DX11 hardware
- DOC_ZENITH/XAN
- Senior member
- Příspěvky: 1922
- Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
- Bydliště: Praha - Hloubětín
To by mě zase zajímalo, až si u mě ňákej senilní důchodce bude stěžovat že k tomu nemá českej manuál, tak mu přeložim (v úvozovkách, budu si tam říkat co chci aby to znělo co nejvíce provokativně) ty názvy stromů jak to teď ATI pojmenovává.
Táááákže, pane, no, když se tak na vás dívám tak vy by jste potřeboval jeden žalud, ne dva žaludy do crossfire, a do předu vám stačí jeden malej smrček na další výstup na monitor...... prima.
Táááákže, pane, no, když se tak na vás dívám tak vy by jste potřeboval jeden žalud, ne dva žaludy do crossfire, a do předu vám stačí jeden malej smrček na další výstup na monitor...... prima.
- no-X
- Administrátor
- Příspěvky: 6912
- Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
informace z krabice (VR-Z, CJ):
1GB GDDR5 memory
ATI Eyefinity technology with support for up to three displays
ATI Stream technology
Designed for DirectCompute 5.0 and OpenCL
Accelerated Video Transcoding (AVT)
Compliant with DirectX 11 and earlier revisions,supports OpenGL 3.1
ATI CrossFireX multi-GPU support for highly scalable performance
ATI Avivo HD video and display technology
Dynamic power management with ATI PowerPlay technology
2x DL-DVI, DisplayPort, HDMI
PCI Express 2.0 interface
- display outputs: DVI/DVI/DP or DVI/HDMI/DP. ATi Eyefinity support as of Cat 9.10 (8.66). Converter is included.
- "Feel the power of more than 2 teraFLOPS plowing through the most demanding games."
- "Get up to 1.8X of a graphics performance boost with ATI CrossFireX™ technology in dual mode."
1GB GDDR5 memory
ATI Eyefinity technology with support for up to three displays
ATI Stream technology
Designed for DirectCompute 5.0 and OpenCL
Accelerated Video Transcoding (AVT)
Compliant with DirectX 11 and earlier revisions,supports OpenGL 3.1
ATI CrossFireX multi-GPU support for highly scalable performance
ATI Avivo HD video and display technology
Dynamic power management with ATI PowerPlay technology
2x DL-DVI, DisplayPort, HDMI
PCI Express 2.0 interface
- display outputs: DVI/DVI/DP or DVI/HDMI/DP. ATi Eyefinity support as of Cat 9.10 (8.66). Converter is included.
- "Feel the power of more than 2 teraFLOPS plowing through the most demanding games."
- "Get up to 1.8X of a graphics performance boost with ATI CrossFireX™ technology in dual mode."
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
- no-X
- Administrátor
- Příspěvky: 6912
- Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
10. bude je party pro novináře, NDA končí do 14 dnů na to, tzn. recenze budou do konce září a první karty by se ještě tou dobou mohly objevit v obchodech. ATi vydá několik čipů najednou (karet bude asi 5 modelů), ale ne všechny budou dostupné najednou, očekává se rozpětí cca 6 týdnů. Jinak těch prvních je připraveno na launch asi 300 tisíc, takže dostupnost by špatná být neměla
Co se týče nVidie, nikdo zatím neví. Údajně začátkem srpna u TSMC objednala 9000 wafferů čipů za skoro 50 milionů dolarů. Jedná se o neotestovaný návrh, takže pokud bude OK, mohla by nVidia mít nějké vzorky na pochlubení se do konce října. Pokud tam bude nějaká chyba, kterou může vyřešit úprava metal layers, tak se to asi o nějaký ten týden zpozdí a pokud bude chyba v křemíku, tak vyhodili 50 milionů dolarů z okna, protože pak můžou ty waffery rovnou recyklovat. Každopádně to u nVidie vypadá na jeden model, který bude reálně dostupný nejdřív imho tak v listopadu.
