R800

Obecně o problematice zobrazování 3D ;-)

Moderátoři: ps47, swarm

Odpovědět
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

Trochu tě zklamu, ale supersampling (pokud má být proveden kvalitně) se moc ošidit nedá. Klasická implementace = 8x FSAA = 8x nižší výkon. Propad na RV870 je ale o něco méně výrazný, využívá se tam nějakých triků použitím shaderů, takže nároky na fillrate nejdou ve skutečnosti nahoru 8x a tím pádem ani výkon není osminový, ale o něco lepší. Čekat ale, že se propady nějak sníží, je nereálné, to není o implementaci nebo driverech, to je vlastnost super samplingu. Proto je taky určený pro staré hry.
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
DOC_ZENITH/XAN
Senior member
Příspěvky: 1922
Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
Bydliště: Praha - Hloubětín

Příspěvek od DOC_ZENITH/XAN »

OK to beru, stejnak edge detect - 24x je jaksi ehm... řekněme dostatečný. Těmi propady jsem myslel že jsou problémy třeba i ve starym UT2004 což už je prostě ehm.

To PS47:

Ten systém je final a tyhle drivery jsou lepší než ty co stahneš z webu ATI, ty jsou ještě starší.
chosen
Příspěvky: 920
Registrován: pát kvě 05, 2006 9:05 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosen »

a jak to jede pod 32bit XPčkama nemůžeš zkusit?
Voodoo1, Voodoo2, Velocity 100, 2*Voodoo3 2000 AGP, 2*Voodoo3 3000 AGP, Voodoo3 2000 PCI SGR, Voodoo3 3500TV (včetně chobotnice)
Uživatelský avatar
DOC_ZENITH/XAN
Senior member
Příspěvky: 1922
Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
Bydliště: Praha - Hloubětín

Příspěvek od DOC_ZENITH/XAN »

chosen píše:a jak to jede pod 32bit XPčkama nemůžeš zkusit?
Jo můžu, ale ruku na srdce, kdo by si tam dával tuhle kartu, a nečekam nic lepšího, dnes se vývoj už soustředí naplno na NT6 větev čili Win Vista, Seve, Server 2008 a S2008RC2, pokud budou mít funkční tohle půjdou na dosud kritické 64-bit verze těchto systémů, XP už jsou prioritou níže, protože s win 7 se čeká těžká migrace, hlavně lidé co maj silnější HW.
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
Příspěvky: 8167
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ps47 »

..este jedna vyborna sprava-na hd5xxx bezi dark engine cez ddfix bez problemov (hd2xxx-hd4xxx mali par mensich bugov),takze thief/shock2 4ever :D ..a kedze sa dark engine da patchnut na lubovolne rozlisenie,a win7 podporuju zlucenie vsetkych monitorov do jednej virtualnej plochy,shock2 na 3-24 monitoroch je len otazka zakupenia prislusneho hardwaru (a softwaru),tzn prave sa objavil realny dovod prejst na win7 :twisted:
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
DOC_ZENITH/XAN
Senior member
Příspěvky: 1922
Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
Bydliště: Praha - Hloubětín

Příspěvek od DOC_ZENITH/XAN »

První nadšení hodně rychle vyprchá je to jak sedět v autě s tim že se nemůžeš vyklonit a ten sloupek ti tam furt stojí v cestě. Zdá se mi to strašně nekomfortní to radši pořádně velkej klasickej monitor nebo TV.

