Linux a MESAfx
Moderátor: Vykupitel
Linux a MESAfx
Je tu nekdo,komu se podarilo zkompilovat posledni MESA z CVS pod linuxem jako linux-dri ?
za boha mi to nejde a hlasi to error pri kompilaci v adr main. zajimavy je, ze pod jinym targetem to jde.jako by byla chyba v makefile. Nebo je lepe pouzit makefile.mgw???
za boha mi to nejde a hlasi to error pri kompilaci v adr main. zajimavy je, ze pod jinym targetem to jde.jako by byla chyba v makefile. Nebo je lepe pouzit makefile.mgw???
- lipo
- Senior member
- Příspěvky: 140
- Registrován: pon kvě 03, 2004 4:56 pm
- Bydliště: UPCE/Locked Bag 49
jianak make linux-glide ti jde vpohode me to pokazdy hodi stejnou hlasku zkousel jsem to starsi version 6 a to same
jinak hlaska vypada asi nejak takto
jo a mozna by tento thread chtel presunout tam kam patri
EDIT;
uz fakt nevim co delam spatne ale porad to dela to same na netu jsem nasel ze se stalo i jednomu manikovi tady ale moc rad tam ktomu neni
jinak hlaska vypada asi nejak takto
Kód: Vybrat vše
make[2]: *** [drivers/x11/fakeglx.o] Error 1
make[2]: Leaving directory `/tmp/Mesa-6.0/src/mesa'
make[1]: *** [linux-glide] Error 2
make[1]: Leaving directory `/tmp/Mesa-6.0/src/mesa'
make: *** [linux-glide] Error 2
EDIT;
uz fakt nevim co delam spatne ale porad to dela to same na netu jsem nasel ze se stalo i jednomu manikovi tady ale moc rad tam ktomu neni
Byavista Lane
- lipo
- Senior member
- Příspěvky: 140
- Registrován: pon kvě 03, 2004 4:56 pm
- Bydliště: UPCE/Locked Bag 49
tak jsem to zkousel takto :
make -f Makefile.DJ HAVE_MMX=1 HAVE_3DNOW=1 FX=1 podle dokumentace no a vysledek
uz fakt nevim ale zarazila me tam o neco vyse hlaska
zkousel jsem to snad 20x kompilovat a porad nic jinak headry mam tyto
glide_sdk-3.x-i386-1.tgz nepise se tam ze by to chtelo pro glide_sdk-2.x-i386-1.tgz tak jsem to zkousel pro ten 3jkovej ale nic naplat mam je umisteny dle dokumentace ../adr_s_mesou/glide3/include/*.h
make -f Makefile.DJ HAVE_MMX=1 HAVE_3DNOW=1 FX=1 podle dokumentace no a vysledek
Kód: Vybrat vše
make[1]: *** [drivers/dos/dmesa.o] Error 1
make[1]: Leaving directory `/tmp/Mesa-6.0.1/src/mesa'
make: *** [libgl] Error 2
Kód: Vybrat vše
../../include/GL/fxmesa.h:33:19: glide.h: není souborem ani adresáøem
glide_sdk-3.x-i386-1.tgz nepise se tam ze by to chtelo pro glide_sdk-2.x-i386-1.tgz tak jsem to zkousel pro ten 3jkovej ale nic naplat mam je umisteny dle dokumentace ../adr_s_mesou/glide3/include/*.h
Byavista Lane
RE
No tak makefile.dj je pro DJGPP pro DOS. tohle makefile urcite ne. Melo by to jit pres makefile.x11 ci jen makefile(dle toho jakou mas verzi).
Potom das: make linux-x86-glide
Tohle mi funguje,mam i GLIDE SDK v usr/local/glide,ale skonci mi to chybou vzdy pri kompilaci glide driveru, jako kdybych stale mel neco spatne,jen nevim co
Potom das: make linux-x86-glide
Tohle mi funguje,mam i GLIDE SDK v usr/local/glide,ale skonci mi to chybou vzdy pri kompilaci glide driveru, jako kdybych stale mel neco spatne,jen nevim co
AGP2PCI,Voodoo4 4200 AGP(Daytona VSA-101)
Jindra Semenec
Jindra Semenec
RE
Takze se mi to podarilo. Potrebujes v /usr/local/glide udelat nasledujici strukturu:
/include
3dfx.h, g3ext.h, glide.h, glidesys.h, glideutl.h, sst1vid
/lib
libglide3.so, libglide3.a
Stahni si posledni CVS tarball MESA, nekam ho rozbal a zadej: make linux-x86-glide
bude to chvilku kompilovat a potom ti v adresari /lib vzniknou tyto soubory:
libGL is the main OpenGL library (i.e. Mesa).
libGLU is the OpenGL Utility library.
libglut is the GLUT library.
Dej vedet jestli ti to zafungovalo. Muzu i postnout vznikle knihovny,ale nemam moznost je ted otestovat.
