Největší shit od nVidie?

Obecně o problematice zobrazování 3D ;-)

Moderátoři: ps47, swarm

Odpovědět

Která "grafická karta" od nVidie je podle vás největší shit?

RIVA 128
1
2%
Riva TNT2 Vanta LT 64 bit 8MB
8
17%
Riva TNT2 Vanta 64 bit
1
2%
Riva TNT2 M64 - 32MB 64bit
4
9%
GeForce2 MX100 32bit
4
9%
GeForce2 MX200 64bit
0
Žádná hlasování
GeForce2 MX400 DDR 64bit
4
9%
GeForce4 MX420
3
7%
GeForce 4000
10
22%
GeForce FX 5200
9
20%
GeForce PCX series
2
4%
 
Celkem hlasů: 46

Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

B@RT píše:tyhle grafárny nejsou ale na hry, pokud budu mit zaměstance koupim jim něco takového, nebo ještě lépe něco od největšího výrobce graf. čipů Intela na tom nebudou v práci aspoň pařit :D
Kdybych měl já zaměstnance (a nebyl bych na ně moc hodnej), tak jim koupím starší Rage 128PRO. Cenově to vyjde maximálně na polovinu tohohle; bude to mít ale slušnej obraz a použitelný 2D (128bit bus) a zahrajou si na tom stejně (= vůbec :D )
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
B@RT
Příspěvky: 1484
Registrován: stř pro 22, 2004 9:41 pm
Bydliště: Orlí Hnízdo - Lomnice n. Pop.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od B@RT »

jo jasný ale z nových karet když vynecháš integr. řešení mi to za 900 bez DPH nebo kolik stojí nepříjde tak drahý, pro něakou slepici na ty kancelářský aplikace.
Sbírka karet:
3Dfx B@RT Collection

Sbírka PC:
Intel B@RT Collection
soooc
Příspěvky: 57
Registrován: pon pro 06, 2004 7:38 pm
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od soooc »

no-X píše:Hmm, tak v tom případě by Voodoo 5 byla rychlejší než tahle GF-4000 (min. v Q3A).

Mýlil jsem se! Nejmenší Vanta Lt není od ManLi ale od Inna! Tahle Inno3D je ještě kratší než ManLi :shock:

V podstatě redukce z AGP na D-Sub :lol:

Obrázek
Nechápu jak to může být tak malinký moje vanta do PCI i AGP meli plnou vyku a VĚTRÁČEK! Na milimetr tlustym pasivu vetrnik! a randal jak prase.
Diamon Monster 3D, Voodoo Rush A-TREND 6MB, 3dfx Velocity 100 8 MB SGRAm 5,5 ns Siemens
Uživatelský avatar
Oblak
Bc.
Příspěvky: 1349
Registrován: úte dub 27, 2004 8:53 pm
Bydliště: Nový Jičín

...

Příspěvek od Oblak »

další kandidát.....
albatron 6200 do AGP - zatím kandidát. Na tomto výtvoru bude vidět jestli je PCI-E jenom obchodní trik nebo ne. Bo podle toho co psali neplánovali vydyt 6200 do AGP bo by to nestíhalo - jak vidno Albatronu jaksi odvaha nechzbí - uvidíme jaká bude v testech.Uvidíme praktický výkon.....
edit:
1155, i5-2500k, ASUS, 8GB ram. na dalších 10 let klid :)
Uživatelský avatar
wolf00
Senior member
Příspěvky: 1324
Registrován: sob kvě 15, 2004 2:56 pm
Bydliště: kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od wolf00 »

he he kamos mel kdysi k6-2 128mb ram a 20gb disk ale u toho jen sis 4mb pci,poslal jsem ho slusne nekam a koupil jsem mu tnt2 m64 32mb pci ten valil bulvy co to umi :lol: :lol: 8)
mb asrock a75m amd x6 3670be 4gb ram ati 6530 ,hdd 1tbb sgt,zvuk creative x-fi extreme audio case z-7

patriot xt 8/16/32
Uživatelský avatar
DOC_ZENITH/XAN
Senior member
Příspěvky: 1922
Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
Bydliště: Praha - Hloubětín

Příspěvek od DOC_ZENITH/XAN »