Dobrej by byl taky ten NEC DLP co je širokej i zakřivenej že tě jakoby úplně obtejká a nejsou tam žádný rámy nebo tak. Ale 100 klacků za to nedam.
Bob van Sikorski
ex certifié fanATIque
Příspěvky: 2045
Registrován: stř pro 01, 2004 7:18 pm

Příspěvek od Bob van Sikorski »

dokud budou mít monitory byť jen milimetrové okraje, je pro mě eyefinity nepoužitelné.
Intel Core i5-10400F, 8GB DDR4, Radeon RX 6500 XT, 500GB SATA SSD, 4TB SATA HDD, 650W Fortron, FullHD VA Acer, Linux (od 2010), Olympus E-M10 III + 17/1.4, Ikonta 6x9. vg
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

Kdo říká, že eyefinity je jen na hry? Když se našli lidi, kteří za tohle a nic jiného byli ochotni platit dvacet klacků Matroxu a Matrox na tom přežil, tak nevidím důvod, aby to nenašlo uplatnění u karet za zlomek téhle ceny :-)
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Bob van Sikorski
ex certifié fanATIque
Příspěvky: 2045
Registrován: stř pro 01, 2004 7:18 pm

Příspěvek od Bob van Sikorski »

no já osobně o hrách nemluvím. ani o filmech, ale o jednolité ploše. mě ty rantly prostě vadí (a vícemonitorovou konfiguraci jsem zkoušel už na gf4mx440+mach64vt každá píchnutá na 15"crt - bylo to skvělý, ale ta mezera mezi obrazy... :( ).


btw. to byly doby. označte mě za nvidiota, ale než abych šel do radeonu 8500, volil jsem o fous levnější gf4mx440 (což je pokud vím víceméně přeznačená gf2 s pár úpravama?) :twisted:

edit:
Obrázek
:twisted: :twisted: :twisted:
Intel Core i5-10400F, 8GB DDR4, Radeon RX 6500 XT, 500GB SATA SSD, 4TB SATA HDD, 650W Fortron, FullHD VA Acer, Linux (od 2010), Olympus E-M10 III + 17/1.4, Ikonta 6x9. vg
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

Ano, GF4MX neuměla ani DX6 EMBM :roll:
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
Příspěvky: 8167
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ps47 »

Bob van Sikorski píše:dokud budou mít monitory byť jen milimetrové okraje, je pro mě eyefinity nepoužitelné.
samsung sluboval napravu v tomto smere,ak ma pamat neklame..mimochodom,v robote mam tie okraje hrube nieco cez 2cm (kazdy monitor ma okraj tak asi jeden cm,tzn ked to dam k sebe je to nieco cez dva),a po chvilke ich ani nevnimam-je to vec zvyku.samozrejme teraz hovorim o troch monitoroch,dva su nepouzitelne,na okraj presne v strede obrazu sa zvyknut neda.
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
DOC_ZENITH/XAN
Senior member
Příspěvky: 1922
Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
Bydliště: Praha - Hloubětín

Příspěvek od DOC_ZENITH/XAN »

Eyefinity je dobrej výstup navíc. A 3 obrazovky s funkčním overlay. Je to asi rok co jsem stavěl Ňákou profi vide střižnu kde bylo hodně monitorů (šly tam tehdy Geforce 8600) ale krom primární karty na ostatních monitorech nebyl video overlay.
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
Příspěvky: 8167
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ps47 »

ak ma pamat neklame tak sa to dalo odrbat tak ze si pustil wmp,zapauzoval si ho a minimalizoval,potom si video pustil napr cez mpc a uz to slapalo :lol: .v robote to riesim pomocou vlc,staci hodit vystup na opengl a je po probleme..mimochodom,tento idiotizmus je,trada,security feature xpcok,pretoze pokial sa snazis prehrat video na sekundarnom monitore tak si urcite pirat. :roll:
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
DOC_ZENITH/XAN
Senior member
Příspěvky: 1922
Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
Bydliště: Praha - Hloubětín

