Největší shit od nVidie?

Obecně o problematice zobrazování 3D ;-)

Moderátoři: ps47, swarm

Odpovědět

Která "grafická karta" od nVidie je podle vás největší shit?

RIVA 128
1
2%
Riva TNT2 Vanta LT 64 bit 8MB
8
17%
Riva TNT2 Vanta 64 bit
1
2%
Riva TNT2 M64 - 32MB 64bit
4
9%
GeForce2 MX100 32bit
4
9%
GeForce2 MX200 64bit
0
Žádná hlasování
GeForce2 MX400 DDR 64bit
4
9%
GeForce4 MX420
3
7%
GeForce 4000
10
22%
GeForce FX 5200
9
20%
GeForce PCX series
2
4%
 
Celkem hlasů: 46

Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

Lukfi píše:Ta cena za "mainstreamový čip" už tak dva roky neplatí. RV630 ve verzi XT stála 4000. RV635, RV730, RV740 jsou všechno karty za 2000-2500.
X1600XT nebo HD2600XT používaly ve své době nejrychlejší paměti, které navíc v té době byly drahé. HD3600 i HD4600 už jely na levných pamětech, které se používaly už několik let předtím - navíc v době, kdy byly paměti levné. HD4700 má sice opět rychlé paměti, ale ceny pamětí jsou stále nízko a je osazeno "jen" 512MB, což už se dneska v tomhle cenovém a výkonnostním segmentu moc nenosí. Tzn. čipy jsou stejně velké, PCB taky stejně složité, ale liší se rychlost pamětí a historický vývoj jejich cen. Výsledné ceny tomu krásně odpovídají.
Lukfi píše:To samé ale dělá i ATI. Tohle je prostě současný trend. Čipy se zvětšují, ale ceny zůstávají. G80 nebo GT200 nebyly při vydání dražší než R580, přestože jsou větší.
Já to vidím tak, že ATi má stále úspěšný 128bit/150mm² mainstream i 256bit/2xxmm² midrange. Ceny větších čipů snižuje nVidia, protože s cenami, pro které byly navržené, by byly neprodejné. nVidia po úspěchu G80 mylně předpokládala, že jde o krok správným směrem. Jenže úspěch G80 tkvěl v absenci přímého konkurenta. Bez přímé konkurence může být úspěšné cokoli.
Lukfi píše:Ale nVidia může být ve ztrátě i z jiných důvodů než kvůli GT200. Například se jim smršťuje trh pro čipsety.
Trh s čipsety se smršťuje, ale čipsety nikdy neměly na ekonomickou stránku tak prudké a výrazné dopady (nVidia je nikdy neprodávala v takových objemech, jako grafické čipy, krom toho dnes jsou čipsety velmi malé a výtěžnost obrovská, takže problémy jsou málokdy).

Jak je vidět, objemy prodejů nejsou v současné situaci klíčové. Co se GPU týká, tak ačkoli jich nVidia prodala výrazně víc než ATi, je v záporu. Problém je rozpor mezi výrobní a prodejní cenou.

Pokud by rozdíl ve výrobních nákladech mezi 200mm² čipem a 600mm² čipem byl tak zanedbatelný, objevil by se za ta léta určitě další výrbce, který by trh naboural tím, že by 600mm² čipy prodával za mainstreamové ceny, čímž by přetáhl zákazníky a ještě by na tom vydělal. Nic takového se ale nestalo - protože na podobném postupu se vydělat nedá. Je pravda, že před pár lety měly ATi i nVidia ceny trochu nadsazené a výrobní náklady nehrály až tak kritickou roli, ale s dnešními cenami, které jsou stlačené na minimum, jsou náklady kritické.

