FAQ - Banshee
- ps47
- Moderátor
- Příspěvky: 8167
- Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
- Bydliště: SK,BA
- Kontaktovat uživatele:
FAQ - Banshee
/edits by no-X
no toto je odo mna tak trocha vystrel na slepo,pretoze banshee som videl raz v zivote, nicmene to ze su to skusenosti z druhej ruky rozhodne neznamena ze su zaroven aj druhotriedne
Ovladace:
win9x:
-pre stare hry a bezne pouzitie: 3dfx Voodoo Banshee V1.04.00 for win9x (posledny oficialny driver od 3dfx).
-pre novsie hry a experimentovanie: Raziel64' s Evolution Driver (V1.00.00b) for win9x (podpora DX8). Pokial mate problemy s glide2x/glide3x/opengl, pouzite glide2x.dll/glide3x.dll/3dfxogl.dll z posledneho driveru od 3dfx (V1.04.00). Pokud vám to nepomůže, použijte OpenGL32.dll a Glide3x.dll z ovladače MesaFX.
win2000:
-pre stare hry a bezne pouzitie: 3dfx Voodoo Banshee V1.02.02b for win2000 (posledny oficialny driver od 3dfx).
-pre novsie hry a experimentovanie: Raziel64' s Evolution Driver (V1.00.00b) for win2000 (podpora DX8). Pokial mate problemy s glide2x/glide3x/opengl,pouzite glide2x.dll/glide3x.dll/3dfxogl.dll z posledneho driveru od 3dfx (V1.02.02b).
winxp:
-pre stare hry a bezne pouzitie: BansheeDriver WinXP Driver (V1.02.02f) (postaveny na poslednom oficialnom win2000 ovladaci od 3dfx).
pre novsie hry a experimentovanie: Raziel64' s Evolution Driver (V1.00.00b) for winXP (podpora DX8). Pokial mate problemy s glide2x/glide3x/opengl, pouzite glide2x.dll/glide3x.dll/3dfxogl.dll z BansheeDriver WinXP Driver (V1.02.02f).
Poznamka: originalny Control Panel pre Banshee nieje velka slava (ak je vubec soucast driveru), preto ku kazdemu driveru odporucam pouzivat Vcontrol.
Pokud sháníte poslední oficiální drivery přímo od výrobce vaší Banshee (spíš z nostalgie než kvůli výkonu ), zkuste se podívat sem (drivery Diamond, Creative, Asus a Inno3D)
Banshee a OpenGL:
3dfx opengl ICD je sucastou kazdeho Banshee ovladaca, takze zakladna podpora opengl 1.1 je k dispozici okamzite. Pre niektore hry je ale vhodne pouzit iny opengl ovladac (minigl,wickedgl,mesafx-tzv standalone opengl drivery). Pozri Voodoo2 FAQ / Jaké ovladače pro OpenGL. Na 99% plati toto pravidlo: ak ma dana hra priamu podporu WickedGL, tak bude najlepsie behat pod WickedGL. Starsie hry nechajte pre 3dfx ICD (popr 3dfx minigl), na novsie pouzite MesaFX. WickedGL sa instaluje vzdy pre prislusnu hru pomocou switching utilitky kt. je sucastou programu. Ak chcete pouzit Mesafx, tak iba manualne skopiruje MesaFX "opengl32.dll" do pracovneho adresara hry. Najnovsi glide3x pre Banshee najdete v poslednom komplet baliku MesaFX (k najnovsej MesaFX uz glidy prilozene niesu).
Overclocking:
Pouzite Vcontrol. Banshee ako jedina 3dfx karta umoznuje asynchronne taktovanie (takt jadra a pameti moze byt rozdielny). Ake takty sa daju dosiahnut naozaj netusim..
Paměti jdou obvykle výš, než jádro - vždy je nutné zajistit dobré chlazení. U karet společnosti Creative byly obvykle dosaženy takty kolem 120MHz jádro / 125MHz paměti, Diamonnd o něco výš (Diamond původně karty taktoval na 115/125MHz (AGP) a 110/115 (PCI), později snížil na 105/115, ale původní takty obvykle karty zvládají).
