
v2 SLI-diwny tearing effect..
- ps47
- Moderátor
- Příspěvky: 8176
- Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
- Bydliště: SK,BA
- Kontaktovat uživatele:
v2 SLI-diwny tearing effect..
..nahodil som v2 SLI,ide v pohode (su to dve identicke a-trendky,thx oblak 8) ) s obycejnym fastvoodoo,ale v 1024*768 hlavne pri narocnejsich hrach mi to robi taky zvlastny "tearing effect",trocha sa to podoba tomu ukazu ked je vypnuty v-sync,lenze toto robi kazdy riadok..proste pri horizontalnom otacani sa riadky neposuvaju rovnako rychlo,obraz akoby sa rozsypaval..skusim nalepit nejake screeny 

- no-X
- Administrátor
- Příspěvky: 6912
- Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Přesně tak. Pro XP nic jiného (a už vůbec ne lepšího) není. Trvalo mi ale nějakou dobu, než jsem všechny ty rádoby softíky vyzkoušel a zjistil, že tenhle je nejlepší. Proto jsem taky udělal výjimku a dal ho na web 

If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
- DOC_ZENITH/XAN
- Senior member
- Příspěvky: 1922
- Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
- Bydliště: Praha - Hloubětín
SLI artefakty
Už tu dlouho nikdo nic nepsal, ale mám tuhle zkušenost:
S tímhle problémem jsem se setkal taky a teď můžu s jistotou říci, že za něj může chipset mainboardu. Tyhle artefakty jsem měl na VIA KT133 s XP2000+(ačkoliv ho jinak chválím), pak na VIA KT400(ten už nechválím) s XP3000+, a taky na Intel BX, když jsem použil procesor alespoň P3-600 nebo Celeron733
. Na starších mainboardech problém nebyl, taky se dá říct, že čím výkonější CPU, tím větší artefakty. Zlom nastal, když jsem si koupil desku s chipsetem SiS 748(konkrétně to byla levná, ale překvapivě výkoná deska ECS/PCchips M848A - SIS 748FX). CPU je stále XP3000 a od té doby žádné problémy, navíc výkon obou V2 se zvýšil asi o 10-15%. Některé desky používají něaké bufery, aby se PCI nezdržovaly navzájem, takže jedna V2 čeká, až operaci dokončí ta druhá a pak teprve dělá svou, to tvoří ty artefakty. Nic než jiná deska ti asi nepomůže. Trochu pomahá ještě tohle: Jestli ti vystačí SLI kabel, tak dej ty V2 tak, aby byl mezi nima jeden PCI volnej, a okolo nich taky jeden volnej, trochu to pomahá.
S tímhle problémem jsem se setkal taky a teď můžu s jistotou říci, že za něj může chipset mainboardu. Tyhle artefakty jsem měl na VIA KT133 s XP2000+(ačkoliv ho jinak chválím), pak na VIA KT400(ten už nechválím) s XP3000+, a taky na Intel BX, když jsem použil procesor alespoň P3-600 nebo Celeron733
. Na starších mainboardech problém nebyl, taky se dá říct, že čím výkonější CPU, tím větší artefakty. Zlom nastal, když jsem si koupil desku s chipsetem SiS 748(konkrétně to byla levná, ale překvapivě výkoná deska ECS/PCchips M848A - SIS 748FX). CPU je stále XP3000 a od té doby žádné problémy, navíc výkon obou V2 se zvýšil asi o 10-15%. Některé desky používají něaké bufery, aby se PCI nezdržovaly navzájem, takže jedna V2 čeká, až operaci dokončí ta druhá a pak teprve dělá svou, to tvoří ty artefakty. Nic než jiná deska ti asi nepomůže. Trochu pomahá ještě tohle: Jestli ti vystačí SLI kabel, tak dej ty V2 tak, aby byl mezi nima jeden PCI volnej, a okolo nich taky jeden volnej, trochu to pomahá.
- ps47
- Moderátor
- Příspěvky: 8176
- Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
- Bydliště: SK,BA
- Kontaktovat uživatele:

hej.fastvoodoo4.0xp,robi to glide3x aj glide2x (resp glide2xto3x wrapper),niekde to skoro nevidno (UT,deus ex),niekde je to uplne strasne (MOHAA,GLWolf).problem je v tom ze prave tie hry kde sync buffer swaps musi byt zapnuty tym dost trpia (znizene FPS,pomala mys)..musim sa mrknut do biosu ci tam niesu nejake prislusne nastavenia pre PCI..inak je to celkom srandovny efekt,nieco ako motion blur pre voodoo2,musim vycarovat nejake obrazky..

