Lisp píše:Pokud si dobře pamatuju, můj PCI RageII 2MB měl v ovladačích záložku (backbuffer in system memory), takže by "pseudo" AGP taky podporoval.
Nevim jak to bylo u ATI, ale u nVidie (PCI verze Riva128,TNT,...) bylo mozne textury tahat i pres PCI sbernici stejne transparentne jako pres AGP. Ovsem narozdil od AGP je vytizeni systemu jen touto samotnou funkci o dost vyssi (ale stale to ma obrovsky vyznam, kor u 2MB verzi karet).
no-X píše:No a kdyžs zaškrt zmíněnou položku, tak se scéna místo do grafické paměti vykreslovala do operační paměti (přes PCI), tímpádem se ti uvolnilo "kritických" 0,4MB v paměti na grafické kartě a +- 1,6MB (pro textury) už mohla leckerá hra skousnout 8)
Ufff. Pres PCI se tahaly textury (a meshe, ale to je trochu mimo tedka). Vyzkousel jsem si tahat buffery pres AGP (2x) na RagePro a znamena to 1-2 fps bez ohledu na slozitost sceny. PCI sbernice by prenos tech bufferu vubec neutahla.
no-X píše:Do 2MB se ti samozřejmě nemohly vejít textury i právě vykreslovaný obraz. A i kdybych vzal v úvahu, žes používal ve 3D nízká rozlišení (samozřejmě míň než 640*480), tak pro frame buffer bylo zapotřebí zaalokovat až 0,4MB (double buffering až 0,8MB), takže na textury a ostatní data mohlo zbýt s trochou štěstí max. 1,2MB
Dobovy hry si s 2MB vystacili. Staci se podivat na hry jako Motoracer nebo Fighting Force nebo jine tehdejsi hry kolik tehda bylo ve scene textur. Vzdycky se to tam nejak narvalo. Nekdy bylo nutne dat rozliseni 512x384, nekdy 400x300
.
Taskr píše:Tak to já mám zas opačný názor. AGP, ať se jednalo o jakoukoliv verzi nebyl (ve své době) nikdy tak rychlí, aby umožňoval texturing v rozumné rychlosti. Stačí se podívat na rok 1998. AGP bylo ve verzi 2X.
Rozhodne nemuzu souhlasit. AGP texturovani je nezkutecne vychytana featurka. V dobe AGP2x jsem mel kartu Riva128 (4MB) v AGP verzi a uz tam bylo AGP velmi pouzitelne. Vzpominam si, ze hodne tehdejsich her jsem hral plynule v nvidiackym rozliseni 960x720x16bit (soucet vsech bufferu cini 4MB). Tj. vsechny textury se tahaly pres AGP sbernici a presto dokazala karta vyvinout vysoka fps pro vsync. Takze pro nejake tehdejsi hry, kterym stacilo (jen) pro textury 4-8MB stacilo AGP2x v pohode.
V soucastnosti mam AGP4x GeForce4Go420 16MB (GPU: 200MHz, RAM: 400MHz ef. DDR) a to mam v (uz nekolik let starem) notebooku s 512MB DDR200. Hral jsem na tom demo DOOM3 a na 800x600 na low detaily hra byla (s vypnutym specular light efectem - odlesky) dobre hratelna. Half-life2 jsem na tom dohral cely a to velmi plynule na 800x600 a stredni detaily. Pochybuju, ze by nejake z techto her stacilo tech 16MB (-3MB) pro textury.