Proboha. Ty jsi někdy koupil TNT2M64?. Na slabé K6-2 dává nejlepší výsledky Voodoo2 a to až 3x takové třeba v UT. Jinak ta 6200AGP bude mít, vlastně už má vlastní paměť, přes AGP nic nepude. Jinak prý u ni jdou odemknout pipeline na Gf6600 a jádro jde taktovat až na 500 a to za tu cenu není k zahození.
Uživatelský avatar
wolf00
Senior member
Příspěvky: 1324
Registrován: sob kvě 15, 2004 2:56 pm
Bydliště: kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od wolf00 »

samozrejme ze jo ale to jsou 4roky zpatky
mb asrock a75m amd x6 3670be 4gb ram ati 6530 ,hdd 1tbb sgt,zvuk creative x-fi extreme audio case z-7

patriot xt 8/16/32
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

XAN píše:Proboha. Ty jsi někdy koupil TNT2M64?. Na slabé K6-2 dává nejlepší výsledky Voodoo2 a to až 3x takové třeba v UT. Jinak ta 6200AGP bude mít, vlastně už má vlastní paměť, přes AGP nic nepude. Jinak prý u ni jdou odemknout pipeline na Gf6600 a jádro jde taktovat až na 500 a to za tu cenu není k zahození.
Pipelines půjdou odemykat pouze dokud se pro výrobu GF6200 budou používat zmetky z výroby GF6600 (NV43 -> NV43V), na kterých je ještě co odemknout. Až se přejde na NV44, bude s odemykáním konec. Taktovat jde, i hodně přes 500MHz. Co jsem zatím sledoval unlocky, tak to je o něco lepší, než 6800LE, ale zázrak to není. Záleží na výrobci - nebrat MSI :lol: Spíš GainWard nebo možná ještě líp Leadtek.
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
swarm
debílek nahoněnej
Příspěvky: 1189
Registrován: čtv úno 10, 2005 11:10 am
Bydliště: Praha (vesnice 30km od ní)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od swarm »

Lisp píše:3DFX Alpha-Blending Artifacts:
Obrázek

http://sweb.cz/savage4/3DFXBlend.zip
Tohle neni nic překvapivýho. Sám jsem si udělal kdysi několik OpenGL testů s Voodoo2, kde jsem došel k úplně stejné chybě. Je to v podstatě vlastnost karty, ale zároveň chyba hry.
Jde o to, jak zpracovává daný grafický čip blendování těch polygonů. Při 16bit přesnosti je jasné, že po pár polygonech přes sebe už je znatelná ztráta visuální kvality. Tohle je předpokládám nějaká indie gamesa, viď? Někteří vývojáři (nejčastěji z freeware scény) totiž vůbec nemají ponětí o tom jak to v kartě chodí (ano, i s tak se daj dělat "hry") a co si mohou dovolit. Tady tohle je typická chyba, kdy se ten kouř vytváří pomocí (klidně i) stovek blendovaných polygonů (tohle si u žádné komerční hry podobné visuální kvality skoro nikdo nedovolil). Krom toho, že je to fest pomalý, je to i hnus. Dneska už to karty celkem v poho zkousnou, ale pokud někdo ještě dělá hru i pro 16bit barevnou hloubku (hi-color) a starší karty (=<GF2MX), tak by se nad timhle měl zamyslet.
Jinak tyhle Voodoo 1,2 nemaj tu techniku blendovaní polygonů moc hezkou, jakmile se blenduje víc polygonů. To ditherování v blocích je snad ještě ošklivější než 16bit dithering na Rage kartách (tam se ale zase projeví podstatně dřív).
no-X píše:Pokud je tam zmíněna Voodoo1, tak by měla být srovnána s Rivou128. To bychom se terpv pobavili :)
BTW myslim si, že na Riva128 by konkrétně tohle vypadalo úplně stejně jako TNT1/2 ;-)
Diagon Swarm - Můj NOVÝ "NOTEBOOK" blog :arrow: [WWW]
Je těžké být debilem, konkurence je příliš velká.
14" Lenovo ThinkPad T400 - Core2 Duo T9900 3,1GHz, 8GB DDR3, 300GB Intel 320 SSD, WWAN, 1440x900 LED + Advanced Mini-dock + ThinkPad UltraNAV USB Keyboard + 2x 24" LCD
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

:D nene... Tady je jeden obrázek z TomsHW z RIVY 128. Je to zmenšenina, původní velikost už tam nemaj, ale vidět to myslím je (ten dým z komínů - zmenšením se to sice trochu rozplyzlo, ale vidět to je):