Chlazení
Většina výrobců použila zcela neadekvátní malé pasivy, s kterými se teplota karty snadno přehoupne přes 65°C. Někteří osadili jádro aktivem, ale ty po letech bývají dost vyběhané. Pokud je case špatně větraný, může docházet k zámrzům nebo nestabilitě - doporučuji použít např. aktivní chladič ze setu NorthPole1000, přídavný větráček, nebo alespoň zajistit dobré proudění vzduchu ve skříni.
no toto je odo mna tak trocha vystrel na slepo,pretoze banshee som videl raz v zivote, nicmene to ze su to skusenosti z druhej ruky rozhodne neznamena ze su zaroven aj druhotriedne
Ovladace:
win9x:
-pre stare hry a bezne pouzitie: 3dfx Voodoo Banshee V1.04.00 for win9x (posledny oficialny driver od 3dfx).
-pre novsie hry a experimentovanie: Raziel64' s Evolution Driver (V1.00.00b) for win9x (podpora DX8). Pokial mate problemy s glide2x/glide3x/opengl, pouzite glide2x.dll/glide3x.dll/3dfxogl.dll z posledneho driveru od 3dfx (V1.04.00). Pokud vám to nepomůže, použijte OpenGL32.dll a Glide3x.dll z ovladače MesaFX.
win2000:
-pre stare hry a bezne pouzitie: 3dfx Voodoo Banshee V1.02.02b for win2000 (posledny oficialny driver od 3dfx).
-pre novsie hry a experimentovanie: Raziel64' s Evolution Driver (V1.00.00b) for win2000 (podpora DX8). Pokial mate problemy s glide2x/glide3x/opengl,pouzite glide2x.dll/glide3x.dll/3dfxogl.dll z posledneho driveru od 3dfx (V1.02.02b).
winxp:
-pre stare hry a bezne pouzitie: BansheeDriver WinXP Driver (V1.02.02f) (postaveny na poslednom oficialnom win2000 ovladaci od 3dfx).
pre novsie hry a experimentovanie: Raziel64' s Evolution Driver (V1.00.00b) for winXP (podpora DX8). Pokial mate problemy s glide2x/glide3x/opengl, pouzite glide2x.dll/glide3x.dll/3dfxogl.dll z BansheeDriver WinXP Driver (V1.02.02f).
Poznamka: originalny Control Panel pre Banshee nieje velka slava (ak je vubec soucast driveru), preto ku kazdemu driveru odporucam pouzivat Vcontrol.
Pokud sháníte poslední oficiální drivery přímo od výrobce vaší Banshee (spíš z nostalgie než kvůli výkonu ), zkuste se podívat sem (drivery Diamond, Creative, Asus a Inno3D)
Banshee a OpenGL:
3dfx opengl ICD je sucastou kazdeho Banshee ovladaca, takze zakladna podpora opengl 1.1 je k dispozici okamzite. Pre niektore hry je ale vhodne pouzit iny opengl ovladac (minigl,wickedgl,mesafx-tzv standalone opengl drivery). Pozri Voodoo2 FAQ / Jaké ovladače pro OpenGL. Na 99% plati toto pravidlo: ak ma dana hra priamu podporu WickedGL, tak bude najlepsie behat pod WickedGL. Starsie hry nechajte pre 3dfx ICD (popr 3dfx minigl), na novsie pouzite MesaFX. WickedGL sa instaluje vzdy pre prislusnu hru pomocou switching utilitky kt. je sucastou programu. Ak chcete pouzit Mesafx, tak iba manualne skopiruje MesaFX "opengl32.dll" do pracovneho adresara hry. Najnovsi glide3x pre Banshee najdete v poslednom komplet baliku MesaFX (k najnovsej MesaFX uz glidy prilozene niesu).
Overclocking:
Pouzite Vcontrol. Banshee ako jedina 3dfx karta umoznuje asynchronne taktovanie (takt jadra a pameti moze byt rozdielny). Ake takty sa daju dosiahnut naozaj netusim..
