3dfx Rampage, Fusion
Moderátor: Moderátoři
-
- VIP
- Příspěvky: 641
- Registrován: stř čer 02, 2004 10:43 am
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
3dfx Rampage, Fusion
Chtěl bych se zeptat těch, kteří mají více informací o Rampage jaká by byla asi dnes?
Podle mého by na té nejlepší verzy (2xRampage, 1xSage) jeli v pohodě hry jako Half-Life 2 a Doom 3. Ten výkon tam byl brutální. Taková škoda, že už to 3dfx nestačila vydat.
Já si myslím, že kdyby to 3dfx stačila vydat, tak je dnes možná zas nejlepším výrobcem 3D karet. I jeden čip Rampage bez čipu SAGE by se vyrovnal GeForce 2 Ti. Nejvýkonější verze by byla o dost lepší než GeForce3 Ti.
A co myslíte že by bylo dnes? Nástupce Rampage čip Fusion s čipem SAGE 2?
Jaký by měl asi specifikace?
Podle mého by na té nejlepší verzy (2xRampage, 1xSage) jeli v pohodě hry jako Half-Life 2 a Doom 3. Ten výkon tam byl brutální. Taková škoda, že už to 3dfx nestačila vydat.
Já si myslím, že kdyby to 3dfx stačila vydat, tak je dnes možná zas nejlepším výrobcem 3D karet. I jeden čip Rampage bez čipu SAGE by se vyrovnal GeForce 2 Ti. Nejvýkonější verze by byla o dost lepší než GeForce3 Ti.
A co myslíte že by bylo dnes? Nástupce Rampage čip Fusion s čipem SAGE 2?
Jaký by měl asi specifikace?
ASUS P4T533-C, Pentium4 3,06 Ghz Northwood@3450 Mhz, 2048 MB Rimm, Radeon X1950 Pro, SB Live.
*3dfx Voodoo Banshee (powercolor)*
*3dfx Voodoo 2 SLI (powercolor)*
*3dfx Voodoo 3 3500TV*
*3dfx Voodoo 4 4500 AGP*
*3dfx Voodoo 5 5500 AGP*
*3dfx Voodoo Banshee (powercolor)*
*3dfx Voodoo 2 SLI (powercolor)*
*3dfx Voodoo 3 3500TV*
*3dfx Voodoo 4 4500 AGP*
*3dfx Voodoo 5 5500 AGP*
- ps47
- Moderátor
- Příspěvky: 8167
- Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
- Bydliště: SK,BA
- Kontaktovat uživatele:
no doom3 a half life2 by asi isiel nadherne,d3 a (hlavne) HL2 idu totiz relativne v pohode aj na voodoo5..
dam ti link na jeden vyborny site kde si to vsetko mozes precitat:
www.3dfx.cz
dam ti link na jeden vyborny site kde si to vsetko mozes precitat:
www.3dfx.cz
- no-X
- Administrátor
- Příspěvky: 6912
- Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Ad Rampage: je těžký cokoli předvídat, ale pokud bychot to měli srovnávat s existujícím čipem, tak jediný co má 4 pipelines s jednou TMU na každé a podporuje DX8 je Radeon 9000 (/9200). Ten ale běží na 250MHz a taky je novější, takže už má leckeré technologie hodně vychytané. Takže kdybys vzal Radeon 9000, podtaktoval ho na 200MHz a vypnul T&L+vertex shader, tak bys měl výkon, kterého by jeden Rampage mohl maximálně dosáhnout. Rampage by ale nabízela rychlejší a účinnější FSAA. Těžko hodnotit pxl shadery, R9000 má velice rychlé 1.4, Rampage 1.1 (ty jsou sice s 1.4 kompatibilní, ale v některých operacích mohou být teoriticky o polovinu pomalejší než 1.4; navíc záleží na samotné HW implementaci, o níž nemám tušení )
Co se týče Sage, tak ten měl hrubý výkon (trianglerate) o pár desítek % vyšší, než R9000, ale nabízel features navíc (třeba 25 HW světel atp )
Výše napsané je můj názor, který nemusí mít vůbec nic společného s realitou - ale ta R9000 je stad jediný opěrný bod, od kterého se dá odrazit
Ad nástupci: prosím ostatní, aby mě kdyžtak opravili:
Specter 1000 = Rampage
Specter 2000 = Rampage + Sage (výkon +- srovnatelný s R9000???)
