Jaký je váš nejoblíbenější výrobce grafických čipů?
- no-X
- Administrátor
- Příspěvky: 6912
- Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Jaký je váš nejoblíbenější výrobce grafických čipů?
Dáme si ty existující - mrtvý můžeme nechat na příště
Naposledy upravil(a) no-X dne ned led 15, 2006 5:29 pm, celkem upraveno 1 x.
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Re: Jaký je váš nejoblíbenější výrobce grafických čipů?
Oni BitBoys existuji Ja zil v predstave ze uz davno krachli kdyz nezvladni dodnes nic vydatno-X píše:Dáme si ty existující - mrtvý můžeme nechat na příště
Sbírka na http://vlask.vgamuseum.info/
Re: Jaký je váš nejoblíbenější výrobce grafických čipů?
no tuším robia niečo pre mobily a handheldyVlask píše:Oni BitBoys existuji
fanATikov je tu väčšina, napriek tomu fandím aj XGI a S3 a dúfam, že ich nasledujúce karty budú konkurencieschopné a hlavne s dobrými ovládačmi
- no-X
- Administrátor
- Příspěvky: 6912
- Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Dobře, malý shrnutí:
ATi, nVidia
každý ví
Matrox
krátce po vydání Parhelie 2 (tj Parhelia s AGP 8x, vyšší takty, opravený FAA), které bohužel proběhlo v tichosti (je to fajn karta, cca o 20% vyšší takty než původní verze) rozpustil Matrox hlavní část 3D vývoje a očesal SW podporu a v současné době vydává produkty typu "Parhelia na dvanáct způsobů" (obvykle se tyto karty liší pouze výstupem, konektorem a cenou, používají se v podstatě dva čipy (Parhelia a Parheli LX - to je dost osekaná verze prodávaná hlavně jako P650 a P750)
3DLabs
moc o současné situaci nevím, mají plně programovatelné čipy - myslím, že technologicky by odpovídaly zhruba SM2.0/3.0, před nějakou dobou si udělali reklamu implementací FSAA technologie SuperScene (stochastic multisampling 16x), ale narazil jsem na výpověď jednoho člověka z Beyond3D, který tím nebyl moc nadšený a tvrdil, že kvalita není nijak závratná a že se to při dobrý vůli dá srovnávat s kvalitou ATi 6x. (problém možná bude ve framerate - stochastic multisampling je stejně jako temporal AA kvalitativně závislý na snímkové frekvenci)
XGI
Vznikl sloučením grafické divize SiSu a Tridentu za asistence UMC. Vývojové týmy (SiS a Trident) pracují nezávisle, Volari V3XT/V5/V8 je v podstatě Xabre2 SiSu (laciná architektura, jednoduchý pixelshader jen na každé druhé pipeline, nekvalitní FSAA), V3 pochází od Tridentu (Trident má dobrý technologie, ale doufám, že brzo padne jeho motto s nepřesažením 40milionů tranzistorů).
