K clanku o 22-bit postfilteringu na 3dfx.cz

Vše co se týká Voodoo 2, to jest problémy s nimi, identifikace, SLI , atd..

Moderátoři: ps47, no-X

Odpovědět
Uživatelský avatar
Stanleym
Příspěvky: 4
Registrován: pát led 07, 2005 5:22 pm
Bydliště: Bratislava

K clanku o 22-bit postfilteringu na 3dfx.cz

Příspěvek od Stanleym »

Vďaka za pekný článok venovaný 22-bit postfilteringu a ditheringu. Mám však niekoľko otázok.
Článok je venovaný kvalite zobrazenia prioritne pri kartách Voodoo3/4/5. Je nás však iste dosť takých, ktorí z rôznych dôvodov používajú staršie karty - prídavné akcelerátory, najmä Voodoo2 (a na ktoré nedajú dopustiť!). Preto by som privítal jeho doplnenie, prípadne samostatný článok venovaný kartám Voodoo2, kde by boli zodpovedané okrem iných tieto otázky:

1. V čom je technológia zobrazovania pri Voodoo2 iná?
2. Dá sa dosiahnuť v diveroch nastavenie postfilteringu/ditheringu aj pri Voodoo2?
3. Dá sa nastaviť (vylepšiť) kvalita zobrazovania v driveroch pri Voodoo2 navyše oproti tomu, čo ponúka ovládací panel? Ak áno, ako?
4. Čo znamená položka SSTV2_VIDEO_24BPP?

Vopred vďaka.
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

Odpovědi budou, trpělivost ;-)
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
Příspěvky: 8167
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ps47 »

otazka 4 je odpovedou na otazku 3 :wink:
SSTV2_VIDEO_24BPP zlepsi kvalitu zobrazenia na voodoo2 (vcelku vyrazne,ale na screenshotoch to nebude patrne),ale neda sa pouzit pri rozliseni 1024*768 (voodoo2 SLI).mrkni sem..

klasicky postfiltering u voodoo2 nefunguje,jedine co sa da menit je dithering,co ma vcelku vyrazny vplyv napr. na quake3 (mrkni sem a zascrolluj uplne dole)..
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
Ren
VIP
Příspěvky: 2824
Registrován: pát srp 13, 2004 10:54 am

Příspěvek od Ren »

Prave jsem to docetl, za ten clanek no-X zaslouzi potlesk.
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

Děkuju :D Jednak mám radost, že vůbec někdo můj výklad pochopil :lol: a pak, že to je už asi čtvrtej nebo pátej kladnej ohlas :-)

a teď odpovědi:
1. V čom je technológia zobrazovania pri Voodoo2 iná?
Jak jsem už zmiňoval, je to totéž, dithering je taky 2x2, ale postprocessing filtr je pevně 4x1 (ne 2x2). tzn. že barva pixelu se počítá podle průměru čtyřech sousedních pixelů v řádku. V určitých situacích to ale může být dost patrné - jako vodorovné řádkování v obraze. Nemám teď v kompu V2, takže jsem screenshoty neudělal (testoval jsem sapphire theatrix :roll: ). Na V3/4/5 si můžeš vybrat mezi tím původním režimem (4x1) a novým (2x2), který tyhle artefakty nedělá.
2. Dá sa dosiahnuť v diveroch nastavenie postfilteringu/ditheringu aj pri Voodoo2?
Vzhledem k tomu, že si stejně nelze vybírat, tak je to nastavený pevně a žádnej běžnej control panel ani tweaker to měnit neumožňuje. Je možný vypnout dithering 2x2, ale jak jsme s ps47 zjistili, tak to ve více hrách obraz spíš zhorší.
3. Dá sa nastaviť (vylepšiť) kvalita zobrazovania v driveroch pri Voodoo2 navyše oproti tomu, čo ponúka ovládací panel? Ak áno, ako?
viz odpověď na otázku 4 nebo od ps47 ;-)
4. Čo znamená položka SSTV2_VIDEO_24BPP?
Osobně si nejsem 100% jistý, budu muset dát SLI do kompu a ověřit to. Buď se tím aktivuje samotný psotfiltering (ale na ten to vypadá až nějak moc dobře) a nebo to způsobí, že se nepoužívá dithering a rovnou zobrazuje 24bit spektrum. Kdyby mi na tohle někdo odpověděl, udělal by mi tím velkou radost :D Ale asi to budu muset sám zjistit. Jak to zapnout najdeš třeba ve V2 FAQ, ale jak zmínil ps47, jede to korektně jen v 800*600 a míň.
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
swarm
debílek nahoněnej
Příspěvky: 1189
Registrován: čtv úno 10, 2005 11:10 am
Bydliště: Praha (vesnice 30km od ní)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od swarm »

no-X píše:
4. Čo znamená položka SSTV2_VIDEO_24BPP?
Osobně si nejsem 100% jistý, budu muset dát SLI do kompu a ověřit to. Buď se tím aktivuje samotný psotfiltering (ale na ten to vypadá až nějak moc dobře) a nebo to způsobí, že se nepoužívá dithering a rovnou zobrazuje 24bit spektrum. Kdyby mi na tohle někdo odpověděl, udělal by mi tím velkou radost :D Ale asi to budu muset sám zjistit. Jak to zapnout najdeš třeba ve V2 FAQ, ale jak zmínil ps47, jede to korektně jen v 800*600 a míň.
Je to přímo 24-bit výstup. Po tom, co jsem si tuhle volbu zkoušel na té své V2, jak jsme se o tom kdysi bavili (když jsem chtěl zkusit jestli to jde i bez SLI), tak jsem se po tom trochu poohlédl a v papírech od 3dfx na V2 pro vývojáře je uvedeno, že se jedná o plnohodnotný 24bit výstup (mno jednou větou to tam takhle hezky teda neni napsaný, ale v podstatě to z toho vyplývá).
Teď mě jenom tak zaujalo - funguje takhle volba i na novějších Voodoo kartách?
Diagon Swarm - Můj NOVÝ "NOTEBOOK" blog :arrow: [WWW]
Je těžké být debilem, konkurence je příliš velká.
14" Lenovo ThinkPad T400 - Core2 Duo T9900 3,1GHz, 8GB DDR3, 300GB Intel 320 SSD, WWAN, 1440x900 LED + Advanced Mini-dock + ThinkPad UltraNAV USB Keyboard + 2x 24" LCD
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

No to by mě taky zajímalo :D Proč to 3Dfx neumožnilo? Na V4/5 o paměť nouze nebyla a i na V3 by se to dalo zkousnout. To je šílený, jakým způsobem sami sobě škodili :(
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
Příspěvky: 8167
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ps47 »

pocitam ze to nebolo uplne dotiahnute,preto to napr nikdy nebolo v control paneli.mozno by to chcelo vyskusat SSTH3_VIDEO_24BPP na voodoo3 :twisted:
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
headless
Příspěvky: 17
Registrován: stř kvě 05, 2004 12:12 pm
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od headless »

no, taxem to na v3 zkusil (zatim jen v ET) - a nic - neměl bych přepnout ještě kvalitu textur/renderování na 32 bit nebo tak něco?

ps úplně super je FX_GL_SUPER=1 a punkbuster vypadá, že to neodhalí :)
3dfx Voodoo3 3500TV AGP (CZ modul)
3dfx Voodoo3 2000 AGP (China, paměti MT)
A-MAX Technology ColorMAX VP-503 (Voodoo 1)
Creative 3D Blaster Banshee PCI (pujčená :-|)
Odpovědět