (alespoň teoreticky) bránit použití post-processing efektů...
RE
Napsal: stř dub 06, 2005 3:57 pm
od Vykupitel
Pro post-processing v pripade 3dfx SLI je potreba pouzit buffer jako to melo 3dfx. Coz muze delat problem pri implementaci rozhrani. Kdy jste naposledy videli extension GL_3dfx_tbuffer? Pouzilo se to nekde jinde nez v Motion blur demu Q3? A ted si predstavte nV v tehle situaci. Mame SLI,ale musime donutit vyvojare,aby pouzivali na extension. No to bych chtel videt.
Napsal: stř dub 06, 2005 6:14 pm
od swarm
Body 2, 8, 9, 10, 11 mi přijdou už trochu mimo srovnání SLI. Bod 6 - myslim, že ten přináší spíš víc nevýhod než výhod (teda pokud se nebavíme jen o hraní fullscreenovýchy her). Bod 12 - mno nevim, taky tady nevidim žádnou výhodu. Dneska už neni ohledně rozlišení žádný problém - tohle bych považoval za výhodu jedině, kdyby měly nVidie ještě taky oddělený FB, BB a ZB od textur.
Jinak ale nVidiácký SLI mi přijde jako dost špatně navržený a jsem zvědav jak dlouho to nVidii vydrží. Čas ukáže, že ATIna se vydala lepší cestou.
Napsal: stř dub 06, 2005 6:36 pm
od no-X
Srovnávám samozřejmě výsledný řešení, ne technologii. Technologii si do PEG nepřipojím a hry na ní nezahraju
bod 6) To je jedna z největších výhod. Když si někdo koupí 6800Ultra SLI a nemá procesor silně přes 3GHz, tak si HD-WMV prostě plynule nepřehraje
Že na NV40 a NV45 nefunguje akcelerace WMV a HD WMV, že celá série NV40 má 2D pomalejší a problematičtější než GF FX nebo Radeony, to je docela podstatný ne? 3Dfx nikomu polovičatý 2D jádro nevnucovalo každý si mohl vybrat podle svých potřeb. Když někomu stačily hry, nechal si v kompu starou S3, kdo chtěl víc (video), koupil si třeba ATi a mohl si přehrávat DVD. Ale rozhodně se nestalo, aby člověk vyhodil za grafický systém 35000Kč nemohl si ani přehrát nově standardizovaný formát videa (dnes HDWMV, dříve DVD)
A rendering v okně - už na to začínám být alergickej. Hraje tady někdo z vás HalfLife2 v okně, nebo Doom3 v okně? Jedna z technologií, kterou podtrhovala nVidia. "Pro hráče to sice vůbec nic neznamená, ale když se to náležitě marketingově podá, tak z toho je něco, co konkurence nemá a my ano a je to další plus pro nás"
12) V2 SLI umožnilo hrát v 1024*768 (o stupeň vyšší rozlišení, než tehdy "luxusní" 800*600) všechny tehdejší hry na max detaily a plynule! Že 6800 nabízí dnes třeba 2048*1536 i bez SLI je sice pěkný, ale rozběhat na tom PainKiller BOOH, HalfLife2 nebo Doom3 na max detaily a plynule je naprosto nemožný
Napsal: stř dub 06, 2005 7:58 pm
od swarm
no-X píše:Srovnávám samozřejmě výsledný řešení, ne technologii. Technologii si do PEG nepřipojím a hry na ní nezahraju
No to ne, ale tak jak ty píšeš to porovnání, tak když tu říkáš, že nVidie maj obrovský chlazení atd, tak to už by si musel porovnávat i absolutní výkon obou řešení a to nemá žádný smysl.
