Velky test grafickych karet - pripominky, navrhy, upravy

Sem pište testy dosažené na jakékoli voodoo

Moderátor: Moderátoři

Mam k do testu pridat radeon 7500

ano
16
84%
ne
3
16%
 
Celkem hlasů: 19

havli
Příspěvky: 1277
Registrován: pát čer 22, 2007 11:17 pm
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od havli »

Jeste uvidim, taky bych ho musel napred sehnat.
Jeste jedna drobna uprava na zacatku threadu. o:)
Uživatelský avatar
DOC_ZENITH/XAN
Senior member
Příspěvky: 1922
Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
Bydliště: Praha - Hloubětín

Příspěvek od DOC_ZENITH/XAN »

Nedával bych ho tam, jo a btw, myslet si že R7500 by porazil GF2 GTS hmm, no, s těma jeho driverama, good luck + ta jeho hyper kvalita obrazu v 16bit. Problém tu je že je to nereálnej test dobovej R7500 yl mnohem horší než je dnes, protože or R300 šel SW tým ATI dost rapidně nahoru, předtím mívali drivery ala S3 a pro hráče to byla out značka, ti se rozhodovali hlavně mezi GF a Voodoo.
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

určitě by byl zajímavý... i kdybys ho měl zkusit podtaktovat na např. 200/166 nebo 220/166... to, co je Radeon 7500, měl být původní Radeon... ne tedy co se týče výrobního procesu, ale asynchronního taktování jádra a pamětí... to u R100 nefungovalo, což byl docela průšvih... jádro bylo dimenzované na vyšší frekvence, ale rychlé DDR paměti byly drahé... takže jádro muselo jít s frekvencí dolů na 183MHz (počítalo se s 200+MHz) a místo levnějších 166MHz pamětí se musely použít dražší 183MHz... takže výkon byl nižší a výrobní náklady vyšší :?
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
havli
Příspěvky: 1277
Registrován: pát čer 22, 2007 11:17 pm
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od havli »

Dobře, Radeon 7500 bude.
Jeste jsem doma nasel Rivu TNT2 pro a Matrox G450 16 MB, takze je do testu taky pridam.
havli
Příspěvky: 1277
Registrován: pát čer 22, 2007 11:17 pm
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od havli »

Ted jsem do testovaciho stroje nahodil G400 MAX.....a vyskytnul se problem - v ovladacim panelu grafiky neni moznost vypnout vsync. Zkousel jsem trochu googlit, ale moc jsem toho nenasel. Sice by mela existovat nejaka utilita, ale vypada zo, ze nejde nikde stahnout. Nemate ji nekdo?
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
Příspěvky: 8167
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ps47 »

snad by mohol zabrat powerstrip,ta stara verzia ktora podporuje aj (add-on) 3dfx karty..
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
havli
Příspěvky: 1277
Registrován: pát čer 22, 2007 11:17 pm
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od havli »

Zda se, ze to funguje, diky :)
havli
Příspěvky: 1277
Registrován: pát čer 22, 2007 11:17 pm
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od havli »

Do testovaciho PC jsem dal Rivu TNT2 a vyskytnul se problem s ovladaci. :roll: Napred jsem zkousel ovladace z webu NV - FW 71.84. Vysledek je naprosto katastrofalni, nefunguji ani 3Dmarky... Vyzkousel jsem jeste nejaky starsi z CD od GF2 - jsou z roku 2002 a podporuji maximalne GF4 Ti. S nima funguje vsechno bez problemu az na UT pod D3D. Pokud nastavim rozliseni 800x600 nebo vic, zmizi kurzor mysi, takze neni ani mozne potvrdit zmenu rozliseni. :? Jinak hra samotna funguje. Pod OGL vsechno funguje spravne, ale vykon je mizernej.