Co se týče nVidie, nikdo zatím neví. Údajně začátkem srpna u TSMC objednala 9000 wafferů čipů za skoro 50 milionů dolarů. Jedná se o neotestovaný návrh, takže pokud bude OK, mohla by nVidia mít nějké vzorky na pochlubení se do konce října. Pokud tam bude nějaká chyba, kterou může vyřešit úprava metal layers, tak se to asi o nějaký ten týden zpozdí a pokud bude chyba v křemíku, tak vyhodili 50 milionů dolarů z okna, protože pak můžou ty waffery rovnou recyklovat. Každopádně to u nVidie vypadá na jeden model, který bude reálně dostupný nejdřív imho tak v listopadu.
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
tak to je teda graf, dosiahnute cisla niesu vobec vidiet (robit nepravidelny 3D graf co je to za kktinu?), zacina na 80%, karty novej generacie su o 10% vykonnejsie ako predchadzajuca generacia, aj ked je to slajd pre novinarov, je to oznacene ako confidential.
AMD FAIL
3Dfx Voodoo 4 4500 PCI (3300 Toshiba 6ns)
3Dfx Voodoo 4 4500 PCI (3700 Samsung 6ns)
AMD Opteron 800MHz/256kb PGA754 0147 [nov 2001]
3Dfx Voodoo 4 4500 PCI (3700 Samsung 6ns)
AMD Opteron 800MHz/256kb PGA754 0147 [nov 2001]
-
- ex certifié fanATIque
- Příspěvky: 2045
- Registrován: stř pro 01, 2004 7:18 pm
- no-X
- Administrátor
- Příspěvky: 6912
- Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
socket: Nevím, jestli jsi za poslední 2 roky viděl nějaké NDA prezentace, ale grafy začínající v 70-90% jsou už docela dlouho "standard" u obou firem.
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
ale urcite nie nepravidelne 3D grafy kde je nemozne vycitat presne porovnanie (naco je taky graf? spravne, len na ukazku ze VIAC JE LEPSIE).no-X píše:socket: Nevím, jestli jsi za poslední 2 roky viděl nějaké NDA prezentace, ale grafy začínající v 70-90% jsou už docela dlouho "standard" u obou firem.
3Dfx Voodoo 4 4500 PCI (3300 Toshiba 6ns)
3Dfx Voodoo 4 4500 PCI (3700 Samsung 6ns)
AMD Opteron 800MHz/256kb PGA754 0147 [nov 2001]
3Dfx Voodoo 4 4500 PCI (3700 Samsung 6ns)
AMD Opteron 800MHz/256kb PGA754 0147 [nov 2001]
- no-X
- Administrátor
- Příspěvky: 6912
- Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
To z toho přesně nevyčteš, ani kdyby byl pravoúhlý. Ten graf ukazuje, že jedna karta je v průměru o 20% rychlejší, než druhá. Tohle není recenze, která ti dá přesné výsledky, to je prezentace, která ukazuje, na jakou výkonnostní úroveň je produkt zaměřen. I kdyby tam byly výsledky s přesností setin FPS, stejně si podle grafu z prezentace výrobce nikdo produkt kupovat nebude.
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
-
- ex certifié fanATIque
- Příspěvky: 2045
- Registrován: stř pro 01, 2004 7:18 pm
- DOC_ZENITH/XAN
- Senior member
- Příspěvky: 1922
- Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
- Bydliště: Praha - Hloubětín
Že je o 20% lepší po 2 letech? Mam se radovat? (zvláště když starej produkt šel ocnout na lepší výkon než má ten novej...) To už i ta fermi má lepší auru než si ATI vybudovala s tou mobile 58xx = 800sp. Jen tak bokem tenhle super moderní DX11 HW furt ještě bojuje s mobilní G92... to je taková historie, prostě ten vývoj poslední roky jde do ***, respektive od zavedení unifikovanejch čipů. R600 byla vůči r580 celkem propadák, to ta G80 vůči G71 nebyla ale to jen proto že G71 byla zastaralá **** jen NV40 na stereoidech. Jinak vše co se od tý doby uvedlo nesplnilo očekávání, třeba 2,5x takovej papírovej výkon ale v praxi sotva 60% nahoru. (vzpomenu testy HD2900xt vs 4870 s novejma driverama, patetickej nárůst 5870 vs 4890 když člověk srovná teoretický parametry, atd.)no-X píše:To z toho přesně nevyčteš, ani kdyby byl pravoúhlý. Ten graf ukazuje, že jedna karta je v průměru o 20% rychlejší, než druhá. Tohle není recenze, která ti dá přesné výsledky, to je prezentace, která ukazuje, na jakou výkonnostní úroveň je produkt zaměřen. I kdyby tam byly výsledky s přesností setin FPS, stejně si podle grafu z prezentace výrobce nikdo produkt kupovat nebude.
