nVidia G80

Obecně o problematice zobrazování 3D ;-)

Moderátoři: ps47, swarm

Uživatelský avatar
Ren
VIP
Příspěvky: 2824
Registrován: pát srp 13, 2004 10:54 am

Příspěvek od Ren »

To jste se tu zase sesli.. :roll:
ps47> S poslednim patchem FFVIII normalne chodi.
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

ps47: pokud si vedeš seznam, tak si na něj můžeš připsat: G80 + NFSIII = ten samý hnus jako SS2... :roll:

Ren: co bys nechtěl, na převychování jsme už moc staří :-)
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
Příspěvky: 8167
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ps47 »

zoznam si nevediem,to bolo len tych par veci ktore sledujem..ad ff8,upresnim to: D3D beha ok do urcitej verzie ovladacov.lenze ten posledny funkcny ovladac je stary,a nepodporuje gf 6xxx a vyssie=kazdy kto ma novsiu kartu ma problemy s texturami..a ak mas navod ako to rozbehnut,sem s nim,postnem to na prislusnom fore a ver tomu ze vela ludi bude mat ohromnu radost :wink:
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
swarm
debílek nahoněnej
Příspěvky: 1189
Registrován: čtv úno 10, 2005 11:10 am
Bydliště: Praha (vesnice 30km od ní)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od swarm »

XAN píše:A co se týče OpenGL, tak to MS vůbec zajímat nemusí. Ono tu bylo v tom W9x jádže a NT jádře pořád už hodně dlouho a tudiž se jen moc neměnilo a prostě se to nechalo vyšumět a do Visty již nebyl důvod ho implentovat.
OpenGL ve Vistách normálně je. V jádře windows nebylo nikdy. V každém Windows od NT 3.5 je softwarový opengl renderer, který se nijak nevyvíjí, protože to neni nutné - pokud nainstaluješ ovladač grafiky, tak se ti nahraje implementace OpenGL od výrobce (a ta umí všechno co D3D).
Diagon Swarm - Můj NOVÝ "NOTEBOOK" blog :arrow: [WWW]
Je těžké být debilem, konkurence je příliš velká.
14" Lenovo ThinkPad T400 - Core2 Duo T9900 3,1GHz, 8GB DDR3, 300GB Intel 320 SSD, WWAN, 1440x900 LED + Advanced Mini-dock + ThinkPad UltraNAV USB Keyboard + 2x 24" LCD
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
Příspěvky: 8167
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ps47 »

/recheck/

mas pravdu,beriem nazad,opegl nakonec ve vistach normalne je,zda sa ze sa na tu wrapper implementaci nakoniec vykaslali.aspon nieco :roll:
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

tady jsou obrázky:

NFS3:

Obrázek


Quake III v 16bit:

Obrázek


ve 32bit je ok, takže jde o problém s 16bit renderingem, který zřejmě nezávisí na API

//ed. jinak se zdá, že ATi alespoň dosud na ty starý hry úplně nes*ala, protože HW ATi neumí používat FSAA na 16bit frame-bufferu, kvůli čemuž ATi do driverů implementovala hack, který při požadavku 16bit renderingu aktivuje 32bit frame-buffer, takže nejen, že je FSAA provedený, ale dokonce s 32bit přesností :-)
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
Ren
VIP
Příspěvky: 2824
Registrován: pát srp 13, 2004 10:54 am

Příspěvek od Ren »

ps47> Vzpominam si, ze se mi v dobe FX5600 FFVIII renderovalo s takovym rastrem pres obraz. Tehdy jsem zjistil, ze vysly dva ofic patche, pricemz s druhym mi to chodilo OK. Coz zda se souhlasi s tim, co popisujes, zkusim to. Na kazdy pad, muzu byt FF fanatik, to mi ale nezabrani priznat, ze tenhle engine prevzaty z PSX ma stoje masarky. Je to natolik specificky pripad, ze bych vubec nemel odvahu pouzit ho jako argument proti ATi, kdyby to bylo opacne.

no-X> Jo, ale taky byste mohli byt dost stari na to, abyste meli rozum.
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

Ren: když mi bylo deset, měl jsem víc rozumu, než dnes, takže zlepšení se v mém případě nedá čekat :8P:
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
DOC_ZENITH/XAN
Senior member
Příspěvky: 1922
Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
Bydliště: Praha - Hloubětín