Nevite nekdo o nejaky funkcni verzi ovladacu pro TNT2 (pripadne i GF256/2)?
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

Můžu ti říct, že podobný problémy jsem při testování řešil taky. Jenom jsem se nedivil. Když jsem před lety kupoval ještě jako novou TNT2 Vantu, doporučil mi prodejce troje drivery. Jedny, aby mi fungovaly nový hry, druhý, aby fungovaly starý hry a třetí, který byly nejlepší na video :roll: Skutečně nedokážu pochopit, jak se tehdy mohl někdo ohánět bezproblémovostí driverů nVidie, s 3Dfx takovéhle problémy nebylo třeba řešit a s Radeonem 7200, na který jsem přešel poté, běhalo též všechno, maximálně se objevovaly grafické artefakty - ty jsem ale RTCW měl i Vantou (byť jiné).

Bohužel jsem si ani tehdy ani při testování karet nenapsal konrétní verze driverů. Jedna z nich měla bug s vertikální synchronizací, která byla stále zaplá, takže snižovala výkon a i výkon s různými se velmi výrazně lišil. Když jsem našel takovou, se kterou v D3D běhal UT, tak v ní neběhla Unreal a opačně.

Jsem ale rád, že vidím, že to nebylo jen mýma rukama :-)

//ed.: mám tu jen poznámky:

GF2MX jsem testoval s 71.84, kde nešel UT vůbec, se 60.86 šel v D3D, ale jen ve 32bit renderingu. 16bit rendering nešel vůbec. Se 71.84 pro změnu šel Unreal, ale jen 16bit a zas nešel 32bit (totéž pro UT) :lol: Se 60.86 mi nešel Undying s FSAA - obraz to jen roztáhlo na šířku (chyběl závěrečný rescaling na původní rozlišení, asi nějaký bug). AA v Undyingu jsem nerozběhal ani s GF256 s 56.64. Nedokázal jsem rozběhat DungeonSiege s FSAA 4x na žádných ze jmenovaných driverů, ani při 16bit, ani při 32bit. S 56.64, na kterých jsem testoval GF256, mi neběžel ani v 1024*768, jen v 800*600. Se 71.84 nešel spustit 3DM00.

U Rage 128PRO, Rage Fury MAXX, Radeonu 7000 i 7200 jsem všude použil drivery doporučené na webu ATi a všechny hry fungovaly ve všech situacích. Jedině na staré Rage XL 8MB PCI 32bit nešel Undying a Sin a Unreal ji nepovolil jako 3D akcelerátor s tím, že u těhle starých karet doporučují SW rendering.
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
havli
Příspěvky: 1277
Registrován: pát čer 22, 2007 11:17 pm
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od havli »

Diky za shrnuti NV ovladacu, aspon vim, ktery nemusim ani zkouset. :lol:



Vim, ze kdyz jsem testoval pred dvema lety, tak jsem urcite funkcni ovladac na TNT i GF2 mel, vsechny hry s nim fungovaly, na GF i AA. Jaka to byla verze jsem si ale samozrejme nikde nenapsal. :roll: Zkusim trochu zagooglit, snad najdu nejaky funkcni ovladace....

NV ovladace na tyhle starsi karty jsou fakt hrozny, s ostatnima kartama, co jsem zatim otestoval nebyl zadnej problem.


Rage 128 GL, pro...........doporucene ovladace ze stranek Ati - vsechno chodi bez problemu
Rage fury MAXX.............doporucene ovladace ze stranek Ati - vsechno chodi bez problemu
Rage XL.........................doporucene ovladace ze stranek Ati - skoro bez problemu, trochu problemy s 32bit barvama
Kyro I, II.......................prvni nalezene ovladace na googlu - vsechno chodi bez problemu vcetne AA
Matrox G400 a G450......ovladace nalezene googlu - vsechno chodi bez problemu
Voodoo3.......................posledni WHQL - vsechno chodi bez problemu
havli
Příspěvky: 1277
Registrován: pát čer 22, 2007 11:17 pm
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od havli »

Z nvidia archivu jsem stahnul 12 verzi ovladacu (od 29.42 po 66.94). Vysledek je nevalnej - u skoro vsech ovladacu funguje UT v 16 bit, v 32 bit chybu kurzor mysi. Vyjimka jsou FW 66.94 - tam nefunguje ani 16 bit.