Obrázek
http://graphics.tomshardware.com/graphi ... c2riva.jpg

Z tehdejších karet to zobrazovala korektně pouze Matrox G200. Ohledně Voodoo: zjistil jsem, že u některých her to závisí i na driverech :?
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
Příspěvky: 8167
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ps47 »

..tento efekt je viditelny u mnohych hier,napr undying,hra vypada skvele ale dym nieje nic moc (presne taky sivasto-zeleno-zrnity)..zavisi samozrejme aj na engine hry,a na tom ako ju autori spravili (vela hier staci spustit v 16-bit mode na kt sa autori relativne vykaslali a uz niektore veci nevyzeraju tak ako by mali.skus si napr spustit rtc wolfestein prvy level v 16-bit a pozri sa na oblohu.fuj.dalsie casti uz ale vyzeraju v pohode)..podobne je to aj s tym tearingom na v2 SLI,niektore hry ho maju,dalsie nie,napriek tomu ze api je take iste (napr: hitman1 cez glide3x nema tearing,quake3 cez glide3x ano.thief2 cez d3d nema tearing,max payne ano)..
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
swarm
debílek nahoněnej
Příspěvky: 1189
Registrován: čtv úno 10, 2005 11:10 am
Bydliště: Praha (vesnice 30km od ní)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od swarm »

no-X píše::D nene... Tady je jeden obrázek z TomsHW z RIVY 128. Je to zmenšenina, původní velikost už tam nemaj, ale vidět to myslím je (ten dým z komínů - zmenšením se to sice trochu rozplyzlo, ale vidět to je)
Skoda, ze je ten obrazek takhle zmenseny, takze uz nema vubec zadnou vypovidajici hodnotu (vypada takhle zmensene skoro stejne jako ty ostatni az na par svetlych vyjimek). Kazdopadne o visualni kvalite Rivy128 si myslim taky sve (sveho casu, jsem ji mel), a tak se hadat nebudu :). Po instalaci Windows2000 (WinNT drivery) sla visualni kvalita snad jeste na polovic (v OGL, D3D prestalo chodit uplne).
Diagon Swarm - Můj NOVÝ "NOTEBOOK" blog :arrow: [WWW]
Je těžké být debilem, konkurence je příliš velká.
14" Lenovo ThinkPad T400 - Core2 Duo T9900 3,1GHz, 8GB DDR3, 300GB Intel 320 SSD, WWAN, 1440x900 LED + Advanced Mini-dock + ThinkPad UltraNAV USB Keyboard + 2x 24" LCD
Uživatelský avatar
swarm
debílek nahoněnej
Příspěvky: 1189
Registrován: čtv úno 10, 2005 11:10 am
Bydliště: Praha (vesnice 30km od ní)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od swarm »

ps47 píše:..tento efekt je viditelny u mnohych hier,napr undying,hra vypada skvele ale dym nieje nic moc (presne taky sivasto-zeleno-zrnity)..zavisi samozrejme aj na engine hry,a na tom ako ju autori spravili....
Ano. Vylozene to zavisi jen na jedne konkretni veci. Z kolika pres sebe nablendovanych polygonu je ten kour vytvoren. Pokud to bude tak do 5-6, tak to bude vypadat dobre. Pokud to bude treba 20 tak uz ten efekt bude dost vyrazny. Pokud se pouzije 50, tak to bude vypadat, tak jak to vypada na tom jednom screenu nahore.
Diagon Swarm - Můj NOVÝ "NOTEBOOK" blog :arrow: [WWW]
Je těžké být debilem, konkurence je příliš velká.
14" Lenovo ThinkPad T400 - Core2 Duo T9900 3,1GHz, 8GB DDR3, 300GB Intel 320 SSD, WWAN, 1440x900 LED + Advanced Mini-dock + ThinkPad UltraNAV USB Keyboard + 2x 24" LCD
Uživatelský avatar
-HoNY-
Certifikovaný nVidiot
Příspěvky: 2115
Registrován: úte bře 01, 2005 5:34 pm
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od -HoNY- »

me pripada jako nejvetsi shit od nVidie Manli GF4MX420SE...
ve skutecnosti to bylo: takty 125/125 jádra GF4MX440/420/440SE.... obraz katastrofa, priserny filtry, jentak jsme spustil 3dmark 2003 a vysledkem bylo 88Bodů :lol: jiny GF4MX mi davali cca 200bodů (inno3D, MSI apodobny)
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