Specter 3000 = 2x Rampage + Sage (výkon někde mezi GF3Ti500/GF4Ti/R9700 ???)
Rampage by sice oproti GF3 měla polovic TMU na pipelines, ale technologicky by byla dál: až 8 textur na pixel (GF3 jen 4 textury), RotatedGrid AA (GF3 jen Ordered Grid), technologie jako OverBright Lighting, T-Buffer se všemi efekty z VSA-100, možnost používat SuperSampling, SLI řetězení, vyšší preciznost-13bitů/kanál, tzn. 52bit...)
Fear = Fusion + Sage2
Nic technologicky revolučního; vychytané mouchy, vylepšené technologie, vyšší frekvence, vyšší takty, zřejmě víc pipelines (rozdíl typu R9800 vs. RX800)
Mojo
Revoluce; čip s cca 20 pipelines, vše v jednom čipu, tile-based architektura, technologie GigaPixelu. Pokud vezmeme v úvahu, že tile-based Kyro2 s SDR pamětmi a 2 pipelines (1TMU na každé) je výkonnostně +- srovnatelná s konvenční GeForce2 s DDR pamětmi, 4 pipelines (2TMU na každé) -> tzn., že KyroII má poloviční paměťovou propustnost, poloviční pixel fillrate, čtvrtinový texel fillrate a dokáže se vyrovnat GF2, tak nelze očekávat, že výkon MOJO (založené právě na tile-based architektuře) s 20 pipelines a DDR sběrnicí by byl nějaký nízký Rendering precision 16bit FP/kanál, tzn. 64bit celkem...
Co se týče Sage, tak ten měl hrubý výkon (trianglerate) o pár desítek % vyšší, než R9000, ale nabízel features navíc (třeba 25 HW světel atp )
Výše napsané je můj názor, který nemusí mít vůbec nic společného s realitou - ale ta R9000 je stad jediný opěrný bod, od kterého se dá odrazit
Ad nástupci: prosím ostatní, aby mě kdyžtak opravili:
Specter 1000 = Rampage
Specter 2000 = Rampage + Sage (výkon +- srovnatelný s R9000???)
Specter 3000 = 2x Rampage + Sage (výkon někde mezi GF3Ti500/GF4Ti/R9700 ???)
Rampage by sice oproti GF3 měla polovic TMU na pipelines, ale technologicky by byla dál: až 8 textur na pixel (GF3 jen 4 textury), RotatedGrid AA (GF3 jen Ordered Grid), technologie jako OverBright Lighting, T-Buffer se všemi efekty z VSA-100, možnost používat SuperSampling, SLI řetězení, vyšší preciznost-13bitů/kanál, tzn. 52bit...)
Fear = Fusion + Sage2
Nic technologicky revolučního; vychytané mouchy, vylepšené technologie, vyšší frekvence, vyšší takty, zřejmě víc pipelines (rozdíl typu R9800 vs. RX800)
Mojo
Revoluce; čip s cca 20 pipelines, vše v jednom čipu, tile-based architektura, technologie GigaPixelu. Pokud vezmeme v úvahu, že tile-based Kyro2 s SDR pamětmi a 2 pipelines (1TMU na každé) je výkonnostně +- srovnatelná s konvenční GeForce2 s DDR pamětmi, 4 pipelines (2TMU na každé) -> tzn., že KyroII má poloviční paměťovou propustnost, poloviční pixel fillrate, čtvrtinový texel fillrate a dokáže se vyrovnat GF2, tak nelze očekávat, že výkon MOJO (založené právě na tile-based architektuře) s 20 pipelines a DDR sběrnicí by byl nějaký nízký Rendering precision 16bit FP/kanál, tzn. 64bit celkem...
