Jestli si chceš při brouzdání po netu připravit omeletku, vem GTX480, připoj dvě LCD a...ps47 píše:no,nejak obludne to zasa nieje,ale nieje to ani nic moc..co su asi dve slova ktore tieto karty najvystiznejsie vystihuju-vykon? nic moc..spotreba? nic moc..hlucnost? nic moc..teploty? nic moc..
nVidia G(T)300
- no-X
- Administrátor
- Příspěvky: 6912
- Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
- DOC_ZENITH/XAN
- Senior member
- Příspěvky: 1922
- Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
- Bydliště: Praha - Hloubětín
Nikdo jste to nepochopil !!!
To je Puppy.... prostě mazel no.
Až večer zapnete furmark a začnou blikat žárovky... můžete se vymluvit že krmíte puppy....
Jinak nezávislej pohled: Průměrnej Radeon 5850 jde ocnout na 950mhz jádro a je asi o 5-10% rychlejší než HD 5870, tzn... chybí mu... 5% ??? Na GTX480 přičemž žere polovic a stojí polovic.
Co se 470 týče.. tak moje Ocnutá GT200 má stejnou spotřebu a o 10% ?? Menší výkon?
Shrnuto a podtrženo - až na teselaci je Fermi nejhorší GPU Nvidie od dob NV30. A jakože teselace se stejně nepoužije protože DX9 forever až do další generace konzolí, tak ... fermi je naprostej propadák.
Jo... G100, kdyby to byl ten DX 10.1 následovník G80 co tu měl bejt už před x lety... tak by to bylo ok, dnes je to průser a hlavně je to patetický i proti GT200 z vlastní stáje.
Hlavně je to takovej příklad zpomalení pokroku. Jak rychel vyšla TNT2, GF256, GF2 ultra... a jak se lišily výkonem. Nebo NV30 vs NV40 a ten 300-400% boost. Od dob G80 tu prostě neni žádná revoluce. Vzhledem k tomu jakej výkon má Fermi oproti GT200 (asi jen 40%) tak má tak dvojnásobek G80, po čtyřech letech? Vtip ne?
ATI teď vůbec nemá důvod vydat novou kartu, případně ještě může vydat lepší verzi Rv870, třeba ňákou 5890 s 2GB základem, +400mhz na ram a 1ghz na gpu a to by v klidu atakovalo GTX480 a mělo by to lepší provozní vlastnosti i cenu.
A nebo když je fermi takovej fatal tak vydat ten původní návrh neočesanou R800, byla by menší, provozní vlastnosti... no... podobný... a výkon? Tak minimáně 1/3 nad GTX480 a nvidia by byla v koncích.
To je Puppy.... prostě mazel no.
Až večer zapnete furmark a začnou blikat žárovky... můžete se vymluvit že krmíte puppy....
Jinak nezávislej pohled: Průměrnej Radeon 5850 jde ocnout na 950mhz jádro a je asi o 5-10% rychlejší než HD 5870, tzn... chybí mu... 5% ??? Na GTX480 přičemž žere polovic a stojí polovic.
Co se 470 týče.. tak moje Ocnutá GT200 má stejnou spotřebu a o 10% ?? Menší výkon?
Shrnuto a podtrženo - až na teselaci je Fermi nejhorší GPU Nvidie od dob NV30. A jakože teselace se stejně nepoužije protože DX9 forever až do další generace konzolí, tak ... fermi je naprostej propadák.
Jo... G100, kdyby to byl ten DX 10.1 následovník G80 co tu měl bejt už před x lety... tak by to bylo ok, dnes je to průser a hlavně je to patetický i proti GT200 z vlastní stáje.
Hlavně je to takovej příklad zpomalení pokroku. Jak rychel vyšla TNT2, GF256, GF2 ultra... a jak se lišily výkonem. Nebo NV30 vs NV40 a ten 300-400% boost. Od dob G80 tu prostě neni žádná revoluce. Vzhledem k tomu jakej výkon má Fermi oproti GT200 (asi jen 40%) tak má tak dvojnásobek G80, po čtyřech letech? Vtip ne?
