PowerVR, ST Micro (PCX, Neon250, Kyro, Series4/5...)

Obecně o problematice zobrazování 3D ;-)

Moderátoři: ps47, swarm

Odpovědět
Uživatelský avatar
swarm
debílek nahoněnej
Příspěvky: 1189
Registrován: čtv úno 10, 2005 11:10 am
Bydliště: Praha (vesnice 30km od ní)
Kontaktovat uživatele:

PowerVR, ST Micro (PCX, Neon250, Kyro, Series4/5...)

Příspěvek od swarm »

no-X píše:Málem bych zapomněl :-) Jeden PowerVR PCX 3D akcelerátor:
Obrázek
Doufám, že ho pořádně otestuješ a pochlubíš se nám s výsledkama :-).

edit by no-X: přesunuto z posledních přírůstků...
Diagon Swarm - Můj NOVÝ "NOTEBOOK" blog :arrow: [WWW]
Je těžké být debilem, konkurence je příliš velká.
14" Lenovo ThinkPad T400 - Core2 Duo T9900 3,1GHz, 8GB DDR3, 300GB Intel 320 SSD, WWAN, 1440x900 LED + Advanced Mini-dock + ThinkPad UltraNAV USB Keyboard + 2x 24" LCD
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
Příspěvky: 8167
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ps47 »

no-X píše:Málem bych zapomněl :-) Jeden PowerVR PCX 3D akcelerátor
..tvari sa skorej ako 3d decelerator :roll:
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

ps47 píše:
no-X píše:Málem bych zapomněl :-) Jeden PowerVR PCX 3D akcelerátor
..tvari sa skorej ako 3d decelerator :roll:
Co bys nechtěl - 32bit paměti, frame buffer přes PCI v paměti primární 2D grafiky :-) PCX je ale jedinej přídvanej 3D akcelerátor, kterej podporuje API PowerSGL. Kdyby PCX bylo ochotný běhat zároveň s Voodoo1/2, nebylo by to vůbec špatný ;-) Teda až na výkon :lol:
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
Příspěvky: 8167
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ps47 »

bola aj nejaka hra kt. nativne bezala na powersgl?

mimochodom-nieje tam nieco povedome?
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

ps47 píše:bola aj nejaka hra kt. nativne bezala na powersgl?
Nejsem si jistý jak to myslíš. Jestli mysíš hru, která byla napsaná přímo pro powerSGL a ostatní API jen jako přídavek, tak vážně nevím, ale hry, které powersgl podporovaly existují.
ps47 píše:mimochodom-nieje tam nieco povedome?
Jej, to je pěkný. Sice starej link, ale aspoň něco :-) Až s ním zas někdy budu v kontaktu, upozorním ho. Taky ty drivery si mohl odpustit, na webu je všehovšudy jeden :D
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
Příspěvky: 8167
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ps47 »

hej,tak som to myslel-ci existuju nejake hry kt. to podporuju..
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

Určitě. V nějakém starém článku jsem četl, že implementace D3D byla mizerná, ale pod powersgl běhala karta rychle a bezproblémově. Podle něčeho to autor zjistit musel :-)
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
Příspěvky: 8167
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ps47 »

no-X píše:Určitě. V nějakém starém článku jsem četl, že implementace D3D byla mizerná, ale pod powersgl běhala karta rychle a bezproblémově. Podle něčeho to autor zjistit musel :-)
..prave som nahodil unreal,a ejhle,co to nevidim,podpora pre powersgl ;)
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

To je dobrá zpráva - jestli se mi tu kartu povede rozchodit (nečekám nic snadnýho :-) ), tak to zkusím. Škoda, že Kyro už tohle API nepodporuje...
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
DOC_ZENITH/XAN
Senior member
Příspěvky: 1922
Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
Bydliště: Praha - Hloubětín

Příspěvek od DOC_ZENITH/XAN »

Kyro ho nepotřebuje. Koukni se na jeho fps v UT. Jestli tohle pojede hratelně, tak to se snad postavím na hlavu. :oops: Já jsem to powersgl vždy v UT považoval za jakousi jinou formu 2D renderingu. :oops: Jestli to rozjedeš, hoď screenshoty. Jestli to bude vypadat alespoň 50% jak V1 tak to kobouk dolů.
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

XAN píše:Kyro ho nepotřebuje. Koukni se na jeho fps v UT. Jestli tohle pojede hratelně, tak to se snad postavím na hlavu. :oops: Já jsem to powersgl vždy v UT považoval za jakousi jinou formu 2D renderingu. :oops: Jestli to rozjedeš, hoď screenshoty. Jestli to bude vypadat alespoň 50% jak V1 tak to kobouk dolů.
UT přeci PowerSGL nepodporuje...

Obrázek

Nebo je někde nějaká skrytá volba?

