Testy jinak

Sem pište testy dosažené na jakékoli voodoo

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět

který obrázek ze hry AvP2 je "věrnější - lepší" ?

obraz 1 - prokreslené nebe
2
50%
obraz 2 - šero - mlha
2
50%
 
Celkem hlasů: 4

chosen
Příspěvky: 920
Registrován: pát kvě 05, 2006 9:05 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosen »

jj taky jsem na voodoo 3 mlhu měl ;)
Voodoo1, Voodoo2, Velocity 100, 2*Voodoo3 2000 AGP, 2*Voodoo3 3000 AGP, Voodoo3 2000 PCI SGR, Voodoo3 3500TV (včetně chobotnice)
Uživatelský avatar
wolf00
Senior member
Příspěvky: 1324
Registrován: sob kvě 15, 2004 2:56 pm
Bydliště: kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od wolf00 »

ps47: predpokladam ze radeonu 8500 le budou rozdily male oproti ostre verzi,docela se i tesim na vysledky testu ati 9600 vs gf4 titanium
mb asrock a75m amd x6 3670be 4gb ram ati 6530 ,hdd 1tbb sgt,zvuk creative x-fi extreme audio case z-7

patriot xt 8/16/32
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

orange píše:to swarm: díky za vysvětlení a ano, ten spodní obrázek je z GeForce, Voodoo atd. Tímto je hlasování bezpředmětné a patřičně ponížím skóre karet, které vykreslují v této hře špatně :|
Napadla mě ještě jedna věc. Vyhledal jsem screenshoty, které byly zveřejněné několik měsíců před vydáním hry, to znamená ty, které pocházejí od výrobce hry a které by tedy měly reprezentovat to, jak má hra vypadat. A ony vypadají jako první screenshot, tzn. světlé nebe a tmavé skály :D

zascrollujte dolů:
http://games.tiscali.cz/aliens-versus-p ... erie/15472
http://games.tiscali.cz/aliens-versus-p ... erie/15457
http://games.tiscali.cz/aliens-versus-p ... erie/15451

takže jsme opět tam, kde jsme byli :-)
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
orange
Příspěvky: 150
Registrován: čtv kvě 06, 2010 3:29 pm
Bydliště: Brno - Kuřim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od orange »

tak co s tím? ;( no minimálně to vypadá, že ty obrázky dělal někdo na Radeonu :wink:

Přesto, tak jak to vysvětlil swarm, mi přijde velmi logické a osobně se mi také zdá obrázek s mlhou realističtější a lépe dokreslující temnou atmosféru hry. Možná to je věc, kterou tam doplnili před vydáním? o:)

Ale, protože je to takto nejednoznačné, u karet, které vykreslují bez mlhy nebudu ponižovat skóre v této hře o 10%, ale pouze o 5% což nemá na celkové skóre v podstatě skoro žádný vliv. Navíc jsem do průměru přidal HalfLife2 a Unreal2, takže vliv samotné hry AvP2 je zase o něco nižší.

aktualizaci spodního grafu udělám asap
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

Ještě jsem si na něco vzpomněl... kdysi někdo z Beyond3D (v době, kdy se tak nadávalo na opengl driver ATi) uváděl, že ten driver není ani tak zabugovaný, jako že spíš velice striktně vyžaduje korektní synataxi. Pokud není syntaxe ok, neprovede kód. Naopak driver nVidie prý kód provedl, i když nebyla synataxe správná a něco z toho vždycky vylezlo. A u D3D driveru to prý mělo být opačně. Nevím, jestli je to tím, ale pokud jsem to dobře pochopil, teoreticky to souviset mohlo.
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
orange
Příspěvky: 150
Registrován: čtv kvě 06, 2010 3:29 pm
Bydliště: Brno - Kuřim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od orange »

Grafy aktualizovány o SiS Xabre400 (chtěl jsem původně testovat jako Xabre 600, ale DDR na Xabre 400 mi nechtějí běžet na 600MHz :( )

a spodní graf je obohacen o skóre z HalfLife2 a Unreal2. Takže graf nyní plně spadá do specifikace "gaming <2004" tak jak jsem si to určil na svých webovkách. Další hry už do průměru spodního grafu nepřibudou. Naopak brzy přibude graf "<gaming 2007", který bude bohatší o průměry z Far Cry, Doom 3, F.E.A.R, GTA 3 San Andreas, TES Oblivion, S.T.A.L.K.E.R Shadow of Chernobyl, Bioshock a Witcher SE.