ATI teď vůbec nemá důvod vydat novou kartu, případně ještě může vydat lepší verzi Rv870, třeba ňákou 5890 s 2GB základem, +400mhz na ram a 1ghz na gpu a to by v klidu atakovalo GTX480 a mělo by to lepší provozní vlastnosti i cenu.
A nebo když je fermi takovej fatal tak vydat ten původní návrh neočesanou R800, byla by menší, provozní vlastnosti... no... podobný... a výkon? Tak minimáně 1/3 nad GTX480 a nvidia by byla v koncích.
-
- ex certifié fanATIque
- Příspěvky: 2045
- Registrován: stř pro 01, 2004 7:18 pm
1) předpokládáš OCnutí 5850, jenže to není normální výchozí podmínka žejo - nicméně tenhle bod beru, je víceméně pravdivý
2) DX9 forever nevím, technologicky nejnovější hra, kterou jsem dohrál, byl Fallout 3, takže fakt neposoudím. Bez DX11 efektíků v čele s tesselací bych se já osobně obešel. Je to sice sexy, ale NEMÁ to nic společného s hratelností a atmosférou her, je to jen eye-candy (tolik můj názor)
3) Ano, GTX480 žere jako kráva a topí jako kráva, ale hned ti vysvětlím, proč tu DLE MÉHO není ten rychlý pokrok a proč je z tohoto pohledu tak špatná.
V dobách TNT/TNT2 to byla pohoda, čipy ani nepotřebovaly chladit, spíš to byla otázka pamětí. DX byly v plenkách. Pak jsme se postupně proracovali kegrafikách s aktivními chladiči a jedním, později dvěma Molexy. Dva molexy pak nahradil 6pin PCIe. 8800GTX mohla bejt tak skvělá, ptž míst 1slot používala 2slot chladič a místo 6pin používala 2x6pin. Nebyl to žádný superskok, bylo to prostě zdvojení parametrů, nic víc. No a od té doby už jsme se mohli posunovat dopředu JEN v rámci výrobního procesu GPU, tj schopnosti matlalů v TSMC. Ona by GTX 480 mohla bejt chladná a tichá, ale potřebovala by 3slot chlazení. Nv si to ale pochopitelně nelajzla, tak to vyvedla ven a pořešila jinak airflow, co se týče mého názoru, tak špatně. Samozřejmě by si mohli dovolit jít s takty a napětím výše na 3slot kartě a předvedli by ti skok ve stylu 7950->8800, ale tentokrát prostě navýšení napájení a chlazení na dvojnásobek neudělali.
Teď bys mohl oponovat s 5870. Ale to je trochu jiný čip. GF100 má v sobě spoustu "výpočetních blbostí", které jsou fajn v clusterech, ale na píču v 3D herní kartě. Takže jim toleruj tu L2, toleruj logiku podporující možnost běhu C++ aplikací a další věci. Na GTX 480 se vykašli, to je karta o ničem, normální smrtelník si ji koupí jen jeden z mnoha. Já osobně jsem daleko zvědavější na GTX 470.
Mě osobně je zcela u řiti, jestli v balíku 50 her z posledních let vede v těch či oněch ATI nebo NV o tolik či tolik procent. Už od testu HD 4850 na 2560x1600 rozlišení říkám, že jsme dosáhli optima z hlediska výkonu 3D grafik a vše další už je jen "konspirace" mezi Microsoftem, herními studii a ATI/NV. Ani na vteřinu nevěřím, že hry musejí být tak náročné na 3D výkon, je to jen věc lenosti vývojářů (nebo toho že jim management nedá čas a peníze na SKUTEČNÉ optimalizace) a toho, že se hry dělají tak, že se k sobě slepí pět různejch dílčích engine ve stylu "voni to ty moderní kompy utáhnou a jensen s rickem nás pochválí a třeba nám i nalejou prachy jako prozivi z prodejů gpu."
