Lisp píše:Kdyby každý vývojář optimalizoval, AGP texturing - stejně tak jako textury větší než 256x256, nepotřebuješ.
Tohle jsem úplně přehlíd
Myslím, že nebude na škodu říct, co to vůbec AGP texturing je a kdy se používá...
V případě, že je nutné použít texturu, která je tak velká, že se nevejde do paměti grafické karty, může situace skončit dvěma způsoby:
1) Textura se do paměi nevejde -> problém je neřešitelný
2) Je možné použít AGP texturing, takže se textura ponechá pouze v operační paměti (do grafické by se stejně nevešla) a jádro k ní přistupuje přes AGP do RAM. Je to velice pomalé, latence jsou vysoké, zatěžuje to systém, datová propustnost je oproti sběrnici grafické paměti mnohem nižší.
Proč ho tedy někteří výrobci vůbec implementovali? Pouze z marketingového hlediska. Vem si TNT1: má maximálně 16MB paměti. Papírově podporuje textury 2048*2048, 32bit. Spočtěmě si to
2048*2048*32/8*1024*1024=16MB
Jedna textura zabere 16MB. Takže do paměti téhle grafiky se textura 204*2048 nevejde ani jedna! (Potřebuješ ještě alespoň 4MB na frame buffer - 800*600/double buffering a dál geometrická data, zbytek už není tak výrazný).
A jediná možnost, jak může TNT tak velkou texturu použít, je AGP texturing.
1) Které hry používaly takhle velké textury? tehdy žádný, většina her používala 256*256/16bit, 512*512 už byl zázrak
2) Která hra používající textury 2048*2048 na TNT běhá? Žádná. Tzn., že AGP texturing v praxi vůbec nevyužije.
3) Proč 3Dfx AGP texturing nepotřebovalo? Protože používalo textury 256*256/16 a těch se do grafický paměti vejde habaděj (jedna má 0,1MB). V4/V5 už používaj 32MB-64MB/čip, takže se i velká textura do paměti karty vejde. Řekni mi jediný důvod, proč by 3Dfx teda mělo AGP texturing implementovat, když problém, který je touto technologií řešen, nemůže u 3Dfx vůbec nastat
.
Pochop, že u 3Dfx to nemělo vůbec žádný smysl a u ostatních výrobců šlo jen o marketing (aby se mohli v několika benchmarcích předvést s podporou 2048*2048 textury). Jediná karta, která AGP texturing skutečně používala byla zmíněná i740, ale jak dopadla, víme všichni.