TnL, T&L, TCL...

Obecně o problematice zobrazování 3D ;-)

Moderátoři: ps47, swarm

Odpovědět
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

TnL, T&L, TCL...

Příspěvek od no-X »

V souvislosti s diskusí na PCTf mě napadlo, že vůbec netuším, která první hra pro svůj běh vyžadovala TnL. Tzn. ne, že ho dokázala využít, ale že bez jeho podory nešla ani spustit. Prostě hra, kterou by si mohli zahrát jen majitelé karet s podporou TnL (obcházení přes 3DA teď neřeším)

Nevíte, která hra to byla a kdy vyšla?
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
Příspěvky: 8170
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ps47 »

..otazka za milion.myslim ze hier ktore vyzaduju HW T&L a zaroven nepotrebuju PS v skutocnosti nebolo vela (cize de fakto hladame hry ktore gf2 rozbehne ale voodoo5 nie).mna napada napr splinter cell (Feb 19 2003),to bolo myslim prve co som na v5 nerozbehol (a ani tam T&L nemusi byt ta prava pricina,sc na v5 nebezi pretoze pouziva nejaky specialny format textur ktore proste v5 nepodporuje).vela hier co maju v popise "HW T&L required" ho v skutocnosti potrebuju len na dosiahnutie rozumnych FPS (z hlavy hitman3).skusil by som sa prehrabat tymto:

http://www.gamespot.com/gamespot/featur ... 2/pc1.html
http://www.gamespot.com/gamespot/featur ... ay1_1.html

neskor sa na to pozriem osobne,ale teraz uz musim vazne ist spat (po 36 hodinach by sa uz patrilo) Obrázek
Naposledy upravil(a) ps47 dne sob zář 30, 2006 8:40 pm, celkem upraveno 1 x.
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
swarm
debílek nahoněnej
Příspěvky: 1189
Registrován: čtv úno 10, 2005 11:10 am
Bydliště: Praha (vesnice 30km od ní)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od swarm »

No pravděpodobně to bude nějaká pro D3D (7?) a bude to kvůli lenosti programátorů, protože tak jak se to nastavovalo v D3D, tak to programátor aktivoval a pokud to karta neměla, tak DX hodil chybu. Kdyby tam autoři někam dali autodetekci nebo výběr, tak by hra běžela pravděpodobně v pohodě. Jenže tomu se říká lenost ;-). Jak je to řešené teď v DX, tak to netušim, ale třeba v OpenGL je to tak transparentní, že tam se nesetkáte s hrou, co by to vyžadovala a zároveň pokud TnL máte, tak ho využívá každá OpenGL hra a to i když byla napsaná ještě než něco takového existovalo.
Diagon Swarm - Můj NOVÝ "NOTEBOOK" blog :arrow: [WWW]
Je těžké být debilem, konkurence je příliš velká.
14" Lenovo ThinkPad T400 - Core2 Duo T9900 3,1GHz, 8GB DDR3, 300GB Intel 320 SSD, WWAN, 1440x900 LED + Advanced Mini-dock + ThinkPad UltraNAV USB Keyboard + 2x 24" LCD
Uživatelský avatar
ghost
Invisible
Příspěvky: 2475
Registrován: pát dub 30, 2004 8:31 am
Bydliště: LM

Re: TnL, T&L, TCL...

Příspěvek od ghost »

Comanche 4 :?:
Uživatelský avatar
Vlask
Příspěvky: 836
Registrován: ned říj 03, 2004 8:19 pm
Bydliště: Prerov

Příspěvek od Vlask »

EEE byla to naka silena strategie,typu populous, tedka nevim jak se to menovalo, ale vim ze mne to nejelo na Savage 2000, protoze nemela zapnutou podporu TnL v D3D, ale jen Opengl. Jestli si vzpomenu tak napisu.

Edit: no tak sem se sekl, byla to sacrifice a nejela mi protoze vsechny s3 karty maj v readme napsano - not supported :cry: Tak hledejme dal :)
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
Příspěvky: 8170
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA
Kontaktovat uživatele:

Re: TnL, T&L, TCL...

Příspěvek od ps47 »

ghost píše:Comanche 4 :?:
nie:
Hardware T&L:
Hardware Transform and Lighting yields remarkable performance
gains in 3D rendering. Comanche 4 Demo has been designed to take
advantage of hardware T&L. If it is not detected, the game will
use lesser demanding graphics and may have a slower frame rate.
preliezol som helppage,na moje prekvapenie mojim kandidatom stale zostava SC1..
Naposledy upravil(a) ps47 dne sob zář 30, 2006 8:35 pm, celkem upraveno 2 x.
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
ghost
Invisible
Příspěvky: 2475
Registrován: pát dub 30, 2004 8:31 am
Bydliště: LM

Re: TnL, T&L, TCL...

Příspěvek od ghost »

Unreal 2 :?:
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
Příspěvky: 8170
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ps47 »

ma problemy so stabilitou pokial nemas spravne ovladace/nastavenia,ale to je vsetko.

mam pocit ze No One Lives Forever 2 (Sep 30, 2002) sa bez 3da force SW T&L tiez nerozbehne,ale niesom si isty,musel by som to znova testnut.presne sa pametam ze datadisk sa rozbehne aj bez 3da (sice nadava ze nevidi dx8.1HW,ale to je vsetko),ale to nieje az take smerodajne..

este ma napada jedna vec-skusim najst povodnu verziu 3dfx helppage,viem ze tam bolo par hier ktore nebehali (z novsej verzie som ich odstranil).
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Taskr
VIP
Příspěvky: 641
Registrován: stř čer 02, 2004 10:43 am
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Taskr »

Přesně tak No one lives Forever2 byla první hrou, kterou jsem nespustil na Voodoo5. Taky byly možná poblémy s CaC Renegade. Jinak mě nic nenapadá.
ASUS P4T533-C, Pentium4 3,06 Ghz Northwood@3450 Mhz, 2048 MB Rimm, Radeon X1950 Pro, SB Live.
*3dfx Voodoo Banshee (powercolor)*
*3dfx Voodoo 2 SLI (powercolor)*
*3dfx Voodoo 3 3500TV*
*3dfx Voodoo 4 4500 AGP*
*3dfx Voodoo 5 5500 AGP*
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
Příspěvky: 8170
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ps47 »

problemy malo viac hier,ale teraz ide o to ktora hra sa ako prva odmietala spustit uplne (aj ked nolf2 sa da okaslat cez 3da).

edit: vyhrabal som povodny helppage,ale vsetko co tam bolo ako "no success yet" je novsie ako nolf2..takze ja davam svoj hlas No one lives Forever2 (Sep 30, 2002).cize ak by sa to zovseobecnilo pre potreby tej diskusie na pct,prve hry ktore vyzadovali HW T&L sa zacali objavovat az koncom roku 2002 :wink:
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

Díky všem :)
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Odpovědět