Kupodivu na SiS Xabre funguje FEAR i S.T.A.L.K.E.R Shadow of Chernobyl, sice jsem si musel kvůli tomu koupit další originálku, abych mohl fungovat na posledním patchi, ale co bych pro kompletní testy neudělal 8-)

Boužel, paradoxně HalfLife2 ani FAR CRY mi na Xabre neběží, přestože DX7 karty si s tím celkem poradily :?
havli
Příspěvky: 1277
Registrován: pát čer 22, 2007 11:17 pm
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od havli »

S.T.A.L.K.E.R. beha na Xabre 400, zajimavy... Ma hratelny fps? Ja jsem chtel puvodne testovat na Clear Sky (benchmark), ale nakonec sel ze seznamu her pryc - mereni trvalo strasne dlouho. Konkretne na 6600GT to byla fakt bida. A Xabre je mnohem pomalejsi. Nebo je takovej rozdil v narocnosti mezi CS a prvnim S.T.A.L.K.E.R. em?
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
Příspěvky: 8167
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ps47 »

to je teda vazne prekvapujuce-pokial viem,tak minimum pre stalkera je r9600,a ten je oproti xabre totalne delo.
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
orange
Příspěvky: 150
Registrován: čtv kvě 06, 2010 3:29 pm
Bydliště: Brno - Kuřim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od orange »

FPS jsou ve STALKEROVY hratelný! :twisted:
Sice při 800x600 a nejnižších detailech (buildings timedemo avg 48fps / min 10fps), ale i ty default nejnižší detaily se dají ještě snížit - dohled, detailní textury a pod., pak to jede avg 61fps / min 11fps.

S.T.A.L.K.E.R Shadow of Chernobyl byl tuším vyvíjen původně i pro DX8 a pokud se nastaví v detailech "static lights" pak jede v DX8. Tím je velice pěkně škálovatelný pro široké spektrum karet.
Uživatelský avatar
orange
Příspěvky: 150
Registrován: čtv kvě 06, 2010 3:29 pm
Bydliště: Brno - Kuřim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od orange »

jen pro doplnění k testování ve STALKER - Chernobyl, buildings timedemo ani žádné jiné co jsem našel se nechová reálně a fps jsou mnohem vyšší než při běžném hraní. Takže testuji na začátku hry průchod mezi domky až na cestu, snímáno frapsem, pak jsou prům. fps 23 a min 15. Každopádně je Xabre 400 dělo :D
Uživatelský avatar
orange
Příspěvky: 150
Registrován: čtv kvě 06, 2010 3:29 pm
Bydliště: Brno - Kuřim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od orange »

Tak jsem zveřejnil ke grafům i výsledky v jednotlivých hrách a je zase o něco zřejmější, jak jsem se konečnému výsledku dobral. Je to "super přehledné" :wink: , troufám si říct, že z toho vzniká pomalu megatest :yep: . Je tam pěkně vidět, v jaké hře si jak karty radí.

Nově dotestovaný Radeon 9000Pro 64MB (RV250) převálcoval veškerou dosavadní konkurenci a usadil se s převahou na zaslouženém prvním místě. Prozatím :wink:

Ještě mi zbývá pár testů (GTA3SA, FEAR, STALKER), ale ty zatím zveřejněné výsledky neovlivní. Pak jsem měl v plánu otestovat Radeon 9200Pro (RV280), bohužel ten nevlastním a obyč. Radeon 9200, který mám se 4ns mem moduly na 550MHz prostě neběží :( takže jej asi z testů vypustím a přejdu na Radeon 8500. Mám 64MB verzi, ale právě na Aukru přihazuji na 128MB verzi, tak mi jej snad někdo nepřehodí O:-)
Uživatelský avatar
swarm
debílek nahoněnej
Příspěvky: 1189
Registrován: čtv úno 10, 2005 11:10 am
Bydliště: Praha (vesnice 30km od ní)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od swarm »

orange: Jako tohle je fakt bomba. Máš to moc pěkně zpracovaný... rád sem chodim pro srování, když si něco nemůžu vybavit z hlavy. Jenom jedna věc mi ještě chybí. Líbilo by se mi, kdyby tam bylo ještě napsané, kolik je v rámci grafu těch 100% ve fps. Předpokládám, že ty procenta mají lineární stupnici, takže kdo by chtěl, ten by si to snadno v případě zájmu dopočítal.