S3
Dnes spadá pod VIA tech., Série ~Chrome mají velice dobrou technologickou výbavu (v porovnáním s XGI, které si tyčí zhruba stejné cíle). Používají zjednodušený deferred rendering (na úkor vyššího vytížení sběrnice eliminují kompletně skryté povrchy a vykresluje jen to co je třeba). I Shadery jsou rychlejší, než na Volari a navíc jako první po 3Dfx používá Rotated-Grid SuperSampling (2x, 5x a tuším buď 8x nebo 9x)
BitBoys
Měli v záloze několik velkých projektů založených na EDRAM, ale jejich výrobce (Infineon) měl nějaké finanční problémy spojené snad s tím, že navržené čipy byly s jeho pamětí špatně kompatibilní nebo snad úplně nekompatibilní, takže se výroba nerozjela a neměl finance. V současné době mají BitBoys poněkud nižší cíle, nabízejí mobilní grafické procesory:
G12 - 2D vektorová grafika
G34 - mobile, ogl1.1, HW TL, VS, FP40, 2textures/pxl, trilinear, DXT1
G40 - mobile, shaders, ogl2.0, HW TL, FP64, FSAA, AF, 4textures/pxl, DXT1
PowerVR
PCX, PCX2, Neon250, známější Kyro a Kyro II. Kyro II nemělo být top produkt, ale měla to být mainstremová karta vydaná jako doplněk k Series4 (podobně třeba jako NVidia vydala GF4MX dříve než GF4TI, aby si zajistila přísun peněz z mainstream segmentu). Bohužel od PowerVR odešel jejich výrobce čipů (STMicro) a na "Kyro III" nedošlo. Pokud si pamatujete, jak dokázalo 2-pipeline/1TMU Kyro II s 128bit SDR sběrnicí, bez TL a na 175MHz obstát proti GeForce 2GTS se 4-pipeline/2TMU, DDR sběrnicí, s TL a na 200MHz, pak si asi dokážete udělat obrázek o výkonu a kvalitě Kyra III:
4 pixel pipeline
HW TL engine
128MB DDR
200-250MHz
dual-head + dual HW cursor
video acceleration (MC, iDCT, scaler, YUV/RGB...)
AGP4x + SBA
multisampling FSAA bez ztráty výkonu
Bohužel Kyro II nevydělalo dost, aby si společnost mohla včas najít nového výrobce čipů... Další projekt (series5) byl snad prvním návrhem, který počítal se SM3.0, ale kvůli tomu,ž e nebylo, kdo by čip vyráběl, došlo ke zpoždění a v současné době se snad teprv rozjíždí výroba, ale pouze pro konzole.
Dostupné čipy od PowerVR jsou MBX (MBX lite, MBX, MBX PRO). Jsou to mobilní čipy vyráběný 150nm a 130nm technologií běžící na 80-150MHz a zajímavostí je, že ty dvě lepší verze umějí FSAA 2x bez ztráty výkonu (4x režim je kombinace tohoto "2x" + supersamplingu, takže už ztráta výkonu je). Spec. MBX: FP-Z, AF, FSAA4free (2x), ITC, PVR-TC, HW TL, 2textures/pxl
[edit] něco ohledně Kyra III jsem vynechal a něco bylo nepřesný - takže tohle je správně:
frekvence: 250MHz
TL výkon: 25MT/s
DX8 vertex/pixel shaders
N-Patches (~ATi Truform)
+ očekávaný refresh na 130nm a vyšších taktech[/edit]
Intel
První produkt je i740, ale samotný Intel s ním má pramálo společnýho - vznikl jako fúze technologií několika společností (část 3D jádra od LockheedMartin - divize Real3D?, 2D jádro od Chips+Technologies, AGP rozhraní od Intelu). V podstatě jediný čip, který byl od základu navržen s ohledem na AGP texturing - pxl.pipeline je navržena tak, aby kompenzovala latence AGP. Několik akcelerátorů vycházelo z téhle architektury a pak si začal intel licencovat technologie u PowerVR. Nejprve samotný Tile-Based Rendering (ale ne deferred verzi použitou na Kyrech), takže fillrate sice neušetří, ale velice šetří paměťovou sběrnici (to se hodí u integrovaných čipů, které používají systémovou RAM s úzkou sběrnicí) - jakýsi opak S3 DeltaChrome. Nedávno si Intel licencoval kupu dalších technologií - třeba se z toho něco vyvrbí
omlouvám se za překlepy, nemám sílu to po sobě číst
