http://www.nvitalia.com/articoli/Interv ... p?pagina=6Richard Huddy píše:With every generation our hardware becomes faster and more powerful, and we'll add interesting new features when we introduce our next generation hardware.Our focus is always on usable features which run at full speed, so I'm looking forward to the fact that our new hardware will change the games development landscape for the better in ways that games developers will welcome.The single thing which will make games look better in the next generation is full on HDR. HDR stands for "High Dynamic Range" and what it really means in our context is rendering 3D images using data which is very like that found in the natural world. "HDR" has become the buzzword in the games industry because a few games developers have started to show demos which use HDR and the difference is simply stunning. But the trouble right now is that all the HDR implementations in the market to date are limited in one way or another which makes the decision to use HDR a somewhat painful compromise. We plan to eliminate the compromise and thereby do away with the pain.
Nová generace ATi R5xx...
- no-X
- Administrátor
- Příspěvky: 6912
- Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
R520 = HDR + FSAA!?
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
- no-X
- Administrátor
- Příspěvky: 6912
- Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Tahle zpráva už se několikrát propírala a většina lidí se shodla na tom, že autor neví, o čem píše (24-stage pipeline???) a tudíž se to nedá považovat za spolehlivý zdroj informací...
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
- no-X
- Administrátor
- Příspěvky: 6912
- Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Zdá se, že R520 je 512bit GPU, paměťová sběrnice je 256bitová
R520 XT
* 512MB RAM
* ~600 MHz core
* ~650-700 MHz memory
* Dual slot cooling
* Dual DVI
R520 XL
* 256MB RAM
* ~500 MHz core
* ~500 MHz memory
* Single slot cooling
* VGA + DVI
R520 LE
* 256MB RAM
* ~450 MHz core
* ~450 MHz memory
* Single slot cooling
* VGA + DVI
R520 XT Crossfire Edition
* 256MB RAM
* ~600 MHz core
* ~650-700 MHz memory
* Dual slot cooling
* VGA + DVI
specifikace možná nejsou 100% přesný...
http://www.hkepc.com/hwdb/r520firstlook-e.htm
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
- no-X
- Administrátor
- Příspěvky: 6912
- Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Jeden z problémů spočívá v tom, že FSAA spotřebuje velké množství paměti a i když MSAA vyhlazuje pouze hrany (a ještě se používá barevná komprese), nedochází k výraznějšímu snížení požadavků na paměť. Je to údajně tím, že se nedá předem odhadnout, kolik pixelů z celého obrazu bude na hranách polygonů (tzn. kolik barevných hodnot bude třeba zapsat), takže je zaalokováno víc paměti, než se ve výsledku použije. Takže sice klesají požadavky na sběrnici (tzn. vyšší výkon) ale požadavky na paměť více-méně zůstávají.
To mi připomíná, že ATi si před pár dny nechala patentovat technologii, díky níž bude možné snížit nárky na grafickou paměť při použití FSAA (mělo by to mít i další výhody jako snad nižší vytížení PS při FSAA nebo nižší vytížení sběrnice). Podle současného výkladu této technologie by prostor a prospustnost, jaké byly potřebná pro FSAA 6x, měly s touto technologií stači pro FSAA až 32x
otázka je, kdy to použijou v praxi, protože technologie, na jakých je postaven Xenos (hlavně způsob implementace a využití EDRAM) mají patentované někdy od roku 2001
To mi připomíná, že ATi si před pár dny nechala patentovat technologii, díky níž bude možné snížit nárky na grafickou paměť při použití FSAA (mělo by to mít i další výhody jako snad nižší vytížení PS při FSAA nebo nižší vytížení sběrnice). Podle současného výkladu této technologie by prostor a prospustnost, jaké byly potřebná pro FSAA 6x, měly s touto technologií stači pro FSAA až 32x
otázka je, kdy to použijou v praxi, protože technologie, na jakých je postaven Xenos (hlavně způsob implementace a využití EDRAM) mají patentované někdy od roku 2001
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
- no-X
- Administrátor
- Příspěvky: 6912
- Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
-R520-
R520XT (X1800XT)
16 fragment pipelines
600MHz core
700 (1400) MHz paměti
256bit
512MB
dual-DVI
dual-slot
launch price: $599
R520XL (X1800XL)
16 fragment pipelines
550MHz core
625 (1250) MHz paměti
256bit
512MB
dual-DVI
dual-slot
launch price: $499
R520PRO (X1800XT)
12 fragment pipelines
450MHz core
450 (900) MHz paměti
256bit
256MB
DVI/D-SUB
single-slot
launch price: $349
-RV530-
RV530XT (X1600XT)
12 fragment pipelines
600MHz core
700 (1400) MHz paměti
128bit
128-512MB
55-60W
single-slot
RV530PRO (X1600PRO)
12 fragment pipelines
500MHz core
400 (800) MHz paměti
64/128bit
128-512MB
25-40W
single-slot
-RV515-
RV515PRO (X1300PRO)
4 fragment pipelines
550MHz core
500 (1000) MHz paměti
128bit
single-slot
RV515LE (X1300LE)
4 fragment pipelines
450MHz core
400 (8000) MHz paměti
64/128bit
single-slot
RV515HM (X1300HyperMemory)
4 fragment pipelines
450MHz core
500 (1000) MHz paměti
(32)/64bit
single-slot
32-128MB on-board + 128-256MB (system)
další zde: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2532&p=1
R520XT (X1800XT)
16 fragment pipelines
600MHz core
700 (1400) MHz paměti
256bit
512MB
dual-DVI
dual-slot
launch price: $599
R520XL (X1800XL)
16 fragment pipelines
550MHz core
625 (1250) MHz paměti
256bit
512MB
dual-DVI
dual-slot
launch price: $499
R520PRO (X1800XT)
12 fragment pipelines
450MHz core
450 (900) MHz paměti
256bit
256MB
DVI/D-SUB
single-slot
launch price: $349
-RV530-
RV530XT (X1600XT)
12 fragment pipelines
600MHz core
700 (1400) MHz paměti
128bit
128-512MB
55-60W
single-slot
RV530PRO (X1600PRO)
12 fragment pipelines
500MHz core
400 (800) MHz paměti
64/128bit
128-512MB
25-40W
single-slot
-RV515-
RV515PRO (X1300PRO)
4 fragment pipelines
550MHz core
500 (1000) MHz paměti
128bit
single-slot
RV515LE (X1300LE)
4 fragment pipelines
450MHz core
400 (8000) MHz paměti
64/128bit
single-slot
RV515HM (X1300HyperMemory)
4 fragment pipelines
450MHz core
500 (1000) MHz paměti
(32)/64bit
single-slot
32-128MB on-board + 128-256MB (system)
další zde: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2532&p=1
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
- no-X
- Administrátor
- Příspěvky: 6912
- Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Oblak: To máš lepší X850XT-PE
btw. "One big brand from Dutch origin already has X1600s ready for release so these cards could be out on the shelves on launchday. Dunno exactly about the X1800."
btw. "One big brand from Dutch origin already has X1600s ready for release so these cards could be out on the shelves on launchday. Dunno exactly about the X1800."
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
- no-X
- Administrátor
- Příspěvky: 6912
- Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
http://forums.overclockers.co.uk/showpo ... stcount=19Gibbo píše:Hi there
Just spoken to ATI and they claim these benchmarks aint real as the only samples out there at the moment are X1800 XL's, they have not released any X1800 XT's to the press yet.
So take these benchmarks with a pinch of salt.....
Stačí?Sorry guys, can't help you with pics or driver revs and all that, the testing was done in the lab of one of ATI's board partners in Taiwan, and they're not about to disclose who they are, as ATI will certainly want a 'word' with them. Nevertheless my hat's off to them and a big thanks is in order, as they were willing to help me when we came to them for a scoop a few weeks ago, and a scoop it sure was.
Sander Sassen
CEO, Founder - Hardware Analysis
http://www.hardwareanalysis.com
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz