Radeony 7xxx a nekvalitní 16bit

Obecně o problematice zobrazování 3D ;-)

Moderátoři: ps47, swarm

Taskr
VIP
Příspěvky: 641
Registrován: stř čer 02, 2004 10:43 am
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Taskr »

S tím UT musím s Xanem souhlasit. Na Voodoo5 v Glide 16 bit, byla ta grafika mnohem, mnohem hezčí, než na Radeon 9800 v Direct 3D a 32 bit. Tam jsou takový fleky, a každý má úplně jinou barvu.
ASUS P4T533-C, Pentium4 3,06 Ghz Northwood@3450 Mhz, 2048 MB Rimm, Radeon X1950 Pro, SB Live.
*3dfx Voodoo Banshee (powercolor)*
*3dfx Voodoo 2 SLI (powercolor)*
*3dfx Voodoo 3 3500TV*
*3dfx Voodoo 4 4500 AGP*
*3dfx Voodoo 5 5500 AGP*
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

V UT samozřejmě, ale XAN testoval UT2004, ne?
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
DOC_ZENITH/XAN
Senior member
Příspěvky: 1922
Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
Bydliště: Praha - Hloubětín

Příspěvek od DOC_ZENITH/XAN »

Jo, testoval jsem UT2004.
A to Taskr: V starym UT se dne D3D téměř nepoužívá, nemá to smysl, za předpokladu, že máš něakou moderní kartu, existujou tu 3 lepší možnosti:
1. Máš tam k ní voodoo2 SLI a pojedeš to v glide. :lol:
2. Ppoužiješ něakej dobrej glide wraper, i emulovaný glide vypadá o dost líp než D3D.
3. A to je nejlepší, dáš tam OpenGL. Jestli máš v UT nahraný nový openGL knikovny, vypadá to v 32bit i na novejch kartách skvěle. A můžeš si tam ještě nahrát S3TC textury z druhýho CD a pak to vypadá ještě líp. Jinakfps je tam asi dvojnásobný jak v D3D. Já zkoušel OpenGL na R350 a vypadalo to dobře. Výkon nemá smysl komentovat. Taky když jsem měl ještě FX5900, taky dobrý, pak GF4Ti a taky dobrý. 1600x1200 32bit asi 160fps, ale to samý v D3D se občas trhlo v místech s četnym detail texturingem a ještě tam chybělo S3TC. Jinak problém byl akorát s NV40, kde to vapadá hnusně jak na rivě 128. Už jsem z toho byl zoufalej, ale nakonec jsem to vyřešil, je to kombinace specifickýho nastavení v ut.ini, nastavení driverů a taky konkrétní verzi driverů. Ty z nový 8x řady fungujou všechny dobře.

Edit: Jediná karta, která měla vyžší fps v D3D byla Kyro2, ale něak jsem to moc do hloubky nezkoumal, protože v ostatních hrách byla v OpenGL nepřekonatelná. Jinak taky na S3 kartách se použije nativní API S3 metal(slušný api, oproti D3D, ale na Glide furt nemá).
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
Příspěvky: 8167
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ps47 »

posledne 16-bit hry kt som hral na radeone9800p bol resident evil2 a thief gold,obe vyzerali velmi slusne (ked si porovnam co maju niektori nvidioti hlavne v thiefovi-vselijaky roztodivny dithering,vzrusujucu ruzovu vodu a tak.jeden z viacerych duvodu preco nv proste neberiem-karta na kt nebezi thief pre mna nieje zaujimava.a to ze da 3000+ FPS v ut2004 mi zily absolutne netrha :8P: )..
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
Pali Di (P.D.)
Příspěvky: 150
Registrován: stř črc 27, 2005 9:58 pm
Bydliště: SK, BA.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pali Di (P.D.) »

ps47 píše:posledne 16-bit hry kt som hral na radeone9800p bol resident evil2 a thief gold,obe vyzerali velmi slusne (ked si porovnam co maju niektori nvidioti hlavne v thiefovi-vselijaky roztodivny dithering,vzrusujucu ruzovu vodu a tak.jeden z viacerych duvodu preco nv proste neberiem-karta na kt nebezi thief pre mna nieje zaujimava.a to ze da 3000+ FPS v ut2004 mi zily absolutne netrha :8P: )..
No neviem hral som thiefa 1 cca pred rokom na FX 5800 U a nezdalo by sa mi ze by tam 16bit bol nejaky divny prave naopak som nato pozeral ze konecne si to vychutnam v krajsej grafike ako volakedy na Voodoo 2 a terazma zato zabijete :twisted:
Uživatelský avatar
DOC_ZENITH/XAN
Senior member
Příspěvky: 1922
Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
Bydliště: Praha - Hloubětín

Příspěvek od DOC_ZENITH/XAN »

Dá se říct, že 16 zvládaj radeony braburně, myslím tím 9700 a starší, právě proto mě ten 7500 tak nemile překvepil a proto jsem vlastně založil tenhle thread. Jo a ještě udělal jsem konečně screenshoty ještě ze savage4: Docela to ujde, teda až na ten výkon, ale po OC je to 640x480 low i někdy hratelný. :lol: Obrázek
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

Savage měly kvalitu obrazu v pohodě, když se člověku podařilo sehnat drivery, se kterými hra naběhla, nechyběla polovina obrazu a do několika minut nehavarovala :twisted:
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
DOC_ZENITH/XAN
Senior member
Příspěvky: 1922
Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
Bydliště: Praha - Hloubětín

Příspěvek od DOC_ZENITH/XAN »

To jo, hlavně ta komprese textur je oproti tehdejší konkurenci v tom ut2k4 strašně znát. Kdyby tomu nasadili trochu vyžší takty(jádro má OC rezervu velkou, aspoň top moje), rychlejší paměti a 128bit přístup+ věčný téma ovladače, tak to mohlo mít úspěch a třeba vytlačit TNT2 M64.
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

To je těžký. Kdyby měla karta (a samozřejmě i čip) 128bit sběrnici, byla by výsledná cena poněkud jinde. Ad takty: nevím, na kolika tvoje karta běží, ale nejrychlejší verze byly taktovaný na 166/166MHz. Ale stejně se nejvíc prodávaly karty na +- 100MHz, protože: "cena až na prvním místě" :roll:
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Odpovědět