- no-X
- Administrátor
- Příspěvky: 6912
- Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
To záleží na tobě. Já nepovažuju NTB za herní platformu, takže mi je to upřímně jednoDOC_ZENITH/XAN píše:Že je o 20% lepší po 2 letech? Mam se radovat?
Jestlis to nezaregistroval, takhle to funguje už deset let Mobilní GeForce 2 byla ve skutečnosti MX s polovinou pipelines, mobilní Radeon 9700 byl ve skutečnosti Radeon 9600 s polovinou pipelines atd., až do dnešní doby, kdy je GTX280 ve skutečnosti G92 s polovinou SPs a HD5800 je HD5700 taktéž s polovinou SPs.DOC_ZENITH/XAN píše:To už i ta fermi má lepší auru než si ATI vybudovala s tou mobile 58xx = 800sp.
Tohle je přístup, který se praktikuje roky, ale teď - nechápu proč - do toho začalo pár serverů rýt a lidi se toho chytli. Pokud se tohle mělo kritizovat, tak před těmi deseti lety, kdy s tím výrobci začali. Ale tehdy s tím kupodivu nikdo neměl problém, většina lidí chápala, že notebooky potřebují udržet spotřebu a množství odpadního tepla na výrazně nižší úrovni a čipy s nižším počtem pipelines jsou cenově nejefektivnější způsob, jak toho dosáhnout.
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
http://www.computerbase.de/artikel/hard ... _qualitaet
tohle mě vždycky dostane x1950xtx vs 4890 2.5 nárust a je to 3 roky od sebe , 2900xt vs 4890 2x nárust a je to dva roky, kde jsou ty časy nárustů 2x za rok
nemluvě o papírových hodnotách 5850/5870 vs 4890 který jsou v reálném výkonu přímo směšné
tohle mě vždycky dostane x1950xtx vs 4890 2.5 nárust a je to 3 roky od sebe , 2900xt vs 4890 2x nárust a je to dva roky, kde jsou ty časy nárustů 2x za rok
nemluvě o papírových hodnotách 5850/5870 vs 4890 který jsou v reálném výkonu přímo směšné
Voodoo1, Voodoo2, Velocity 100, 2*Voodoo3 2000 AGP, 2*Voodoo3 3000 AGP, Voodoo3 2000 PCI SGR, Voodoo3 3500TV (včetně chobotnice)
- no-X
- Administrátor
- Příspěvky: 6912
- Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
O tomhle testu se debatovalo na B3Df ve vztahu k R600 a došlo se ke zjištění, že v něm jsou použity méně náročné testy (a taky nižší rozlišení), než ve standardním testovacím setu. Takže výkonnější karty jsou limitované procesorem. Když si to porovnáš s jinými testy, zjistíš, že HD4890 je i v nižších rozlišeních zhruba 3x rychlejší, než HD4670 (která je srovnatelná s HD2900XT).
Ad nárůsty 2x za rok - to bylo spíš výjimečné. Zrovna dneska jsem to dohledával:
NV35 > NV40 = +100%
NV40 > G70 = +25%
G70 > G71 = +35%
G71 > G80 = +85%
G80 > GT200 = +65%
cokoli nad 50% mělo háček - buďto byl předchozí produkt sra*ka, nebo byl nový produkt úlet, jako GT200, na kterým nVidia projela půl miliardy dolarů...