Příspěvek od DOC_ZENITH/XAN »

ps47 píše:ak ma pamat neklame tak sa to dalo odrbat tak ze si pustil wmp,zapauzoval si ho a minimalizoval,potom si video pustil napr cez mpc a uz to slapalo :lol: .v robote to riesim pomocou vlc,staci hodit vystup na opengl a je po probleme..mimochodom,tento idiotizmus je,trada,security feature xpcok,pretoze pokial sa snazis prehrat video na sekundarnom monitore tak si urcite pirat. :roll:
Nebylo to dle monitorů ale karet. Nezávisle na tom jak jsme zapojili monitory, nebo jejich pořadí nastavili ve win se to tak chovalo. Prostě overlay byl jen tam kde byla první karta. Což kdyby šlo o to pustit film,tak se s overlay neseru, v MPC nastavim render na 3D surface a je to, ale problém je, že výstupní okna toho programu od tý štřihový karty byly v overlay a tam byl ten zádrhel, na non primary gpu nebylo vidět to vstupní/výstupní video z tý karty. Tehdy se tam navíc podepsala hyper dobrá prostupnost PCI u dnešních desek a jakmile pracovala ta karta tak zvukovka nebyla schopná hrát, chrčelo v ní. Se starym Intelem 865PE to bylo ok.
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

The RV870 Story: AMD Showing up to the Fight

a poněkud rozporuplný článek na THG:

2D, Acceleration, And Windows: Aren't All Graphics Cards Equal?

Když vyšla G80 a uživatelé sis těžovali na lagy ve 2D, žádný server tomu nevěnoval ani novinku. Nyní se THG donese, že HD5000 mají v určité situaci pomalejší 2D, tak nelení, vytvoří 2D benchmark, ve kterém se to projevuje mnohonásobně víc než v reálných situacích a rozpitvají to na dvanáctistránkový elaborát...

vyjádření AMD:
# Tom’s Hardware has tripped over a workload area (2D lines, etc.) that we have not optimized yet.
# Until this new benchmark, we have not seen any other applications that are bottlenecked by this path, and hence have not focused on it until now.
jsem zvědavej, jestli to vůbec někdy přetestujou, nebo to už nebude korespondovat s jejich zájmy...

Trochu mi to připomíná Anandtech, který má ve zvyku testovat kvalitu videa zásadně vždycky nejpozději týden poté, co ATi vydá nový hardware a ještě na beta driverech. Na druhou stranu se tentokrát Anandtech alespoň obtěžoval to přetestovat na prvních oficiálních driverech... jen o tom už do článku nenapsal ani čárku a že to ve skutečnosti funguje a že se problém týkal jen beta driverů dodaných s kartou uvedl pouze v blogu :roll:
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
DOC_ZENITH/XAN
Senior member
Příspěvky: 1922
Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
Bydliště: Praha - Hloubětín

Příspěvek od DOC_ZENITH/XAN »

Driver dodanej s kartou má bejt funkční. Karta byla hotová dost dlouho předtim aby taky byl funkční. Pokud neni funkční HW nebo SW je to jedno znamená to prostě že neni funkční.

Co se týče 2D, tak jsem žádné problémy s výkonem nezaznamenal, nicméně restarty Aera a jiný sekery už ano a to nejen s HD5xxx ale i staršíma, prostě s driverama vydanejma po vydání R8xx je to dost bída. Dle mého názoru byl ten druhej betadriver k 5870 ten nejlepší driver co zatim pro RV870 ATI vydala.


Čím déle je R8xx generace out, tím míň jí mam rád. Připadá mí po Rv770 dost velkej neúspěch, parametry dvojnásobné ale výkon ani omyelm, a mainstream to vše ještě podtrhnul. Lidi to berou jen proto že neni alternativa. Mizernej poměr cena/výkon jdoucí ruku v ruce s tim. Jak může po skoro 3 letech bejt G92 nejlepšim čipem co se týče poměru cena/výkon. A to půl roku dozadu byla o 20% levnější než dnes.