Zkrátka a dobře GPU už zcela přerostly herní využití a Fermi si na tomhle teď hodně nabíjí hubu. Nvidia by měla zasponzorovat vývoj x264-GPU kodeku, něbo implementaci GPU decodingu do RAW softů a dát výsledky k dispozici zdarma. TO je věc, na kterou by řada lidí slyšela, na hry už sere pes, na ty tu klidně můžu mít GTX 260-216 ještě další dva roky a zahraju si v 1920x1200 vše co vyjde (možná ne v masturbačním über-ultra-hi-dx11-pyčo nastavení).
2) DX9 forever nevím, technologicky nejnovější hra, kterou jsem dohrál, byl Fallout 3, takže fakt neposoudím. Bez DX11 efektíků v čele s tesselací bych se já osobně obešel. Je to sice sexy, ale NEMÁ to nic společného s hratelností a atmosférou her, je to jen eye-candy (tolik můj názor)
3) Ano, GTX480 žere jako kráva a topí jako kráva, ale hned ti vysvětlím, proč tu DLE MÉHO není ten rychlý pokrok a proč je z tohoto pohledu tak špatná.
V dobách TNT/TNT2 to byla pohoda, čipy ani nepotřebovaly chladit, spíš to byla otázka pamětí. DX byly v plenkách. Pak jsme se postupně proracovali kegrafikách s aktivními chladiči a jedním, později dvěma Molexy. Dva molexy pak nahradil 6pin PCIe. 8800GTX mohla bejt tak skvělá, ptž míst 1slot používala 2slot chladič a místo 6pin používala 2x6pin. Nebyl to žádný superskok, bylo to prostě zdvojení parametrů, nic víc. No a od té doby už jsme se mohli posunovat dopředu JEN v rámci výrobního procesu GPU, tj schopnosti matlalů v TSMC. Ona by GTX 480 mohla bejt chladná a tichá, ale potřebovala by 3slot chlazení. Nv si to ale pochopitelně nelajzla, tak to vyvedla ven a pořešila jinak airflow, co se týče mého názoru, tak špatně. Samozřejmě by si mohli dovolit jít s takty a napětím výše na 3slot kartě a předvedli by ti skok ve stylu 7950->8800, ale tentokrát prostě navýšení napájení a chlazení na dvojnásobek neudělali.
Teď bys mohl oponovat s 5870. Ale to je trochu jiný čip. GF100 má v sobě spoustu "výpočetních blbostí", které jsou fajn v clusterech, ale na píču v 3D herní kartě. Takže jim toleruj tu L2, toleruj logiku podporující možnost běhu C++ aplikací a další věci. Na GTX 480 se vykašli, to je karta o ničem, normální smrtelník si ji koupí jen jeden z mnoha. Já osobně jsem daleko zvědavější na GTX 470.
Mě osobně je zcela u řiti, jestli v balíku 50 her z posledních let vede v těch či oněch ATI nebo NV o tolik či tolik procent. Už od testu HD 4850 na 2560x1600 rozlišení říkám, že jsme dosáhli optima z hlediska výkonu 3D grafik a vše další už je jen "konspirace" mezi Microsoftem, herními studii a ATI/NV. Ani na vteřinu nevěřím, že hry musejí být tak náročné na 3D výkon, je to jen věc lenosti vývojářů (nebo toho že jim management nedá čas a peníze na SKUTEČNÉ optimalizace) a toho, že se hry dělají tak, že se k sobě slepí pět různejch dílčích engine ve stylu "voni to ty moderní kompy utáhnou a jensen s rickem nás pochválí a třeba nám i nalejou prachy jako prozivi z prodejů gpu."
Zkrátka a dobře GPU už zcela přerostly herní využití a Fermi si na tomhle teď hodně nabíjí hubu. Nvidia by měla zasponzorovat vývoj x264-GPU kodeku, něbo implementaci GPU decodingu do RAW softů a dát výsledky k dispozici zdarma. TO je věc, na kterou by řada lidí slyšela, na hry už sere pes, na ty tu klidně můžu mít GTX 260-216 ještě další dva roky a zahraju si v 1920x1200 vše co vyjde (možná ne v masturbačním über-ultra-hi-dx11-pyčo nastavení).