PowerSGL je kvalitní API a nechápu, proč by mělo být považováno za obdobu 2D renderingu. Mít Neon 250, tak ti udělám screenshoty :-) PCX1 je ale karta limitovaná feature-setem jádra; bez filtrace textur bude Unreal vypadat blbě i pod Glide na Voodoo5 ;-)
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
Příspěvky: 8167
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ps47 »

pozor,nepovedal som UT,povedal som Unreal.powersgl v unreal je,treba si vliezt do advanced options/drivers/gamerenderdevice.ked kliknes na svoj momentalny driver (predpokladam ze 3dfx glide),vylezie ti popup menu kt obsahuje aj powersgl.mam screenshot ale ten muj blby web zas nejde.mal by som sa obhliadnut po niecom spolahlivejsom,hlavne kvuli 3dfx helppage..

edit:

[img]http://www.inc_exe.szm.sk/powersgl.jpg[/img]

driver (SGLDrv.dll) je pritomny aj v UT,takze by to malo fungovat aj tam,ako sa zapina ale neporadim,normalne zjavne nie.

edit2: tak dostal som sa do advanced options aj pod UT,ale vyzera ze v poslednej verzii je uz podpora pre sgl odstranena.click.
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
swarm
debílek nahoněnej
Příspěvky: 1189
Registrován: čtv úno 10, 2005 11:10 am
Bydliště: Praha (vesnice 30km od ní)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od swarm »

Jak rychle to jelo?
Diagon Swarm - Můj NOVÝ "NOTEBOOK" blog :arrow: [WWW]
Je těžké být debilem, konkurence je příliš velká.
14" Lenovo ThinkPad T400 - Core2 Duo T9900 3,1GHz, 8GB DDR3, 300GB Intel 320 SSD, WWAN, 1440x900 LED + Advanced Mini-dock + ThinkPad UltraNAV USB Keyboard + 2x 24" LCD
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

ps47 píše:pozor,nepovedal som UT,povedal som Unreal.powersgl v unreal je,treba si vliezt do advanced options/drivers/gamerenderdevice.ked kliknes na svoj momentalny driver (predpokladam ze 3dfx glide),vylezie ti popup menu kt obsahuje aj powersgl.mam screenshot ale ten muj blby web zas nejde.mal by som sa obhliadnut po niecom spolahlivejsom,hlavne kvuli 3dfx helppage..

edit:

http://www.inc_exe.szm.sk/powersgl.jpg

driver (SGLDrv.dll) je pritomny aj v UT,takze by to malo fungovat aj tam,ako sa zapina ale neporadim,normalne zjavne nie.

edit2: tak dostal som sa do advanced options aj pod UT,ale vyzera ze v poslednej verzii je uz podpora pre sgl odstranena.click.
Nějkde jsem narazil na info, že první verze Unrealu podporovala pouze HW akceleraci pod Glide a PowerSGL (oficiálně)... Takže podora tohoto API by mohla být na slušné úrovni.

Bohužel jsem zjistitl, že onen zmíněný testovací postup pro Unreal nefunguje - po spuštění příkazu se totiž vůbec nic nestane :-( Ale o tom radši tady
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
DOC_ZENITH/XAN
Senior member
Příspěvky: 1922
Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
Bydliště: Praha - Hloubětín

Příspěvek od DOC_ZENITH/XAN »

Pčece takhle v ini.

[Engine.Engine]
GameRenderDevice=SglDrv.SglRenderDevice

Dále nezapomeň nastavit:

[SglDrv.SglRenderDevice]
Translucency=True
VolumetricLighting=true
ShinySurfaces=true
Coronas=True
HighDetailActors=true
ColorDepth=16
DetailTextures=true
FastUglyRefresh=true
TextureDetailBias=Near
VertexLighting=False

Dost mě štve, že se těmihle nastaveními se moc testerů nezabývá a D3D na default je tak o 30% méně náročný na fillrate než glide taky se to podepisuje na jeho kvalitě. Hlavně detailtextures a pod. Vše bych doporučil ručně přepsat nastejno, aby to bylo fair.
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

XAN píše:Pčece takhle v ini.

[Engine.Engine]
GameRenderDevice=SglDrv.SglRenderDevice

Dále nezapomeň nastavit:

[SglDrv.SglRenderDevice]
Translucency=True
VolumetricLighting=true
ShinySurfaces=true
Coronas=True
HighDetailActors=true
ColorDepth=16
DetailTextures=true
FastUglyRefresh=true
TextureDetailBias=Near
VertexLighting=False

Dost mě štve, že se těmihle nastaveními se moc testerů nezabývá a D3D na default je tak o 30% méně náročný na fillrate než glide taky se to podepisuje na jeho kvalitě. Hlavně detailtextures a pod. Vše bych doporučil ručně přepsat nastejno, aby to bylo fair.
Nevím, nevím, jak bys chtěl na kartě, která má 2MB na všechno krom FB, provozovat detail textures...
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
Příspěvky: 8167
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ps47 »

no-X píše:Nějkde jsem narazil na info, že první verze Unrealu podporovala pouze HW akceleraci pod Glide a PowerSGL (oficiálně)...
s tym som sa tiez stretol.
az budem doma,vytiahnem ti nastavenie pre sgl z unrealu..

edit: tak unreal tournament ma nastavenia pre sgl v ini rovnako ako stary unreal,takze staci ak v unrealtournament.ini prepises
GameRenderDevice=GlideDrv.GlideRenderDevice
na
GameRenderDevice=SglDrv.SglRenderDevice
a sgl by sa malo rozbehnut..teda za predpokladu ze karta bude funkcna a driver nainstalovany :wink: .som celkom zvedavy ci to rozbehnes.mat v jednom pc tri add-on akceleratory,to sa hned tak nevidi..

edit by no-X - přesunuto
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
Příspěvky: 8167
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ps47 »

este jeden link na zaver :wink:
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Odpovědět