Co taková 5570 ? VždyŤ jí poráží 4670 která měla bejt ve všech ohledech horší. A i do spotřeby se nám ten 40nm pokrok ňák vypařil a zůstaly po něm akorát fámy. A co je ještě víc kritický, tu kartu pod 2000 neseženu. A na podzim 2007 před a těsně po vydání G92 se dala koupit HD2900pro za 2500 a byla rychlejší, později 3850. To jsme za ty 3 roky za stejnou cenu nevyhrabali lepší výkon? Proč každá nová architektura je v podstatě míň efektivní než ta stará... ale fakt... teď nemluvim o ATI ale o všem. Když už ta bulbina spaskne a někdo předvede fakt jinej čip. Něco jako PowerVR dělalo s Tile-based renderingem. Už mi to připomíná tvorbu novejch a novejch CPU na x86 která měla bejt už 10 let mrtvá, stojí na základech jejichž principy jsou out.

Jsem zvědavej co PowerVR předvede teď, proslýchá se titož, že Playstation 4 má mít Power gen. 7 based CPU od IBM a GPU má bejt právě od PowerVR.
chosen
Příspěvky: 920
Registrován: pát kvě 05, 2006 9:05 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosen »

no-X píše:
# Tom’s Hardware has tripped over a workload area (2D lines, etc.) that we have not optimized yet.
DOC_ZENITH/XAN píše:Driver dodanej s kartou má bejt funkční. Karta byla hotová dost dlouho předtim aby taky byl funkční. Pokud neni funkční HW nebo SW je to jedno znamená to prostě že neni funkční.
není tady hlavní problém to že je to pomalý , ale opravdu je to u amd to že to není nikdy při vydání dodělaný....

edit: další věcí je fakt že ted má vyjít (všechno je neoveřené že) nějaká 5830 který má mít asi 1200 steam procesorů a má nahradit výkonově 4890 , pokud se nepletu ta jich má jen 800 ne? proč tam nebude teda nárust výkonu , kolik je třeba rozdíl 5870 vs 4890 ? a to ta 5830 bude stát víc než 4890
Voodoo1, Voodoo2, Velocity 100, 2*Voodoo3 2000 AGP, 2*Voodoo3 3000 AGP, Voodoo3 2000 PCI SGR, Voodoo3 3500TV (včetně chobotnice)
Uživatelský avatar
DOC_ZENITH/XAN
Senior member
Příspěvky: 1922
Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
Bydliště: Praha - Hloubětín

Příspěvek od DOC_ZENITH/XAN »

Tak právě SP na R8xx jsou méně efektivní jak SP na R6xx-7xx. Stejně jako byly texturovací jednotku na Rv770 méně efektivní ( v FP16 filteringu ) než ty na R600, ale zase si to nahrazovaly počtem. A ano 5870 je oproti 4890 teoreticky skoro o 100% rychlejší, prakticky tak o 30% Já jsem stejně furt zastáncem že velká Rv770 ala třeba 1200 - 1600 SP + 512bitsběnice by byla moudřejší než drtit 870 na 40nm... i ta měla blbou výtěžnost a to má redudantní jednotky a tak trochu na to byla připravena. Prostě ten 40nm TSMC je celkem slušnej průser. Karty u kterejch má 40nm menší spotřebu jsou úspornějc navržený, a když se srovná už úsporná karta viz třeba 5570 vs 4670 láme se chleba.

Jsme na mrtvym bodě, já už pomalu začínám věřit že Fermi vůbec nebude. Nikdo nemá nic, když mi chcípne moje GT200 už nemam kde sehant náhradu. Mam tu akorát jednu HD2900pro a 2900XT 1gb ale ty mi ve win7 s ATI driverama pro win 7 nefungujou, s žádnejma. :roll:
nManJofo
Příspěvky: 322
Registrován: čtv dub 03, 2008 10:14 pm
Bydliště: Brno

Příspěvek od nManJofo »

DOC_ZENITH/XAN píše:Jsem zvědavej co PowerVR předvede teď, proslýchá se titož, že Playstation 4 má mít Power gen. 7 based CPU od IBM a GPU má bejt právě od PowerVR.
:shock: :shock: tak to by mohli nieco spachat aj na desktop, casy Kyra su uz davno za nami
Odpovědět