Mně by to občas pomohlo. Zrovna se v rámci historie grafických karet v noteboocích věnuju letem 2000-2002 a hodilo by se mi komplexnější srovnání s tím, co jsem naměřil v noteboocích (pro každou etapu si sháním dobové notebooky a teď zrovna jsem u Rage LT Pro a Savage/MX).
Diagon Swarm - Můj NOVÝ "NOTEBOOK" blog :arrow: [WWW]
Je těžké být debilem, konkurence je příliš velká.
14" Lenovo ThinkPad T400 - Core2 Duo T9900 3,1GHz, 8GB DDR3, 300GB Intel 320 SSD, WWAN, 1440x900 LED + Advanced Mini-dock + ThinkPad UltraNAV USB Keyboard + 2x 24" LCD
Uživatelský avatar
orange
Příspěvky: 150
Registrován: čtv kvě 06, 2010 3:29 pm
Bydliště: Brno - Kuřim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od orange »

swarm: díky, máš pravdu, bez hodnot pro 100% je ten výsledek příliš imaginární, takže tady jsou podmínky pro 100%:

Final Reality........................640x480/16b
Aliens vs Predator..............1024x768/32b
System Shock 2.................1024x768/16b
Unreal Gold.......................1280x1024/32b
Half Life Final.....................1600x1200/16b
Quake 3 Arena..................1600x1200/32b
NFS Porsche......................1280x1024/32b
Deus Ex: Invisible War.......1152x864/32b
Aliens vs Predator 2...........1600x1200/32b
Max Payne.........................1280x1024/32b
Return to Caste Wolfenstain..1600x1200/32b
Mafia..................................1600x1200/32b
TES Morrowind....................1600x1200/32b
Unreal 2 The Awakening.......1600x1200/32b
Half Life 2 Collectors Edition..1600x1200/32b

Vše při max detailech, bez chyb v obraze a průměrně 55fps, min 23fps. Více než 100% je pouze pokud zvládá 2-4x AA a AF.
Ovšem nelze říct, že lze lineárně dopočítat výsledky pro nižší procenta. Ono ty fps výsledek příliš neurčují, hodnotím to uplně jinak a výpočet % jsem se pokusil vysvětlit
zde na svých stránkách. Je to subjektivně určená váha nastavení. Prostě se vrtám ve standardních možnostech ovladačů a nastaveních ve hře a čím lépe to jde nastavit při plynulých fps, tím více procent o:)
Uživatelský avatar
orange
Příspěvky: 150
Registrován: čtv kvě 06, 2010 3:29 pm
Bydliště: Brno - Kuřim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od orange »

Tento týden jsem otestoval první DX8 od nVidie, tedy NV20 GeForce3 na 180nm.
Očekával jsem, že se díky 8TMU zařadí nad Radeon 9000Pro (4TMU). To se stalo pouze u her do r.2000 v novějších naopak kraloval Radeon 9000 Pro, takže v celkovém součtu těsně GeForce3 překonal. Nyní budu testovat nejrychlejší NV20 na 150nm (GeForce3 Ti500) a ta určitě Radeon 9000 Pro překoná, ale už nyní to vypadá, že to velký náskok nebude a nejrychlejší R200 (Radeon 8500) si s GeForce3 Ti 500 hravě poradí.

