ATi R520

Obecně o problematice zobrazování 3D ;-)

Moderátoři: ps47, swarm

Uživatelský avatar
Oblak
Bc.
Příspěvky: 1349
Registrován: úte dub 27, 2004 8:53 pm
Bydliště: Nový Jičín

Příspěvek od Oblak »

FSAA 14x .... je to vůbec potřeba???já vím, čím víc tím líp, ale to abychom měli 30 palcové monitory...

co se mého názoru týče, tak by stačila na dnešní generaci karet AGP 4x.
AGP 8x byl marketing stejně jako to je PCI-E. A odůvodňovat to napájením .... radši si koupím nový enermax který to utáhne přes přídavné napájení a kartu do AGP než stavět novou mašinu na PCI-E..

holt jsem skládal počíteč těsně před PCI-E......

AGP tu bude a jediní výrobci co ho pokládají za mrtvé jsou paradoxně XGI a Sis, jejich novinky jsou víceméně onboard nebo PCI-E, a Matrox taky na tom nebude jinak...někdy mám pocit že PCI-E protlačila NVidia aby měla SLI na trhu...
edit:
1155, i5-2500k, ASUS, 8GB ram. na dalších 10 let klid :)
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

AGP4x by už bylo opravdu žalostně málo. Spočítej si, jak dlouho by trvalo přenesení třeba 128-256MB textur....
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
DOC_ZENITH/XAN
Senior member
Příspěvky: 1922
Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
Bydliště: Praha - Hloubětín

Příspěvek od DOC_ZENITH/XAN »

Jak dlouho, ale to je přece jedno. Zrovna včera jsem si udělal test AGP4x vs 8x a je to úplně to samý. Jen paměťově náročné hry trochu déle loadujou, ale ve hře se to už poznat nedá, ani prohnilej podplacenej 3Dmark to nezaznamená a to je co říct.
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

Na jaký kartě si to testoval? Pokud bys vzal nějaký závody autíček, kde se pořád dokola načítá velké množství textur, tak to bude velice dobře znát. A spíš vizuálně než na FPS.
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
DOC_ZENITH/XAN
Senior member
Příspěvky: 1922
Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
Bydliště: Praha - Hloubětín

Příspěvek od DOC_ZENITH/XAN »

Testoval jsem to na Gf 6800le @ 16/6 430 jádro 930 paměť. Systém byl A64 3000+ @ fsb 275mhz. 1gh ram na 466 mhz CL2.5. Myslíš, že tohle nezatíží to AGP dost?
Ale s tou kvalitou jsi mě dostal, řekl jsi vliv na kvalitu, a jak prosim tě, v určitých místech by mohlo bejt(ale není) horší fps, ale kvalita? Jak? :lol: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

Ale vždyť o kvalitě obrazu nepadlo ani slovo; nemá to s tím co dělat :-)
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
DOC_ZENITH/XAN
Senior member
Příspěvky: 1922
Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
Bydliště: Praha - Hloubětín

Příspěvek od DOC_ZENITH/XAN »

no-X píše: A spíš vizuálně než na FPS.
Tak jak jsi to myslel? :?
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

AHA :D

Ve hrách (obvykle autíčka, motorky), kde se často mění textury (projíždíš stále novou krajinou) dochází u některých karet/her/ovladačů (případně jejich specifickým kombinacím) k nepříjemnýmu jevu. Jedeš a pravidelně po chvilkách se obraz jakoby nepatrně zacukává (v některých hrách to bylo znát nejvíc v zatáčkách) a pak to běží zas chvilku dál. Údajně je to způsobené tím, že se do paměti grafický natahujou textury, takže se na zlomek vteřiny obraz zacukne. Na framerate to není znát, protože když si vezmeš v úvahu, že třeba (střelím od boku) po 20ti vteřinách s na 1/5 vteřiny propadne framerate na 0 a zbylých 19,8 vteřiny běží naplno, tak v průměru není znát rozdíl, ale vizuálně se to cuká.
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
DOC_ZENITH/XAN
Senior member
Příspěvky: 1922
Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
Bydliště: Praha - Hloubětín

Příspěvek od DOC_ZENITH/XAN »