Tohle mi už připadá jako hledání všech nepravděpodobných důvodů, jen aby se omluvilo, jaká katastrofa pro nVidii G200 je. Už na minulém Earnings Call nVidia (tuším přímo J.H.Huang) zmínila, že s G200 udělali chybu, protože se příliš zaměřili na GP-GPU a málo na 3D. Jenže za poslední tři měsíce nVidia neudělala prakticky nic, co by mohlo situaci zlepšit (ceny snížila víc, než o kolik se čip změnšil 55nm výrobou), takže je logické, že se problémy musely prohloubit.
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
-HoNY-
Certifikovaný nVidiot
Příspěvky: 2115
Registrován: úte bře 01, 2005 5:34 pm
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od -HoNY- »

Může mi tu někdo erudovaně vysvětlit, proč je tak důležitý rozměr jádra?

Vždyť je to přece jasné nVidia má vyvinutou takovou a tak a tak velkou šablonu a tak a tak optimalizovaný vývojový soft na taková a takové rozměry a vy tu řešíte, že si velikostí čipu kompenzují kvalitu, výkon a rychlost... probuďte se, tyhle infantilní hádky nikam nevedou.

Důležitější snad je, aby karta dokázala fungovat za všech okolností, měla OPRAVDU "funkční" technologie a funkční ovladače. Nepotřebuji platit velké peníze za nefungující věci. Chci pokrok, který slibují, ale nějak ho zapomněli realizovat... :roll:
Hlupáci kradou peníze, nVidioti myšlenky.
Uživatelský avatar
Ren
VIP
Příspěvky: 2824
Registrován: pát srp 13, 2004 10:54 am

Příspěvek od Ren »

-HoNY-> To neres, na to bys musel byt fanATIk nebo nVidiot..Nam ostatnim je samozrejme jedno, kolik ktera firma na chipu vyvari, ale zajima nas, kdo ma rychlejsi a kvalitnejsi produkt..Co my mame z toho, ze ma ATI pro ni vyhodnejsi navrh, takze vyvari vic skvary? Nic. To je fajn pro ty, co spjali svuj zivot s jedinou spravnou znackou, takze si ted maji cim tahat triko, ignorujic, ze dana vec nema nejmensi vliv na kvalitu vysledneho produktu.
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
Příspěvky: 8167
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ps47 »

musim suhlasit.tema znie "Největší shit od nVidie" a aj ked to nieje nikde vyslovene zdoraznene,myslim si ze v tomto pripade sa jedna o karty neuspesne z pohladu uzivatela (ohavny pomer cena/vykon,nulova dostupnost,technologicka zastaralost atp) a nie z pohladu vyrobcu..ci je karta zarobkova alebo naopak dotovana je sice zaujimava informacia,ale na ohodnotenie (ne)shitnosti by som to asi nepouzil..
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Lukfi
Certifikovaný fanATik
Příspěvky: 889
Registrován: ned pro 16, 2007 8:38 pm
Bydliště: ne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukfi »

no-X píše:Já to vidím tak, že ATi má stále úspěšný 128bit/150mm² mainstream i 256bit/2xxmm² midrange.
To je sice fakt, ale RV740 prostě nejde srovnávat s čipy jako NV43 nebo RV530, přestože mají podobnou plochu. Prostě je to tak, že stejně velký čip je dneska levnější, je mířen do jiného segmentu. Vývoj cen pamětí, to je jenom náhodná okolnost. Až AMD doplní 40nm RV870 nějakým 32nm 128bit/150mm², který bude potřebovat rychlé paměti, tak uvidíš, že cena nijak drasticky nahoru nepůjde - určitě ne na úrovně, kde se kdysi pohybovaly NV43, RV410, RV530, G73 a G84. Že jsou nyní stejně velké čipy levnější, to není tím, že by někdo musel ze zoufalosti prodávat levně velké čipy. Je to dáno prostě tím, že trh GPU vypadá jako rozvírající se nůžky, které jsou ale omezeny nějakou cenou kolem 600 dolarů, přes kterou nikdo nepůjde. Spočítej si, jaký byl v každé generaci odstup high-endového produktu od low-endového. Je pořád větší a větší. V high-endu se čipy zvětšují nebo se používají dva a za low-endovou cenu se dá vyrábět i čip dříve mainstreamové velikosti.