Obrázek

...pro ilustraci (CPU je slotový Athlon 650MHz) :-)
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
Lisp
Příspěvky: 51
Registrován: čtv kvě 06, 2004 5:43 pm

Příspěvek od Lisp »

swarm píše:
Lisp píše:3DFX Alpha-Blending Artifacts:
Obrázek

http://sweb.cz/savage4/3DFXBlend.zip
Tohle neni nic překvapivýho. Sám jsem si udělal kdysi několik OpenGL testů s Voodoo2, kde jsem došel k úplně stejné chybě. Je to v podstatě vlastnost karty, ale zároveň chyba hry.
Jde o to, jak zpracovává daný grafický čip blendování těch polygonů. Při 16bit přesnosti je jasné, že po pár polygonech přes sebe už je znatelná ztráta visuální kvality. Tohle je předpokládám nějaká indie gamesa, viď? Někteří vývojáři (nejčastěji z freeware scény) totiž vůbec nemají ponětí o tom jak to v kartě chodí (ano, i s tak se daj dělat "hry") a co si mohou dovolit. Tady tohle je typická chyba, kdy se ten kouř vytváří pomocí (klidně i) stovek blendovaných polygonů (tohle si u žádné komerční hry podobné visuální kvality skoro nikdo nedovolil). Krom toho, že je to fest pomalý, je to i hnus..
Nic proti, ale tahle gamesa.. ThreadMarks byla na Voodoo1 hratelná celkem hodně fest. Měl jsem tenkrát Celerona 266 a novinku "Savage4". Byl jsem moc zvědavej, jak to poběží... a byla to katastrofa. Co pod Voodoo1 běželo nádherně... se tady neskutečně vleklo. Se Savagem4 to bylo nehratelné. Tahle hra byla dokonce optimalizována pro V1-2 :wink: Takže S3 letěla z kompu a V1 s Tsengem tam byla ještě nějaký čas.

http://www.ldastore.com/downloads/TM_16_Demo.exe
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
Příspěvky: 8167
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ps47 »

swarm píše:3DFX Alpha-Blending Artifacts:
Obrázek
odvazim sa tvrdit ze je to ten isty problem ako s quake3,to znamena ze by stacilo zapnut 2x2 dither matrix,a bolo by to v pohode.viz obrazky:


posledny 3dfx glide2x (pre radeon),4x4 dither

[img]http://www.inc_exe.szm.sk/q3a.jpg[/img]

koolsmoky glide2x,2x2 dither

[img]http://www.inc_exe.szm.sk/q3b.jpg[/img]


pricom 2x2 dither podporuje aj voodoo1 :wink:
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

Máme tu dalšího kandidáta (?)

http://www.theinquirer.net/?article=22917

se spotřebou přes 200W by to muselo být hodně velký dělo, aby to neskončilo jako FX5800 :roll:
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
wolf00
Senior member
Příspěvky: 1324
Registrován: sob kvě 15, 2004 2:56 pm
Bydliště: kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od wolf00 »

me od nvidie proslo docela hodne... namatkove prvni karta riva tnt2m64/m64 pro 32mb agp,pak riva tnt2 pro 32mb agp,gf2mx200 32mb agp,gf2mx400 32mb agp,gf2mx 400 64mb agp fi axle[dnes sparkle] tehdy me stala 2500kc ale provedenim byla good... dale g2 pro 64mb agp ,gf3 ti200 64mb agp.. jedna perlicka podarilo se mi sehnat tnt2 pro 32mb agp od inno3d a karta ma pcb cerne barvy+ rok vyrobi 2001 ze by novejsi serie?..
jinak nejvetsi suxx co se mi stalo s vga byla manli gf2mx 400 64mb 128bit dal sem to na chate do agp slotu a grafika do 5ti minut chcipla pritom mela na desce jet... deska mela podporu agp 4x pak se zjistilo se ba te manli udeal studenak a ze navic karta nedodavala stavu do vetracku
:mrgreen: :pp: :narky:
mb asrock a75m amd x6 3670be 4gb ram ati 6530 ,hdd 1tbb sgt,zvuk creative x-fi extreme audio case z-7

patriot xt 8/16/32
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

Takže maskot nVidia G70 je potvrzen:

Obrázek

objevil se totiž i v oficiální prezentaci PS3 GPU od nVidie na E3:

Obrázek

Zapomeňte na tancující víly a mořksé panny, G70 dokáže rozvlnit i objemnější postavy :lol:
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Odpovědět