no-X píše:bod 6) To je jedna z největších výhod. Když si někdo koupí 6800Ultra SLI a nemá procesor silně přes 3GHz, tak si HD-WMV prostě plynule nepřehraje
Že na NV40 a NV45 nefunguje akcelerace WMV a HD WMV, že celá série NV40 má 2D pomalejší a problematičtější než GF FX nebo Radeony, to je docela podstatný ne? 3Dfx nikomu polovičatý 2D jádro nevnucovalo každý si mohl vybrat podle svých potřeb. Když někomu stačily hry, nechal si v kompu starou S3, kdo chtěl víc (video), koupil si třeba ATi a mohl si přehrávat DVD. Ale rozhodně se nestalo, aby člověk vyhodil za grafický systém 35000Kč nemohl si ani přehrát nově standardizovaný formát videa (dnes HDWMV, dříve DVD)
Byla jiná doba. Myslíš snad, že by dnes ještě nabízela 3Dfx nějaké akcelerátory bez 2D jádra? To že nVidia neni shopná udělat pořádné 2D jádro je zase věc druhá.
Jinak, ten kdo utratí za grafiky 35 tisíc, to určitě nebude rvát do Celera 2GHz.
no-X píše:A rendering v okně - už na to začínám být alergickej. Hraje tady někdo z vás HalfLife2 v okně, nebo Doom3 v okně? Jedna z technologií, kterou podtrhovala nVidia. "Pro hráče to sice vůbec nic neznamená, ale když se to náležitě marketingově podá, tak z toho je něco, co konkurence nemá a my ano a je to další plus pro nás"
Hm, hezký. Asi na to koukáme každý jinak. Já využívám 3D akceleraci denně, ale hry si zahraju tak dvě do roka (pokud nepočítám rozběhávání nějakých her na starých grafika, nějaké to UT dvakrát do měsíce a nebo betatestění her, na kterých se podílím). Rendering do okna je pro mě docela klíčový.
Ohledně to renderingu v okně. Myslim, že nejvíce to u her museli ocenit jejich vývojáři při debugování. Jinak pěkně dokázalo nasrat, když jste vyvíjeli na 3Dfxku a hra vám spadla, jenže 3Dfxka to nechytla, a tak se muselo pod stůl, přepojit monitor jenom na primární grafiku, vyresetovat softwarově 3Dfxku a přepojit to zase zpět.
No, už to nechám být, nechci ti to už kazit
Napsal: stř dub 06, 2005 8:10 pm
od DOC_ZENITH/XAN
Jen si tu šťouchnu do vosího hnízda. Pokud nejedete přes AA nebo AF tak ty hry, co jsi vyjmenoval na 2048*1536 6800Ultra v Single v poodě zvládne. Má 6800LE @ 16/6, 425gpu, 933paměť. Je teď o trochu lepší než refenční Ultra a v pohodě jela a byl to (jen) XP3200+ Barthon.
Napsal: stř dub 06, 2005 8:59 pm
od no-X
swarm píše:no-X píše:Srovnávám samozřejmě výsledný řešení, ne technologii. Technologii si do PEG nepřipojím a hry na ní nezahraju
No to ne, ale tak jak ty píšeš to porovnání, tak když tu říkáš, že nVidie maj obrovský chlazení atd, tak to už by si musel porovnávat i absolutní výkon obou řešení a to nemá žádný smysl.
Ale... Už tehdy používala nV na svojí TNT aktivní chlazení, zatímco V2 se v pohodě uchladila pasivně. Ještě mi připomeň, kde jsem napsal, že "nVidie maj obrovský chlazení"
swarm píše:no-X píše:bod 6) To je jedna z největších výhod. Když si někdo koupí 6800Ultra SLI a nemá procesor silně přes 3GHz, tak si HD-WMV prostě plynule nepřehraje
Že na NV40 a NV45 nefunguje akcelerace WMV a HD WMV, že celá série NV40 má 2D pomalejší a problematičtější než GF FX nebo Radeony, to je docela podstatný ne? 3Dfx nikomu polovičatý 2D jádro nevnucovalo každý si mohl vybrat podle svých potřeb. Když někomu stačily hry, nechal si v kompu starou S3, kdo chtěl víc (video), koupil si třeba ATi a mohl si přehrávat DVD. Ale rozhodně se nestalo, aby člověk vyhodil za grafický systém 35000Kč nemohl si ani přehrát nově standardizovaný formát videa (dnes HDWMV, dříve DVD)
Byla jiná doba. Myslíš snad, že by dnes ještě nabízela 3Dfx nějaké akcelerátory bez 2D jádra? To že nVidia neni shopná udělat pořádné 2D jádro je zase věc druhá.
