To je právě problém číslo 2. Pochybuju, že karta vyrobená nákladem 1500 kusů o výkonu přetaktované GeForce 7900GT (navíc vybavená nadstandardními 512MB paměti) bude stát v našich končinách 8000 korunps47 píše:ja ano.trufam si tvrdit ze sa este stale najde kopa ludi ktori si proste chcu do svojho (tezce zaplateneho,hi-end) agp kompu vrazit novu rychlu grafiku a kaslat na vsetko ostatne (ak sa rozhodnes menit aj ostatne komponenty,z puvodne maleho upgradiku za 8 litru sa stane financna samovrazda za dvacet...
Diskuze: nVidia vs. 3Dfx, ATi, PowerVR, Rendition...
- no-X
- Administrátor
- Příspěvky: 6912
- Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
- ps47
- Moderátor
- Příspěvky: 8167
- Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
- Bydliště: SK,BA
- Kontaktovat uživatele:
..to suhlasim,nieco take je fakt overkill,ale RV560 nebo RV570 (pripadne x1800gto) by mohlo byt presne to po com agp-eckari tuzia: rychla, hi-end neosekana grafika (myslim ze par ludi zdiela moj nazor ze 128bit zbernica proste na taku kartu nepatri) za slusne peniaze,ktora vymackne z agp sestavy maximum bez toho aby sa clovek musel babrat s niecim inym,proste buy,switch cards and forget
- no-X
- Administrátor
- Příspěvky: 6912
- Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Dokážu si představit, že by 128bit RV560 (bude-li 8-1-3-2) výkonem převálcovala 256bit 6800GS. Lidi totiž zapomínají, že tyhle čipy (x-1-3-x) nemají fillrate tak vysoký, aby mohly být výrazně limitované propustností 128bit sběrnice. Krom na B3D se vedou zajímavý diskuze o RV530 - zatím to sice není nijak potvrzený, ale zdá se, že při FSAA vykresluje čtyři AA vzorky v jednom taktu (ostatní čipy na to potřebujou takty dva), což je důvodem menšího propadu výkonu při FSAA, než by se u tohoto čipu dalo jinak čekat.
Ještě jednu věc je důležité zmínit -
X1600XT:
fillrate: 2,36 GTxl/s
bandwidth: 22,08 GB/s
X1900XT:
fillrate: 10,00 GTxl/s
bandwidth: 46,40 GB/s
tzn. X1600XT: 0,106 Txl/Byte; X1900XT: 0,216 Txl/Byte
kdo ví, co to znamená, má jasno. Kdo neví - tak je to číselně vyjádřená limitace propustností paměťové sběrnice. Čím vyšší číslo, čím vyšší limitace. Takže X1600XT je méně limitovaná, než X1900XT...
Problémem X1600XT je naopak to, že použité paměti (1390MHz) jsou pro ni overkill a místo výkonu spíš navyšují cenu. Kdyby ATi použila levné 2ns GDDR3 na 500MHz, byla by cena docela jinde a s výkonem by to moc nehlo.
Ještě jednu věc je důležité zmínit -
X1600XT:
fillrate: 2,36 GTxl/s
bandwidth: 22,08 GB/s
X1900XT:
fillrate: 10,00 GTxl/s
bandwidth: 46,40 GB/s
tzn. X1600XT: 0,106 Txl/Byte; X1900XT: 0,216 Txl/Byte
kdo ví, co to znamená, má jasno. Kdo neví - tak je to číselně vyjádřená limitace propustností paměťové sběrnice. Čím vyšší číslo, čím vyšší limitace. Takže X1600XT je méně limitovaná, než X1900XT...
Problémem X1600XT je naopak to, že použité paměti (1390MHz) jsou pro ni overkill a místo výkonu spíš navyšují cenu. Kdyby ATi použila levné 2ns GDDR3 na 500MHz, byla by cena docela jinde a s výkonem by to moc nehlo.
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
-
- VIP
- Příspěvky: 641
- Registrován: stř čer 02, 2004 10:43 am
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Noxi, podle jakýho vzorce jsi to vypočítal? Kolik má můj Radeon 9800 XT limitaci?
ASUS P4T533-C, Pentium4 3,06 Ghz Northwood@3450 Mhz, 2048 MB Rimm, Radeon X1950 Pro, SB Live.