Máš ale pravdu v tom, že nVidia nepočítala s tím, že bude muset GT200 prodávat za takhle nízké ceny a asi se to na těch finančních výsledcích taky podepisuje. Rozhodně ale nelze GT200 srovnávat se 150mm² čipy z minulých let.

=>-HoNY- & Ren: S jakými kdo dokáže vyrábět náklady je dost důležité, pokud chceme odhadovat budoucí vývoj. Pokud jedna firma prodává výborný produkt, ale jeho výroba se prodražuje, dá se očekávat, že napříště už se bude snažit o něco jiného...

=>ps47: odkdy se tady řeší OT? :twisted:
Uživatelský avatar
Ren
VIP
Příspěvky: 2824
Registrován: pát srp 13, 2004 10:54 am

Příspěvek od Ren »

Lukfi píše:=>-HoNY- & Ren: S jakými kdo dokáže vyrábět náklady je dost důležité, pokud chceme odhadovat budoucí vývoj. Pokud jedna firma prodává výborný produkt, ale jeho výroba se prodražuje, dá se očekávat, že napříště už se bude snažit o něco jiného...
V tom s Tebou naprosto souhlasim. A pokud se ji to snazeni nepovede a druha firma uvede lepsi produkt, s potesenim si ho koupim. S procesory to takhle delam, kam jen pamatuji. Ale asi mas pravdu, ze lide, kteri jsou s trhem uzce spjati jako napr. redaktori se na trh divaji z ruznych uhlu.
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

Ren píše:-HoNY-> To neres, na to bys musel byt fanATIk nebo nVidiot..Nam ostatnim je samozrejme jedno, kolik ktera firma na chipu vyvari, ale zajima nas, kdo ma rychlejsi a kvalitnejsi produkt..Co my mame z toho, ze ma ATI pro ni vyhodnejsi navrh, takze vyvari vic skvary? Nic.
To je trochu krátkozraké. Firma, která je dlouhodobě v mínusu, nemůže donekonečna existovat. Pro zákazníka je možná zajímavé, že si může díky konkurenci koupit high-end produkt za cenu o tři kategorie nižší, ale pokud by se stalo, že to výrobce nerozdýchá, vznikne monopol a těch zdánlivě ušetřených pár korun ze zákazníka stejně nakonec vyždímá ten, kdo "přežil".

GT200 byla několik měsíců nevýhodná pro zákazníky, a aby se stala pro zákazníky zajímavou, musela jít nVidia s cenou na sebevražednou úroveň. Takhle zoufalý krok nemusela udělat ani s GeForce FX (5800/5900), která se za high-end ceny prodávala navzdory tomu, jak slabý produkt to byl. GT200 je na tom ale hůř - za celou historii nVidie je to snad poprvé, co se stará generace produktů (GeForce 9) prodává lépe ještě rok po vydání nové (GTX200) a to i přesto, že nová má ceny na úrovni mainstreamu.

Osobně to vidím jako produkt, který propadl jak u výrobce (provar), tak u zákazníků (nízké prodeje i přes minimální cenu). Technologicky taktéž hraje druhé housle (nepodporuje DX10.1, MSAA 8x - kvůli kterému by si třeba někdo byl u rychlejší karty ochoten připlatit - je také pomalejší, než u konkurence).

Shrnu to:
- jde o produkt, na kterém výrobce prodělal několik set milionů dolarů
- i přes minimální cenu jsou jeho prodeje nízké, předchozí generace se stále prodává lépe a je výhodnější pro zákazníky i pro výrobce
- pro nenáročné hraní nemá smysl, protože předchozí generace poslouží dobře; pro náročný MSAA 8x také nemá smysl, protože nabízí horší poměr cena/výkon, než konkurence
- technologicky je za konkurencí, nepodporuje DX10.1 (hry podporující DX10.1 jsou na trhu, přínos je v podobě cca 20% vyššího výkonu při FSAA, nebo v kvalitnější filtraci alpha textur bez ztráty výkonu)

GT200 propadla ve všech ohledech, kde propadnout mohla. Nedokážu si představit, v jakém ohledu by ještě mohla být méně povedená nebo méně úspěšná, aby to bylo dostatečné pro tento thread?