Grafy aktualizovány.
Uživatelský avatar
orange
Příspěvky: 150
Registrován: čtv kvě 06, 2010 3:29 pm
Bydliště: Brno - Kuřim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od orange »

S pěkným počasím, dalšími povinnostmi a krácením noci se mi také poněkud krátí doba k testování. Do toho si přetestovávám již otestované, takže obecně další výsledky přibývají velmi pozvolna. K mé velké radosti jsem získal původní Matrox Parhelii 512 a nyní srovnávám výsledky s no-x podtaktovanou Parhelií II. A co mě překvapilo, originální Parhelie (s FAA bugem) je na stejných taktech rychlejší! :shock:

Při shodném nastavení ve Quake3 demo001 (1600x1200 max det. +AF) má např.
Parhelia 512 54,9fps
a stejně taktovaná Parhelia II pouze 52,7fps

Ale především Unreal timedemo při 1280x1024 16x FAA
Parhelia 512 avg 73fps min 38fps
Parhelia II avg 54fps min 32fps
Na screenshotech jsem samozřejmě ověřil, že FAA zafungovalo v obou případech a obrázky jsou totožné! I v Half Life a SS2 byla původní Parhelia 512 o něco rychlejší. Že by nová revize tak utrpěla opravou FAA bugu? :idea:

A pak Radeon 8500. Zatím bezkonkurenčně nejrychlejší karta v testu, jenže testuji také znova. Poté co jsem byl zklamán neviditelnými změnami v RTC:Wolfenstain při zapnutém Truform, jsem až nyní zjistil, že pravděpodobně Truform vůbec nefungoval, protože jej ATi z ovladačů odebrala již ve verzi 5.8 a já testuji s 6.11 :? . Nu což, ale nyní si Truform aspoň vyzkouším i v Half Life a Morrowindu, které jej také podporují.

Měl bych dvě otázky pro znalé.

1. Kdy byl Truform odebrán i z HW? Ve starších článcích M.Jahoda popisoval také verzi Truform II, který měl v Dx9 podporovat i adaptivní teselaci a byl součástí R300. Byl součástí i R360 a později R420 a R480?

2. A pak nVidia Teselace na principu RT-patches implementovaná v GF3 a 4Ti? Existuje vůbec nějaká hra, která by to využívala?
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
Příspěvky: 8167
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ps47 »

hardwarovy truform podporuje iba r8500 (a jeho derivacie),pokial viem.vyborne vyzera napr v counter-strike (velka sniperka).naopak napr v day of defeat uplne rozhasi fg42 paratroop rifle,ktora vyzera ako spatne nafuknuta plastikova hracka..
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
orange
Příspěvky: 150
Registrován: čtv kvě 06, 2010 3:29 pm
Bydliště: Brno - Kuřim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od orange »

Tak to je smutné, dost se píše o tom jak je Truform II implementován v R300 atd..., ale teď už je jak píšeš zřejmé, že v R300 a dalších to byla jen SW podpora v ovladačích, kterou ATi nakonec odebralo. Celkem jsem si o tom početl tady http://www.rage3d.com/board/showthread.php?t=33653686
Je to škoda, některé staré podporované hry to fakt hezky vylepšuje, ale R8500 nemá sílu na pořádné rozlišení nebo slušné AA a novější R300+, které sílu "mají", už nemají Truform :(

Mimochodem, jak jsem zmiňoval výše, že je originální Parhelia na stejných taktech významně rychlejší, tak to platí opravdu u těch pár her jak jsem psal. U těch dalších (obecně novějších) už na rozdíl od Parhelie II opravdu nefungovalo 16x FAA, nebo byla pomalejší, také hlavně díky poloviční paměti (128MB vs 256MB). Celkově se mi použitelností zařadila mezi GF3 a R9000Pro.
Uživatelský avatar
orange
Příspěvky: 150
Registrován: čtv kvě 06, 2010 3:29 pm
Bydliště: Brno - Kuřim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od orange »

Ahojte vespolek!

tak jsem po letní odmlce zpět a v plné síle :) S krátícím se dnem a prodlužující se nocí mi opět zůstává o něco více času na tuto „sofistikovanou“ zálibu. Naposledy když jsem psal, tak to bylo o testování Radeonu 8500 a objevování kouzla Truformu. Dnes už mám otestovanou další várku karet a také přibylo pár her, ve kterých už lze díky podpoře PS 2.0 testovat. Karty s podporou DirectX 8 už mám hotové, zde stojí za zmínku GeForce3 Ti500, která nakonec pouze stačila na Radeon 9000 Pro přestože v dobových testech byla vyzdvihována nad Radeon 8500, což tak úplně nedopadlo.
Radeon 8500 byl mnohem použitelnější především v novějších hrách a bonus v podobě Truform, který pěkně fungoval v HL1, RTC:Wolfenstain nebo i v Morrowindu považuji také za nezanedbatelnou výhodu. Ale jak je známo, výkon Radeonu 8500 rostl především s každou verzí ovladače a to bude patrně ta příčina. Další karta v pořadí GeForce 4600 Ti už si s R8500 hravě poradila.