Aha, to mi povídej, měl jsem neuvěřitelné problémy v UT2004 s tou mojí Gf, protože má jen 128mb a v 1600x1200 vše na max si přes direct 3D natahovala textury i během hry, hlavně první minutu. Já si napřed myslel, že mám málo Ram, ale pak koukám 369mb free, tak jsem hlodal, až jsem došel k závěru, že nestačí paměť GK. Nakonec jsem musel jít na OpenGL, který má asi něakou lepší kompresi a přejít z mého oblíbeného LOD= -1.6 na anisotropic filtering 8x, který zabere míň paměti. Tohle někdy mám i v Halflife2, ale tam to neva, je to chitře v průchodových sekcích většinou mimo boj. Třeba takovej Doom3 1600x1200 ultra detaily ale v pohodě, a to má mít 512mb: Fakt nechápu, co ta NV40 s tou pamětí dělá, u hrozné FX se tohle nedělo, a u Ti4200 64mb sice 1024x768 to taky bylo OK. Čím se ta videopamět sakra zaplácává?
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

OpenGL lepší kompresí textur než D3D nedisponuje. Alespoň pokud vím :-)
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

Že by to už konečně sedělo? :-)

Radeon X900 XT-PE
• 32 Pixel-Pipelines
• 10 Vertex-Shader Einheiten
• 90nm low-k bei TSMC
• 500 Mhz Chiptakt
• 700 MHz (1,4 Ghz) Speichertakt
• 512 MB GDDR-3

Radeon X900 XT
• 32 Pixel-Pipelines
• 10 Vertex-Shader Einheiten
• 90nm low-k bei TSMC
• 450 Mhz Chiptakt
• 600 MHz (1,2 Ghz) Speichertakt
• 512 MB GDDR-3

Radeon X900 Pro
• 24 Pixel-Pipelines
• 10 Vertex-Shader Einheiten
• 90nm low-k bei TSMC
• 450 Mhz Chiptakt
• 600 MHz (1,2 Ghz) Speichertakt
• 256/512 MB GDDR-3

Radeon X900
• 16 Pixel-Pipelines
• 8 Vertex-Shader Einheiten
• 110nm low-k bei TSMC
• 500 Mhz Chiptakt
• 500 MHz (1,0 Ghz) Speichertakt
• 256/512 MB GDDR-3

http://www.ati-news.de/cgi-bin/News/vie ... 1117138247
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
Oblak
Bc.
Příspěvky: 1349
Registrován: úte dub 27, 2004 8:53 pm
Bydliště: Nový Jičín

Příspěvek od Oblak »

aha, takže X900, odemknout všechny pipky, a aby to bylo do AGP :)
edit:
1155, i5-2500k, ASUS, 8GB ram. na dalších 10 let klid :)
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

Podle posledních informací se zdá, že ani tyhle specs. nejsou skutečné :lol:
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
wizzy
Quiz master
Příspěvky: 1729
Registrován: pon kvě 03, 2004 11:39 am
Bydliště: Jeseník
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od wizzy »

Oblak píše:aha, takže X900, odemknout všechny pipky, a aby to bylo do AGP :)
No, asi budou i verze do AGP, ale podle mě už je to křeč, takovou kartu bude AGP už docela omezovat, ne?
Jinak na OC bude asi lepší X900Pro - přeci jen už má 90nm low-k oproti 110 low-k u "obyč" X900.
Ale jak naznači l No-X, trochu tu tak vaříme z vody, specifikace jsou zatím jen spekulativní.
W.I.Z.Z.Y. : Wolframový Inteligentní Zabíjecí Záludný Yankee
Core2DUO E4300 (1.8@2.8GHz), Zalman CNPS7700-AlCu, Asus P5W-DH Deluxe, 3GB DDR2, 2x1TB WD Black, DVD-R/W LG GSA-H55L + GSA H12N, ATi HD4850, Thermalright HR-03GT, V2 12MB Dragon, HP LP2475w 24", SB X-Fi Fatal1ty, Leadtek Winfast PxDVR3200 H, Cambridge SW 5.1, Enermax Liberty ELT 500AWT a tak...
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

Prý dost spekulativní :roll: 110nm low-k technologii vůbec TSMC nenabízí a navíc ani ATi neměla v poslední zveřejněné roadmapě žádný nový 110nm produkt :?

edit: zdá se, že tohle jsou všechno smyšlený specifikace, takže prozatím lock...
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Zamčeno