Ještě by se dala porovnávat efektivita - 512bit, 32 ROPs, 80 texturovacích jednotek, shader core na 1400MHz - opět to nestačí na čip s 256bit sběrnicí, 16 ROPs, 40 texturovacími jednotkami a na 800MHz. Ať se na ten produkt dívám z jakéhokoli hlediska (výrobce, zákazník, efektivita, podpora moderních standardů, cena/výkon, ekonomická stránka, výkon v nejnáročnějších situacích), nepřipadá mi povedený.
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
Ren
VIP
Příspěvky: 2824
Registrován: pát srp 13, 2004 10:54 am

Příspěvek od Ren »

Kazda firma ma sva lepsi a sva horsi obdobi, i na nV muselo dojit. Nemam v umyslu se hadat, jen mi povez, jake hry z podporou DX10.1 jsou na trhu? Prodeje GT200 zrovna nenapovidaji tomu, ze by byla extra propadak, i kdyz to zdaleka neni nejpovedenejsi zeleny chip. Ale o existenci nV se jeste nejaky cas bat nemusime, takze mluvit o monopolu ATi je zatim velmi predcasne, i kdyz se jiste shodneme na tom, ze o to nestoji nikdo z nas.
Lukfi
Certifikovaný fanATik
Příspěvky: 889
Registrován: ned pro 16, 2007 8:38 pm
Bydliště: ne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukfi »

no-X píše:Firma, která je dlouhodobě v mínusu, nemůže donekonečna existovat.
Někdy obrázek vydá za více než tisíc slov, tentokrát říká jen to, že se šeredně mýlíš :D
Obrázek

=>Ren: Assassin's Creed, Tom Clancy's HAWX a tuším že ještě minimálně jedna je...
Uživatelský avatar
Ren
VIP
Příspěvky: 2824
Registrován: pát srp 13, 2004 10:54 am

Příspěvek od Ren »

Lukfi> I kdybych pominul to, ze z AC byla DX10.1 podpora odstranena brzy po uvedeni, jeste porad ten seznam nijak zvlastni dojem nedela, to jsem tim mel na mysli.;-)
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
Příspěvky: 8167
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ps47 »

presne tak je to aj s nv physx-tiez to podporuje iba zopar hier,a tiez je to nieco bez coho sa beznu uzivatel bez problemov zaobide..je to iba taka drobnost naviac,ale aj drobnost moze potesit..a zasa je to iba o tom co sa komu pozdava viac :)

o nvidiu by som sa nebal,nieco im mozno nevyslo ako by si zelali,ale oni to zasa niecim dorovnaju..raz si hore a raz zasa dole,tak to proste chodi,uz som to tu niekde spominal.a je to len dobre,aspon mame stale o com tlachat :D
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
Ren
VIP
Příspěvky: 2824
Registrován: pát srp 13, 2004 10:54 am

Příspěvek od Ren »

ps47> Ja bych to snad ani s PhysX nesrovnaval: Podpora pro PhysX vs. podpora pro DX 10.1. Samotne DX10 obsahuje velmi strucny list, a DX10.1 cita celych pet her. Tim se nezastavam PX, krome par techdem jsem to nikdy v chodu nevidel a jde to mimo me, ale rozhodne se to jako technologie uchytilo lepe, i kdyz i v tomhle pripade slovo lepe neni zrovna na miste.
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
Příspěvky: 8167
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ps47 »

pozor,ten zoznam obsahuje aj hry ktore sice pouzivaju physx,ale nie hardwarovo (tzn physx na ppu1 alebo geforce sa nekona),co ho nafukuje (odhadom) na dvoj-troj nasobok skutocnej velkosti..skratka,kvalitnych titulov skutocne vyuzivajucich physx je malo.a ci budu pribudat dalsie je otazne,mam pocit ze hype okolo (nv) physx zasa nejak zakapal..dalsie DX 10.1 tituly su ohlasene,a je dobra sanca ze budu pribudat.
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
-HoNY-
Certifikovaný nVidiot
Příspěvky: 2115
Registrován: úte bře 01, 2005 5:34 pm
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od -HoNY- »