No a tím jsem uzavřel kapitolu DirectX 8 a od nynějška testuji karty podporující DirectX 9. Začal jsem s NV34 GeForce FX 5200 Ultra. Ta ovšem, stejně jako celé série GeForceFX podporuje pouze základní sadu instrukcí Dx9.0, takže spustit na ní šel navíc pouze TES:Oblivion a Witcher. Oblivion nějak jel při 800x600 a very low detailech, ale Witcher se téměř nehnul :) S další testovanou kartou GeForce FX 5600 Ultra to bylo velmi podobné. Až GeForce FX 5700 Ultra znamenala slušný výkonnostní odskok, ale to platí především u her do r.2004. V Oblivionu už šla nastavit dohlednost o něco dále, ale jinak detaily stále very low. S Witcherem to bylo stále marné.

Nyní jsem u testování nejslabšího Dx9 jádra od ATi a to je RV350, konkrétně ve verzi Radeon 9600 Pro. Tuhle kartu si v kontextu s předchozími grafikami opravdu užívám. Jednak jsem ji před řadou let měl v seriózním PC a pak kromě Oblivionu, který jede už i v Low detailech se rozpohyboval i Witcher a to tak, že s min detaily nepadá pod 20fps (EHW test v lese na blatech). Navíc jsem rozběhnul plynule i Crysis Warhead ! Min detaily samozřejmě, ale přesto úspěch. Hry jako FEAR nebo Stalker Chernobyl také výrazně poskočily v nastavení detailů i oproti GeForce FX 5700 Ultra. Přestože ve hrách do roku 2004 má FX 5700 U o něco navrch, v pozdějších hrách už jasně dominuje Radeon 9600 Pro. Ještě vyzkouším nejnovější ovladače (testuji s cat6.3), zda poběží i Bioshock nebo FarCry2, který nyní sice spustit jdou, ale mají vážné chyby v obraze.

U jádra RV350 mě zklamala jediná věc a to je velmi pomalé fungování Truform. Schválně jsem si nainstaloval starou verzi Catalystu 5.8 a testoval Truform v Morrowindu, předpokládajíc, že jej nyní bude počítat CPU. Jenže CPU bylo při hře vytíženo na 50% ať už byl Truform zapnutý nebo ne. A co je horší, FPS prostě nevylezly nad 20 a to ani při 1600x1200 ani 800x600 :? Tak nevím co to brzdí, že by ovladač? Truform přeci není hardwarově implementován v jádře RV350 a i kdyby, tak jádro R200 nemělo problém s 60FPS. Ještě to budu zkoušet v HL1 proto ten otazník v grafu.

Tímto pro dnešek končím, grafy jsou zaktualizovány a budu se těšit na případné reakce :wink:
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

Ono to není jen o procesoru, ale i o datové propustnosti. Pokud si ty polygony vytvoří GPU samo v sobě, nic dalšího tím nezatěžuje. Pokud je vytvoří procesor, je třeba je procpat celým systémem, než se dostanou do grafického jádra. Samozřejmě vliv může mít i ovladač, těžko takhle na dálku říct. A ještě jedna věc - pokud na R3xx a výš použiješ k truformu i anti-aliasing, tak ještě narůstají nároky na ROPs a sběrnici, protože čím víc polygonů vznikne, dím víc hran je třeba vyhladit. To je R2xx putna, protože ta vyhlazuje obraz celý.
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
havli
Příspěvky: 1277
Registrován: pát čer 22, 2007 11:17 pm
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od havli »

orange:

To je super, ze v testovani pokracujes :) Uz jsem myslel, zes to vzdal, kdyz tady bylo tak dlouho ticho. Tvoje netradicni testovani je zajimavy a budu se tesit na dalsi vysledky. ;)P
Odpovědět