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
- no-X
- Administrátor
- Příspěvky: 6912
- Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Jojo, párkrát se to objevilo (ještě než karta vyšla), ale brzy na to se všude začalo používat codename stinger. Shoda jmen možná byla i náhoda, kterou si ATi uvědomila dost pozdě. Nevím
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
-
- VIP
- Příspěvky: 641
- Registrován: stř čer 02, 2004 10:43 am
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
To není výbornej site, to je ten nejlepšídam ti link na jeden vyborny site kde si to vsetko mozes precitat:
www.3dfx.cz
Taková škoda, že to není, bylo by to zajímavé srovnání dnešních technologií NV a ATi s 3dfxMojo
Revoluce; čip s cca 20 pipelines, vše v jednom čipu, tile-based architektura, technologie GigaPixelu. Pokud vezmeme v úvahu, že tile-based Kyro2 s SDR pamětmi a 2 pipelines (1TMU na každé) je výkonnostně +- srovnatelná s konvenční GeForce2 s DDR pamětmi, 4 pipelines (2TMU na každé) -> tzn., že KyroII má poloviční paměťovou propustnost, poloviční pixel fillrate, čtvrtinový texel fillrate a dokáže se vyrovnat GF2, tak nelze očekávat, že výkon MOJO (založené právě na tile-based architektuře) s 20 pipelines a DDR sběrnicí by byl nějaký nízký Rendering precision 16bit FP/kanál, tzn. 64bit celkem...
ASUS P4T533-C, Pentium4 3,06 Ghz Northwood@3450 Mhz, 2048 MB Rimm, Radeon X1950 Pro, SB Live.
*3dfx Voodoo Banshee (powercolor)*
*3dfx Voodoo 2 SLI (powercolor)*
*3dfx Voodoo 3 3500TV*
*3dfx Voodoo 4 4500 AGP*
*3dfx Voodoo 5 5500 AGP*
*3dfx Voodoo Banshee (powercolor)*
*3dfx Voodoo 2 SLI (powercolor)*
*3dfx Voodoo 3 3500TV*
*3dfx Voodoo 4 4500 AGP*
*3dfx Voodoo 5 5500 AGP*
....
No, můj osobní názor je ten že pár lidí(řekněme množství více než malé) odešlo do ATi a někdo zůstal v NV a někdo šel do Q3D.....a právě lidi z 3dfx se poměrně slušně podepsali pod architekturou R9700@R9500..
ať už vyhlazováním hran nebo cestou nižších frekvencí oproti taktům NV FX.....takových rozdílů mezi FX a 9700 je více...
ať už vyhlazováním hran nebo cestou nižších frekvencí oproti taktům NV FX.....takových rozdílů mezi FX a 9700 je více...
edit:
1155, i5-2500k, ASUS, 8GB ram. na dalších 10 let klid
1155, i5-2500k, ASUS, 8GB ram. na dalších 10 let klid
- no-X
- Administrátor
- Příspěvky: 6912
- Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Záleží kolik toho má na svědomí ArtX... Informace se dost rozcházejí. To se ale asi nikdy jako běžní smrtelníci nedozvíme
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
RE
Vetsina inzenyru sla do nV. Do Q3D podle vsecho jen jeden A do ATI by se to taky dalo spocitat na prstech jedne ruky. Dost jich odeslo taky nekam uplne jinam, jako treba Scott Sellers.
