Testy jinak
Moderátor: Moderátoři
- orange
- Příspěvky: 150
- Registrován: čtv kvě 06, 2010 3:29 pm
- Bydliště: Brno - Kuřim
- Kontaktovat uživatele:
update
otestována v testu zatím nejmladší karta, dnes již dvě generace starý Radeon HD5450
celkově se umístila těsně nad GeForce 7600GT, především díky "použitelnosti" i v novějších hrách. Ve starších má samozřejmě 7600GT celkem navrch, však detaily jsou v tabulce.
a abych to udělal zajímavější, tak jsem přidal na první stranu také přímý link na časovou osu. Tady je lépe seřazeno co čemu konkurovalo
pak tu mám k dispozici GeForce G210, nicméně je to takový lowend, že ho nemám ani v "časové ose". Přesto, byl by zájem o test této karty
otestována v testu zatím nejmladší karta, dnes již dvě generace starý Radeon HD5450
celkově se umístila těsně nad GeForce 7600GT, především díky "použitelnosti" i v novějších hrách. Ve starších má samozřejmě 7600GT celkem navrch, však detaily jsou v tabulce.
a abych to udělal zajímavější, tak jsem přidal na první stranu také přímý link na časovou osu. Tady je lépe seřazeno co čemu konkurovalo
pak tu mám k dispozici GeForce G210, nicméně je to takový lowend, že ho nemám ani v "časové ose". Přesto, byl by zájem o test této karty
-
- Příspěvky: 1277
- Registrován: pát čer 22, 2007 11:17 pm
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
GF210 by byla zajimava ve srovnani se starsima grafikama. Jestli vubec prekona/vyrovna ve starsich hrach karty jako R9800, GF6600 a podobne. Zatim jsem nemel tu cest s takovym absolutnim low-endem. Ale ocekavam, ze jakmile dojde na hruby vykon, bude zaostavat - takze na stary hry nevalny a na novy jeste horsi.
- orange
- Příspěvky: 150
- Registrován: čtv kvě 06, 2010 3:29 pm
- Bydliště: Brno - Kuřim
- Kontaktovat uživatele:
update
GeForce 9500 GT (GDDR3) otestována.
přestože má poloviční propustnost pamětí oproti X1800XT, tak jej s velkým náskokem v použitelnosti překonává. Že bude první jsem očekával, ale takový náskok ne. Bylo málo her, kde jsem si s X1800XT mohl dovolit lepší nastavení detailů x rozlišení příp. AA. V nových hrách už vůbec ne. Věřím, že pokud bych neměl zastropované maxima 100% tak by ve starých hrách určitě X1800XT na počet fps vedla, ale o tom tyhle testy nejsou.
další testovaná měla být GeForce 8600GTS, bohužel jsem právě zjistil, že je KO
Tak ještě pár karet a bude tady ode mě klid
GeForce 9500 GT (GDDR3) otestována.
přestože má poloviční propustnost pamětí oproti X1800XT, tak jej s velkým náskokem v použitelnosti překonává. Že bude první jsem očekával, ale takový náskok ne. Bylo málo her, kde jsem si s X1800XT mohl dovolit lepší nastavení detailů x rozlišení příp. AA. V nových hrách už vůbec ne. Věřím, že pokud bych neměl zastropované maxima 100% tak by ve starých hrách určitě X1800XT na počet fps vedla, ale o tom tyhle testy nejsou.
další testovaná měla být GeForce 8600GTS, bohužel jsem právě zjistil, že je KO
Tak ještě pár karet a bude tady ode mě klid
- orange
- Příspěvky: 150
- Registrován: čtv kvě 06, 2010 3:29 pm
- Bydliště: Brno - Kuřim
- Kontaktovat uživatele:
Ten problém je ještě o něco markantnější pod Windows7 a openGL. Např Doom3 na X1xxx pod openGL 1.2 nepojede (pouze oGL 1.1). Zvláštní je, že karty založené na R300 (X550, X600) s tím problém nemají a R600 a novější už také ne. Takto jsem musel dávat výsledky Doom3 z XP a stálo mě to nemalé skřípání zubů abych je tím o několik příček neshodil dolů
Ale pod DirectX to není tak zlé. Ve srovnání X1800XT s GF 7800GTX, ta možná nedělá artefakty v Mafii 2, ale hrát se to s ní stejně nedá (800x600 při low 17/9fps avg/min)
a naopak bych řekl, že si Atiny X1xxx vedou v novějších hrách lépe. Možná jsem jen nenarazil na ty problematické hry...