- DOC_ZENITH/XAN
- Senior member
- Příspěvky: 1922
- Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
- Bydliště: Praha - Hloubětín
-
- ex certifié fanATIque
- Příspěvky: 2045
- Registrován: stř pro 01, 2004 7:18 pm
- DOC_ZENITH/XAN
- Senior member
- Příspěvky: 1922
- Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
- Bydliště: Praha - Hloubětín
No... jak v čem... jediný co jí dělí od Fermi je, že NV30 byla propadák i výkonem, jinak jsou naprosto stejně strašný.
A co se OC týče, nědo jo někdo ne, já PC komponenty kupuju dle poměru cena/výkon po předpokládany OC. Ne cena/výkon/fetures na stocku. Každopádně z fermi nikdo moc odvařenej neni, lidi byli z 5870 odvařený více. GTX480 bude mít se svym poměrem cena/výkon/provozní vlastnosti prodeje asi jako 5830 (která má u nás nulový). Takže asi ak. GTX470 už jistej smysl má, ale 5850 má furt smysl větší.
Jen tak btw naskladněj se až příští tejden, pak zkusim min FPS při teselaci, pokud Fermi nebude mít dvojnásob FPS oproti 5870... v tom low resu, čistě limit geometrií... tak celej ten novej geometry front-end na fermi je neuvěřitelný selhání a opět plýtvání tranzistory na něco co nefunguje / neprojeví se... atd. Něco jako DP jednotky na GT200. K čemu... ? +40 SP by dalo víc.
A co se OC týče, nědo jo někdo ne, já PC komponenty kupuju dle poměru cena/výkon po předpokládany OC. Ne cena/výkon/fetures na stocku. Každopádně z fermi nikdo moc odvařenej neni, lidi byli z 5870 odvařený více. GTX480 bude mít se svym poměrem cena/výkon/provozní vlastnosti prodeje asi jako 5830 (která má u nás nulový). Takže asi ak. GTX470 už jistej smysl má, ale 5850 má furt smysl větší.
Jen tak btw naskladněj se až příští tejden, pak zkusim min FPS při teselaci, pokud Fermi nebude mít dvojnásob FPS oproti 5870... v tom low resu, čistě limit geometrií... tak celej ten novej geometry front-end na fermi je neuvěřitelný selhání a opět plýtvání tranzistory na něco co nefunguje / neprojeví se... atd. Něco jako DP jednotky na GT200. K čemu... ? +40 SP by dalo víc.
- no-X
- Administrátor
- Příspěvky: 6912
- Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Ono se to projeví, ale jen v těch aplikacích, který jsou postavený tak, aby se to projevilo (Heaven 2.0 a Metro).
Nicméně je to overkill, který zvyšuje výkon v nízkých rozlišeních, kde to není třeba, zatímco na vysoká kartě chybí hrubý výkon.
A taky stojí za uvážení, že i v Heaven 2.0 a Metru, je HD5970 se dvěma triangle-setupy a dvěma teselátory rychlejší, než Fermi se čtyřmi triangle setupy a šestnácti teselátory
Nicméně je to overkill, který zvyšuje výkon v nízkých rozlišeních, kde to není třeba, zatímco na vysoká kartě chybí hrubý výkon.