ATi, nVidia
každý ví
Matrox
krátce po vydání Parhelie 2 (tj Parhelia s AGP 8x, vyšší takty, opravený FAA), které bohužel proběhlo v tichosti (je to fajn karta, cca o 20% vyšší takty než původní verze) rozpustil Matrox hlavní část 3D vývoje a očesal SW podporu a v současné době vydává produkty typu "Parhelia na dvanáct způsobů" (obvykle se tyto karty liší pouze výstupem, konektorem a cenou, používají se v podstatě dva čipy (Parhelia a Parheli LX - to je dost osekaná verze prodávaná hlavně jako P650 a P750)
3DLabs
moc o současné situaci nevím, mají plně programovatelné čipy - myslím, že technologicky by odpovídaly zhruba SM2.0/3.0, před nějakou dobou si udělali reklamu implementací FSAA technologie SuperScene (stochastic multisampling 16x), ale narazil jsem na výpověď jednoho člověka z Beyond3D, který tím nebyl moc nadšený a tvrdil, že kvalita není nijak závratná a že se to při dobrý vůli dá srovnávat s kvalitou ATi 6x. (problém možná bude ve framerate - stochastic multisampling je stejně jako temporal AA kvalitativně závislý na snímkové frekvenci)
XGI
Vznikl sloučením grafické divize SiSu a Tridentu za asistence UMC. Vývojové týmy (SiS a Trident) pracují nezávisle, Volari V3XT/V5/V8 je v podstatě Xabre2 SiSu (laciná architektura, jednoduchý pixelshader jen na každé druhé pipeline, nekvalitní FSAA), V3 pochází od Tridentu (Trident má dobrý technologie, ale doufám, že brzo padne jeho motto s nepřesažením 40milionů tranzistorů).
S3
Dnes spadá pod VIA tech., Série ~Chrome mají velice dobrou technologickou výbavu (v porovnáním s XGI, které si tyčí zhruba stejné cíle). Používají zjednodušený deferred rendering (na úkor vyššího vytížení sběrnice eliminují kompletně skryté povrchy a vykresluje jen to co je třeba). I Shadery jsou rychlejší, než na Volari a navíc jako první po 3Dfx používá Rotated-Grid SuperSampling (2x, 5x a tuším buď 8x nebo 9x)
BitBoys
Měli v záloze několik velkých projektů založených na EDRAM, ale jejich výrobce (Infineon) měl nějaké finanční problémy spojené snad s tím, že navržené čipy byly s jeho pamětí špatně kompatibilní nebo snad úplně nekompatibilní, takže se výroba nerozjela a neměl finance. V současné době mají BitBoys poněkud nižší cíle, nabízejí mobilní grafické procesory:
G12 - 2D vektorová grafika
G34 - mobile, ogl1.1, HW TL, VS, FP40, 2textures/pxl, trilinear, DXT1
G40 - mobile, shaders, ogl2.0, HW TL, FP64, FSAA, AF, 4textures/pxl, DXT1
PowerVR
PCX, PCX2, Neon250, známější Kyro a Kyro II. Kyro II nemělo být top produkt, ale měla to být mainstremová karta vydaná jako doplněk k Series4 (podobně třeba jako NVidia vydala GF4MX dříve než GF4TI, aby si zajistila přísun peněz z mainstream segmentu). Bohužel od PowerVR odešel jejich výrobce čipů (STMicro) a na "Kyro III" nedošlo. Pokud si pamatujete, jak dokázalo 2-pipeline/1TMU Kyro II s 128bit SDR sběrnicí, bez TL a na 175MHz obstát proti GeForce 2GTS se 4-pipeline/2TMU, DDR sběrnicí, s TL a na 200MHz, pak si asi dokážete udělat obrázek o výkonu a kvalitě Kyra III:
4 pixel pipeline
HW TL engine
128MB DDR
200-250MHz
dual-head + dual HW cursor
video acceleration (MC, iDCT, scaler, YUV/RGB...)
AGP4x + SBA
multisampling FSAA bez ztráty výkonu
Bohužel Kyro II nevydělalo dost, aby si společnost mohla včas najít nového výrobce čipů... Další projekt (series5) byl snad prvním návrhem, který počítal se SM3.0, ale kvůli tomu,ž e nebylo, kdo by čip vyráběl, došlo ke zpoždění a v současné době se snad teprv rozjíždí výroba, ale pouze pro konzole.