Připojím tu jednu výtku, kterou jsem slyšel po tom, co jsem se chlubil, že mám na mobilu antivir s firewallem:

"No jo, další hardwarář, má všechny funkce který nepotřebuje, všude zapnutý plný detaily, a když se ho pak zeptám u hraní hry, tak ani neví co hraje a na jakým detailu je"

Neberte si to nikdo nijak osobně, ale zajímal se pánové někdo z vás, jestli ty funkce nějaký hráč opravdu využije? Abyste potom nebyli v šoku jako já, když jsem začal chodit mezi běžné smrtelníky a divil se tomu, že pracují 9-10h denně 5 dní v týdnu a kradou protože mají hlad... celkem tvrdá realita. Je opravdu krásné napsat úžasnou recenzi hry a grafiky a srovnat plný detaily, na druhou stranu toto nastavení 90% hráčů neumí ani zapnout. :roll:

Kdo někdy Někoho viděl hrát hru s PhysX nebo DX10.1?
Hlupáci kradou peníze, nVidioti myšlenky.
Uživatelský avatar
DOC_ZENITH/XAN
Senior member
Příspěvky: 1922
Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
Bydliště: Praha - Hloubětín

Příspěvek od DOC_ZENITH/XAN »

Já jsem to zkoušel před rokem na G92 v UT3 :)

Nestálo to za nic. Fyzika komplet nereálná, střepy se prolínaly, nenarážely do sebe, kameny které vcuclo tornádo se držely jak magnetem na baráku když se zasekly o jeho střechu, protože je jakoby furt táhlo tornádo. Dále pak proč to nevzalo celou tu střechu, když už to vzalo ten obrovskej železnej kontejnér co mě cestou instantkillovall, určitě měl mnohem větší hmotnost. Perlička byla když se i ten kontejnér jednou zasekl za ten kus střechy, tak ho to tam presovalo to bylo něco, až jsem ho raketou uvolnil a ten vystřelil směrem k tornádu rychlostí světla který bylo už kdesi mimo dohled. Tak jsem to vypnul a tim pro mě PhysX zkončil.

Pak už je to ňákej pátek co mam GTX285 (první Gigabyte co dorazil do republiky). A nikdy jsem na ní ai náznakem o Physx nebo Cudu jako takovou nezavadil, ale její herní výkon neni bad, ale Crysis v 1600x1200 FSAA 4x prostě pořád ne, u starších her je výkonu dost, hraju je 8x nebo 16x FSAA, AF vždy na max.
na druhou stranu toto nastavení 90% hráčů neumí ani zapnout.
To mi povídej. Vždy přijde někdo, mam HD4870X2 a tu novou Gigabyte P45 UD3, už když je ve dveřích tak na něj řvu a má to random pády blackscreeny atd že? - Deska. Ale neni to vada ale nekompatibilita, takže na reklamace s tím ani nechoďte, hmm jste tu do 14-ti dní, tak co můžeme změnit. X48 moc drahá? P35 se vám nelíbí? no ok, tak chcete GTX295? Ano? Co tam máte za systém? Vistu 64bit (na tom chcete hrát? kor s SLI? už se mi zvedá žaludek), ok, dam mu tam GTX295. Za tejden se vrátí, mě tam nejde tohle a tohle a na starém PC mi to šlo. OK, to máte Vistou 64. A kdypak si zapnete to SLI, koukám že v driverech ho máte stále defaultně vypnuté, a vy na té GTX260 (už záměrně mluvim jen o jednom GPU) hrajete bez AA a AF? Bez komentáře mu natvrdo zapnu AF, natvrdo vypnu (tohle u ATI bohužel nejde) AA, aby náhodo usi někde nestěžoval na výkon když tam dá Full detaily a FSAA 16x přes herní menu. SLI nechám disabled, stejně to ve Vistě 64 neškáluje a akorát by to dělalo problémy a mě přidělávalo práci. Toto je běžná praxe.