/include
3dfx.h, g3ext.h, glide.h, glidesys.h, glideutl.h, sst1vid
/lib
libglide3.so, libglide3.a
Stahni si posledni CVS tarball MESA, nekam ho rozbal a zadej: make linux-x86-glide
bude to chvilku kompilovat a potom ti v adresari /lib vzniknou tyto soubory:
libGL is the main OpenGL library (i.e. Mesa).
libGLU is the OpenGL Utility library.
libglut is the GLUT library.
Dej vedet jestli ti to zafungovalo. Muzu i postnout vznikle knihovny,ale nemam moznost je ted otestovat.
AGP2PCI,Voodoo4 4200 AGP(Daytona VSA-101)
Jindra Semenec
Jindra Semenec
RE
No tak jsem otestil, problem ovsem nastal uplne jiny. A to architektura akcelerovaneho 3D v Xfree86. Pro presnost pretisknu mejl od Daniela Borca, kde je to vse pekne vysvetleno.
Hi Lada,
let me clarify some things.
MesaFX is not suitable for 2D/3D Voodoo cards in
Linux.
This means Banshees and higher must use the DRI
driver. They cannot run with MesaFX.
The irony is that MesaFX was first developed in
Linux and became best suited in Windows/DOS.
Here's how it works: MesaFX relies on Glide to perform
mode switching. In fact, it does not touch the
hardware
directly, but only through Glide.
1) Win32 Glide switches via external VXDs
2) DOS Glide switches via sst1/init, cvg/init,
h5/cinit
or h3/cinit.
3) Glide3x has two ways to build under Linux.
a) The DRI version must be used only by the DRI
drivers, and is XFree-aware.
b) Non-DRI version uses sst1/init or cvg/init to
handle 3D-only accelerators (V1/V2). Here comes
the kludge: theoretically, non-DRI Glide could use
h3/cinit or h5/cinit to handle 2D/3D; I myself
tried to do it, but interferes badly with XServer.
I don't really have the time to do extensive
testing, and back then (when I implemented it) I
didn't have the necessary knowledge about XServer.
When Daryll Strauss wrote the driver for Voodoo Rush,
he had to change the XServer core and came with
XServerRush. I believe it was a task he didn't want
to repeat Besides, that's why DRI drivers exist
after all...
Hi Lada,
let me clarify some things.
MesaFX is not suitable for 2D/3D Voodoo cards in
Linux.
This means Banshees and higher must use the DRI
driver. They cannot run with MesaFX.
The irony is that MesaFX was first developed in
Linux and became best suited in Windows/DOS.
Here's how it works: MesaFX relies on Glide to perform
mode switching. In fact, it does not touch the
hardware
directly, but only through Glide.
1) Win32 Glide switches via external VXDs
2) DOS Glide switches via sst1/init, cvg/init,
h5/cinit
or h3/cinit.
3) Glide3x has two ways to build under Linux.
a) The DRI version must be used only by the DRI
drivers, and is XFree-aware.
b) Non-DRI version uses sst1/init or cvg/init to
handle 3D-only accelerators (V1/V2). Here comes
the kludge: theoretically, non-DRI Glide could use
h3/cinit or h5/cinit to handle 2D/3D; I myself
tried to do it, but interferes badly with XServer.
I don't really have the time to do extensive
testing, and back then (when I implemented it) I
didn't have the necessary knowledge about XServer.
When Daryll Strauss wrote the driver for Voodoo Rush,
he had to change the XServer core and came with
XServerRush. I believe it was a task he didn't want
to repeat Besides, that's why DRI drivers exist
after all...
AGP2PCI,Voodoo4 4200 AGP(Daytona VSA-101)
Jindra Semenec
Jindra Semenec
RE
No takze musis kompilovat jako linux-dri-x86 s tim,ze si do adresare, kde mas zdrojaky MESA si musis nahrat zdrojaky DRM z dri.sf.net. Nedavej to ale do stromu mesa,ale k ni.
/mesa
/drm
Jinak novinka: Mesa 6.1 je oficialne venku!
/mesa
/drm
Jinak novinka: Mesa 6.1 je oficialne venku!
AGP2PCI,Voodoo4 4200 AGP(Daytona VSA-101)
Jindra Semenec
Jindra Semenec
- lipo
- Senior member
- Příspěvky: 140
- Registrován: pon kvě 03, 2004 4:56 pm
- Bydliště: UPCE/Locked Bag 49
Takze jsem se do toho dal a vysledky:Nejprve jsem na hdd vyhrabal Mesu co jsem stahl asi tak pred mesicem z www tusim 6.01 pri pokusu make linux-x86-glide vysledek skoncil neuspechem coz jsem vypochopil z tveho postu s mejlem od Daniela nevadi tedy Stahl jsem pres CVS mesu + dri +xc nakopiroval do jednoho a skompiloval pomoci make linux-dri-x86 vysledek je ze to vytvorilo v adresati Mesa strukturu adresaru :/CVS,/doxygen,/vms,/include, /progs,/bin,/docs,/lib,/src . a v lib to vytvorilo vse potrebne. Ale nevim co stim dal ???
Takze edit: v adresari bin jsem nasel installmesa a pomoci neho jsem zvolil cestu co byla nastavena jako default a nainstalnul takze by to melo byt vse pripravene jeste otestovat toho wolfa.