Příspěvek od DOC_ZENITH/XAN »

swarm píše:
XAN píše:A co se týče OpenGL, tak to MS vůbec zajímat nemusí. Ono tu bylo v tom W9x jádže a NT jádře pořád už hodně dlouho a tudiž se jen moc neměnilo a prostě se to nechalo vyšumět a do Visty již nebyl důvod ho implentovat.
OpenGL ve Vistách normálně je. V jádře windows nebylo nikdy. V každém Windows od NT 3.5 je softwarový opengl renderer, který se nijak nevyvíjí, protože to neni nutné - pokud nainstaluješ ovladač grafiky, tak se ti nahraje implementace OpenGL od výrobce (a ta umí všechno co D3D).
A funguje nakonec ve Vistě ta OpenGL akcelerace v okně nebo ne ?
Uživatelský avatar
Ren
VIP
Příspěvky: 2824
Registrován: pát srp 13, 2004 10:54 am

Příspěvek od Ren »

no-X> Ovsem tim se vsechno vysvetluje..Jeste nekdo se prizna...? (:p)
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

Nevím, nevím, ale zdá se mi, že to tentokrát nVidii s mainstreamem moc nevyšlo... Nejen, že nedosahuje výkonu konkurenčního high-endu minulé generace, ale dokonce neporáží ani mainstreamové X1950GT/PRO, které stojí o 1500-2000 míň :roll:

Obrázek
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Bob van Sikorski
ex certifié fanATIque
Příspěvky: 2045
Registrován: stř pro 01, 2004 7:18 pm

Příspěvek od Bob van Sikorski »

uvidime co z toho vykouzli pan emerintni profesor a reditel vesmiru s modrou prostatou :wink:
Intel Core i5-10400F, 8GB DDR4, Radeon RX 6500 XT, 500GB SATA SSD, 4TB SATA HDD, 650W Fortron, FullHD VA Acer, Linux (od 2010), Olympus E-M10 III + 17/1.4, Ikonta 6x9. vg
Uživatelský avatar
Vlask
Příspěvky: 836
Registrován: ned říj 03, 2004 8:19 pm
Bydliště: Prerov

Příspěvek od Vlask »

Nj vidim to tak ze nic moc, kde sou ty casy kdy 7600gt mela dvojnasobek fps oproti 6600GT.
Jedina vec na kterou se zatim opravnene zapomina je vykon v DX10. Zajimalo by mne co to udela oproti nynejsim DX9 kartam - jestli tam pak ty procenta nenaskoci podstatne vic. Ma to samo dva problemy ze - Vistu (k te mne hned tak nekdo nedostane a tim padem i k DX10) a kvuli viste i absenci DX10 her.
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

Vlask: pokud G84 nestačí 32 výpočetních jednotek pro DX9 pixel+vertex shading, tak pochybuju, že v DX10, kde se ještě část z nich bude muset vyčlenit na geometry shading (což znamená, že pro PS a VS budou mít ještě větší nedostatek zdrojů), by mohl být výkon jakkoli lepší :wink:
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
DOC_ZENITH/XAN
Senior member
Příspěvky: 1922
Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
Bydliště: Praha - Hloubětín

Příspěvek od DOC_ZENITH/XAN »

Nuo co dodat, je to propadák. Inu, alespoň ta GT se už teď prodává jen za 3 klacky. A po OC je to téměř to samý jak GTS. Jinak GTS je propadák se vším všudy. G84 má jednu zásadní chybu. Štřední třída Nvidie byla od dob 6800 dělaná tak, abyměla víc jak 1/2 výkonu než má hi-end. Ale už pouháčísla pipek říkaj že 6800 vs 6600 = 16/8, 7900 vs 7600 = 24/12, 8800 vs 8600 = 128/32 - že tentokrát tomu tak bejt prostě nemůže a máme tu kartu spíš o 1/4 výkonu, čili propadák se vším všudy, i přetakotvanej krám jménem 7900GS je znatelně lepší.
Uživatelský avatar
Vlask
Příspěvky: 836
Registrován: ned říj 03, 2004 8:19 pm
Bydliště: Prerov

Příspěvek od Vlask »

no-X píše:Vlask: pokud G84 nestačí 32 výpočetních jednotek pro DX9 pixel+vertex shading, tak pochybuju, že v DX10, kde se ještě část z nich bude muset vyčlenit na geometry shading (což znamená, že pro PS a VS budou mít ještě větší nedostatek zdrojů), by mohl být výkon jakkoli lepší :wink:
Nj kdyz ten malymekky se tak ohanel marketingem jak budou ty dx10 karty o mnoho procent lepe vyuzite nez dx9 ve stejne scene a jak to bude stihat vic veci a ty jim neveris chudakum ani nos mezi usima :lol:

Pravdou je, ze to vypada ze dx10 musel byt rychlejsi aby se vyrovnal ten rozdil ve vykonu XP a Vist - asi by se jim visty prodavaly hur kdyby vsechno jelo o 1/3 pomaleji :)
Uživatelský avatar
DOC_ZENITH/XAN
Senior member
Příspěvky: 1922
Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
Bydliště: Praha - Hloubětín