Dříve jsem ještě nechával aspoň druhé GPU zapnuté ne v SLI ale pro Cudu a PhysX, ale od toho jsem už také upustil, protože jakmila takováto aplikace přijde, zpravidle potřebuje novej driver a tito lidé jiné než ty na CD co přišlo s grafikou neznají, takže to by nemělo smysl.



Na závěr proč mám NV. Jsou to jen drobnosti. Jednak kvůli 4x4gb ram mam P45 a nechtěl jsem jít do problematické oblasti. Dále pak ovladače ATI znemožňují na tvrdo vypnout FSAA a AF, buťo je tam natvrdo hodnota nebo dle aplikace, neni tam OFF. Dále pak asi nejpalčivější problém. Na svém CRT si barvy odlaďuji ještě SW cestou a ve hrách a jinde si ještě zvedám gamu, ale v ATI driverech je jakýsi bug který zůsobuje, že když si nastavim barvy a pak jakejkoliv program přidá 10% gamy, tak se nepřidá 10% gamy k aktuálnímu nastavení, ale celý se to vyresetuje a přidá se 10% od defaultu, což je naprosto ***censoored***. takže to bych musel řešit jak za časů co jsem měl R520 aneb klávesové zkratky pro 10 barevných profilů do různách programů ala jediný způsob jak tam dostat co člověk chtěl. Zkončim u kvality aF, kterou mé oko na G80 architektuře zaznamenalo lepší jak na R600. Když na obouch kartách nastavim max. kvalitu a LOD - 0.1, tak na ATI mam některé textury v dálce při určitých úhlech méně ostré, nebo je tam už lehký projev shimmeringu. Ba i na R520 předtím to bylo lepší, tam jsem zase pozoroval ljnu kde Filtering jakoby začáínal, tu úplně první, ale dále to bylo už naprosto ok.
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

Ren píše:ps47> Ja bych to snad ani s PhysX nesrovnaval: Podpora pro PhysX vs. podpora pro DX 10.1. Samotne DX10 obsahuje velmi strucny list, a DX10.1 cita celych pet her. Tim se nezastavam PX, krome par techdem jsem to nikdy v chodu nevidel a jde to mimo me, ale rozhodne se to jako technologie uchytilo lepe, i kdyz i v tomhle pripade slovo lepe neni zrovna na miste.
Doporučuju kouknout na nějakou nezávislou recenzi, kde se o PhysX mluví. Proč nezávislou: nVidia recenzentům poskytuje vzorky karet na testy, pokud do článku zahrnou kapitolu o CUDA, PhysX a nějaké testy PhysX her - kde samozřejmě jejich PhysX nutí paltformu s konkurenční grafikou počítat fyzikální akceleraci softwarově, přičemž PhysX kód pro CPU je záměrně dokriplený (deoptimalizovaný a bez podpory vícejádrových procesorů, ačkoli argumentem pro počítání fyziky na GPU je paralelizovatelnost výpočtů).

Mrkni na tenhle článek: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3539&p=7

K seznamu her: Část her jsou tech-dema, hry vytvořené jen jako demonstrace PhysX akcelereace, které nemají hratelnost. Druhá část jsou hry, které zmínil Lukfi. Další část jsou hry, kde je akcelerace přes GPU podporovaná, ale jen v nějakých přidaných lokacích, nebo třeba jen v jednom-dvou levelech z celé hry - to jsou většinou ty, kde částečnou podporu dodělala Ageia pro své prezentace před lety. Mno a pak jsou hry, které podporují PhysX od začátku do konce, jsou hardwarově akcelerovatelné, ale to stále ještě neznamená, že tam je patrný pozitivní vliv na výkon, nebo kvalitu obrazu. Říká se, že jediná hra, kde je rozdíl vidět, kterou si softwarově nezahraješ a která má slušnou hratelnost, je Mirrors Edge.

