Jenže já jsem svou GTX260 matrix po oc dostal taky na výkon 5850 a stála mě 3800 to je ten průser.no-X píše:Zřejmě by použití 24 ROPs přineslo víc problémů než užitku. Cenu může ATi vždycky snížit. Prý má dostatek tak vadných čipů, že nejdou použít ani na HD5850, ale na HD5830 ano. Poměr výroby 5830/5850/5870 je údajně zhruba 1:1:1, takže stav 40nm procesu TSMC zdaleka ještě nebude tak růžovej, jak to podle médií vypadá.
Podle recenzí se ale HD5830 dá přetaktovat na takovou úroveň, že dává výkon blízký HD5850. To není špatné. Je třeba si uvědomit, že kdyby HD5830 měla jakkoli lepší konfiguraci, dala by se přetaktováním dostat výrazně nad HD5850 a ATi by si tím zabíjela prodeje dražšího modelu.
Jediný problém je imho cena. Pokud se nasytí trh, půjde dolů.
Myslim si, že to by nevadilo. OC to je a vždy bude, a výrobce kterej se mu bude bránit dostane hodně nepopulární kabát. Tohle co jsi řekl už se přesně děje s 5850 vs 5870. Když zvážíš OC tak každou 5850 dostaneš nad defaultní výkon 5870, ba i když je hodíš na stejnej takt tak jsou rozdíly skoro chyba měření, inu to dokazuje že pár shaderů výkon rv870 moc neovlivní, shaderů má tunu dalo by se říci overkill, ale když jí šáhneš na rops tak je to děsivá rána, u TMU by byla asi jetě větší tak je nechali bejt. Proto kdybi dali 24 řekl bych že recenze na tu kartu by dopadly úplně jinak. Každý jádro je v určitym směru overkill a jinde má úzká hrdla, ještě se nestalo aby to mu tak nebylo. R600 měla ouzký hrdlo v TMU, Rv870 evidentně v rops a obě dvě byli overkill v shaderech. Naopak třeba G80 nebo GT200 jsou overkill v TMU a chybí jim právě shadery. Nejhůř asi dopadně Fermi protože ta bude asi overkill v geometrii, což se v žádné existující hře nevyužije a nebude to mít niak pozitivní vliv na výkon.