Příspěvek od DOC_ZENITH/XAN »

No tak vem si, stará G71 má sice 24 pipek starý NV40 architektury, ale pak má ještě 8 vertex pipek o kterejch se moc nemluví, protože nejsou součástí marketingu, protže vertex výkon GK je dnes na limitu CPU. Karta třídy GF4TI nedovede vytížit Vertex shader kvůli CPU, natož dnešní karty. Ale s příchodem Geometry shaderu by tomu mohlo bejt jinak a geometrii by mohla utvářet sama GK čimž by se mohl drasticky zvednout počet polygoů v hrách, čili to, co je dnes nejvíce brzdí v grafickém vývoji. A taky nezapomínej, že klasická fixed pipeline je efektivnější jak unifikovaná. Jestliže ta karta má 32, tak je to skoro jak 16 fixních a jestliže z tohodle ještě užere něco geometry shader, tak už to bude fakt tragédie, no ona je to tragédie už teď. Navíc všechny G80 based dnes pracujou s pevně zamknutym počtem pipek na vertex a pixel shadery, řekl bych že s geometry shaderem snad vůbec moc nepočítaj. Čili ta věc, že karta může použít libovolnej počet jednotek zrovna na to co hra vyžaduje je čistej marketing a moc nevidim že by se to mělo někdy změnit. Hlavně teoreticky měnit za chodu hry. Je sice hezký že si můžem dát optimum pro 3Dmark ale to trochu uniká praktickýmu využití. Vůbec, kdyby se vzala G71, upravila se pipeline tak aby jí už nebrzdil kvalitnější texture filtering, pak dodat možnost AF filtru bez optymalizací, AA při HDR a zdvojnásobit počet pipek a dát tam 512bit sběrnici, tak by to slavnou G80 v klidu smetlo ze stolu. Já jen doufám, že ten R600 nebude jen druhou 7800GTX512(co se spotřeby týče) , protže ty jeho předběžné výsledky nic moc. Ale o tom jak se ta karta bude chovat v hrách a hlavně v budoucích hrách se vůbec neví. Je sice hezký že 8800ultra má 13k v 3Dmarku06, ale ono se to ještě ukáže. Na G84 se projevila slabina týhle architektury, slabina, která bude s novějšíma hrama jen a jen sýlit. Nezapomínejme, že ATI mělo unified už R400, ale nevydala ho, protože fixní pipeline byla prostě rychlejší.
Uživatelský avatar
Vlask
Příspěvky: 836
Registrován: ned říj 03, 2004 8:19 pm
Bydliště: Prerov

Příspěvek od Vlask »

Vlask píše:si nemate na co stezovat, v takovym X-Wing Alliance je totalne rozpadlej veskerej text uz na generaci FX. Coz mne pekne nasralo, protoze jsem doprekladal tuhle hru a chtel si ji znova zahrat a ouha - ma fx5600 to silne nedavala. nemel sem zatim cas to zkouset na me nynejsi 7600GT, ale typuju ze vysledek bude stejnej.
Toz na test doslo a stav je porad stejny i s radou 7xxx, zda se ze ten bug v ovladacich zustal do dnes. Jestli ma nekdo tip co mam zkusit vypnout v nastaveni driveru aby to jelo spravne, tak sem s tim.
Obrázek
Uživatelský avatar
Ren
VIP
Příspěvky: 2824
Registrován: pát srp 13, 2004 10:54 am

Příspěvek od Ren »

Je to nejaka pocestena verze, zkousel jsi orig?
Uživatelský avatar
Vlask
Příspěvky: 836
Registrován: ned říj 03, 2004 8:19 pm
Bydliště: Prerov

Příspěvek od Vlask »

Ren píše:Je to nejaka pocestena verze, zkousel jsi orig?
Samozrejme, protoze tu cestinu delala ma malickost. Mohu te ujistit ze dokud jsem mel GF2MX tak vsechno fungovalo normalne, bohuzel s prichodem FX5600 a pozdeji FX5900XT se to zmenilo na tohle a jak je vidno tak ani 7600gt na tom neni lepe. Navic jsem uz jaksi moc starej na to abych zjistoval co u skvele pocestenych driveru nvidie znamenaji polozky typu konfortni uchyceni textury nebo trojite vyrovnavani ci negativni odklon LOD. Typuju ze to zpusobuje nejaka pekna optimalizace obrazu a treba to pude zpravit vypnutim neceho, ale ceho fakt nemam tucha.
Odpovědět