Srovnání podpory DX10.1 (sice v němčině, ale různých grafů je tam dost), je k dispozici na ComputerBase.de.

Poměrně jasně se tam prokázalo, že nárůsty výkonu v DX10.1 režimu jsou a jsou poměrně značné. Kdyby se nVidia nerozhodla, že bude podporu DX10.1 sabotovat a tlak na herní vývojáře by byl z obou stran (namísto toho, že nVidia podporu DX10.1 sráží), pak by těch her (a tím nemyslím dema, nebo hry, kde by byla podpora DX10.1 v jednom levelu atp.) nemuselo být pět, ale většina.

//ed.: Ještě k tomu článku na ComputerBase - FarCry 2 využívá NVAPI, což zjednodušeně znamená, že nVidia v něm používá vlastní postupy renderingu, které obcházejí DirectX, aby mohla využít alespoň některé features, které jsou jinak obsažené v DX10.1. Je to něco jako když v době GeForce FX dodávala vývojářům kód s podporou half-precision, aby hra běhala rychleji. To sice výkon v konkrétní hře zlepší, ale jakmile nVidia vydá novou generaci karet, přestane s touhle podporou a výkon v nových titulech padne dolů (jako u FX po vydání GeForce 6 nebo jako u GeForce 7 po vydání GeForce 8).
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
Ren
VIP
Příspěvky: 2824
Registrován: pát srp 13, 2004 10:54 am

Příspěvek od Ren »

no-X> Jak rikam, nesnazim se PX zastavat, a mate oba pravdu, ze ten list je dost nafoukly. Ale o rozsirenosti DX10.1 si iluze nedelam. Podivej se na DX10, na to jak je tu dlouho a na to, jak je dlouhy jeho seznam. Dokud nevyjdou W7, nezacne se nastupce DX9 prosazovat masivneji.
Uživatelský avatar
-HoNY-
Certifikovaný nVidiot
Příspěvky: 2115
Registrován: úte bře 01, 2005 5:34 pm
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od -HoNY- »

2 no-X: Říkají ti něco pravidla volného trhu? ATi taky mohla nabízet vývojářům her vlastní optimalizované kódy, ale prostě jim je nenabídla, protože je neměla.
Hlupáci kradou peníze, nVidioti myšlenky.
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

-HoNY-: To, co píšeš, nedává smysl. ATi podporuje standard, díky němuž běhá hra lépe. nVidia tento standard nepodporuje, takže musí vývojářům dodávat kód, který standardy obchází, aby udržela krok. ATi tedy nemá důvod někjaký optimalizovaný kód dodávat, protože díky samotné podpoře DX10.1 už je kód pro jejich čip optimální.

Jde o to, že ATi nemusí problém řešit, protože už ho má vyřešen na úrovni hardwaru (ať už to byla podpora 24bpp na R3xx, dynamic branching a out-of-order texturing na R5xx, nebo DX10.1 na R7xx). Proto nVidia musí tyto problémy řešit dodatečně v rámci jednotlivých her - ať už je to half-precision na NV30 a později i NV40 a G70, nebo zjednodušená filtrace textur na G70, nebo workarounds na G80/92/200 pro dosažení některých výhod, které jinak automaticky plynou z DX10.1.
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
-HoNY-
Certifikovaný nVidiot
Příspěvky: 2115
Registrován: úte bře 01, 2005 5:34 pm
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od -HoNY- »

Dobře tak jinak, jak přesvědčit hráče, aby si koupil řešení od ATi, které nativné vše podporuje a umí, ale je pomalejší než zelenej bazmek od nVidie?
Hlupáci kradou peníze, nVidioti myšlenky.
Odpovědět