Ad nárůsty 2x za rok - to bylo spíš výjimečné. Zrovna dneska jsem to dohledával:
NV35 > NV40 = +100%
NV40 > G70 = +25%
G70 > G71 = +35%
G71 > G80 = +85%
G80 > GT200 = +65%
cokoli nad 50% mělo háček - buďto byl předchozí produkt sra*ka, nebo byl nový produkt úlet, jako GT200, na kterým nVidia projela půl miliardy dolarů...
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
no-x: neviem teraz najst to, kde si tvrdil ze G80 na 90nm je nezmysel, ze tak velky cip proste musi mat takmer nulovu vytaznost. A to G200 este zvysila plochu (65nm).
edit: ano som nvidiot
edit: ano som nvidiot
3Dfx Voodoo 4 4500 PCI (3300 Toshiba 6ns)
3Dfx Voodoo 4 4500 PCI (3700 Samsung 6ns)
AMD Opteron 800MHz/256kb PGA754 0147 [nov 2001]
3Dfx Voodoo 4 4500 PCI (3700 Samsung 6ns)
AMD Opteron 800MHz/256kb PGA754 0147 [nov 2001]
- DOC_ZENITH/XAN
- Senior member
- Příspěvky: 1922
- Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
- Bydliště: Praha - Hloubětín
Jo ale G80 ve svý době měla 100% odladěnej proces, GT200 ať už 65 nebo 55nm verze šly na proces co byl spíš u konce své éry než na začátku. Po tom co si NV prožila u NV30 měla vždy high end kartu na staršim ale ověřenym procesu.
Takhle, náklady na výrobu dává nejen výrobní technologie a velikost čipu ale taky výtěžnost.
Vlastnosti čipu taky odladěnost procesu. Už jsem tu jednou uváděl příklad z CPU sféry kde mezi první verzí 65nm Conroe a poslední 65nm verzí byly rozdíly v provozních vlastnostech větší než mezi tou poslední 65nm a první 45nm.
40nm u TSMC je jedním slovem fiasko jaký tu ještě nikdy nebylo. To že zrovna oba výrobci GPU se rozhodli vletět s high endem na neodzkoušenej proces. Teda... ATI si ho zkusila... zjistile že to jaksi neni ani na naprostej mainstream a přesto tam ten high end poslala, asi byl už hotovej finální návrh a nechtělo se jim to předělávat, doufali že se výtěžnost zlepší tudiž posun v dostupnosti bude menší než kartu předělat na 55nm a dát jí jako bonus třeba 512bit sběrnici, stejnak by žrala míň jak fermi na 40nm a bylo by to. Ale dnes je moderní mít malou spotřebu, tak radši ať to oproti poslední generaci neni moc nárůst ale má to super provozní vlastnosti. Já osobně z toho nadšenej nejsem.
Ad ještě k srovnání: Myslím si že rozdíl mezi G71 a G80 byl více jak 80%. Teda obě karty jsem měl a musim to potvrdit. Jo, možná v 1024x768 no AA no AF a maximální optimalizace takže se na to nedá koukat, pak by to bylo 80%. Ale zkuste si s G71 spustit moderní hru v 1920x1200 s rozumnym nastavenim, bude to tak 4x horší jak G80.
Jinak ještě k HD2900XT vs 4670. dle toho co jsem zkoušel je 4670 znatelně slabší, neberu teď staré hry kde je potřeba hodně fillrate a se zapnutym FSAA protože to je přesně to co R600 zabijí, ale jednoduše zkusil jsem si Crysis no AA na obouch krtách a bylo celkem jasno.