- no-X
- Administrátor
- Příspěvky: 6912
- Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Jojo, motion blur... znám. Ono je to prakticky možný (sám jsem to taky viděl), ale máš jen dva čipsety - takže dva vzorky
Podobný problém jsem měl jednou s FastVoodoo, ale víckrát se už nevyskytl... Pokud ti stačí glide, zkus starý drivery, co mám na webu - s těma tenhle problém nebyl.

If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
- DOC_ZENITH/XAN
- Senior member
- Příspěvky: 1922
- Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
- Bydliště: Praha - Hloubětín
Artefakty V2 SLI
Bohužel, zkusil jsem opravdu všechno a v biosu se s tím nedá nic dělat. K tomu MOHAA a podobně, velkej vliv tam kupodivu má, jakej Opengl driver máš, u mě dosahoval WickedGL vyžšího výkonu a artefakty byly poloviční, než u MesaFX, takže ozkoušej všechny openGL co máš a vyber ten nejlepší, opravdu na tom dost záleží.
- ps47
- Moderátor
- Příspěvky: 8176
- Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
- Bydliště: SK,BA
- Kontaktovat uživatele:
..ten driver z no-x files nemozem doporucit,neslapal mi s nim ani glide2x (deus ex),a potom uz ani fastvoodoo (genport error?),musel som dat system restore..este par reinstalov potrva kym budem mat xp tak pevne v rukach ako 9x
..MOHAA nieje problem,na ten v2 SLI naozaj nepotrebujem,glide3x potrebujem na GLWolfa,pretoze ten na radeone vyzera zle (displaced textures),s 3dfx+mesafx ide krasne,ale pri SLI mam strasny tearing,a ak zapnem sync buffer swaps,myska je -5 (pooomaalaa).bleh,kde je moja k6-2 333+voodoo3..

- no-X
- Administrátor
- Příspěvky: 6912
- Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:


If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
- ps47
- Moderátor
- Příspěvky: 8176
- Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
- Bydliště: SK,BA
- Kontaktovat uživatele:
..po dukladnych testoch som zistil ze slow mouse ma len malo hier,a kedze s tym asi nic nespravim,najlepsie bude na to zabudnut.inu,cesty hardwaru/softwaru su nevyspytatelne..
..mam ale problem s Wickedgl,akakolvek hra mi hodi toto:
[img]http://www.inc_exe.szm.sk/CSerror.jpg[/img]
..to iste robi aj 3dfx minigl.pre half-life a CS by som rad pouzival v2 SLI,radeon totiz ohrna svoj pixel shaderovy nos (problemy v menu a par dalsich veci),ale mesafx (kt.funguje bez problemov 8) ) sa prave s half-life (&mods) nema moc rada (mouse pointer je neviditelny,problemy pri exitnuti,hra ide pomalsie)
..
..mam ale problem s Wickedgl,akakolvek hra mi hodi toto:
[img]http://www.inc_exe.szm.sk/CSerror.jpg[/img]
..to iste robi aj 3dfx minigl.pre half-life a CS by som rad pouzival v2 SLI,radeon totiz ohrna svoj pixel shaderovy nos (problemy v menu a par dalsich veci),ale mesafx (kt.funguje bez problemov 8) ) sa prave s half-life (&mods) nema moc rada (mouse pointer je neviditelny,problemy pri exitnuti,hra ide pomalsie)

- DOC_ZENITH/XAN
- Senior member
- Příspěvky: 1922
- Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
- Bydliště: Praha - Hloubětín
Teď už opravdu nevím. Já říkám použij Fast Voodoo2 Gold driver z www.3dfxzone.it a do MOHAA použij Wicked GL opengl driver, ten mi tam dělal nejmíň artefaktů, radši ho nahraj do adresáře hry, z windows si ho někdy nechce vzít. Teď mi jde vše OK, víc asi neporadím. Ps. Někdy paradoxně pomohlo odstranění všech opengl driverů a odstranění Glide3x.dll z windows, on si pak nahodil vlastní driver vázanej na Glide2x.dll(pokud ovšem nenašel něakej jinej od tvé primární karty, to obvykle dělá problémy) a ten měl mnohem méně artefaktů a byl i výkonější. Zkoušel jsem to u Return to castle Wolfenstein, ale Mohaa má stejnej engine tak by to mohlo fungovat.