A taky stojí za uvážení, že i v Heaven 2.0 a Metru, je HD5970 se dvěma triangle-setupy a dvěma teselátory rychlejší, než Fermi se čtyřmi triangle setupy a šestnácti teselátory
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
-
- Certifikovaný fanATik
- Příspěvky: 889
- Registrován: ned pro 16, 2007 8:38 pm
- Bydliště: ne
- Kontaktovat uživatele:
=>Bob:
1) GeForce 8800 nebyla zdaleka první kartou, která používala dvouslotový chladič; vůbec se dá říct, že spotřeba se zvyšovala tak nějak postupně a ne skokově
2) Zajímavá myšlenka padla na PCTf: v těch výpočetních clusterech se docela dost kouká na spotřebu, takže nad tou wattáží se nebude jen tak mávat rukou jako teoreticky mohou hráči
1) GeForce 8800 nebyla zdaleka první kartou, která používala dvouslotový chladič; vůbec se dá říct, že spotřeba se zvyšovala tak nějak postupně a ne skokově
2) Zajímavá myšlenka padla na PCTf: v těch výpočetních clusterech se docela dost kouká na spotřebu, takže nad tou wattáží se nebude jen tak mávat rukou jako teoreticky mohou hráči
-
- ex certifié fanATIque
- Příspěvky: 2045
- Registrován: stř pro 01, 2004 7:18 pm
Mě přijde, že vynášíš strašně snadno a rychle soudy. To není zrovna košer, ale běru to jako debatu tady na fóru. Podle mě je problém s Fermi vs 5870 ale někde zcela jinde:
On už to trochu naznačil Mirek v září: nikdo z nás českých "IT novinářů" už těmto architekturám skutečně plnohodnotně nerozumí. Dokážeme o tom napsat článek, dokážeme pochopit principy, ale nejsme schopni vidět všechny souvislosti. Nikdo není schopen, jen designéři GPU, které si ATI i NV střeží ve svých "temných laboratořích". Většina toho co se debatuje venku, jsou jen přepapouškované věci a je tam vždy jistá míra rizika, že přepapouškuješ něco, co není zcela přesné a objektivní.
Jak můžeš tak snadno vynést nad Fermi soud, když neznáš dosahy jeho architektury? Nebo je znáš? A současně umíš C++ natolik dobře, abys dokázal posoudit přínos v této oblasti? Co Direct3D 11, resp. OpenGL 4.x, co OpenCL nebo CUDA? Kolik z nás v tom opravdu umí? Myslím, že většina z nás je tak maximálně "postižena pár semestry prográmka", ale nemáme za sebou roky programátorské praxe pod Johnem Carmackem. Kdybychom totiž měli, vyděláváme statisíce a jsme na chvostu herního/aplikačního vývoje, nikoli abychom psali pro "malé české plátky".
Zkrátka a dobře, co chci celou dobu zdůraznit: jakkoli je GTX 480 špatná, nebo "zcela nesplňující očekávání" z hlediska her, které posuzujeme na jakémsi pobíhání a koukání na číslíčka z frapsu, nikdo z nás ji nemůže opravdu objektivně posoudit ze všech směrů. V dobách GeForce 8800 GTX nebo Radeonu HD 2900 bylo GPGPU teprve v počátcích, až nyní s 5800 a GTX400 konečně věřím, že se to pořádně může rozject, a to je to co mě zajímá víc než jak se povedla tesselace, geometrie, nebo shadery z hlediska Direct3D.
On už to trochu naznačil Mirek v září: nikdo z nás českých "IT novinářů" už těmto architekturám skutečně plnohodnotně nerozumí. Dokážeme o tom napsat článek, dokážeme pochopit principy, ale nejsme schopni vidět všechny souvislosti. Nikdo není schopen, jen designéři GPU, které si ATI i NV střeží ve svých "temných laboratořích". Většina toho co se debatuje venku, jsou jen přepapouškované věci a je tam vždy jistá míra rizika, že přepapouškuješ něco, co není zcela přesné a objektivní.
Jak můžeš tak snadno vynést nad Fermi soud, když neznáš dosahy jeho architektury? Nebo je znáš? A současně umíš C++ natolik dobře, abys dokázal posoudit přínos v této oblasti? Co Direct3D 11, resp. OpenGL 4.x, co OpenCL nebo CUDA? Kolik z nás v tom opravdu umí? Myslím, že většina z nás je tak maximálně "postižena pár semestry prográmka", ale nemáme za sebou roky programátorské praxe pod Johnem Carmackem. Kdybychom totiž měli, vyděláváme statisíce a jsme na chvostu herního/aplikačního vývoje, nikoli abychom psali pro "malé české plátky".