Jinak k GT200 - ano čekalo se více ale ten čip byla jen výplň za selhání G100 při vývoji, to že na tom NV provařila bylo díky ATI a její agresivní cenové politice. Jinak karta to nebyla špatná, byla ve svý době lepší pokrok než Rv870 dnes (výkonostně, ne technologicky, což může bejt šuma fuk protože všechny hry jsou stejně DX9 porty z konzolí). Přinesla jako první hodně nízkou spotřebu v 2D, excelentní power management, všechno takový a navíc solidní nárůst ve výkonu když si člověk vezme velikost čipu tak ty provozní vlastnosti byly naprosto perfektní ala GTX275 vs 4890 a srovnat si plochu napětí a reálnou spotřebu + ten nehoráznej výtop u Radeonu. Rv770 ani větší bejt nemohla nešlo by jí totiž zvladatelně uchladit. Zatro RV870 větší bejt mohla, a je velká škoda že neni, kdyby byla karta s o 1/3 většim výkonem a 384bit sběrnicí za 10 klaců, už bych jí měl v kompu.
Ale já tu prostě narážim na to a nejsem sám, že v listopadu 2006 vyšla G80 a od tý doby žádná revoluce. Nic co by za to stálo. Ano mam GT200 ale to protože se GTX260 prodávaly za 3600 korun no neber to. Naopak vítám to, že Radeony 58xx jsou momentálně celkem drahé, třeba se vrátíme k high end čipům a ne polofunkčnímu AFR SLI nebo crossfire a lepení karet z více čipů.
Jo a ještě.. nevíte někdo jak je na tom HD58xx v OpenCL? Co jsem sledoval tak situace HD48xx se nezlepšila a vypadá to že to neni SW problém ale protože ty karty jaksi nemaj ty vyrovnávací cache u shaderů tak jsou pro jakýkoliv univerzální GPGPU nepoužitelný ala 4870 furt stejně rychlá jak 8600GS. NV tohle má ok už od G80, ale tenhle segment se jaksi nerozšířil. Jo a jak se teď někde v číně staví ten clusterovej počítač jak bude mít ty HD4870X2, tak ty tam nebudou jako hlavní výpočetní síla. Tou budou ty multiprocesorový desky pod tim narvaný xeonama, ty karty tam budou dělat jen něco specifickýho, něco co jim jde.
Takhle, náklady na výrobu dává nejen výrobní technologie a velikost čipu ale taky výtěžnost.
Vlastnosti čipu taky odladěnost procesu. Už jsem tu jednou uváděl příklad z CPU sféry kde mezi první verzí 65nm Conroe a poslední 65nm verzí byly rozdíly v provozních vlastnostech větší než mezi tou poslední 65nm a první 45nm.
40nm u TSMC je jedním slovem fiasko jaký tu ještě nikdy nebylo. To že zrovna oba výrobci GPU se rozhodli vletět s high endem na neodzkoušenej proces. Teda... ATI si ho zkusila... zjistile že to jaksi neni ani na naprostej mainstream a přesto tam ten high end poslala, asi byl už hotovej finální návrh a nechtělo se jim to předělávat, doufali že se výtěžnost zlepší tudiž posun v dostupnosti bude menší než kartu předělat na 55nm a dát jí jako bonus třeba 512bit sběrnici, stejnak by žrala míň jak fermi na 40nm a bylo by to. Ale dnes je moderní mít malou spotřebu, tak radši ať to oproti poslední generaci neni moc nárůst ale má to super provozní vlastnosti. Já osobně z toho nadšenej nejsem.
Ad ještě k srovnání: Myslím si že rozdíl mezi G71 a G80 byl více jak 80%. Teda obě karty jsem měl a musim to potvrdit. Jo, možná v 1024x768 no AA no AF a maximální optimalizace takže se na to nedá koukat, pak by to bylo 80%. Ale zkuste si s G71 spustit moderní hru v 1920x1200 s rozumnym nastavenim, bude to tak 4x horší jak G80.
Jinak ještě k HD2900XT vs 4670. dle toho co jsem zkoušel je 4670 znatelně slabší, neberu teď staré hry kde je potřeba hodně fillrate a se zapnutym FSAA protože to je přesně to co R600 zabijí, ale jednoduše zkusil jsem si Crysis no AA na obouch krtách a bylo celkem jasno.