Paměti jdou obvykle výš, než jádro - vždy je nutné zajistit dobré chlazení. U karet společnosti Creative byly obvykle dosaženy takty kolem 120MHz jádro / 125MHz paměti, Diamonnd o něco výš (Diamond původně karty taktoval na 115/125MHz (AGP) a 110/115 (PCI), později snížil na 105/115, ale původní takty obvykle karty zvládají).
Chlazení
Většina výrobců použila zcela neadekvátní malé pasivy, s kterými se teplota karty snadno přehoupne přes 65°C. Někteří osadili jádro aktivem, ale ty po letech bývají dost vyběhané. Pokud je case špatně větraný, může docházet k zámrzům nebo nestabilitě - doporučuji použít např. aktivní chladič ze setu NorthPole1000, přídavný větráček, nebo alespoň zajistit dobré proudění vzduchu ve skříni.
- headless
- Příspěvky: 17
- Registrován: stř kvě 05, 2004 12:12 pm
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
malá poznámka:
pokud nějakej pošuk (jako já) používá banshee a voodoo3 (nebo možná jakýkoliv 2 různý 3dfx karty - nezkoušel jsem) dohromady, nastává problém protože glide a opengl ovladače nejsou kompatibilní ... je potřeba upravit jména souborů ... upravený ovladače (thx 2 skopec ) můžu dát k dispozici, kdyby to někoho trápilo
pokud nějakej pošuk (jako já) používá banshee a voodoo3 (nebo možná jakýkoliv 2 různý 3dfx karty - nezkoušel jsem) dohromady, nastává problém protože glide a opengl ovladače nejsou kompatibilní ... je potřeba upravit jména souborů ... upravený ovladače (thx 2 skopec ) můžu dát k dispozici, kdyby to někoho trápilo
3dfx Voodoo3 3500TV AGP (CZ modul)
3dfx Voodoo3 2000 AGP (China, paměti MT)
A-MAX Technology ColorMAX VP-503 (Voodoo 1)
Creative 3D Blaster Banshee PCI (pujčená )
3dfx Voodoo3 2000 AGP (China, paměti MT)
A-MAX Technology ColorMAX VP-503 (Voodoo 1)
Creative 3D Blaster Banshee PCI (pujčená )
- headless
- Příspěvky: 17
- Registrován: stř kvě 05, 2004 12:12 pm
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
no koleduje - po úpravě těch ovladačů běží komp naprosto v klidu 24/7... sranda byla, pokud jsem v biosu nenastavil bashee jako primární, tak se občas (třeba po přepnutí videomódu) podělali data v paměti nebo co - na obrazovce byli jen různobarevný obdélníky - ve winech se pak musel vypnout/zapnout moitor aby se to srovnalo
3dfx Voodoo3 3500TV AGP (CZ modul)
3dfx Voodoo3 2000 AGP (China, paměti MT)
A-MAX Technology ColorMAX VP-503 (Voodoo 1)
Creative 3D Blaster Banshee PCI (pujčená )
3dfx Voodoo3 2000 AGP (China, paměti MT)
A-MAX Technology ColorMAX VP-503 (Voodoo 1)
Creative 3D Blaster Banshee PCI (pujčená )
- no-X
- Administrátor
- Příspěvky: 6912
- Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Tak jsem se dostal k testování Banshee a mám pár poznatků ohledně opengl:
1) s posleními ofic. drivery je ogl OK (Q3A 37,4 FPS)
2) když použiju evolution, bliká při některých nastaveních Q3A obraz a některé testy (gl_ext_reme, villagemark atp.) nedoběhou do konce a po pár vteřinách se ukončí a jsem ve Win. (Q3A 46,6 FPS)
3) pokud zkopíruju glide2x/glide3x/opengl z posledních ofic., nefunguje opengl (okono s nadpisem ERROR bez jakéhokoli dalšho textu)
4) evolution totiž obsahuje (na rozdíl od posl. ofic.) 3DfxICD.dll a samotný 3Dfxogl.dll je výrazně menší (poslední ofic. driver má 3Dfxogl.dll asi tak velký, jako tento ICD, takže ogl/glide budou propleteny trochu jinak)
5) když nechám glidy beze změny a pouze přepíšu 3Dfxogl.dll původní verzí od 3Dfx, funguje opengl bez pádů a anomálií, ale pro změnu jde do kytek výkon (Q3A 34,4 FPS), takže je to skutečně jen taková nouzovka
...kutím dál...