Ale pod DirectX to není tak zlé. Ve srovnání X1800XT s GF 7800GTX, ta možná nedělá artefakty v Mafii 2, ale hrát se to s ní stejně nedá (800x600 při low 17/9fps avg/min)
a naopak bych řekl, že si Atiny X1xxx vedou v novějších hrách lépe. Možná jsem jen nenarazil na ty problematické hry...
- DOC_ZENITH/XAN
- Senior member
- Příspěvky: 1922
- Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
- Bydliště: Praha - Hloubětín
No jsou tam aretefakty... špatně vypadající některé efekty, třaba i ve starym Mass effect1.
Výkon maj samo sebou větší protože jsou prostě rychlejší, ale ATI vydáním R600 na těch driverech bohužel komplet přestala dělat. Ještě ňákou dobu měli support ale pro starší karty už se tam stejně nic nevyvíjelo a tak drivery zůstaly tam kde byly v polovině roku 2007.
Výkon maj samo sebou větší protože jsou prostě rychlejší, ale ATI vydáním R600 na těch driverech bohužel komplet přestala dělat. Ještě ňákou dobu měli support ale pro starší karty už se tam stejně nic nevyvíjelo a tak drivery zůstaly tam kde byly v polovině roku 2007.
- orange
- Příspěvky: 150
- Registrován: čtv kvě 06, 2010 3:29 pm
- Bydliště: Brno - Kuřim
- Kontaktovat uživatele:
Stejné nebudou. 8400GS (G86) má sice stejnou konfiguraci pipelines jako G210 (GT218), ale nemá podporu DirectX 10.1 a jádro má méně transistorů (210mio vs 260mio u G210). Asi to v konečném důsledku nebude mít moc na výkon vliv.
G210 se dělá také v provedení 128b řadiče. Pak má blíže k již otestované 8500GT i když ta co jsem testoval (Gigabyte GV-NX85T256HP), má k originálním taktům hodně daleko
popravdě ani nevím jakou tu G210 mám k dispozici (výbava firemních PC)
G210 se dělá také v provedení 128b řadiče. Pak má blíže k již otestované 8500GT i když ta co jsem testoval (Gigabyte GV-NX85T256HP), má k originálním taktům hodně daleko
popravdě ani nevím jakou tu G210 mám k dispozici (výbava firemních PC)
- DOC_ZENITH/XAN
- Senior member
- Příspěvky: 1922
- Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
- Bydliště: Praha - Hloubětín
- DOC_ZENITH/XAN
- Senior member
- Příspěvky: 1922
- Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
- Bydliště: Praha - Hloubětín
Pro NT6 vzít poslední WHQL driver AMD a je to. R600 je stále podporovaná a SW vyvíjená protože krom novejch HD7xxx vše co AMD má z ní vychází. Nicméně pod NT6 jsem měl vždy mnohem horší OC potenciál + skoro ve všech hrách nejde forcnout TRAA, u poloviny ani AA, díky bohu aspoň AF už jde, bylo období po launchi 5870 kdy ani to nešlo... jo.... welcome to AMD.
Paradoxní je, že na Radeonech X1900 to jde ok i na win7.