Jinak k GT200 - ano čekalo se více ale ten čip byla jen výplň za selhání G100 při vývoji, to že na tom NV provařila bylo díky ATI a její agresivní cenové politice. Jinak karta to nebyla špatná, byla ve svý době lepší pokrok než Rv870 dnes (výkonostně, ne technologicky, což může bejt šuma fuk protože všechny hry jsou stejně DX9 porty z konzolí). Přinesla jako první hodně nízkou spotřebu v 2D, excelentní power management, všechno takový a navíc solidní nárůst ve výkonu když si člověk vezme velikost čipu tak ty provozní vlastnosti byly naprosto perfektní ala GTX275 vs 4890 a srovnat si plochu napětí a reálnou spotřebu + ten nehoráznej výtop u Radeonu. Rv770 ani větší bejt nemohla nešlo by jí totiž zvladatelně uchladit. Zatro RV870 větší bejt mohla, a je velká škoda že neni, kdyby byla karta s o 1/3 většim výkonem a 384bit sběrnicí za 10 klaců, už bych jí měl v kompu.
Ale já tu prostě narážim na to a nejsem sám, že v listopadu 2006 vyšla G80 a od tý doby žádná revoluce. Nic co by za to stálo. Ano mam GT200 ale to protože se GTX260 prodávaly za 3600 korun no neber to. Naopak vítám to, že Radeony 58xx jsou momentálně celkem drahé, třeba se vrátíme k high end čipům a ne polofunkčnímu AFR SLI nebo crossfire a lepení karet z více čipů.
Jo a ještě.. nevíte někdo jak je na tom HD58xx v OpenCL? Co jsem sledoval tak situace HD48xx se nezlepšila a vypadá to že to neni SW problém ale protože ty karty jaksi nemaj ty vyrovnávací cache u shaderů tak jsou pro jakýkoliv univerzální GPGPU nepoužitelný ala 4870 furt stejně rychlá jak 8600GS. NV tohle má ok už od G80, ale tenhle segment se jaksi nerozšířil. Jo a jak se teď někde v číně staví ten clusterovej počítač jak bude mít ty HD4870X2, tak ty tam nebudou jako hlavní výpočetní síla. Tou budou ty multiprocesorový desky pod tim narvaný xeonama, ty karty tam budou dělat jen něco specifickýho, něco co jim jde.
Naposledy upravil(a) DOC_ZENITH/XAN dne ned led 10, 2010 1:36 am, celkem upraveno 1 x.
je na tom nieco zle? myslim si ze je to velmi rozumne a aspon nvidia nedopadla tak, ako AMD s HD2900XT (a tymi hnusnymi odlahcenymi verziami co zrali a vykon mali nizsi ako X1950Pro)DOC_ZENITH/XAN píše:Jo ale G80 ve svý době měla 100% odladěnej proces, GT200 ať už 65 nebo 55nm verze šly na proces co byl spíš u konce své éry než na začátku. Po tom co si NV prožila u NV30 měla vždy high end kartu na staršim ale ověřenym procesu.
3Dfx Voodoo 4 4500 PCI (3300 Toshiba 6ns)
3Dfx Voodoo 4 4500 PCI (3700 Samsung 6ns)
AMD Opteron 800MHz/256kb PGA754 0147 [nov 2001]
3Dfx Voodoo 4 4500 PCI (3700 Samsung 6ns)
AMD Opteron 800MHz/256kb PGA754 0147 [nov 2001]
- DOC_ZENITH/XAN
- Senior member
- Příspěvky: 1922
- Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
- Bydliště: Praha - Hloubětín
HD2900 měla jeden problém a to byl nefunkční HW resolve tudiž veškerý FSAA jela přes shader resolve což bylo ukrutně pomalý a naprosto tim nevyužila potenciál paměťový propustnosti, atd.socket píše:je na tom nieco zle? myslim si ze je to velmi rozumne a aspon nvidia nedopadla tak, ako AMD s HD2900XT (a tymi hnusnymi odlahcenymi verziami co zrali a vykon mali nizsi ako X1950Pro)DOC_ZENITH/XAN píše:Jo ale G80 ve svý době měla 100% odladěnej proces, GT200 ať už 65 nebo 55nm verze šly na proces co byl spíš u konce své éry než na začátku. Po tom co si NV prožila u NV30 měla vždy high end kartu na staršim ale ověřenym procesu.