Dostupné čipy od PowerVR jsou MBX (MBX lite, MBX, MBX PRO). Jsou to mobilní čipy vyráběný 150nm a 130nm technologií běžící na 80-150MHz a zajímavostí je, že ty dvě lepší verze umějí FSAA 2x bez ztráty výkonu (4x režim je kombinace tohoto "2x" + supersamplingu, takže už ztráta výkonu je). Spec. MBX: FP-Z, AF, FSAA4free (2x), ITC, PVR-TC, HW TL, 2textures/pxl
[edit] něco ohledně Kyra III jsem vynechal a něco bylo nepřesný - takže tohle je správně:
frekvence: 250MHz
TL výkon: 25MT/s
DX8 vertex/pixel shaders
N-Patches (~ATi Truform)
+ očekávaný refresh na 130nm a vyšších taktech[/edit]
Intel
První produkt je i740, ale samotný Intel s ním má pramálo společnýho - vznikl jako fúze technologií několika společností (část 3D jádra od LockheedMartin - divize Real3D?, 2D jádro od Chips+Technologies, AGP rozhraní od Intelu). V podstatě jediný čip, který byl od základu navržen s ohledem na AGP texturing - pxl.pipeline je navržena tak, aby kompenzovala latence AGP. Několik akcelerátorů vycházelo z téhle architektury a pak si začal intel licencovat technologie u PowerVR. Nejprve samotný Tile-Based Rendering (ale ne deferred verzi použitou na Kyrech), takže fillrate sice neušetří, ale velice šetří paměťovou sběrnici (to se hodí u integrovaných čipů, které používají systémovou RAM s úzkou sběrnicí) - jakýsi opak S3 DeltaChrome. Nedávno si Intel licencoval kupu dalších technologií - třeba se z toho něco vyvrbí
omlouvám se za překlepy, nemám sílu to po sobě číst
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
- swarm
- debílek nahoněnej
- Příspěvky: 1189
- Registrován: čtv úno 10, 2005 11:10 am
- Bydliště: Praha (vesnice 30km od ní)
- Kontaktovat uživatele:
Mno já zatim hlasovat nebudu. Tak nějak nemám oblíbeného žádného výrobce grafický čipů, ale spíš mám jenom oblíbené některé konkrétní kusy od obou (hlavních).
I když jak tak přemýšlím tak i přes všechny ty ATIny, co mám doma, asi dám bodík nVidii za mnohem lepší ovladače pod linuxem...no zatim to ještě nechám být .
I když jak tak přemýšlím tak i přes všechny ty ATIny, co mám doma, asi dám bodík nVidii za mnohem lepší ovladače pod linuxem...no zatim to ještě nechám být .
Diagon Swarm - Můj NOVÝ "NOTEBOOK" blog [WWW]
Je těžké být debilem, konkurence je příliš velká.
14" Lenovo ThinkPad T400 - Core2 Duo T9900 3,1GHz, 8GB DDR3, 300GB Intel 320 SSD, WWAN, 1440x900 LED + Advanced Mini-dock + ThinkPad UltraNAV USB Keyboard + 2x 24" LCD
Je těžké být debilem, konkurence je příliš velká.
14" Lenovo ThinkPad T400 - Core2 Duo T9900 3,1GHz, 8GB DDR3, 300GB Intel 320 SSD, WWAN, 1440x900 LED + Advanced Mini-dock + ThinkPad UltraNAV USB Keyboard + 2x 24" LCD
-
- Senior member
- Příspěvky: 638
- Registrován: úte črc 13, 2004 8:42 pm
- Bydliště: Bohumín
- Kontaktovat uživatele:
S tim linuxem, ač jsme hlasoval pro ATI, je to bohužel pravda. Když už se mi je po dvou dnech snažení podařilo rozchodit, zjistil jsem, že mají přibližně třetinový výkon oproti WinXP.