*3dfx Voodoo Banshee (powercolor)*
*3dfx Voodoo 2 SLI (powercolor)*
*3dfx Voodoo 3 3500TV*
*3dfx Voodoo 4 4500 AGP*
*3dfx Voodoo 5 5500 AGP*
*3dfx Voodoo Banshee (powercolor)*
*3dfx Voodoo 2 SLI (powercolor)*
*3dfx Voodoo 3 3500TV*
*3dfx Voodoo 4 4500 AGP*
*3dfx Voodoo 5 5500 AGP*
- no-X
- Administrátor
- Příspěvky: 6912
- Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
jednoduše - fillrate/bandwidth
ref. 9800XT má 412/365 takže
(412*8)/(365*256*2/8)=3296/23360=0,141
samozřejmě je to jen teorie - faktorů, které to ovlivňují, je mnohem víc - konfigurace čipu (poměr ROPs/TMUs/pipelines)... obvykle se počítá se single-texture fillrate bez limitace ROPs (tzn. počet pipelines s min. jednou texturovací jednotkou). Něktdo sice limitaci ROPs započítává, ale podle mě to nemá smysl - pokud výrobce použije nižší počet ROPs než texurovacích jednotek, je to právě proto, že čip je limitovaný propustností paměťové sběrnice a potenciál všech TMUs (a tedy i ROPs) by stejně nevyužil.
ref. 9800XT má 412/365 takže
(412*8)/(365*256*2/8)=3296/23360=0,141
samozřejmě je to jen teorie - faktorů, které to ovlivňují, je mnohem víc - konfigurace čipu (poměr ROPs/TMUs/pipelines)... obvykle se počítá se single-texture fillrate bez limitace ROPs (tzn. počet pipelines s min. jednou texturovací jednotkou). Něktdo sice limitaci ROPs započítává, ale podle mě to nemá smysl - pokud výrobce použije nižší počet ROPs než texurovacích jednotek, je to právě proto, že čip je limitovaný propustností paměťové sběrnice a potenciál všech TMUs (a tedy i ROPs) by stejně nevyužil.
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
- no-X
- Administrátor
- Příspěvky: 6912
- Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Copak se to s nVidií děje? Takový propad akcií už jsem dlouho neviděl...
http://finance.yahoo.com/q/bc?s=ATYT&t= ... q=l&c=nvda
http://finance.yahoo.com/q/bc?s=ATYT&t= ... q=l&c=nvda
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
- no-X
- Administrátor
- Příspěvky: 6912
- Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Ber to tak, že každý nárůst nebo propad má nějaký důvod. A když jde o tak výrazný propad a navíc během jediného měsíce, tak to imho nějaký reálný důvod mít musí.
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
- wizzy
- Quiz master
- Příspěvky: 1729
- Registrován: pon kvě 03, 2004 11:39 am
- Bydliště: Jeseník
- Kontaktovat uživatele:
Investice?
W.I.Z.Z.Y. : Wolframový Inteligentní Zabíjecí Záludný Yankee
Core2DUO E4300 (1.8@2.8GHz), Zalman CNPS7700-AlCu, Asus P5W-DH Deluxe, 3GB DDR2, 2x1TB WD Black, DVD-R/W LG GSA-H55L + GSA H12N, ATi HD4850, Thermalright HR-03GT, V2 12MB Dragon, HP LP2475w 24", SB X-Fi Fatal1ty, Leadtek Winfast PxDVR3200 H, Cambridge SW 5.1, Enermax Liberty ELT 500AWT a tak...
Core2DUO E4300 (1.8@2.8GHz), Zalman CNPS7700-AlCu, Asus P5W-DH Deluxe, 3GB DDR2, 2x1TB WD Black, DVD-R/W LG GSA-H55L + GSA H12N, ATi HD4850, Thermalright HR-03GT, V2 12MB Dragon, HP LP2475w 24", SB X-Fi Fatal1ty, Leadtek Winfast PxDVR3200 H, Cambridge SW 5.1, Enermax Liberty ELT 500AWT a tak...
- no-X
- Administrátor
- Příspěvky: 6912
- Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Napadly mě ještě jiné možnosti, které to mohly ovlivnit:wizzy píše:Investice?
1. Intel nechce podporovat SLI na Conroe. CrossFire podporováno bude.
2. AMD + ATi něco kutí, nVidia je mimo.
3. Microsoft na nVidii kašle, v Xboxu je čip ATi a inženýři z Microsoftu v posledním rozhovoru o DX10 označili hardwarově unifikovanou architekturu ATi za trend do budoucna, což asi G80 moc nepomůže (marketingově myslím).