Skvely NV ovladace se opravdu nezaprou... :pp: :pp: :pp:
Uživatelský avatar
-HoNY-
Certifikovaný nVidiot
Příspěvky: 2115
Registrován: úte bře 01, 2005 5:34 pm
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od -HoNY- »

havli píše:Do testovaciho PC jsem dal Rivu TNT2 a vyskytnul se problem s ovladaci.
Zkus 21.83, neměl jsem s nimi žádný problém. Na tyhle staré karty bych nic novějšího nedával.
Hlupáci kradou peníze, nVidioti myšlenky.
havli
Příspěvky: 1277
Registrován: pát čer 22, 2007 11:17 pm
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od havli »

Mozna ty problemy byly zpusobeny tim, ze v BIOSu byl zapnutej fastwrite. GF2 s nim odmitala fungovat uplne, po vypnuti vsechno vcetne UT funguje i na puvodnich ovladacich. TNT jsem s vypnutym FW zatim nezkousel, ale snad bude chodit taky.
havli
Příspěvky: 1277
Registrován: pát čer 22, 2007 11:17 pm
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od havli »

TNT2 s vypnutym FW funguje naprosto stejne jako predtim, takze musim v UT nastavovat rozliseni pres konfiguracni soubor. :roll:
chosen
Příspěvky: 920
Registrován: pát kvě 05, 2006 9:05 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosen »

takže otestovat to jde jo? aspon ze tak , výsledek bude :-/ není to ouplně vono ale co naděláš , jinak taky starý hry moc nvidiáckem driverům nevonej :-/
Voodoo1, Voodoo2, Velocity 100, 2*Voodoo3 2000 AGP, 2*Voodoo3 3000 AGP, Voodoo3 2000 PCI SGR, Voodoo3 3500TV (včetně chobotnice)
havli
Příspěvky: 1277
Registrován: pát čer 22, 2007 11:17 pm
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od havli »

Vysledky by nemely bejt zkresleny, problem je jen v menu - neni videt kurzor mysi. Je zajimavy, ze se stejne chovaj vsechny ovladace od starych det. 5.3 az po nejnovejsi. Taky je divny, ze na GF 256, 2MX, 2GTS chodi UT naprosto bez problemu.
Uživatelský avatar
DOC_ZENITH/XAN
Senior member
Příspěvky: 1922
Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
Bydliště: Praha - Hloubětín

Příspěvek od DOC_ZENITH/XAN »

Mě chodilo UT vždy bez problémů na TNT až po G80 výdy stejně, akorát občas byl problém s přepínáním 16 vs 32 bit barev, ale vzhledem k tomu že UT s upravenym OGL renderem jede na nv 2x rychlejc jak pod D3D a navíc si tam můžeš dát high res S3TC texture pack, tak už jsem tam D3D hodně dlouho neřešil, v UT jedu OGL nebo Glide, dle toho co karta umí.
Uživatelský avatar
Ren
VIP
Příspěvky: 2824
Registrován: pát srp 13, 2004 10:54 am

Příspěvek od Ren »

Netusim, zda se to nejak nepropise do vysledku testu, ale co takhle vypnout hw akceleraci kurzoru? Testy to podle me neovlivni a problem vyresi.
havli
Příspěvky: 1277
Registrován: pát čer 22, 2007 11:17 pm
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od havli »

Vsechny GF uz mam otestovane, takze to uz resit nepotrebuju. Ono se to neprojevovalo jen chybejicim kurzorem, ale cele menu bylo spatne - castecne pruhledne, mizejici, neviditelne.... atd.
havli
Příspěvky: 1277
Registrován: pát čer 22, 2007 11:17 pm
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od havli »

Jeden graf na ukazku, jak postupuje testovani grafik.

Obrázek


Vysledky jeste nejsou uplne finalni. Vetsinu karet jsem testoval s (omylem) vypnutym 4-way interleaving, takze jeste budu muset vysledky v nizsim rozliseni premerit. V grafu jsou opraveny hodnoty u obou V5, V4 a radeonu DDR. Rozdil je ale jen par fps.
Odpovědět