Zkrátka a dobře, co chci celou dobu zdůraznit: jakkoli je GTX 480 špatná, nebo "zcela nesplňující očekávání" z hlediska her, které posuzujeme na jakémsi pobíhání a koukání na číslíčka z frapsu, nikdo z nás ji nemůže opravdu objektivně posoudit ze všech směrů. V dobách GeForce 8800 GTX nebo Radeonu HD 2900 bylo GPGPU teprve v počátcích, až nyní s 5800 a GTX400 konečně věřím, že se to pořádně může rozject, a to je to co mě zajímá víc než jak se povedla tesselace, geometrie, nebo shadery z hlediska Direct3D.
-
- ex certifié fanATIque
- Příspěvky: 2045
- Registrován: stř pro 01, 2004 7:18 pm
- DOC_ZENITH/XAN
- Senior member
- Příspěvky: 1922
- Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
- Bydliště: Praha - Hloubětín
Nebo bude mít více vypnutých jednotek nebo menší takty.
FireGL V8650 měla taky 2Gb vram ale byla slabší než HD2900XT co se týče taktů, jen aby měla lepší provozní vlastnosti a to to byla obrovská karta vycházející z refereční HD2900XTX.
To samé tesly / quadra založený na GT200, existovaly tam i modely co v desktopu neměly obdoby, ala sběrnice osekaná na 256bit atd. Tam je možné lecos.
Ano fermi má i plnohodnoutnou 32-bit ALU v podstatě by dokázala nahradit CPU. OK, tak ať si vyroběj teslu na svoje farmy.. ale proč to samé GPU jde na farmy a to samé do herních grafik, kdyby to na farmy vůbec nemělo třeba TMU nebo výstupy což vůbec nepotřebuje, bylo by to více ok. Zase to herní fakt nepotřebuje umět instrukce pro ALU nebo zpracovávat C++. A jakmile je architzektura hotová, čip samotnej už je poslední krok tak mi tu teď neříkat že vývoj dvou GPU by byl moc drahej. Furt levnější než fermi se svou patetickou výtěžností a dost pravděpodobně u herních grafik i dotovanou výrobou.
FireGL V8650 měla taky 2Gb vram ale byla slabší než HD2900XT co se týče taktů, jen aby měla lepší provozní vlastnosti a to to byla obrovská karta vycházející z refereční HD2900XTX.
To samé tesly / quadra založený na GT200, existovaly tam i modely co v desktopu neměly obdoby, ala sběrnice osekaná na 256bit atd. Tam je možné lecos.
Ano fermi má i plnohodnoutnou 32-bit ALU v podstatě by dokázala nahradit CPU. OK, tak ať si vyroběj teslu na svoje farmy.. ale proč to samé GPU jde na farmy a to samé do herních grafik, kdyby to na farmy vůbec nemělo třeba TMU nebo výstupy což vůbec nepotřebuje, bylo by to více ok. Zase to herní fakt nepotřebuje umět instrukce pro ALU nebo zpracovávat C++. A jakmile je architzektura hotová, čip samotnej už je poslední krok tak mi tu teď neříkat že vývoj dvou GPU by byl moc drahej. Furt levnější než fermi se svou patetickou výtěžností a dost pravděpodobně u herních grafik i dotovanou výrobou.
Naposledy upravil(a) DOC_ZENITH/XAN dne sob bře 27, 2010 6:06 pm, celkem upraveno 1 x.