4. OpenGL, ve kterém byla nVidia silná, je ve hrách na ústupu a Prey možná bude poslední OpenGL hitovka.
5. PS3 (s nVidia RSX) se stále zdražuje a odkládá
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
1) Jen hadas, na zaklade toho, jak se stavi nV k SLI certifikacim, ze?
2) Taky jenom odhad, navic nepravdepodobny.
3) To by byt mohlo, uvidime, nakolik se situace zmeni behem par dni.
4) Naprosto nema vliv, tohle trh miji.
5) Mohlo by byt.
Ovsem uz jsi nezminil, ze behem dneska se ATi propadla o temer 12% zatimco nV si o necelych 5% polepsila, takze momentalne ma akcie nV temer 160% hodnoty akcie ATi. Mezirocne si nV polepsila o 60%, coz je vic nez slusny vykon, narozdil od ATi, ktera si mezirocne pomohla o necelych 10%. SLI zkratka nese i kdyz stoji za hovno a my muzeme litovat, ze jsme loni neinvestovali, protoze symbol NVDA nam mohl pomoci znasobit investici o index 1.5.. Presto tato srovnani ponekud pokulhavaji, protoze neberou v uvahu zmeny kurzu US a kanadskeho dolaru, ktery nebyl nV prilis naklonen. A kdyz pouzivas charty yahoo, bylo by fer pouzit spis tenhle, jelikoz odrazi skutecny vyvoj mnohem lepe a nikdo Te nebude moci narknout ze zaujatosti.
zdroj: http://www.nyse.com/, http://www.x-rates.com/
2) Taky jenom odhad, navic nepravdepodobny.
3) To by byt mohlo, uvidime, nakolik se situace zmeni behem par dni.
4) Naprosto nema vliv, tohle trh miji.
5) Mohlo by byt.
Ovsem uz jsi nezminil, ze behem dneska se ATi propadla o temer 12% zatimco nV si o necelych 5% polepsila, takze momentalne ma akcie nV temer 160% hodnoty akcie ATi. Mezirocne si nV polepsila o 60%, coz je vic nez slusny vykon, narozdil od ATi, ktera si mezirocne pomohla o necelych 10%. SLI zkratka nese i kdyz stoji za hovno a my muzeme litovat, ze jsme loni neinvestovali, protoze symbol NVDA nam mohl pomoci znasobit investici o index 1.5.. Presto tato srovnani ponekud pokulhavaji, protoze neberou v uvahu zmeny kurzu US a kanadskeho dolaru, ktery nebyl nV prilis naklonen. A kdyz pouzivas charty yahoo, bylo by fer pouzit spis tenhle, jelikoz odrazi skutecny vyvoj mnohem lepe a nikdo Te nebude moci narknout ze zaujatosti.
zdroj: http://www.nyse.com/, http://www.x-rates.com/
- no-X
- Administrátor
- Příspěvky: 6912
- Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=32667Ren píše:1) Jen hadas, na zaklade toho, jak se stavi nV k SLI certifikacim, ze?
Ne, na Computextu se o tom skutečně mluvilo a podle všeho to vypadá na nějakou dlouhodobější užší spolupráci. Tady je jeden z posledních postů Dave Baumanna na B3D - a mýlil se málokdyRen píše:2) Taky jenom odhad, navic nepravdepodobny.
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
1) Zajimave, Inquirer ma obcas i pravdu, hmm..Pokud to tak opravdu dopadne, bude to krasna ukazka toho, jak nV doplati na svoji aroganci.
OK, beru zpet, tohle klidne muze byt duvod.
2) Tady bych byl opatrnejsi, i kdyz ATI hodne pomaha vyroba chipsetu, to je vec, ktera by mohla zpusobit, ze se o ni AMD zacne vice zajimat. U velkych hracu je AMD stale handikapovano neschopnosti dodat kompletni reseni a jista forma fixni spoluprace s nejakym vyrobcem by jim hodne pomohla. Presto by me prekvapilo, kdyby to byl zrovna novacek v oboru.
nV pred sebou rozhodne nema lehke casy, sama si rozbiji trh, ktery horkotezko ziskala teprve nedavno (Intel) a divil bych se, kdyby hazardovala i s tim, kde je povazovana za hlavniho hrace a riskovala zazite spojeni AMD-nV.
OK, beru zpet, tohle klidne muze byt duvod.