Jinak, ten kdo utratí za grafiky 35 tisíc, to určitě nebude rvát do Celera 2GHz.
O nějakém Celeronu jsem taky nikde nepsal
Že nVidia není schopna udělat slušné 2D jádro není až věc druhá. To je to, o čem se tu bavíme. 3Dfx
udělalo ve své době kvalitní a rychlé 2D jádro a až potom vyšly kombinované karty jako Banshee nebo Voodoo3. Na žádné pokusy na zákazníkovi, jaké provozuje nVidia, si nepamatuju.
Znovu opakuju: Když vydám za grafický systém 35000Kč, tak proč si mám video přehrávat softwarově, když je navíc na krabici i na webu uveden HW HD-WMV playback. To je nejen nepovedená technologie, ale taky podvod na zákazníkovi.
swarm píše:no-X píše:A rendering v okně - už na to začínám být alergickej. Hraje tady někdo z vás HalfLife2 v okně, nebo Doom3 v okně? Jedna z technologií, kterou podtrhovala nVidia. "Pro hráče to sice vůbec nic neznamená, ale když se to náležitě marketingově podá, tak z toho je něco, co konkurence nemá a my ano a je to další plus pro nás"
Hm, hezký. Asi na to koukáme každý jinak. Já využívám 3D akceleraci denně, ale hry si zahraju tak dvě do roka (pokud nepočítám rozběhávání nějakých her na starých grafika, nějaké to UT dvakrát do měsíce a nebo betatestění her, na kterých se podílím). Rendering do okna je pro mě docela klíčový.
Ohledně to renderingu v okně. Myslim, že nejvíce to u her museli ocenit jejich vývojáři při debugování. Jinak pěkně dokázalo nasrat, když jste vyvíjeli na 3Dfxku a hra vám spadla, jenže 3Dfxka to nechytla, a tak se muselo pod stůl, přepojit monitor jenom na primární grafiku, vyresetovat softwarově 3Dfxku a přepojit to zase zpět.
To si snad děláš p*del
Jeden monitor do 2D, druhej do V2 a jede to. Doufám, že nebudeš argumentovat, že si chudáčci vývojáři museli kvůli V2 dokupovat další monitor
XAN píše:Jen si tu šťouchnu do vosího hnízda. Pokud nejedete přes AA nebo AF tak ty hry, co jsi vyjmenoval na 2048*1536 6800Ultra v Single v poodě zvládne. Má 6800LE @ 16/6, 425gpu, 933paměť. Je teď o trochu lepší než refenční Ultra a v pohodě jela a byl to (jen) XP3200+ Barthon.
AA + AF je dnes standard a v 90% nových her se nastavuje přímo ve hře (detaily na max). Vezmi si třeba PK BOOH, nastav ve hře vše na max., rozlišení 2048*1536, vykašli se na flyby test ala c5l1, spusť si fraps ať vidíš min. fps, nebo alespoň ve hře nastav "showfps 1", jdi na nějaký otevřený prostranství, kde je vícero monster najednou a uvidíš
. Při použití SLI ještě framerate klesne, protože BOOH je jedna z her, se kterou neběhá...
Napsal: sob dub 09, 2005 12:25 pm
od no-X
Konec diskuse (o FSAA) byl
přesunut
Napsal: sob kvě 21, 2005 6:02 pm
od ps47
tomu hovorim prestrety stul
Napsal: sob kvě 21, 2005 6:48 pm
od lipo
ta v pravo nahore je co ? 8 vetraku
Napsal: sob kvě 21, 2005 6:48 pm
od Oblak
na stole vpravo nahoře - co to je?
vypadá to jako by to mělo mít 8xVSA
někdo si dal chladiče i na paměti aby mohl taktit
))
Napsal: sob kvě 21, 2005 7:04 pm
od ps47
..nee,len tam nacpal dalsie vrtule na chladenie pameti..
Napsal: čtv čer 16, 2005 10:47 pm
od ps47