AGP2PCI,Voodoo4 4200 AGP(Daytona VSA-101)
Jindra Semenec
Jindra Semenec
....
no, pokud jsou u NV tak určitě nenavrhujou čipy...nebo nejsou vedoucí projektu
anebo řada FX byla msta za krach 3dfx????
a vůbec, jak vlastně inženýři chápali konec 3dfx?Jak se k tomu stavěli lidi z 3dfx?
anebo řada FX byla msta za krach 3dfx????
a vůbec, jak vlastně inženýři chápali konec 3dfx?Jak se k tomu stavěli lidi z 3dfx?
edit:
1155, i5-2500k, ASUS, 8GB ram. na dalších 10 let klid
1155, i5-2500k, ASUS, 8GB ram. na dalších 10 let klid
Oblak píše:anebo řada FX byla msta za krach 3dfx????
a vůbec, jak vlastně inženýři chápali konec 3dfx?Jak se k tomu stavěli lidi z 3dfx?
Myslíš, že všichni z 3dfx jsou takoví loajální? Většinou se jedná o lidi, kterým je jedno, co dělají, ale kolik dostanou zaplaceno. Za posledního řídi 3dfx většina inženýrů odešla ke konkurenci, a tak Gigapixel byl jediný řešení, jak koupit dobrou technologii a inženýry.
----
Mojo aka "Mosaic" Je těžký, hádát co by to bylo za čip. Papírové parametry jsou většinou rozdílné než ty v křemíku
RE
No je faktem, ze lidi z 3dfx co jsou v nV maj tricka a vesty s logem 3dfx jeste z dob 3dfx a normalne se v nich pohybujou po nV 8) Ne furt, ale dost.
Je faktem,ze ty lidi tvorili tym a stale se spolu schazeji (srazy ale zase nedelaj).
Nekteri z nich stale pomahaji 3dfx komunite i kdyz uz s 3dfx technologiemi uz dnes moc nepracuji. Takze co na to rict, zalezi vzdy na lidech, kteri tvori tym v te urcite firme. I v nV jsou lide, kteri komunikujou bokem s nV komunitou.
Je faktem,ze ty lidi tvorili tym a stale se spolu schazeji (srazy ale zase nedelaj).
Nekteri z nich stale pomahaji 3dfx komunite i kdyz uz s 3dfx technologiemi uz dnes moc nepracuji. Takze co na to rict, zalezi vzdy na lidech, kteri tvori tym v te urcite firme. I v nV jsou lide, kteri komunikujou bokem s nV komunitou.
AGP2PCI,Voodoo4 4200 AGP(Daytona VSA-101)
Jindra Semenec
Jindra Semenec
-
- VIP
- Příspěvky: 641
- Registrován: stř čer 02, 2004 10:43 am
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
A ten poslední ředitel z 3dfx asi nebyl nic moc co?
Je to jako s Římem, ten taky celí staletí vzdoroval nájezdům barbarům, ale nakonec se rozložil zevnitř.
3dfx by možná přežila, nebýt špatnýho ředitele, a tím vznikajcímu napětí u vnitř firmy.
Je to jako s Římem, ten taky celí staletí vzdoroval nájezdům barbarům, ale nakonec se rozložil zevnitř.
3dfx by možná přežila, nebýt špatnýho ředitele, a tím vznikajcímu napětí u vnitř firmy.
ASUS P4T533-C, Pentium4 3,06 Ghz Northwood@3450 Mhz, 2048 MB Rimm, Radeon X1950 Pro, SB Live.
*3dfx Voodoo Banshee (powercolor)*
*3dfx Voodoo 2 SLI (powercolor)*
*3dfx Voodoo 3 3500TV*
*3dfx Voodoo 4 4500 AGP*
*3dfx Voodoo 5 5500 AGP*
*3dfx Voodoo Banshee (powercolor)*
*3dfx Voodoo 2 SLI (powercolor)*
*3dfx Voodoo 3 3500TV*
*3dfx Voodoo 4 4500 AGP*
*3dfx Voodoo 5 5500 AGP*