no-X píše:Ale teď mě tak napadá... opět se ti podařilo odvrátit řeč od tématu.
Původně jsi tvrdil, že ATi vydala lživou prezentaci. Dosud jsi nebyl schopen poukázat na jedinou pasáž, která by byla lživá. Takže čekám, že buď uvedeš, v čem ATi lhala, nebo uznáš, že jsi se mýlil a ne že opět začneš stáčet řeč na úspěšnost FX5700, nedostatky na PCTuningu, AGP verze nových grafických karet, výkon R9700 ve splinter cell a podobně
(kopie toho co jsem už psal)
http://www.pctuning.cz/index.php?option ... &Itemid=67
si to normálně přečti né?
je toho víc
ATi poukazuje na to, že přestože Shader Model 3.0 je podporován už u GeForce 6, grafické karty nVidie neprojdou WHQL testem na SM3.0
že je Radeon X1800XT až o 100% rychlejší, než GF7800GTX
Následně ATi kritizuje kvalitu obrazu karet nVidie. Přesněji na shimmering. Většinu problémů odstranily ovladače ForceWare verze 78.03,
Titulka Archiv novinek
ATi vrací úder: Co můžeme čekat od nVidie?
12.10.2005, Lukáš Fiala
Updatováno: Jistě si ještě dobře vzpomínáte na propagační materiály nVidie, ve kterých bylo nevybíravým způsobem kritizováno snad vše, co je dílem ATi. Přesto, nebo možná právě proto, že šlo z větší části o výmysly a polopravdy, se kanadská společnost nechala vyprovokovat a uchýlila se ke stejně trapnému gestu...
What do you do when your competition has a new top to bottom architecture and you do not?
Scramble to cover your weaknesses!!!
What is it that NVIDIA doesn't want you to know?
Cože nám to tedy nVidia tají tak závažného...?
1. NVIDIA's poor implementation of SM3.0
V této pasáži ATi poukazuje na to, že přestože Shader Model 3.0 je podporován už u GeForce 6, grafické karty nVidie neprojdou WHQL testem na SM3.0. ATi se však v materiálech opírá o citát z X-bit labs, v němž jsou zmíněny postarší ovladače ForceWare 66.81 a grafické karty GeForce 6800 Ultra a GeForce 6600GT. Nemluvě o tom, že architektura GeForce 6 není na SM3.0 úplně nejlepší.
Kvalitu implementace SM3.0 podpírá ATi úryvky z Hardware.Info, NVItalia a X-bit labs. Třetí zmiňovaný, kde se mluví tom, že je Radeon X1800XT až o 100% rychlejší, než GF7800GTX, se zaručeně vztahuje k demu F.E.A.R., které se však nedá považovat za objektivní - jak potvrdil i distributor hry, Vivendi Universal Games.
ATi ani X-bit labs neuvádí, o kterou hru přesně jde. Pravdou však je, že Radeon X1800 je oproti GF7800GTX znatelně rychlejší (možných je i oněch 100%) ve všech testech využívající SM3.0 a Dynamic Branching.
2. NVIDIA's ongoing image quality issues
Následně ATi kritizuje kvalitu obrazu karet nVidie. Přesněji na shimmering. Většinu problémů odstranily ovladače ForceWare verze 78.03, anizotropní filtrování však stále nedosahuje takové kvality, jakou dokáže Radeon X1800. Dle mého názoru zde ATi spíše dělá z komára velblouda, neboť osobně zastávám názor, že jakmile se do hry vžijete, rozdíl v kvalitě obrazu (a že se často dají najít až po pečlivém zkoumání screenshotu) nepoznáte. Čímž nechci nVidii obhajovat, neboť takovéto optimalizace nejsou férové a musí se na ně poukazovat.
Aby nedošlo k nedorozumění, v předchozí větě jsem měl na mysli kvalitu AF, nikoli shimmering. Ten totiž není poznat na screenshotu, ale pouze v pohybu!
ATi se tentokrát odvolává na Hexus.net, ExtremeTech a Anandtech. Radeon X1800 umí antialiasing bez drastického propadu výkonu a i AF má lepší kvalitu - zde toho není moc co vytknout, Radeon X1800 je v kvalitě obrazu opravdu o něco dále než GeForce 7800.
3. The truth about High Dynamic Range
HDR podporoval už Radeon 9700. ATi tím sice obratně reaguje na tvrzení nVidie, že právě její hardware podporuje HDR jako první, jenže Radeon 9700 a HDR Lighting, to je asi něco jako GeForce 6 a Shader Model 3.0 - tedy v praxi nepoužitelné, hlavně kvůli tomu, že v obou případech ještě dlouho nebyly hry, které by novátorských technologií využily.
Nikdo však ATi neodpáře, že GeForce 7800GTX a GT jsou již dlouho k sehnání ve velkém množství, zatímco ATi bude pravděpodobně ještě tak do konce roku mít s dostupností Radeonů X1000 problémy.
Dále se ATi opírá do ovladačů nVidie a tvrdí, že nVidia přesvědčuje recenzenty, aby testovali s ranou verzí ještě nevyšlých ForceWare.
Závěr:
Propagační materiály ATi se do jisté míry zakládají na pravdě a odkazují se na recenze z důvěryhodných zdrojů. Problém je ten, že každá strana vždy poukáže jen na to, kde má převahu, a jiná, také důležitá fakta, která však hrají proti, zatají. Jak už jsem uvedl na začátku, jsem docela zklamán z toho, že ATi přistoupila k takovémuto kroku. Jsou i jiné a daleko lepší způsoby, jak dokázat svou převahu. Ale když to nejde v benchmarcích a testech, reputace se dá napravit i někde jinde. Ale pokud je ATi opravdu tak dobrá, jak o sobě v propagační prezentaci tvrdí, má tohle vlastně za potřebí