Fix bohužel neni, kdyby byl, už jsem ho aplikoval. A kdyby byl, nemusel bych mít v kompech NV karty že.... Průser je že je to vlastnost driveru, vůbec nesejde jestli použiješ CCC či soft třetích stran, prostě to nefunguje. Bohužel je ale dost málo lidí co si na to aktivně stěžuje... svět už asi neni z 99% BFU ale z 99,99%. Lidi to prostě sežerou a nic, hlavně že maj dobrý 3Dmarky. Ale abych si koupil high end kartu a pak si nemohl zapnout TRAA... uff... Korunu tomu dávaj dnešní recenze a to i ty zahraniční... co to ani nenastavujou, prostě to nastavěj přes menu hry... a dokonce ani nezapínaj AF! To je fakt bomba že mi řekli že testujou 2560x1600 FSAA8X ale ani nenapíšou jé AF (čili 0x nebo 4x že, protože to hry samy většinou nezapínaj), a už vůbec ne jaké nastavení driverů, atd. Vůbec se tim nikdo nezabjvá jakoby naschvál, jen aby se něco neprovalilo(jako třeba že polovina těch nastavení nefunguje a je zvesela ignorována), neudělali jsme si blbé jméno u výrobce a pre-launch zápůjčkám zadarmo byl konec.
Připrav se že ti třeba nepůjde ani vypnout Vsync v D3D ve starym UT, atd. Prostě nastavíš v driverech force off, zapneš hru a on je stále ON? A neuděláš s tím... nic? (v OGL to jde, OGL obecně funguje dobře.)
Havli: Jestliže jsi 3850 v crossfire označil za "vesměs to fungovalo" tak jsi u mě hodně klesl....
Paradoxní je, že na Radeonech X1900 to jde ok i na win7.
Fix bohužel neni, kdyby byl, už jsem ho aplikoval. A kdyby byl, nemusel bych mít v kompech NV karty že.... Průser je že je to vlastnost driveru, vůbec nesejde jestli použiješ CCC či soft třetích stran, prostě to nefunguje. Bohužel je ale dost málo lidí co si na to aktivně stěžuje... svět už asi neni z 99% BFU ale z 99,99%. Lidi to prostě sežerou a nic, hlavně že maj dobrý 3Dmarky. Ale abych si koupil high end kartu a pak si nemohl zapnout TRAA... uff... Korunu tomu dávaj dnešní recenze a to i ty zahraniční... co to ani nenastavujou, prostě to nastavěj přes menu hry... a dokonce ani nezapínaj AF! To je fakt bomba že mi řekli že testujou 2560x1600 FSAA8X ale ani nenapíšou jé AF (čili 0x nebo 4x že, protože to hry samy většinou nezapínaj), a už vůbec ne jaké nastavení driverů, atd. Vůbec se tim nikdo nezabjvá jakoby naschvál, jen aby se něco neprovalilo(jako třeba že polovina těch nastavení nefunguje a je zvesela ignorována), neudělali jsme si blbé jméno u výrobce a pre-launch zápůjčkám zadarmo byl konec.
Připrav se že ti třeba nepůjde ani vypnout Vsync v D3D ve starym UT, atd. Prostě nastavíš v driverech force off, zapneš hru a on je stále ON? A neuděláš s tím... nic? (v OGL to jde, OGL obecně funguje dobře.)
Havli: Jestliže jsi 3850 v crossfire označil za "vesměs to fungovalo" tak jsi u mě hodně klesl....
- ps47
- Moderátor
- Příspěvky: 8167
- Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
- Bydliště: SK,BA
- Kontaktovat uživatele:
jj, toto je presne to co reportoval.. asi uz nevies z hlavy nejaku verziu ovladaca kde to bolo co najviac ok?
a jj, ati na stare karty proste kasle, v tomto pripade niet pochyb ze nvidia ma lepsi pristup-hlavny ovladac stale poporuje vsetko od 6xxx vyssie..
a jj, ati na stare karty proste kasle, v tomto pripade niet pochyb ze nvidia ma lepsi pristup-hlavny ovladac stale poporuje vsetko od 6xxx vyssie..
Naposledy upravil(a) ps47 dne pát bře 16, 2012 1:34 am, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 1277
- Registrován: pát čer 22, 2007 11:17 pm
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
vesmes to fungovalo v tomhle pripade = drivery byly stabilni, nepadaly, vsechny hry co jsem tehdy hral sly spustit... zadny BSOD atd.
Tim jsem nemyslel vykon, hratelnost a celkovou pouzitelnost. Chran buh, to v zadnym pripade.
Vsak 10.5 byly moje posledni (tehdy) novy AMD drivery..... z prostyho duvodu - 2 mesice pote jsem si koupil GTX460, kterou mam vlastne dodnes. A to je uplne jina liga. Byl to ohromnej skok v realny pouzitelnosti a ackoliv fps nekde zustaly stejny kvuli CPU limitaci, tak realna plynulost byla dvojnasobna. A od ty doby zasadne odmitam jakykoliv AFR-based multi GPU.
Tim jsem nemyslel vykon, hratelnost a celkovou pouzitelnost. Chran buh, to v zadnym pripade.
Vsak 10.5 byly moje posledni (tehdy) novy AMD drivery..... z prostyho duvodu - 2 mesice pote jsem si koupil GTX460, kterou mam vlastne dodnes. A to je uplne jina liga. Byl to ohromnej skok v realny pouzitelnosti a ackoliv fps nekde zustaly stejny kvuli CPU limitaci, tak realna plynulost byla dvojnasobna. A od ty doby zasadne odmitam jakykoliv AFR-based multi GPU.
- DOC_ZENITH/XAN
- Senior member
- Příspěvky: 1922
- Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
- Bydliště: Praha - Hloubětín
Tu nejde o staré karty. Paradoxně to že ATI nevyvíjí drivery na X1xxx od roku 2007 těmto kartám umožňuje si zachovat to funkční TRAA, atd. Ty problémy s ovladačema co neposlouchaj nastavení se týkaj jen novejch karet. Ty staré maj zase problémy s kompatibilitou novejch her protože prostě 5 let starej driver.ps47 píše:jj, toto je presne to co reportoval.. asi uz nevies z hlavy nejaku verziu ovladaca kde to bolo co najviac ok?
a jj, ati na stare karty proste kasle, v tomto pripade niet pochyb ze nvidia ma lepsi pristup-hlavny ovladac stale poporuje vsetko od 6xxx vyssie..
Nejvíc OK to z hlavy nevim. Jak řikam, něco těsně po launchi Radeonů 48xx by bylo fajn pro NT5! Pro NT6 je to vše stejnej kel a tam použil poslední drivery od AMD, protože R600 je dodnes podporována, fixována a drivery s ní počítaj. Ve všech NT6 driverech to nefunguje, nijak si nepomůžeš když použiješ starší, tak prostě použij ty novější, tam aspoň jde zvedat saturace a neresetuje se to jakmile aplikace šahne na gama rampu.... což jim trvalo implementovat 10 let po konkurenci.
A Nvidii bych za support 2x nevychvaloval. Ano maj super baskwards compatibility support a jejich driver funguje ala co tam nastavíš to tak fakt je + je tam těch nastavení více. Dokonce longhorn-beta driver funguje dodnes na všech 32-bit NT6 a s jeho pomocí si můžeš zkusit Rivu TNT na windows8, funguje to vše jak má heh, ale... jakmile dojde na průser, ala v minulosti třeba nekompatibilita Nforce3 a NV40 s novějšími forceware (7x.xx a dále), nebo dnes padající drivery ve 2D u mnoha GTX460/560, tak to zamete pod koberec stylem problém neexistuje, vlezte nám někam + kupte si nové karty. Pokud možno předraženej maisntream co prodáváme jako high-end (přicházející GK104, nebo v minulosti G92, G71...). Jakmile se Nvidia začne zdát jako "ten lepší" vždy nás ihned ujistí o tom že teda ne, že oni jsou ten "evil guy". Dnes už tu máme jen toho zlého a toho po SW stránce neschopného.... to se pak těžko vybírá.
Havli: Jo, teď už je to jasno. Já jen, že jsem zrovna CF a SLI opět zkoušel 2 měsíce dozadu (dělam to každej rok) jestli se něco nezměnilo a ne byl to furt horor.