Další kámen úrazu bylyl drivery, ještě když byla nová 'HD3870 tak byly nepoužitelný. Jako čekat 2 roky na drivery pro GPU je prostě nemyslitelné. R600 dostala co si zasloužila, špatný známky za výkon v době uvedení. Dnes to tak hrozná karta neni pokud po ní nechceš FSAA.
Další kámen úrazu byl mizernej chladič a naproto stupidně nastavená regulace otáček aby karta byla chladná a řvalo to.
Další naprosto stupidní věc bylo nastavení biosu a 2D/3D power mody. Pro tu kartu neni žádnej problém se underclocknout a undervoltnout třeba na 200/200 0,9v a pak... no.. já ji takhle chaldim pasivně s Acelerem S1 a to jsou na něm ty vypnutý 2x12cm větráky a nulovej airflow a nejde to přes 70 stupňů.
Prostě ten čip nebyl tak hroznej ale potopila ho ta jedna HW chyba, a tuna dalších chyb co ATI nadělala kolem toho. Dnes je R600 plnym soupeřem G80, ale to už nikdo netestuje. No dnes... půl roku dozadu, od vydání HD5870 se ty drivery začaly zase kurvit a co dříve fungovalo už zas nefunguje, hlavně pokud člověk chce drivery s oficil supportem Win7 tak musí mít ty novější a to potěš pánbůh...
Byla to právě ATI kdo už hodně dávno tuhle věc trhnul ( nevzpomínám si že by mobilní X1900XT byla jen přeznačená desktopová X1600, to samý NV, a ještě sRY ale mobilní Radeon 9700pro měl čip R300, mobilní HD2600 měla stejný jádro jak ta desktopová), a jejich mobilní gpu značenim aspoň odpovídali v jádře, šířce sběrnice, atd, lišily se jen v taktech. To NV zas začala dělat píčoviny a G92 a bylo jim to vytýkáno a ukazzováno jak je v tomhle ATI lepší, jo... byla.... doteď. Tim niak nesrážim nadvládu ATI v mobilních GPU, ta je neoddiskutovatelná, ale tuhle kartu si mohli odpustit, respektive měli jí nazvat mobilní 5770, ne 5870, protože to oproti mobilní 4870 vypadá doslova trapně.no-X píše:To záleží na tobě. Já nepovažuju NTB za herní platformu, takže mi je to upřímně jednoDOC_ZENITH/XAN píše:Že je o 20% lepší po 2 letech? Mam se radovat?
Jestlis to nezaregistroval, takhle to funguje už deset let Mobilní GeForce 2 byla ve skutečnosti MX s polovinou pipelines, mobilní Radeon 9700 byl ve skutečnosti Radeon 9600 s polovinou pipelines atd., až do dnešní doby, kdy je GTX280 ve skutečnosti G92 s polovinou SPs a HD5800 je HD5700 taktéž s polovinou SPs.DOC_ZENITH/XAN píše:To už i ta fermi má lepší auru než si ATI vybudovala s tou mobile 58xx = 800sp.
Tohle je přístup, který se praktikuje roky, ale teď - nechápu proč - do toho začalo pár serverů rýt a lidi se toho chytli. Pokud se tohle mělo kritizovat, tak před těmi deseti lety, kdy s tím výrobci začali. Ale tehdy s tím kupodivu nikdo neměl problém, většina lidí chápala, že notebooky potřebují udržet spotřebu a množství odpadního tepla na výrazně nižší úrovni a čipy s nižším počtem pipelines jsou cenově nejefektivnější způsob, jak toho dosáhnout.