Takze edit: v adresari bin jsem nasel installmesa a pomoci neho jsem zvolil cestu co byla nastavena jako default a nainstalnul takze by to melo byt vse pripravene jeste otestovat toho wolfa.
Byavista Lane
RE
Tak predpokladam,ze ti vznikla tdfx_dri.so libGL.so libGLw.so a libGLU.so. To by ti melo stacit. To pak nahrajes do /usr/X11R6/lib podle toho kde najdes puvodni soubory. No me osobne se to podarilo pouze takto:
Zkompiloval jsem MESA jako "linux-dri-x86"
-z toho me vznikly tdfx_dri.so a ostatni knihovny. Bohuzel mi nevznikla zadna libGL.so,ktera je dost podstatna.
Zkompiloval jsem DRI a vznikla mi libGL.so,ktera jiz fungovala s TDFX driverem z MESA.
Jo a dej si bacha, aby si mel pri kompilovani zdrojaky na kernel a kompiloval vzdy pod stejnou verzi. nejsem si jistej jestli ti muzu dat moje vznikle knihovny neb jsem zjistil,ze pod starsi verzi kernelu nechodili a pod tou samou uz zase jo.
Zkompiloval jsem MESA jako "linux-dri-x86"
-z toho me vznikly tdfx_dri.so a ostatni knihovny. Bohuzel mi nevznikla zadna libGL.so,ktera je dost podstatna.
Zkompiloval jsem DRI a vznikla mi libGL.so,ktera jiz fungovala s TDFX driverem z MESA.
Jo a dej si bacha, aby si mel pri kompilovani zdrojaky na kernel a kompiloval vzdy pod stejnou verzi. nejsem si jistej jestli ti muzu dat moje vznikle knihovny neb jsem zjistil,ze pod starsi verzi kernelu nechodili a pod tou samou uz zase jo.
AGP2PCI,Voodoo4 4200 AGP(Daytona VSA-101)
Jindra Semenec
Jindra Semenec
- lipo
- Senior member
- Příspěvky: 140
- Registrován: pon kvě 03, 2004 4:56 pm
- Bydliště: UPCE/Locked Bag 49
Kernel mam 2.6.8-rc2 zatim nemenim takze OK .
Takze v lib mi vzniklo toto
potrebne knihovny sem nakopiroval do /usr/X11R6/lib kde jsem prepsal stavajici a tdfx_dri.so sem nakopiroval /usr/X11R6/lib/modules/dri a prepsal stavajici . Ted resetuju a sem zvedav Takze po resetu nemile prekvapeni
bash-2.05b$ glxinfo | grep rendering
direct rendering: No
co stim ? skompiloval jsem to dobre
vypis quake3
Takze v lib mi vzniklo toto
Kód: Vybrat vše
i810_dri.so libGLU.so.1.3.060100 libglut.so.3 r200_dri.so
i830_dri.so libGLw.so libglut.so.3.7.1 radeon_dri.so
i915_dri.so libGLw.so.1 mach64_dri.so tdfx_dri.so
libGLU.so libGLw.so.1.0.0 mga_dri.so unichrome_dri.so
libGLU.so.1 libglut.so r128_dri.so
bash-2.05b$ glxinfo | grep rendering
direct rendering: No
co stim ? skompiloval jsem to dobre
vypis quake3
Kód: Vybrat vše
***********************************************************
You are using software Mesa (no hardware acceleration)!
Driver DLL used: libGL.so.1
If this is intentional, add
"+set r_allowSoftwareGL 1"
to the command line when starting the game.
***********************************************************
Byavista Lane
RE
To jsi predpokladam kompiloval DRI. Je mozne, ze jiz v tom mam dost bordel, docela jsem s tim bojoval. Je tedy pravdepodobne, ze ti potrebnou libGL.so vytvori kompilace MESA pres "linux-dri-x86".
AGP2PCI,Voodoo4 4200 AGP(Daytona VSA-101)
Jindra Semenec
Jindra Semenec
- lipo
- Senior member
- Příspěvky: 140
- Registrován: pon kvě 03, 2004 4:56 pm
- Bydliště: UPCE/Locked Bag 49
kompiloval jsem pouze mesu s make linux-dri-x86 dri samotne ne. A pouzil jsem knihovny vznikle z kompilace mesa dle popisu vyse.Takhle to vzdicky dopadne kdyz se snazim kompilovat mesu je to asi tak po 5 co se mi to stalo ze me prestane fungovat akcelerace .Ale tentokrat na to zkusim mkrnout uz me to fakt stve 8) ale vazne nevim co delam zle jel sem dle tveho navodu a tobe to jede a me ne ale co uz neni co stratit
Byavista Lane
RE
AHA,tak tedy poprve jsem rikal pravdu, tak nejsem zas takovej sklerotik. Zkompiluj si DRI a vznikne ti libGL.so a ta ti zajisti funkcnost.
AGP2PCI,Voodoo4 4200 AGP(Daytona VSA-101)
Jindra Semenec
Jindra Semenec