Compaq V3 3500 TV-out, V3 3500TV, V3 3500 TVFM NTSC, Powercolor Evilking 3 (V3 3000 AGP),Powercolor Evilking 3 TVOUT(V3 3000 AGP), 3 x V3 3000 AGP, V3 3000 AGP retail,V3 3000 PCI SGRAM, V3 3000 PCI SDRAM, V3 2000 AGP (MADE IN CHINA), V3 2000 AGP, V3 2000 PCI SGRAM, V3 2000 PCI SDRAM, Compaq V3 1000, Gateway V3 1000 Bonestel, STB Velocity 100, JoyTech - Apollo (Banshee16MB AGP), Skywell Voodoo 1
- Opty
- Linux user
- Příspěvky: 1070
- Registrován: pon dub 18, 2005 9:20 am
- Bydliště: OL
- Kontaktovat uživatele:
nj s linuxem je to zatim porad problem... ale kdyz sem se v lednu rozhodoval co koupit v jiste cenove relaci tak ati byla da best navic ja stejne hraju jen ve widlich a na beznou praci v linuxu staci temer cokolivscot666 píše:S tim linuxem, ač jsme hlasoval pro ATI, je to bohužel pravda. Když už se mi je po dvou dnech snažení podařilo rozchodit, zjistil jsem, že mají přibližně třetinový výkon oproti WinXP.
Signature still in development... GPU/VPU collection: 3Dfx Voodoo2 PCI: 2x Diamond Monster in SLI (a.k.a. Megamonster), Creative 3D Blaster, A-Trend | 3Dfx Voodoo3 2000 PCI | 3Dfx Voodoo5 5500 PCI (single board SLI) | 3Dfx VoodooTV FM | ASUS Radeon X850XT (PE capable) | ATI 3D Rage IIC PCI | 2x Intel i810 (on-board) AGP | Jetway Radeon 9550XT AGP | nVidia Riva TNT2 M64 PCI | Quantum3D Obsidian X-24 PCI (single-slot Voodoo2 SLI) | Sapphire Radeon X550 PEG | SiS 6326 PCI | Trident TVGA8900 ISA
Ja ji rozchozoval na svem nb tyden a nedokazal jsem to . Netykal se ten tretinovy vykon tech open-source driveru? Proprietarni by mely mit podobny jako ve Win.scot666 píše:S tim linuxem, ač jsme hlasoval pro ATI, je to bohužel pravda. Když už se mi je po dvou dnech snažení podařilo rozchodit, zjistil jsem, že mají přibližně třetinový výkon oproti WinXP.
Barebone PC Asus Pundit-R350, Celeron D 2.26 GHz, 512 MB RAM, ATI Radeon 9100 IGP, 160 GB HDD, ctecka karet, PCMCIA, Acer AL1716 DVI+VGA 17" 1280x1024 LCD, 3DMark2001SE (1024x768x32): 2329 b
-
- Senior member
- Příspěvky: 638
- Registrován: úte črc 13, 2004 8:42 pm
- Bydliště: Bohumín
- Kontaktovat uživatele:
Mi se to po instalaci nejakych patchu nakonec povedlo nainstalovat. Tyka se to oficialnich ATI driveru, jedu na Mandrive 2005, zkousel jsem 2 verze. Mam Radeon 9550 (pretoceny na 420/250) a v linuxu ma vykon jako NV FX5200. Ve winech je Radeon minimalne 2x rychlejsi. Co jsem ted zkousel ty posledni s instalatorem, ty mi pro zmenu zase nejdou
Compaq V3 3500 TV-out, V3 3500TV, V3 3500 TVFM NTSC, Powercolor Evilking 3 (V3 3000 AGP),Powercolor Evilking 3 TVOUT(V3 3000 AGP), 3 x V3 3000 AGP, V3 3000 AGP retail,V3 3000 PCI SGRAM, V3 3000 PCI SDRAM, V3 2000 AGP (MADE IN CHINA), V3 2000 AGP, V3 2000 PCI SGRAM, V3 2000 PCI SDRAM, Compaq V3 1000, Gateway V3 1000 Bonestel, STB Velocity 100, JoyTech - Apollo (Banshee16MB AGP), Skywell Voodoo 1