1) s posleními ofic. drivery je ogl OK (Q3A 37,4 FPS)
2) když použiju evolution, bliká při některých nastaveních Q3A obraz a některé testy (gl_ext_reme, villagemark atp.) nedoběhou do konce a po pár vteřinách se ukončí a jsem ve Win. (Q3A 46,6 FPS)
3) pokud zkopíruju glide2x/glide3x/opengl z posledních ofic., nefunguje opengl (okono s nadpisem ERROR bez jakéhokoli dalšho textu)
4) evolution totiž obsahuje (na rozdíl od posl. ofic.) 3DfxICD.dll a samotný 3Dfxogl.dll je výrazně menší (poslední ofic. driver má 3Dfxogl.dll asi tak velký, jako tento ICD, takže ogl/glide budou propleteny trochu jinak)
5) když nechám glidy beze změny a pouze přepíšu 3Dfxogl.dll původní verzí od 3Dfx, funguje opengl bez pádů a anomálií, ale pro změnu jde do kytek výkon (Q3A 34,4 FPS), takže je to skutečně jen taková nouzovka
...kutím dál...
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
- ps47
- Moderátor
- Příspěvky: 8167
- Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
- Bydliště: SK,BA
- Kontaktovat uživatele:
pretoze evolution pouziva glidexp.ked nahodis glide a opengl z posledneho ofic driveru (popr glide3x z mesafx baliku),malo by to fungovat v pohode (aky win si pouzil,xp?).znizenie opengl vykonu mozne je,evolution ma tradicne spatny opengl
- no-X
- Administrátor
- Příspěvky: 6912
- Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
nene, týká se to win98:
použil jsem evolution: ogl: vysoký výkon, artefakty, nestabilita
přepsal jsem glides/ogl posledními oficiálními, ale nefunguje to
přepsal jsem pouze 3dfxogl.dll a funguje to, ale výkon není
teď experimentuju s mesafx
použil jsem evolution: ogl: vysoký výkon, artefakty, nestabilita
přepsal jsem glides/ogl posledními oficiálními, ale nefunguje to
přepsal jsem pouze 3dfxogl.dll a funguje to, ale výkon není
teď experimentuju s mesafx
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
- no-X
- Administrátor
- Příspěvky: 6912
- Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Samotný Glide3 z mesafx nepomáhá, ale když se k němu ještě přidá opengl32.dll (přepsal jsem ho natvrdo ve win/system za ten z mesafx), tak už je změna k lepšímu znát Q3A má super výkon (40,5 FPS) bez grafických anomálií, ogl villagemark doběhne, ale zobrazuje nesmyslný scóre (41, s ostatními drivery zobrzuje 14 - záměna cifer ) a gl_ext_reme nepadá náhodně, ale až když má dojít na test multitexturingu (Banshee nepodporuje GL_ARB_MULTITEXTURE, takže je to poměrně logický).
tzn. ve Win9x při použití evolution nepřepisovat glide/ogl soubory verzemi od 3Dfx, ale použít MesuFX
tzn. ve Win9x při použití evolution nepřepisovat glide/ogl soubory verzemi od 3Dfx, ale použít MesuFX
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
- -HoNY-
- Certifikovaný nVidiot
- Příspěvky: 2115
- Registrován: úte bře 01, 2005 5:34 pm
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
me staci jestli kdyz ji strcim do pc vubec neco uvidim (tzn pokud bude vadna a uvidim ohen tak to pochopim; ale ked bude ok tak bych rad videl napis "Village tronic .... Total SDRAM video memory...."), flashovat ji je ten nejmensi problemps47 píše:..no pokial ju uvidi pc flash tool a ak pojde flashnut na pc,tak by to malo fungovat..v3 pci sa na mac flashnut da,nevidim duvod preco by to nemalo ist aj naopak.
este ji nemam, dostanem ji neskorshimmy píše:mal povedat skor...
mohol si dat ps47-ovej mame... by som ti ju odskusal v Macu...
Hlupáci kradou peníze, nVidioti myšlenky.