-
- ex certifié fanATIque
- Příspěvky: 2045
- Registrován: stř pro 01, 2004 7:18 pm
ty skutečně víš, CO vše tímto nvidia sleduje? já osobne si nemyslím, že je to lajdáctví nebo lenost, já si myslím, že to má jistý cíl a fermi je na cestě k tomu cíli prvním krokem. mýlit se sice můžu, ale stejně tak i tyDOC_ZENITH/XAN píše:Ano fermi má i plnohodnoutnou 32-bit ALU v podstatě by dokázala nahradit CPU. OK, tak ať si vyroběj teslu na svoje farmy.. ale proč to samé GPU jde na farmy a to samé do herních grafik, kdyby to na farmy vůbec nemělo třeba TMU nebo výstupy což vůbec nepotřebuje, bylo by to více ok. Zase to herní fakt nepotřebuje umět instrukce pro ALU nebo zpracovávat C++. A jakmile je architzektura hotová, čip samotnej už je poslední krok tak mi tu teď neříkat že vývoj dvou GPU by byl moc drahej. Furt levnější než fermi se svou patetickou výtěžností a dost pravděpodobně u herních grafik i dotovanou výrobou.
jinak já si také myslím, ež je levnější navrhnout a vyrábět jeden jedinný univerzální čip s tmu a alu a podle potřeby buď to či ono vypnout, než zadávat tsmc dvě (tři) menší zakázky.
ano vše co píšeš jsem tak nějak automaticky bral za platné, proto jsem to ani nepsal, akorát to NVIO: tesly fermi generace mají DVI výstup.Lukfi píše:Typické zatížení Tesly narozdíl od typického zatížení GeForce nepoužívá texturovací jednotky, odtud ta nízká spotřeba; pak taky na kartě není NVIO, paměti mají asi nižší frekvenci... a tak nějak se to prostě srovná.
// A nebo jak píše XAN. Nemají Tesly třeba nižší takt jádra?
-
- ex certifié fanATIque
- Příspěvky: 2045
- Registrován: stř pro 01, 2004 7:18 pm
Ja to teda nijak nesleduju takze nejsem v obraze, ale jak je tohle mozne? Jak muze pripojeni druheho monitoru zvednout spotrebu o 80W, obzvlast v idle?no-X píše:Jestli si chceš při brouzdání po netu připravit omeletku, vem GTX480, připoj dvě LCD a...
Jinak rozhodne souhlasim s Bobem, nV se urcite nedari tak, jak by si treba prala, ale uvedomte si, ze nikdo nema na to, hodnotit rozhodnuti firem jeji velikosti. Nemame nejmensi sanci vhledu do pozadi jakychkoli rozhodnuti, a kdyz se casem ukaze nejaky produkt neuspesny, nikdy se nemusime dozvedet, co se stalo a kam firma puvodne mirila, protoze vykon a kvalita jsou stezi uprostred zebricku, ktery o uspechu rozhoduje. Tohle plati o grafikach, operacnich systemech i autech.
Naposledy upravil(a) Ren dne ned bře 28, 2010 2:10 am, celkem upraveno 1 x.
-
- ex certifié fanATIque
- Příspěvky: 2045
- Registrován: stř pro 01, 2004 7:18 pm
- DOC_ZENITH/XAN
- Senior member
- Příspěvky: 1922
- Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
- Bydliště: Praha - Hloubětín
Ten rozdíl neni až tak překvapivej, normálně karta jede na dejme tomu 100mhz 0,6v a neaktivní všechny bloky až na jeden. S dvěma monitorama karta jede na 600mhz a celé jádro aktivní, nicméně v idle. To dělá ten rozdíl.
A Fermi je nastavená tak, aby se držela na 95 stupňích, do této teploty jsou otáčky stejné, takže sice má pak 90 ale je tichá. Proto třeba GTX470 a 480 maj v 3D 95 ale 480 řve víc aby to uchladila na tuto teplotu.
A Fermi je nastavená tak, aby se držela na 95 stupňích, do této teploty jsou otáčky stejné, takže sice má pak 90 ale je tichá. Proto třeba GTX470 a 480 maj v 3D 95 ale 480 řve víc aby to uchladila na tuto teplotu.
-
- ex certifié fanATIque
- Příspěvky: 2045
- Registrován: stř pro 01, 2004 7:18 pm