2) Tady bych byl opatrnejsi, i kdyz ATI hodne pomaha vyroba chipsetu, to je vec, ktera by mohla zpusobit, ze se o ni AMD zacne vice zajimat. U velkych hracu je AMD stale handikapovano neschopnosti dodat kompletni reseni a jista forma fixni spoluprace s nejakym vyrobcem by jim hodne pomohla. Presto by me prekvapilo, kdyby to byl zrovna novacek v oboru.
nV pred sebou rozhodne nema lehke casy, sama si rozbiji trh, ktery horkotezko ziskala teprve nedavno (Intel) a divil bych se, kdyby hazardovala i s tim, kde je povazovana za hlavniho hrace a riskovala zazite spojeni AMD-nV.
- Petrik9
- Příspěvky: 581
- Registrován: pát led 06, 2006 4:18 pm
- Bydliště: Vysoké Mýto
- Kontaktovat uživatele:
2) nVidie si to nevybojovala jenom intelem.Pokud vim cpe se vsude.Muzou za to akce ala Ivex a hracska arena.Sestavy AMD+nVidie a proc nVidie kdyz se prodavaji casto sestavy AMD+ATi.Diky reklame,stare znamosti a jeste starsim zapomenim na 3Dfx a ATi.Taky okokanost a lame uzivatele delaji divy.
AMD je zatim furt na dobre ceste,intel zacina zase bodovat,nVidie propada a ATi prosperuje.Zeby chvilka pravdy?
AMD je zatim furt na dobre ceste,intel zacina zase bodovat,nVidie propada a ATi prosperuje.Zeby chvilka pravdy?
- Petrik9
- Příspěvky: 581
- Registrován: pát led 06, 2006 4:18 pm
- Bydliště: Vysoké Mýto
- Kontaktovat uživatele:
Hmm nevim presne jak je na tom s prachama,ale ATi se zatim tak nejak nadejne drzi,nvidie pada.Jestli treba i skonci nebo ji nekdo koupi tak pak teprve zacne byt terno.Intel a AMD,ze by Intel zabodoval politikou a nejako to ututlali a nechali se byt?Rekl bych ze i vedma by ted nevedela jak co dopadne.Docela by mne zajimalo jestli vubec dopadne na SLI dal.Jedinej kdo by vyrabel chipsety a desky ktere by podporovaly SLI by byla tak nVidie,jedina jejich zachrana ze si sami vyrabej chipsety.A jestli se to jeste ted nV vic po... tak to pujde velmi rychle dolu a nekdo ji pak buyne.no-X píše:Petrik9: nVidia má propad, ale i tak je na tom stále líp než ATi.
Dejme tomu ze to budeme moct nazvat... "Konec lame Ery" hulan se bude zasobit svejma Gf a pak se s nima muze jit vyfotit.Ono to ma i nejake +
- no-X
- Administrátor
- Příspěvky: 6912
- Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Tak jsem se právě dostal k zajímavému materiálu a doplňuji bod:no-X píše:Napadly mě ještě jiné možnosti, které to mohly ovlivnit:
1. Intel nechce podporovat SLI na Conroe. CrossFire podporováno bude.
2. AMD + ATi něco kutí, nVidia je mimo.
3. Microsoft na nVidii kašle, v Xboxu je čip ATi a inženýři z Microsoftu v posledním rozhovoru o DX10 označili hardwarově unifikovanou architekturu ATi za trend do budoucna, což asi G80 moc nepomůže (marketingově myslím).
4. OpenGL, ve kterém byla nVidia silná, je ve hrách na ústupu a Prey možná bude poslední OpenGL hitovka.
5. PS3 (s nVidia RSX) se stále zdražuje a odkládá
6. Microsoft doporučuje pro demonstrace OS Vista nepoužívat HW nVidie, ale ATi
"from day one, ati played a key role in helping us design and validate the new driver model at the heart of Windos Vista and ATi has since developed extremely robust and performant drivers that highlight the capablities of our new operating system"ati has co-developed the reference designs for many Vista features including multi-monitor, hot-plug, capture, parallel engine support, dxva 2.0 and the WDDM itself
-Chris Jones, CVPWCOSD, Microsoft Corporation
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
- no-X
- Administrátor
- Příspěvky: 6912
- Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Už to vypadalo, že se pád cen akcií zastaví, ale nee, už jsou 20% pod půlročním minimem něco takového tu nebylo od doby GF-FX...
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz